Nieuwe dienstregelingen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

MdJ schreef:
Wiki wijzigingen Veluwe zegt:
# lijn 4 Gelre Ziekenhuis Lukas - Matenveld: in de ochtendspits moeten doorgaande reizigers op van Gelre Zkh Lukas naar Matenveld op het station overstappen, in de andere richting worden wel doorgaande ritten gereden.
Lijn 4 rijdt van Gelre Zkh Lukas naar Matenhoeve :wink: Lijn 1 rijdt wel van/naar Matenveld :wink:
Je hebt het zelf verkeerd gemeld op de eerste pagina van dit topic, daar had ik deze informatie van overgenomen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daantje »

In Delft zouden de bussen 80/82 en 128 met ingang van de nieuwe dienstregeling een kwartiersdienst gaan rijden tussen het station en het Reinier de Graaf Gasthuis. In 2007 was dat zo en was het prima, nu is het een chaos en ik had hoop dat het met de nieuwe dienstregeling weer terug zou komen. Helaas zijn de tijden net een minuutje verschoven waardoor om half negen beginnen met een bus die om 8.29 uur aankomt wel erg krap maar het meest vage vind ik nog dat 9292ov en de connexxion website idd een kwartiersdienst aangeven maar ik zweer toch echt dat het papieren busboekje wat ik zaterdag in mijn handen had anders vermeldde... Ik krijg ook iedere keer andere tijden als ik met 9292 zoek en dat dan vergelijk met de website van connexxion en het busboekje. Ik weet onderhand echt niet meer wat ik nou moet geloven.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door MdJ »

Reiziger Ddrs schreef: Je hebt het zelf verkeerd gemeld op de eerste pagina van dit topic, daar had ik deze informatie van overgenomen :P
Uhm... Ja... Een *oeps*momentje :oops: Heb ik wel vaker last van :oops:
Bij twijfel: gebruik beton.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door mb90 »

Op de wiki heb ik een overzicht geplaatst van alle wijzigingen bij de RET. Dat was er nog niet en via de folders op de website komt het ook niet echt naar voren. Mochten er foutjes in zitten dan kunnen jullie dat natuurlijk aanpassen :wink:.

De tram-, metro- en buslijnen: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Wijzi ... adsvervoer
De RandstadRail Erasmuslijn: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Wijzi ... _Rotterdam
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door STF »

tsov schreef:Als ik hiervandaan naar het CS zou willen met de nachtbus (om een vliegtuig te halen ofzo) gaat die bus nu vrijwel direct, maar straks eerst nog heel Molenwijk en de Banne door...
Ja waar ze in het ene deel van de stad een lijn strak trekken maken ze in een ander deel van de stad juist weer een leuke lus in de route doordat twee lijnen het verdwijnen van de derde lijn moeten aanvullen. Ik heb verder totaal geen ervaring met de nachtbus, maar drie bussen in Noord en drie bussen in Bijlmer leek me toch altijd al wat aan de hoge kant. Vooral omdat de route grotendeels hetzelfde was. Maar ook positieve dingen natuurlijk, dat je vanaf Sloterdijk voortaan zowel richting Schiphol als richting het centraal station kunt reizen in de nacht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Vinny »

Wat heb je 's nachts in Sloterdijk te zoeken? Wie woont er? Worden er mega-partys gegeven?
Antwoord:
Niets. Niemand. Nee.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Chauf21 »

Daantje schreef:In Delft zouden de bussen 80/82 en 128 met ingang van de nieuwe dienstregeling een kwartiersdienst gaan rijden tussen het station en het Reinier de Graaf Gasthuis. In 2007 was dat zo en was het prima, nu is het een chaos en ik had hoop dat het met de nieuwe dienstregeling weer terug zou komen. Helaas zijn de tijden net een minuutje verschoven waardoor om half negen beginnen met een bus die om 8.29 uur aankomt wel erg krap maar het meest vage vind ik nog dat 9292ov en de connexxion website idd een kwartiersdienst aangeven maar ik zweer toch echt dat het papieren busboekje wat ik zaterdag in mijn handen had anders vermeldde... Ik krijg ook iedere keer andere tijden als ik met 9292 zoek en dat dan vergelijk met de website van connexxion en het busboekje. Ik weet onderhand echt niet meer wat ik nou moet geloven.
Hier, ontwikkelingen op het R.d.G.-terrein: Bussen moeten een slinger maken op terrein bij gasthuis.
De bustijden op 9292ov zijn inderdaad afwijkend van die in het busboekje. Ik zal eens kijken of ik volgende week aan wat dienstroostertijden kan komen. Daar heb je misschien wat meer aan ;)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Marc »

Mocht iemand informatie missen over Zuid-Limburg, deze dienstregeling wordt pas 1 februari gewijzigd...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daantje »

Chauf21 schreef:Hier, ontwikkelingen op het R.d.G.-terrein: Bussen moeten een slinger maken op terrein bij gasthuis.
De bustijden op 9292ov zijn inderdaad afwijkend van die in het busboekje. Ik zal eens kijken of ik volgende week aan wat dienstroostertijden kan komen. Daar heb je misschien wat meer aan ;)
Dat artikel uit het AD noemt vooral punten die gelden voor de halte Revalidatiecentrum (dat weliswaar dichter bij het B-gebouw van het ziekenhuis ligt dan de halte van het ziekenhuis zelf) maar niet voor de halte Reinier de Graaf Gasthuis zelf. Daar is bijvoorbeeld gewoon een fatsoenlijke abri en een oversteekplaats. De route maakt me ook niet zoveel uit. Als er maar op geschikte tijden een bus rijdt (en ik dan ook weeet op welke tijden ;) ) Meer info is van harte welkom :pos: Ik ben vanmorgen met de tram geweest en dat was ook niet echt een geschikt alternatief :?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door M57 »

