Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Op Tenderned staat nu de hele telling, maar misschien dat iemand ook interesse heeft in een wat simpeler tabelletje (eerder dit jaar opgevraagde data uit dezelfde telling):
Klik hier
Klik hier
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Dat de lijn van Zandvoort tot de Marnixstraat en terug overal wel druk is.BrengMe schreef:Wat bedoel jeMike schreef:Ook spreken ze over lijn 80 (Zandvoort - Amsterdam Marnixstraat), deze bus is over de gehelen lijn altijd wel goed gevuld. Echter zijn er weinig doorgaande reizigers die vanaf Haarlem of Halfweg verder gaan dan Amsterdam (Geuzenveld en Bos en Lommer). De meeste gaan er bij de eerste 2e à 3e halte uit, en komen er mensen in die doorwillen naar de Rozengracht en Marnixstraat. Deze kunnen ze in mijn ogen beter eerder laten keren ergens, dat het GVB en dan bus naar de Marnixstraat laat rijden.
De meeste reizigers die vanuit Haarlem en Halfweg in de bus zitten gaan er bij deze haltes uit:
Amsterdam, Burgemeester Eliasstraat
Amsterdam, Plein '40-'45
Amsterdam, Burgemeester de Vlugtlaan
Daar stappen vervolgens weer reizigers in die verder gaat tot haltes:
Amsterdam, Marnixstraat
Amsterdam, Rozengracht
Zodoende denk ik dat ze in de buurt van Plein 40-45 kunnen keren, en dat de GVB (Stadsdienst Amsterdam) een lijn naar de Marnixstraat laat rijden.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Dat is een goed idee, maar ik denk dat je die lijn tussen Geuzenveld en het Centrum dan wel kan vergeten. Deze rijdt veel te parallel aan andere (tram)lijnen.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Uh, ja, maar dan komen de haltes aan de Willem de Zwijgerlaan zonder vervoer te zitten. Met een beetje lijntjes trekken op Google Maps is het net op of soms net over het randje om vanaf daar naar de haltes aan de Admiraal De Ruyterweg te wandelen, uitgaande van de in de concessie Amsterdam geldende maximale afstand van 400 meter.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Bij lijn 74 zou dan Beverwijk-Heemskerk vervallen op zondag. Beverwijk-IJmuiden isnog verrassend goed bezet op zondag, zou de halfuursdienst ook niet op dat deel aantasten.Meltrain schreef:Uit het advies van ROCOV valt te halen dat in elk geval delen van de lijnen 74 en 167 niet meer op zondag zullen rijden. Deze rijden inderdaad voor een groot deel parallel met de trein. Er wordt dus zeker gesneden in de parallelliteit..
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
De 74 Beverwijk-IJmuiden is een stroomlijn en heeft dus minimumbediening in het PvE van eens per half uur.
De 167 gaat straks niet meer door naar castricum, dit gedeelte wordt overgenomen door de 73, die na de Ruysdaelstraat splitst in tak Uitgeest en tak Castricum. Omdat eindpunt 74 en 167 straks zo dicht bij elkaar liggen lijkt me het handigst om hier een ringlijn van te maken. De 74 loopt in Heemskerk nu grotendeels dood en krijgt op die manier betere verbinding met het centrum.
De 167 gaat straks niet meer door naar castricum, dit gedeelte wordt overgenomen door de 73, die na de Ruysdaelstraat splitst in tak Uitgeest en tak Castricum. Omdat eindpunt 74 en 167 straks zo dicht bij elkaar liggen lijkt me het handigst om hier een ringlijn van te maken. De 74 loopt in Heemskerk nu grotendeels dood en krijgt op die manier betere verbinding met het centrum.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Heb in de wandelgang vernomen dat Connexxion, Arriva en Syntus!? Zich gaan inschrijven.
Iemand die dat kan bevestigen?
Iemand die dat kan bevestigen?
