Anders is het dus weer ouderwets een S(tatisch)RIS.
![Steekt tong uit :P](./images/smilies/toungue.gif)
De extra buslijn zal ook in Ede via de nieuw aan te leggen Parklaan langs de onderwijsinstellingen aan de A12 (ROC) rijden.
Bron: http://www.valleilijn.nl/index.php?pid=48
Ik denk dat het nuttiger is om Wageningen en Renkum een directe verbinding met Arnhem Centrum te geven, dan Elden en Elst (en rijden al een hoop andere bussen + een trein). Lijn 86 (Wageningen-Bennekom-Ede) kan in Ede beter aan één van de stadsdiensten gekoppeld worden.BrengMe schreef:Dat lijkt mij een goed idee, maar waarom dat deel van lijn 331 aan lijn 52 koppelen?
Ik lees in de adviesaanvraag dat het lijnnummer nog niet vast staat, het is alleen gebruikt als werknaam om onderscheid te maken.BrengMe schreef:Is het dan niet slimmer om die tweede lijn het nummer 89 te geven i.p.v. 86?
Door de werkzaamheden die er gaan komen aan de Zuidkant van het station in Ede, moet de Valleilijn vroeg of laat "tijdelijk" worden verplaatst naar de Noordkant.Thom69 schreef:Twee weken geleden heeft ROCOV Gelderland een advies gepubliceerd over de voorgenomen wijziging van de Valleilijn lijn 88, deze zou vanaf september over de campus van de WUR moeten gaan rijden.
Het plan van Syntus, voor zover ik uit het advies kan opmaken, is om lijn 88 in de spits 4× per uur en in het dal 2× per uur over de campus te laten rijden (vanaf de halte Droevendaalsesteeg / Campus) en dan een kortere route te nemen naar het busstation in Wageningen. Om de haltes waar deze lijn dan niet langskomt (alles tussen Hoevestein en Busstation) toch nog te bedienen, wil Syntus een nieuwe buslijn invoeren: lijn 86 tussen Ede-Wageningen en Wageningen Busstation die de route van de huidige lijn 88 gaat rijden.
De bediening wordt dan dus:
Lijn 86 2× per uur Ede-Wageningen <> Wageningen Busstation via Ziekenhuis, Mansholtlaan en Nijenoord Allee
Lijn 88 2-4× per uur Ede-Wageningen <> Wageningen Busstation via Ziekenhuis, Campus en de nieuwe busbaan (?)
Bezwaren van ROCOV liggen hem vooral in de informatievoorziening: er moet een duidelijk onderscheid gemaakt worden tussen de twee lijnen, en in de werknaam 'Lijn 86' - tot december 2012 was lijn 86 een bus van Ede naar Arnhem via Bennekom en Wageningen (huidige lijn 52).
Opvallend vond ik ook het plan om de lijnen 86 / 88 te laten vertrekken vanaf de noordzijde van Ede-Wageningen (bij alle andere bussen) - ROCOV adviseert negatief omdat er nu juist een duidelijke scheiding van vervoersstromen is.
Bronnen:
http://www.rocovgelderland.nl/download/publicaties/196
http://www.rocovgelderland.nl/nieuws/bu ... jn88campus
Verder vind ik niets terug van de eerder voorgenomen plannen om de bus in Ede over het kennispark (Zandlaan, langs het ROC A12 en de CHE) te laten rijden; op de website van de Valleilijn staat:
De extra buslijn zal ook in Ede via de nieuw aan te leggen Parklaan langs de onderwijsinstellingen aan de A12 (ROC) rijden.
Bron: http://www.valleilijn.nl/index.php?pid=48
Is het niet slimmer om de lijn die de huidige route rijdt, lijn 88 te noemen en de lijn via de WUR een ander nummer te geven (zoals 89)?MdJ schreef:Ik lees in de adviesaanvraag dat het lijnnummer nog niet vast staat, het is alleen gebruikt als werknaam om onderscheid te maken.BrengMe schreef:Is het dan niet slimmer om die tweede lijn het nummer 89 te geven i.p.v. 86?
Verschil is tussen beide lijnen is dat de ene via de WUR rijdt en de andere over de Nijenoordallee. Er wordt alleen daar een andere route gereden, en niet via een andere route naar Wageningen Busstation.
Ik zag hem daar vorige week al staan, of het moet een Valleilijn bus op een andere lijn zijn geweest (stond er als 999)busentrein schreef:Door de werkzaamheden die er gaan komen aan de Zuidkant van het station in Ede, moet de Valleilijn vroeg of laat "tijdelijk" worden verplaatst naar de Noordkant.
Dat is niet waar, de Valleibuslijn trekt ook in de woonwijken veel verkeer. Zie onder andere pagina 47 van het reizigersonderzoek wat een tijdje geleden is gehouden.sirvinniei schreef:Omdat het overgrote deel van de mensen studenten zijn lijkt het mij veel handiger en duidelijker om alle bussen via de campus te laten rijden en eventueel Wageningen een kleine stadsdienst te geven als dat nodig is (wat ik betwijfel).
Dat vraag ik me inderdaad erg af: een aanzienlijk deel van de Wageningse studenten woont daadwerkelijk in Wageningen en maakt dus niet dagelijks gebruik van deze lijn.sirvinniei schreef:Omdat het overgrote deel van de mensen studenten zijn lijkt het mij veel handiger en duidelijker om alle bussen via de campus te laten rijden en eventueel Wageningen een kleine stadsdienst te geven als dat nodig is (wat ik betwijfel).
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 50 gasten