Vinny schreef:Wat heb je 's nachts in Sloterdijk te zoeken? Wie woont er? Worden er mega-partys gegeven?
Antwoord:
Niets. Niemand. Nee.
How about:
- aansluiting op hele vroege en late treinen
- nachtwerkers in Teleport (beveiliging of klantenservicenummers die altijd bereikbaar zijn)
- het partycentrum bij de Kapoeasweg
- met je vouwfiets of de Westpoortbus naar je werk in de havens

;)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Ruben »

The Sand? :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door STF »

Vinny schreef:Wat heb je 's nachts in Sloterdijk te zoeken? Wie woont er? Worden er mega-partys gegeven?
Antwoord:
Niets. Niemand. Nee.
Lol, een vriend van me, zegt gisteren tegen me; handig dat er een nachtbus bij Sloterdijk komt want als ik dan vanaf een feest kom kan ik voortaan met de nachtbus i.p.v. naar Centraal Station te moeten lopen.
Nogal tegengestelde antwoorden zo ;)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Stefan »

Ik vind het nog steeds merkwaardig dat Arriva nog steeds geen dienstregelingen heeft vrij gegeven, ook nog niet voor de gebieden waar het op de 14e gaat veranderen. Zal langzamerhand toch wel eens tijd worden dat er wat bekend gemaakt wordt.. :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

Arriva heeft inmiddels wel een enkele wijziging geplaatst: stadsdienst 's-Hertogenbosch staat een PDF met een stuk uit het busboekje met de wijzigingen voor op de site :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Ronald »

De nieuwe dienstregeling van Midden- en West-Brabant staat inmiddels ook op de Veolia-site.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

En op de Arriva-site zijn nu ook de nieuwe tijden te bekijken voor de dienstregelingen die per 14 december wijzigen. Een overzicht van wat er verandert blijkt echter teveel moeite te zijn, want dat staat er niet...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door mb90 »

Sinds vandaag heb ik de nieuwe lijnennetkaart voor de Stadsregio Rotterdam (die nog wel uit een kamertje bij de RET op het Zuidplein gehaald moest worden) en daar viel me een onbekende lijn op: Buslijn 107. Deze rijdt vanaf Maasland Viaduct via de boot naar Rozenburg en rijdt daar dan een rondje om daarna weer terug naar de boot en Maasland te gaan. Op de Connexxion-site en de Qbuzz-site kan ik er niks over vinden.

Nu staat lijn 89 (Schiedam - Rozenburg) er niet op doordat deze lijn eerst zou verdwijnen, dus zou deze lijn 107 misschien een alternatief geweest kunnen zijn voor als lijn 89 echt zou verdwijnen?

Verder is het een nette duidelijke kaart. Het enige nadeel is dat de lijnen die van buiten de Stadsregio komen er niet op staan, zoals bijvoorbeeld de lijnen van Arriva naar DAV en HW/GO, terwijl daarvan toch sommige lijnen in Rotterdam een belangrijke functie hebben.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Stefan »

Ja klopt, de 107 zou in die plaats gaan rijden, als het goed is met taxibusjes. Ik weet het niet zeker meer, maar zoiets staat me bij. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door JeePee »

Het gaat alleen op het laatste moment niet door. Lijn 89 blijft geloof ik en lijn 107 komt er niet. Althans dat werd mij verteld bij het SRR overleg vorige week. Lijn 107 zou overigens een CXX lijn zijn. Het ontbreken van de DAV en HWGO lijnen vind ik ook een gemiste kans en nergens op slaan, maar goed het is helaas niet anders...
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door tsov »

89 valt onder Voorne-Putten neem ik aan? (En blijft dus Cxx?)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Karl »

JeePee schreef:Het gaat alleen op het laatste moment niet door. Lijn 89 blijft geloof ik en lijn 107 komt er niet. Althans dat werd mij verteld bij het SRR overleg vorige week. Lijn 107 zou overigens een CXX lijn zijn. Het ontbreken van de DAV en HWGO lijnen vind ik ook een gemiste kans en nergens op slaan, maar goed het is helaas niet anders...
Hier zou ik de DBLRMH-, alsmede de Haaglandenlijnen aan toe willen voegen.

De vraag is, waarom is dat niet gedaan?
Het is een spectrum.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Stefan »

tsov schreef:89 valt onder Voorne-Putten neem ik aan? (En blijft dus Cxx?)
Ja klopt, de 89 gaat met 'luxe' bussen gereden worden, er komen als het goed is Alliances op te rijden. Ik snap alleen niet wat de 89 meer heeft (of is) als de andere streeklijnen..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

Ehm, op een enkele uitzondering na heb ik de afgelopen maanden niks anders dan Alliances op lijn 89 voorbij zien komen vanaf 't werk. Hij rijdt dus al met "luxe" bussen :wink:

Opvallend aan die lijn is wel dat ik er nog nooit een Ambassador op heb gezien, terwijl ze er daar toch aardig wat van hebben in stalling Spijkenisse. Heb er wel een paar keer een 15-meter Volvo en een één keer een Integro op gespot.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Stefan »

Ja, klopt. daar waren de Alliances ook voor gekomen, voor de 89. ;) Op die diensten mogen eigenlijk ook alleen maar Alliances rijden. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Geert »

Is daar eigenlijk nog een speciale reden voor? :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten