Korte vragen #8

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #8

Bericht door Aking »

Njah misschien om te voorkomen dat je er dagtripjes mee gaat maken ofzo... Zo is het mogelijk om met een regel op en neer naar Brussel te gaan vanuit NL (los van je grenstickets) en misschien willen ze zoiets voorkomen?

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn go-pass reizen vaak zat heb onderbroken, en er nooit wat over gehoord heb. (A)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #8

Bericht door Hainje »

Momenteel ben ik een lijst aan het maken met busboekjes die ik weg wil doen. Eigenlijk wil ik hier een soort ruiltopic maken, maar weet niet in hoeverre de moderatoren hiermee akkoord zijn en of hier überhaupt wel vraag naar is.
🍉
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #8

Bericht door Thom91 »

Gewoon in hobby gooien
Komt wel goed schatje.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte vragen #8

Bericht door huibe »

Ik ben altijd geintresseerd!
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Korte vragen #8

Bericht door microshit »

Kunnen de NS abonnementen Weekend Vrij en Traject Maand gewoon op dezelfde OV-chipkaart staan?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door Michael »

Hainje schreef:
Michael schreef:Ik heb ook een vraagje: Ik reis morgen met een AH dagkaart. Maar voor Ut-Asd en Asd-Bd ga ik een overgang 2-1 kopen. Maar ik heb ook een voordeelurenabonnement. Kan ik die overgangen dan met korting kopen of juist niet omdat ik met een AH dagkaart reis?
Als jij incheckt met je VDU kun je op de kaartautomaat gewoon aangeven dat jij eerste klasse wilt reizen. Mocht het zo zijn dat je tussentijds tweede klasse wilt reizen, dan moet je na het uitchecken voor je 1e klasse reis weer even langs de kaartautomaat.
Bee schreef:Kan je überhaupt die actiekaartjes wel combineren met overgangsbewijzen?
Heb ik toevallig van de week nog gevraagd aan een Servicemedewerker. Deze heeft speciaal gebeld naar een persoon op kantoor die hier meer over wist. Het antwoord was dat het niet mocht. Actiekaartjes mogen niet gecombineerd worden met overgang 2-1.
Ik had het voor de zekerheid woensdag op het Station gevraagd. Daar werd gezegd dat het niet mocht. Maar op hert NS forum was die vraag ook gesteld en daar gaf een NS moderator antwoord dat het wel mocht. Had daar dus mooi even een screenshot van gemaakt. heb dus gewoon overgangsbewijzen gekocht en als er een conducteur moeilijk zou doen zou ik hem gewoon die screenshot laten zien. Alleen heb ik geen controle gehad.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #8

Bericht door Tochjo »

microshit schreef:Kunnen de NS abonnementen Weekend Vrij en Traject Maand gewoon op dezelfde OV-chipkaart staan?
Is het mogelijk om Traject Vrij ook op mijn OV-chipkaart met ander NS-abonnement te laden?
Ja, dit kan met Dal Voordeel. Dit abonnement wordt dan wel tijdelijk overschreven. Doe dit niet bij een Voordeelurenabonnement als u deze wenst te behouden, want deze wordt dan automatisch beëindigd. Voor de andere abonnementen geldt dat het niet mogelijk is. Het is dus onmogelijk om Traject Vrij (Reizen op rekening) te combineren met een ander NS-abonnement (Reizen op saldo), zoals Altijd Vrij, Dal Vrij, Weekend Vrij, Altijd Voordeel en Kids Vrij.
(bron)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door webguy »

Weird dat Altijd Voordeel dan weer niet kan, maar Dal Voordeel wel.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #8

Bericht door marlies »

Wat een puinhoop...
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #8

Bericht door Tochjo »

Als houder van zowel een Weekend Vrij-abonnement als nu een jaartrajectabonnement en straks Traject Vrij, wil ik me graag bij die woorden aansluiten. Hoe moeilijk kan het zijn om in de uren dat Weekend Vrij recht geeft op vrij reizen dat product aan te spreken en in de andere gevallen Traject Vrij? Dit neigt naar onwil.
Petitionaris
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 27 okt 2013, 03:57

Re: Korte vragen #8

Bericht door Petitionaris »

Nog dank voor de reacties op mn vraag mbt nachtelijke reis tussen Landgraaf en A'dam. We kunnen misschien onderdak regelen; zo niet, dan wordt het de trein naar Eindhoven van 12u en onszelf in Eindhoven vermaken tot de trein naar Amsterdam de ochtend erna komt. Komt goed.

Nog 1 vraag; de reis is 50 eu retour, maar we hoorden dat er een actie is bij de HEMA van een dagkaart van 17,50 of zoiets? Meer over bekend?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #8

Bericht door Hainje »

Ja, maar moet je wel rap wezen! Is tot vandaag in de verkoop.

http://nsdagkaart.hema-actie.nl
🍉
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Korte vragen #8

Bericht door baladid »

Is op station Enschede de Smullers binnen het poortjesgebied of buiten het poortjesgebied?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Korte vragen #8

Bericht door MdJ »

Ik wil graag gaan voor antwoord C: Er is geen smullers.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #8

Bericht door Ardan »

Volgens mij wel toch, in het hoekje meteen als je het gebouw binnenkomt vanaf het perron? En anders is er nog een BK, een Ap to go en een Dönertoko.

En buiten de poortjes trouwens. Maar die staan open, dus hoezo is dat belangrijk?
Ik doe ook maar wat
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Korte vragen #8

Bericht door baladid »

Volgens mijn informatie is Enschede gewoon dicht. Maar er schijnt inderdaad geen te zijn (ik dacht dat die op grote stations standaard waren...) Maar oké, dan moet ik dus langer op mijn eerste kroket en frikandel sinds januari wachten :)
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #8

Bericht door Ardan »

Mja als je na Enschede nog doorreist kom je de eerste geloof ik pas in Apeldoorn tegen, Almelo heeft er geen, Deventer ook niet meer, maar wel een Plaza. Hengelo dacht ik ook niet. Zwolle heeft in dat geval dan de enige Smullers van Overijssel :')
Ik doe ook maar wat
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Korte vragen #8

Bericht door baladid »

Zwolle is de volgende overstap, dus die zal het worden. Dat Almelo geen heeft heb ik in Januari al met smart mogen vaststellen, Hengelo was ik nog nooit en in Deventer ben ik vaak genoeg overgestapt, maar nog nooit de trap af (of op?) geweest.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door webguy »

Volgens mij heeft Almelo sinds kort weer iets in het stationsgebouwtje van een kebabzaak of snackbar.

EDIT: Oh nee, een koffiezaak, soryr
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door Suus »

Er zit wel een Doner Company naast de fietsenstalling in Almelo. Daar at ik regelmatig een broodje halverwege een studiesessie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door Geert »

In Deventer zit een snackbar om de hoek bij de stationsuitgang (links van de uitgang), die heeft prima kroketten :)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door Milco »

Als je met de ov-chipkaart met de trein reist, hoef je bij het overstappen niet uit en weer in te checken, behalve als je terugreist. Maar wat wordt eigenlijk verstaan onder 'terugreizen'? Is dat als je een station twee keer passeert (bijvoorbeeld van Naarden-Bussum naar Almere Centrum en dan terug naar Weesp of vanuit Almere Centrum via Amsterdam Zuid naar Utrecht) of als je terugreist over hetzelfde stuk spoor (van Harderwijk naar Zwolle en vanaf daar 'terug' naar Lelystad)? Kortom: wanneer is er sprake van terugreizen waarbij je dus wel tussentijds uit en in moet checken?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Korte vragen #8

Bericht door Anne »

Je kan uit de reisplanner halen wat de toegestane routes zijn, bij de andere routes is er sprake van omreizen of terug reizen. Daarbij moet je dus steeds uit- en inchecken op het overstappunt in je omweg.

Terugreizen is als je een station passeert (met de IC) en dan met de stoptrein weer terug rijdt.
Bijvoorbeeld Utrecht - Voorburg via Den Haag Centraal.
Milco schreef:van Naarden-Bussum naar Almere Centrum en dan terug naar Weesp
Dit is omreizen.
Milco schreef:vanuit Almere Centrum via Amsterdam Zuid naar Utrecht
Deze komt ook als oplossing uit de reizplanner voor deze reis.
Het is toegestaan als je via een korte omweg eerder op je bestemming kan zijn dan door te wachten op de volgende rechtstreekse verbinding.
Milco schreef:van Harderwijk naar Zwolle en vanaf daar 'terug' naar Lelystad
Dit is de gebruikelijke reisroute.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Korte vragen #8

Bericht door Somoht »

Dat terugsteken ik heb dat meerdere malen (diep) bij NS lopen navragen maar krijg steeds een iets andere versie terug.
Terugsteken is iig het voorbij reizen van je begin/eindstation, dus bijvoorbeeld Den Haag C -> Almere CS -> Almere Poort mag niet aangezien je Almere Poort 2x passeert.
Naarden-Bussum -> Almere -> Weesp mag in principe als het de snelste reis is, immers heb je daardoor een extra overstap.
Volgens een andere deel van de info zijn dit de stations welke je wel 2x mag passeren als begin/eindstation:

mrn (maarn)
mtr (maastricht randwyck)
swd (sauwerd)
klp (Veenendaal-De Klomp)
hglo (Hengelo Oost)
odz (Oldenzaal)
almo (Almere Oostvaarders)
amri (Almelo de Riet)
hvl (Hoevelaken)
bhdv (Boven-Hardinxveld)
bhv (Bilthoven)
gdg (Gouda Goverwelle)
apdo (Apeldoorn Osseveld)

De enige twijfel zit hem dan nog in de stations die als passagestations gelden, het is mij nog onduidelijk hoe de HP/EDS planner die NS gebruikt aan die info komt. 9292.nl geeft dus bijvoorbeeld 'illegale' reisadviezen met de juiste tarieven voor Den Haag CS -> Almere Poort.
Het gaat soms ook mis, bijvoorbeeld de intercity langs Hilversum Mediapark gebruikte tot ver in 2014 (misschien nog steeds) nog de oude stationscode voor Hilversum Noord waardoor er dus eigenlijk foutief adviezen met terugsteken werden gegeven.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Korte vragen #8

Bericht door Anne »

Stations als Maarn en Hoevelaken zijn natuurlijk logisch omdat je vanuit Ede-W en Apeldoorn er alleen met terugsteken kan komen.

En dat geldt ook voor de IC uit Duitsland naar Oldenzaal en Hengelo Oost.

De andere stations zijn toch per sprinter vanuit beide richtingen te bereiken?
Maar in de planner zie ik wel dat je vanuit Deventer mag terugsteken naar A-Osseveld.
En naar G-Goverwelle vanuit Utrecht.
Geeft ook voor die reizen dezelfde prijs als direct met de sprinter.

Het voorbeeld van Den Haag - Almere Poort via Almere Centrum komt er bij NS alleen uit als je OV-/NS-jaarkaart aanvinkt.
Laatst gewijzigd door Anne op ma 02 jun 2014, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DDietzen en 40 gasten