Die waren er ook, maar het gaat hier om seinen volgens stelsel 1955 met drie lampen, die kunnen logischerwijs geen dubbel geel tonen maar hebben wel dezelfde volgorde.dennistd schreef:Dat zijn seinen die dubbel geel konden tonen misschien? Die hadden van boven naar beneden geel-groen-rood-geel
Korte vragen #6
Re: Korte vragen #6
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Korte vragen #6
Er zit misschien wel geen derde lamp in, maar het is goedkoper om slechts een type seinkap op voorraad te hebben dan twee. Standaardisatie enzo.Ardan schreef:Hierop inhakend: waarom hebben voorseinen ook drie lampen, terwijl een voorsein helemaal geen rode lamp nodig heeft?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #6
Ik stuitte op een vacature. Een deel van de tekst was:
Dit kan dan toch alleen om U-OV gaan?Onze opdrachtgever is een vervoersmaatschappij in Utrecht. Het is een grote organisatie. De cultuur die heerst bij dit bedrijf is informeel. Van hun medewerkers verwachten zij dat er initiatief genomen wordt en dat er proactief gewerkt wordt.
De afdeling klantenservice is in Nieuwegein, op fietsafstand van Utrecht. Het is redelijk bereikbaar met het OV.
Het servicepunt is in het centrum van Utrecht.
Re: Korte vragen #6
Lijkt mij inderdaad dat het om U-OV gaat.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #6
Morgen wil ik naar Groningen met de trein vanaf Almere Centrum. Ik heb een AH-dagkaart, maar ik wil eerst voor 9.00 uur met de IC van Almere naar Meppel en daar heb ik een overstap van 5 minuten op de sprinter naar Groningen. Aangezien ik van Almere nar Meppel met de ov-chipkaart reis (ik reis van nog voor 9.00 uur en dan is de dagkaart nog niet geldig), moet ik in Meppel uitchecken tijdens de overstap van vijf minuten. Alleen, weet iemand waar de in-/uitcheckpalen staan op station Meppel? Staan deze gewoon op het perron?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #6
Als ik het me goed herinner wel ja, maar anders is het hoe dan ook een mini-station, dus in die vijf minuten red je het even heen en weer lopen alsnog wel.
Re: Korte vragen #6
Je kan ook gewoon een papieren kaartje Almere-Meppel kopen. Dan weet je tenminste zeker dat je overstap niet de mist in gaat.
Re: Korte vragen #6
Als je voorin de trein gaat zitten, zit je in Meppel in ieder geval het dichtst bij de trap (en dus waarschijnlijk ook bij de paaltjes, maar ik weet niet waar die staan op Meppel).
Re: Korte vragen #6
Toevallig ben ik enkele weken nog even kort op het station van Meppel geweest. De paaltjes staan daar op het eilandperron (spoor 2/3) redelijk vooraan (vanaf Zwolle gezien), daar zit ook de trap naar de stationstunnel. Hoe het zit bij spoor 1 weet ik niet meer, aangezien ik toen echt alleen op het eilandperron ben geweest.
Re: Korte vragen #6
Volgens mij wordt spoor 1 überhaupt niet voor reizigerstreinen gebruikt, en ik meen me zelfs te herinneren dat er nog een laag perron ligt, maar dat weet ik niet zeker...
Re: Korte vragen #6
Da's vorig jaar verhoogd zodat het weer in gebruik genomen kon worden omdat de sprinter vanuit Leeuwarden met de nieuwe dienstregeling is doorgetrokken tot Meppel (met overstap op de sprinter vanuit Groningen richting Zwolle).
Re: Korte vragen #6
Ah ok, dan loop ik achter
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #6
Bedankt voor de informatie, dan weet ik genoeg! :pos:
@Michael: dacht het niet... Ik kan niet goed overweg met die kaartautomaten en om nou in de rij te moeten staan bij de balie, dan moet ik nog eerder van huis...
@Michael: dacht het niet... Ik kan niet goed overweg met die kaartautomaten en om nou in de rij te moeten staan bij de balie, dan moet ik nog eerder van huis...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #6
Homeprint ticket geen optie?
Re: Korte vragen #6
Treinkaartje online kopen en thuis printen ;)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #6
Op één of andere manier ben ik niet zo van 'online betalen' met zulke dingen als een vervoersbewijs. Ik ga gewoon zoveel mogelijk voorin de trein zitten; dan lukt het vast wel! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #6
Zo eng is het niet hoor. Je vult je gegevens in, betaalt met iDeal en daarna print je een PDF uit. Kan niet missen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #6
Ik kan doordat ik slechtziend ben, best lastig overweg met kaartautomaten en zo ;)
De overstap was vanmorgen overigens makkelijk te halen! :)
De overstap was vanmorgen overigens makkelijk te halen! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #6
Ja als je slechtziend bent, dan ben je in de huidige maatschappij best wel srewed inderdaad. :(
🍉
Re: Korte vragen #6
Het is zeker lastig als slechtziende, maar je weet dat iedere kaartautomaat tegenwoordig op afstand bestuurbaar is en je dus naar een speciaal telefoonnummer kunt bellen, zodat het voor je geregeld wordt? Het nummer staat op de automaat, bij het automaatnummer en is er zelfs voor slechtzienden/blinden als het goed is in braille op aangebracht. Je krijgt dan een medewerker van NS aan de lijn die vraagt naar het automaatnummer en het station waar je bent en vervolgens regelt die persoon alles samen met je. Scheelt je thuis e-tickets printen en meer van dat soort ongein.
Maar, dat moet je natuurlijk wel zelf willen. De mogelijkheid is er dus! :)
Maar, dat moet je natuurlijk wel zelf willen. De mogelijkheid is er dus! :)
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Korte vragen #6
Als je de buzzer van Connexxion bij een servicebalie koopt, is deze dan alleen op de dag van aankoop geldig, of kan je het kaartje ook bewaren voor een andere dag?
Re: Korte vragen #6
In een artikel op bd.nl zegt iemand dat het vroeger de verantwoordelijkheid was van de NS om sloten te baggeren en de bermen te maaien rondom de spoorlijnen. In eerste instantie klinkt het plausibel, maar als je even nadenkt klinkt dat echt als de reinste onzin. Toch ga ik nu twijfelen. Wiens verantwoordelijkheid is het bijhouden van de bermen nu eigenlijk? ProRail of de Gemeente? De sloten baggeren lijkt mij sowieso de verantwoordelijkheid van de gemeente, maar voor mij klinkt het best aannemelijk dat het bijhouden van de bermen dan weer de verantwoordelijkheid is van ProRail.
Zie hier het betreffende artikel
Zie hier het betreffende artikel
🍉
Re: Korte vragen #6
Ik denk dat het er vanaf hangt van wie de berm/sloot is. Als de berm/sloot van Prorail/NS is dan is het hun verantwoordelijkheid, is hij van de gemeente of een particulier dan is die verantwoordelijk
Re: Korte vragen #6
Grootste deel is van prorail, zal een kilometer of 200 van anderen zijn.
Komt wel goed schatje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten