'Veebakken' Venlo-Den Haag
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32
'Veebakken' Venlo-Den Haag
ik ben laatst met de trein geweest van venlo naar denhaag.
niet normaal wat een veebakken.
komt er een stel oude wagons aangereden waar je nog in moet klauteren,kom je binnen en komt je meteen een onaangename geur tegenmoet.
vervolgens loop ik verder opzoek naar een plaats en besef me wat ik ruik namelijk:pis, een voorgaande reiziger was kennelijk zo vriendelijk geweest de gang als wc te gebruiken.
vervolgens loop ik door de gang en kom bij zo hok(zo hok met 6 plaatsen) waar een aantal mensen bij staan, blijkt dat een of andere randebiel zijn behoeftes in het hok heeft gedaan.
vervolgens loop ik weer verder en zie gelukkig weer een leeg hok, op het eerste gezicht schoon maar schijn bedriegd, overal zit kauwgom.
Helemaal achteraan vond ik nog een leeg hok en al snel kreeg ik twee medereisgenoten, we besloten om de deur dicht te doen ivm de stank echter dit hielp niks.
We hadden dus de keuze om de ramen dicht te houden(ivm het weer) en in de vreselijke pislucht moeten zitten, of de ramen openzetten(met dit koude weer) en kans op een verkoudheid. wij kozen voor het laatste, het werd een ijzingwekkend toch letterlijk
is dit normaal voor deze lijn? dit is toch niet de kwaliteit die de ns wilt leveren?
niet normaal wat een veebakken.
komt er een stel oude wagons aangereden waar je nog in moet klauteren,kom je binnen en komt je meteen een onaangename geur tegenmoet.
vervolgens loop ik verder opzoek naar een plaats en besef me wat ik ruik namelijk:pis, een voorgaande reiziger was kennelijk zo vriendelijk geweest de gang als wc te gebruiken.
vervolgens loop ik door de gang en kom bij zo hok(zo hok met 6 plaatsen) waar een aantal mensen bij staan, blijkt dat een of andere randebiel zijn behoeftes in het hok heeft gedaan.
vervolgens loop ik weer verder en zie gelukkig weer een leeg hok, op het eerste gezicht schoon maar schijn bedriegd, overal zit kauwgom.
Helemaal achteraan vond ik nog een leeg hok en al snel kreeg ik twee medereisgenoten, we besloten om de deur dicht te doen ivm de stank echter dit hielp niks.
We hadden dus de keuze om de ramen dicht te houden(ivm het weer) en in de vreselijke pislucht moeten zitten, of de ramen openzetten(met dit koude weer) en kans op een verkoudheid. wij kozen voor het laatste, het werd een ijzingwekkend toch letterlijk
is dit normaal voor deze lijn? dit is toch niet de kwaliteit die de ns wilt leveren?
Laatst gewijzigd door Dubbele P op do 04 dec 2008, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Besteed a.u.b. wat meer zorg aan je topictitel!
Reden: Besteed a.u.b. wat meer zorg aan je topictitel!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: veebakken venlo
Ja, dat is het gebruikelijke materieel voor de meeste treinen op deze lijn. Maar je bericht is gedeeltelijk nogal overdreven: de geur klopt inderdaad, da's een specifiek probleem van die rijtuigen. Het heeft niks te maken met het gebruik van de gang als WC, het is gewoon de WC zelf die je ruikt.
De andere twee problemen kan je in elk willekeurig type materieel op elke willekeurige lijn tegenkomen. Al zou je inderdaad wel verwachten dat een coupé waarin iemand z'n behoefte gedaan heeft minstens afgesloten is en anders wel schoongemaakt zou zijn (immers staat die trein ruim een half uur stil in Venlo).
De andere twee problemen kan je in elk willekeurig type materieel op elke willekeurige lijn tegenkomen. Al zou je inderdaad wel verwachten dat een coupé waarin iemand z'n behoefte gedaan heeft minstens afgesloten is en anders wel schoongemaakt zou zijn (immers staat die trein ruim een half uur stil in Venlo).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: veebakken venlo
Het is ook wel nodig ook dat het in Venlo gebeurd, want in Den Haag gebeurt het namelijk niet (zou ook wel heel handig zijn). Overigens went het wel als je er veel in reist, dus dan valt het ook niet zo op. Over het algemeen heb ik op de geur na niet te klagen over de dingen die je in dit geval had geconstateerd dus in zoverre is het wel slechter dan normaal ;)
Re: veebakken venlo
Ramen openzetten in het gangpad bij ICK doet wonderen, en inderdaad die stank went als je regelmatig met de s1900 reist.