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Zijn de usual suspects. Syntus is wanhopig voor een extra concessie dus die schrijft overal in, Qbuzz mag niet meer (alleen bij samenloop HRN) geloof ik. En Arriva doet altijd mee ;)
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Wordt Arriva niet te groot? Dan speculeren meerdere collega's.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Volgens mij is Connexxion nog steeds groter dan Arriva en Connexxion was nog veel groter ten koste van Arriva. Dus denk dat Arriva nog een heel stuk kan groeien ;).
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Serieus? :(Somoht schreef:Qbuzz mag niet meer (alleen bij samenloop HRN) geloof ik. En Arriva doet altijd mee ;)
Die regel is zeker na "Utrecht" gekomen?
🍉
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Die situatie rond Qbuzz is volgens mij gekomen door het Fyra debacle / vernieuwing HRN. Maar ik heb die interpretatie ook maar gehaald uit de media die notoir onbetrouwbaar zijn.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Indien we kijken naar Aantal concessies is Connexxion kleiner dan Arriva.
Ik verwacht:
[*]Arriva, want die zijn al bijna winnaar in de grote concessies (behalve Zeeland, maar kan zijn dat het geen hoge prioriteit was voor ze.)
[*]Connexxion of Transdev door samenvoeging met Veolia, omdat ze er al rijden.
[*]Syntus, om de reden dat ze anders alleen Twente en Veluwe overhouden.
EBS zou een interessante zijn om in te schrijven.
Qbuzz / Abellio mogen, als we de "nieuwe" wet moeten geloven, niet inschrijven. Persoonlijk vind ik dat Arriva dan ook niet mag inschrijven wegens potentiële steun van DB en Connexxion / Transdev is het staatsbedrijf van Frankrijk, en dus mogen die eigenlijk dan ook niet inschrijven.
Eigenlijk is de OV-wereld maar klein (5 bedrijven).
Arriva en Connexxion/Veolia hebben de meeste concessies in handen samen.
Verder zijn Syntus en Qbuzz nog actief.
Ik verwacht:
[*]Arriva, want die zijn al bijna winnaar in de grote concessies (behalve Zeeland, maar kan zijn dat het geen hoge prioriteit was voor ze.)
[*]Connexxion of Transdev door samenvoeging met Veolia, omdat ze er al rijden.
[*]Syntus, om de reden dat ze anders alleen Twente en Veluwe overhouden.
EBS zou een interessante zijn om in te schrijven.
Qbuzz / Abellio mogen, als we de "nieuwe" wet moeten geloven, niet inschrijven. Persoonlijk vind ik dat Arriva dan ook niet mag inschrijven wegens potentiële steun van DB en Connexxion / Transdev is het staatsbedrijf van Frankrijk, en dus mogen die eigenlijk dan ook niet inschrijven.
Eigenlijk is de OV-wereld maar klein (5 bedrijven).
Arriva en Connexxion/Veolia hebben de meeste concessies in handen samen.
Verder zijn Syntus en Qbuzz nog actief.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Volgens mij is het geen wet maar meer een gentlemen's agreement cq afspraak tussen aandeelhouder (Staat) en NS.
Connexxion heeft overigens wel een voordeelpositie doordat ze in Amstellanden rijden en ze alle OVchipkaart data hebben en niet hoeven te delen.
Connexxion heeft overigens wel een voordeelpositie doordat ze in Amstellanden rijden en ze alle OVchipkaart data hebben en niet hoeven te delen.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
maar onder de streep blijf ik het apart vinden dat het nederlandse Qbuzz niet mag inschrijven, maar de Duitse Arriva en Franse Connexxion en Veolia weer wel. Het principe van aanbesteden was toch dat elke partij kon inschrijven?
Op welke manier is dit een voordeel dan? De nieuwe dienstregeling is al geëist als gelijk aan de huidige dienstregeling. Dit moet twee jaar behouden blijven, alvorens er wijzigingen mogen plaatsvinden. Daarnaast worden de tarieven door de provincie voorgeschreven. Het aandeel reizigersinkomsten is zelfs bekend.
Op welke manier is dit een voordeel dan? De nieuwe dienstregeling is al geëist als gelijk aan de huidige dienstregeling. Dit moet twee jaar behouden blijven, alvorens er wijzigingen mogen plaatsvinden. Daarnaast worden de tarieven door de provincie voorgeschreven. Het aandeel reizigersinkomsten is zelfs bekend.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Volgens mij is het ook meer een hardnekkig gerucht dat ze niet mogen inschrijven, maar mogen ze het in de praktijk nog wel gewoon. Qbuzz heeft sowieso eigenlijk nooit op alle concessies ingeschreven, zijn er genoeg die ze overgeslagen hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ik weet alleen dat ze hebben ingeschreven op Rotterdam Streek (enige inschrijver), ZOF (enige inschrijver), GD (rijden ze nog steeds, gewonnen van Arriva), Utrecht (soap van heb-ik-jou-daar, maar gewonnen van Connexxion).
Ik had persoonlijk ook Brabant verwacht, maar schreven ze niet op in omdat de SOV-perikelen volledig bij de vervoerder werd gelegd. Dit is te riskant voor ze in de business-model dus schreven ze niet in.
Zijn er ook concessies die ze moesten laten gaan?
Ik had persoonlijk ook Brabant verwacht, maar schreven ze niet op in omdat de SOV-perikelen volledig bij de vervoerder werd gelegd. Dit is te riskant voor ze in de business-model dus schreven ze niet in.
Zijn er ook concessies die ze moesten laten gaan?
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Een aantal van de belangrijkste lijnen van de concessie moeten worden gedeeld met Amstelland-Meerlanden, zoals de 300 en de 140/340.CamilleKreemers schreef:Op welke manier is dit een voordeel dan? De nieuwe dienstregeling is al geëist als gelijk aan de huidige dienstregeling. Dit moet twee jaar behouden blijven, alvorens er wijzigingen mogen plaatsvinden. Daarnaast worden de tarieven door de provincie voorgeschreven. Het aandeel reizigersinkomsten is zelfs bekend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
de 300 en 140 vallen volledig onder de concessie Amstelland, zover ik weet. Aldus NvU moeten deze lijnen volledig worden gedoogd, want me dan raar zou lijken als het ook onderdeel van de concessie is.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Noord- en Zuidwest Friesland hebben ze verloren van Arriva en de stad/streekconcessie Rotterdam (deels hun eigen gebied) hebben ze verloren aan de RET (na de niet doorgegane samenwerking met RET hebben ze daar zelf meegeboden).CamilleKreemers schreef:Zijn er ook concessies die ze moesten laten gaan?
Zover ik weet was er in elk geval interesse in Limburg (via Abellio Nederland omdat daar ook spoor bij zit) en met zekerheid heeft Qbuzz meegedaan aan de marktconsultatie voor de concessie Provincie Utrecht die komend jaar aanbesteed wordt. (Als je toch niet mag bieden lijkt deelnemen aan zo'n marktconsultatie ook wat nutteloos, nietwaar? En da's een vrij recente geweest, namelijk begin dit jaar)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Qbuzz heeft in het verleden ook deelgenomen aan Haaglanden Streek, maar daar won Veolia.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Lijn 300 behoort niet volledig tot Amstelland-Meerlanden, maar ook niet tot Haarlem-IJmond: het deel tussen Vijfhuizen en Haarlem is onderdeel van een aparte concessie: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... VijfhuizenCamilleKreemers schreef:de 300 en 140 vallen volledig onder de concessie Amstelland, zover ik weet. Aldus NvU moeten deze lijnen volledig worden gedoogd, want me dan raar zou lijken als het ook onderdeel van de concessie is.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Die lijnconcessie Vijfhuizen - Haarlem voor de Zuidtangent wordt gezamenlijk aanbesteed met Amstelland-Meerlanden. Heeft te maken met verantwoording en financiering die bij de Provincie Noord-Holland ligt voor dat deel
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Als ik mijn dienst kijk via Webcom van connexxion wordt een rit van de lijn 300 ook altijd in 2 delen gedeeld.
Hlm Ns - Hlm fin
Hlm fin - Asd bs
Hlm Ns - Hlm fin
Hlm fin - Asd bs
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Wat bedoel je met fin en bs?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten