Dienstregeling 2014.
Re: Dienstregeling 2014.
Een vriend kreeg net een zaklamp van Arriva Vechtdallijnen ter ere van hun nieuwe spoorlijn :') Dat ding rijdt al een verrekte week ook nog eens...
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Dienstregeling 2014.
Dat kun je zelf ook.Thom91 schreef:Gaarne alles op Wiki van NID naar DDZ aanpassen dus.
Bovendien moet op 'onze' Wiki nog steeds een pagina voor DDZ worden aangemaakt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2014.
De s3400 komt niet in Zaandam, maar ik zie het probleem niet. Als het niet had gepast was het niet in de dienstregeling terecht gekomen.benza schreef:Het begint vandaag!
Iets die ik niet snapt:
Vanaf Amsterdam Sloterdijk naar Zaandam vertrekt 3 treinen in 4 minuten:
XX:18, Intercity naar Den Helder (3000)
XX:21, Sprinter naar Hoorn (3300)
XX:22, sprinter naar Uitgeest (3400)
Niet de vergeten op XX:15 het trein naar Hoorn (serie 1500)
Erm, hoe gaar dat werken in de praktijk? Er zijn alleen maar 3 sporen tussen Sloterdijk en Zaandam. Of misschien is het de hele dag 2 sporen naar Zaandam, en 1 naar in het omgekeerde richting? (naar sloterdijk)
Maar in dit geval wordt er problemen, want in Zaandam vertrekken ook 3 treinen in 5 minuten (XX:00, XX:02, XX:05 die moeten dus alleen maar een spoor gebruiken en niet 2).
Kortom, snap ik niet, of misschien miss ik iets???
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2014.
Ik weet gelukkig niet hoe die wiki werktMeltrain schreef:Dat kun je zelf ook.Thom91 schreef:Gaarne alles op Wiki van NID naar DDZ aanpassen dus.
Bovendien moet op 'onze' Wiki nog steeds een pagina voor DDZ worden aangemaakt.
Komt wel goed schatje.
Re: Dienstregeling 2014.
Past prima hoor. Je kan de ene tien minuten twee buizen naar Zd gebruiken en de volgende tien minuten naar Ass. Net waar de capaciteit nodig is. Dit past in ieder geval prima.benza schreef:Het begint vandaag!
Iets die ik niet snapt:
Vanaf Amsterdam Sloterdijk naar Zaandam vertrekt 3 treinen in 4 minuten:
XX:18, Intercity naar Den Helder (3000)
XX:21, Sprinter naar Hoorn (3300)
XX:22, sprinter naar Uitgeest (34004000)
Niet de vergeten op XX:15 het trein naar Hoorn (serie 1500)
Erm, hoe gaar dat werken in de praktijk? Er zijn alleen maar 3 sporen tussen Sloterdijk en Zaandam. Of misschien is het de hele dag 2 sporen naar Zaandam, en 1 naar in het omgekeerde richting? (naar sloterdijk)
Maar in dit geval wordt er problemen, want in Zaandam vertrekken ook 3 treinen in 5 minuten (XX:00, XX:02, XX:05 die moeten dus alleen maar een spoor gebruiken en niet 2).
Kortom, snap ik niet, of misschien miss ik iets???
Komt wel goed schatje.
Re: Dienstregeling 2014.
Klein vraagje: ik zie net, tot mijn grote teleurstelling, dat de laatste s1500 doordeweeks is geschrapt. Is daar een reden voor?
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2014.
Op papier kan het wel. Maar op papier is theorie. In de praktijk hebben sommige treinseries wel eens last van vertragingkjes (s3000 zuidwaarts, s3300 noordwaarts zijn de laatste tijden feest). Als je een hele strakke planning hebt, dan gaan er treinen op elkaar moeten wachten bij het minste of geringste.Thom91 schreef:Past prima hoor. Je kan de ene tien minuten twee buizen naar Zd gebruiken en de volgende tien minuten naar Ass. Net waar de capaciteit nodig is. Dit past in ieder geval prima.
Ofwel: het zou mij niet verbazen als het regelmatig fout gaat.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2014.
Dat is vanwege de nieuwe veiligheidsregels bij onderhoudswerkzaamheden. Op vrijdagavond en zaterdagavond (de drukste avonden) rijden de treinen wel.VIRM schreef:Klein vraagje: ik zie net, tot mijn grote teleurstelling, dat de laatste s1500 doordeweeks is geschrapt. Is daar een reden voor?
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(
De s3300 rijdt nu op een andere tijd dan in de vorige dienstregeling (waarin hij erg opgepropt zat), de kans is aanwezig dat die nu beter op tijd gaat rijden. Maar het is waar: het middelste spoor van de Hemtunnel wordt nu in twee richtingen gebruikt, in de vorige dienstregeling was dat maar in 1 richting. Hoe dat uit gaat pakken gaan we meemaken.VIRM schreef:Op papier kan het wel. Maar op papier is theorie. In de praktijk hebben sommige treinseries wel eens last van vertragingkjes (s3000 zuidwaarts, s3300 noordwaarts zijn de laatste tijden feest). Als je een hele strakke planning hebt, dan gaan er treinen op elkaar moeten wachten bij het minste of geringste.
Ofwel: het zou mij niet verbazen als het regelmatig fout gaat.
Re: Dienstregeling 2014.
Vorige dienstregeling zat hij er ook al dubbel in hoor..
Komt wel goed schatje.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2014.
Is het echt noodzakelijk dat daarvoor 5x per week de laatste trein opgeheven wordt? Op andere trajecten is dat maar 2x in de week het geval.Wubbo schreef:Dat is vanwege de nieuwe veiligheidsregels bij onderhoudswerkzaamheden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2014.