Re: veebakken venlo
Ik neem de stank altijd voor lief, voor mij gaat er niets boven een ICK. :) De geur hoort er gewoon bij.
En tja. Die 'hokken', ik vind die aparte coupé's wel prettig, prettiger als 1 grote ruimte, maar dat vind ik dan weer.
En tja. Die 'hokken', ik vind die aparte coupé's wel prettig, prettiger als 1 grote ruimte, maar dat vind ik dan weer.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: veebakken venlo
Ik reis nu vier jaar met die krengen, heb helemaal niets in de gaten. Verder is de indeling van een rijtuig meer gebonden aan persoonlijke voorkeur, dan dat het een wet van mede en perzen is. Overigens vind je helemaal achteraan in die treinen vaak wel aparte figuren.playertwo schreef:Ramen openzetten in het gangpad bij ICK doet wonderen, en inderdaad die stank went als je regelmatig met de s1900 reist.
Kan mij trouwens niet voorstellen dat je uit de tachtig coupé's niet één fatsoenlijke hebt kunnen vinden....
Het is een spectrum.
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32
Re: veebakken venlo
je hebt wel eens van die keren dat het druk is :neg:
dat betekend dat veel mensen met dezelfde trein naar dezelfde plek willen, oftewel het was gewoon proppen in die trein :(
dat betekend dat veel mensen met dezelfde trein naar dezelfde plek willen, oftewel het was gewoon proppen in die trein :(
Re: veebakken venlo
Als je in Venlo instapt is dat een KUL argument. Die trein is dan ALTIJD leeg achterin.
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32
Re: veebakken venlo
heb ik gezegd dat ik Venlo instapte? ik zei dat ik instapte op de trein van venlo naar den haag.BR628 schreef:Als je in Venlo instapt is dat een KUL argument. Die trein is dan ALTIJD leeg achterin.
Re: veebakken venlo
Ik vatte het ook zo op. Aangezien je zegt 'met de trein van Venlo naar Den Haag' komt het dus over alsof je van Venlo naar Den Haag gereist bent..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32
Re: veebakken venlo
mijn excuses voor de verwarring.Stefan schreef:Ik vatte het ook zo op. Aangezien je zegt 'met de trein van Venlo naar Den Haag' komt het dus over alsof je van Venlo naar Den Haag gereist bent..
Re: veebakken venlo
racingweirdo schreef:je hebt wel eens van die keren dat het druk is :neg:
Je kon lopen in de trein, dat is al heel wat en je zat maar met drie in een hok, valt nog mee toch dan?racingweirdo schreef:(...)vervolgens loop ik verder (...)
vervolgens loop ik door de gang (...)
vervolgens loop ik weer verder (...)
Helemaal achteraan vond ik nog een leeg hok en al snel kreeg ik twee medereisgenoten, we besloten om de deur dicht te doen ivm de stank echter dit hielp niks.
We hadden dus de keuze (...)
Het is een spectrum.
Re: 'Veebakken' Venlo-Den Haag
Eventjes ter informatie: Zo'n zes-zitscoupé, daar mág je dus met zijn zessen in zitten! Ik zie heel erg vaak dat mensen als er al twee of drie mensen zitten gewoon doorlopen omdat deze coupé "vol" wordt gevonden.
Los daarvan: ICK (daar hebben we het over) heeft zijn langste tijd gehad. Vanaf juni/juli zal het niet meer regulier in de dienstregeling worden ingezet. Het blijft wel bestaan als "strategische reserve"; voor als de kredietcrisis overwaait en de economie (en het reizigersaanbod) sneller dan verwacht groeit; of juist als de kredietcrisis zo hard toeslaat dat de NS geen nieuwe treinstellen meer kan laten bouwen...
Persoonlijk vind ik het inderdaad ouderwetse en aftandse rijtuigen, maar het is zo typerend voor het "Kedeng-kedeng" gevoel...; ik vind het altijd wel fijn om met ICK te reizen; maar goed ik hoef er natuurlijk ook niet dagelijks in te zitten...
Los daarvan: ICK (daar hebben we het over) heeft zijn langste tijd gehad. Vanaf juni/juli zal het niet meer regulier in de dienstregeling worden ingezet. Het blijft wel bestaan als "strategische reserve"; voor als de kredietcrisis overwaait en de economie (en het reizigersaanbod) sneller dan verwacht groeit; of juist als de kredietcrisis zo hard toeslaat dat de NS geen nieuwe treinstellen meer kan laten bouwen...
Persoonlijk vind ik het inderdaad ouderwetse en aftandse rijtuigen, maar het is zo typerend voor het "Kedeng-kedeng" gevoel...; ik vind het altijd wel fijn om met ICK te reizen; maar goed ik hoef er natuurlijk ook niet dagelijks in te zitten...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: 'Veebakken' Venlo-Den Haag
Maar in tijden van recessies en dergelijke (Nederland is overigens nog net niet in recessie volgens het nieuws) gaan er juist meer mensen met de trein ten opzichte van de auto. Wie weet dus hoe het loopt...Vinny schreef:voor als de kredietcrisis overwaait en de economie (en het reizigersaanbod) sneller dan verwacht groeit; of juist als de kredietcrisis zo hard toeslaat dat de NS geen nieuwe treinstellen meer kan laten bouwen...
Re: 'Veebakken' Venlo-Den Haag
Nee, de mensen gaan minder werken of de WW in, dus ze gaan niet meer met de auto en niet meer met het OV.
Als de crisis voorbij is gaan we allemaal weer met de auto omdat de files minder zijn geworden en men denkt dat we allemaal weer met de auto kunnen
Als de crisis voorbij is gaan we allemaal weer met de auto omdat de files minder zijn geworden en men denkt dat we allemaal weer met de auto kunnen
Re: 'Veebakken' Venlo-Den Haag
Dat werkt hetzelfde met alle andere stoelen in de trein. Als er twee man op een vierzitter zitten wordt die ook vol gevonden, en lopen mensen ook door. ICK is daar dus niet uniek in!Vinny schreef:Eventjes ter informatie: Zo'n zes-zitscoupé, daar mág je dus met zijn zessen in zitten! Ik zie heel erg vaak dat mensen als er al twee of drie mensen zitten gewoon doorlopen omdat deze coupé "vol" wordt gevonden.
Re: 'Veebakken' Venlo-Den Haag
Dat is gewoon iets typerend voor mensen, dat zie je in de bus, tram en metro ook natuurlijk. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6483
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: 'Veebakken' Venlo-Den Haag
Het is niet mijn favoriete materieel maar buiten de spits vind ik het nog prima te doen. In de spits vind ik het een drama. In en uitstappen duurt dan lang en mensen gaan idd onhandig en niet met z'n zessen in een coupe zitten.
Re: 'Veebakken' Venlo-Den Haag
Bij drukte gaan mensen nog wel naast elkaar zitten, maar als de coupé helemaal leeg is en je krijgt iemand naast je, dan wordt dit als opdringerig ervaren. :DStefan schreef:Dat is gewoon iets typerend voor mensen, dat zie je in de bus, tram en metro ook natuurlijk. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: 'Veebakken' Venlo-Den Haag
Nou ja, niet zo gek ook he
Re: 'Veebakken' Venlo-Den Haag
Haha ja op zich.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: 'Veebakken' Venlo-Den Haag
ICK is gewoon het beste materieel dat er is. :D
Die coupeetjes vind ik overdag juist erg gezellig. Ik kan me echter voorstellen dat mensen 's avonds liever niet alleen in zo'n coupé gaan zitten. Ook voor- en achteraan de trein kun je inderdaad beter niet gaan zitten.
Maar verder zijn het eigenlijk de enige rijtuigen (samen met ICL) in nederland die je nog echt als 'trein' kunt beschouwen, vind ik persoonlijk. :) Ik ben dan ook blij dat ik er morgen hoogstwaarschijnlijk weer in mag zitten. :D
Die coupeetjes vind ik overdag juist erg gezellig. Ik kan me echter voorstellen dat mensen 's avonds liever niet alleen in zo'n coupé gaan zitten. Ook voor- en achteraan de trein kun je inderdaad beter niet gaan zitten.
Maar verder zijn het eigenlijk de enige rijtuigen (samen met ICL) in nederland die je nog echt als 'trein' kunt beschouwen, vind ik persoonlijk. :) Ik ben dan ook blij dat ik er morgen hoogstwaarschijnlijk weer in mag zitten. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: 'Veebakken' Venlo-Den Haag
Oh praat me niet over de ICK, wat zijn dat een vreselijke treinen. Okee, je krijgt er misschien een echt 'trein'-gevoel in. Maar ze zijn zo onhandig, en onoverzichtelijk, gevaarlijk, oud, versleten, veel defecten. En dat is slechts de helft van mijn klachten over ICK, geef mij op die lijn maar gewoon ICRm of V-IRM, daar voel ik me stukke beter in.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:24
- Locatie: Wageningen/Susteren
Re: 'Veebakken' Venlo-Den Haag
Ik mag er ook graag in zitten en dan liefst direct achter de locomotief (liefst 1800), raampje open en genieten van de geluiden die de machine maakt
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten