Mee eens. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit vind, met name het in- en uitstappen bij de haltes duurt inderdaad veel te lang. Bij veel gebruikte haltes zoals de Grote Markt, maar ook het Zuiderdiep en natuurlijk het Hoofdstation zouden gewoon standaard kaartautomaten moeten staan. Voordeel is dan direct dat er een open-instapregime toegepast kan worden op alle Qlink-lijnen in plaats van alleen lijn 15.Thom91 schreef:Ik heb afgelopen week voor het eerst in een bus in Groningen gezeten. Wat een falend zooitje is het daar zeg.
In- en uitstapprocedure is veel te lang. Busstation op HS is een onoverzichtelijke bende, nergens een groot bord met welke lijnen vanaf welke halte vertrekken.
En dat Q-Link is niet meer dan een 'mooi' papiertje om een ouderwetse formule.
Voor wat betreft de onoverzichtelijkheid van het busstation; dit zou dit jaar al een stuk beter moeten worden als de DRIS overal geïnstalleerd is. Ik begrijp ook niet zo goed waarom ze hier in Groningen zo lang mee gewacht hebben, terwijl het in andere delen van het land al jaren toegepast wordt.
Was dit overigens al bekend?
Bron: OOGTVDe Herebrug wordt in de toekomst afgesloten voor het autoverkeer. De gemeente wil zo een betere doorstroming van het openbaar vervoer krijgen.
Om de Heresingel en het Hereplein te bereiken moeten automobilisten via de verlengde Oosterstraat rijden. Daar wordt een aansluiting met de Heresingel gemaakt.
Wanneer de Herebrug precies afgesloten wordt voor het autoverkeer is nog niet bekend. Waarschijnlijk gebeurt dat volgend jaar.