Nee. 2 of 3x is de normale hoeveelheid, maar NS heeft er op een aantal plekken voor gekozen om zo'n trein dan in alle 5 de nachten niet te rijden. Anders zou je iets krijgen als nacht zo/ma niet, ma/di wel, di/wo wel, wo/do niet, do/vr niet, vr/za wel, za/zo niet. Dat patroon zie je nu bijvoorbeeld in Flevoland, en dat is lastig uit te leggen.
Re: Dienstregeling 2014.
Inderdaad, het laatste trein doordeweeks is nu op 00:17. Teleurstellend.VIRM schreef:Klein vraagje: ik zie net, tot mijn grote teleurstelling, dat de laatste s1500 doordeweeks is geschrapt. Is daar een reden voor?
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(
Bedankt.De s3300 rijdt nu op een andere tijd dan in de vorige dienstregeling (waarin hij erg opgepropt zat), de kans is aanwezig dat die nu beter op tijd gaat rijden. Maar het is waar: het middelste spoor van de Hemtunnel wordt nu in twee richtingen gebruikt, in de vorige dienstregeling was dat maar in 1 richting. Hoe dat uit gaat pakken gaan we meemaken.
Re: NS verlengt aantal volle spitstreinen
Trouwens, NS heeft zijn belofte hier niet gemaakt. Vanochtend was het een SLT4 :)Edwin schreef:Mat '64 wordt zelfs als verlengde spitstrein ingezet:Rover schreef:
3323: Sprinter V 6:32 Hoorn Kersenboogerd – Purmerend - Zaandam - Hoofddorp A 7:24
Was 3 baks SGMM en wordt 6 baks SLT
Re: Dienstregeling 2014.
Het is veel teleurstellender dat ze geen vervangende bussen inzetten.benza schreef:Inderdaad, het laatste trein doordeweeks is nu op 00:17. Teleurstellend.VIRM schreef:Klein vraagje: ik zie net, tot mijn grote teleurstelling, dat de laatste s1500 doordeweeks is geschrapt. Is daar een reden voor?
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(
Komt wel goed schatje.
Re: Dienstregeling 2014.
Het is nog veel teleurstellender dat het correcte lidwoord bij een zelfstandig naamwoord niet gebruikt wordt.Thom91 schreef:Het is veel teleurstellender dat ze geen vervangende bussen inzetten.benza schreef:Inderdaad, het laatste trein doordeweeks is nu op 00:17. Teleurstellend.VIRM schreef:Klein vraagje: ik zie net, tot mijn grote teleurstelling, dat de laatste s1500 doordeweeks is geschrapt. Is daar een reden voor?
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Dienstregeling 2014.
Helaas is het niet mijn moedertaal, ben frans :)deadlock schreef:Het is nog veel teleurstellender dat het correcte lidwoord bij een zelfstandig naamwoord niet gebruikt wordt.Thom91 schreef:Het is veel teleurstellender dat ze geen vervangende bussen inzetten.benza schreef:Inderdaad, het laatste trein doordeweeks is nu op 00:17. Teleurstellend.VIRM schreef:Klein vraagje: ik zie net, tot mijn grote teleurstelling, dat de laatste s1500 doordeweeks is geschrapt. Is daar een reden voor?
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(
Toch vind ik een taal-foutje minder erg, dan minder dienst voor een hogere abonnement-prijs. Maar ja, meningen verschillen :)
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2014.
Dat was mij meteen duidelijk, dat soort foutjes maak je niet als het je moedertaal is.
De foutjes die ik soms soms zie van mensen voor wie Nederlands wel de moedertaal is, die zijn echt teleurstellend.
De foutjes die ik soms soms zie van mensen voor wie Nederlands wel de moedertaal is, die zijn echt teleurstellend.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2014.
Mee eens. Maar gewoon wel goed en knap dat je het gewoon probeert en gewoon doet! :)reisthijs schreef:Dat was mij meteen duidelijk, dat soort foutjes maak je niet als het je moedertaal is.
De foutjes die ik soms soms zie van mensen voor wie Nederlands wel de moedertaal is, die zijn echt teleurstellend.
Overigens zag ik gisteravond dat de nu laatste s1500 maar tot en met Hoorn rijdt... Dus de stations na Hoorn Kersenboogerd hebben een uur eerder dan de vorige dienstregeling helemaal geen trein. Dat is echt een achteruitgang...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2014.
Neuh, na Hoorn zat er hooguit nog een halve paardenkop in de trein én de bediening van Enkhuizen was véél later dan andere spoorlijnen in de regio. Gewoon een stuk rationalisatie waar misschien drie mensen last van hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2014.
Welke andere spoorlijnen dan? Hdr heeft nog een relatief late bediening en Hwd helemaal.
Komt wel goed schatje.
Re: Dienstregeling 2014.
Den Helder en Heerhugowaard hebben ook hun late trein verloren (maar slechts in 2 nachten). De bediening van bijvoorbeeld Zandvoort stopt al eerder op de dag, en Noord-Holland wordt nog altijd beter bediend dan bijvoorbeeld de regio Utrecht.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Dienstregeling 2014.
Volgens de Facebook pagina van Rail Magazine zal morgen (21-12-13) de eerste DDZ zesje ingezet worden in de t1900.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Dienstregeling 2014.
De nachtsprinter zit gewoon vol hoor in het weekend. Heb er wel eens ingezeten vanuit Utrecht (Centraal). Ik was blij dat ik niet helemaal tot Heerhugowaard mee hoefde.Thom91 schreef:Welke andere spoorlijnen dan? Hdr heeft nog een relatief late bediening en Hwd helemaal.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2014.
In het weekend wel ja, maar doordeweeks een heel stuk minder. En laat die OHR-nachten nou net doordeweeks vallen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten