Concessie Midden Overijssel (Syntus)
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Aangezien er nog geen algemene draad was over het vervoer in Zwolle, Deventer en Salland is die nu hier. De concessie Midden Overijssel wordt sinds december 2010 uitgevoerd door Syntus, waar voorheen Connexxion de dienst uitmaakte. Het bevat de volgende lijnen:
Stadsdienst Zwolle
1 Stadshagen - Station - Oosterenk
2 Holtenbroek - Station - Ittersumerbroek
3 Berkum - Station - Assendorp
4 Aalanden - Station - Ittersumerbroek
5 Station - Westenholte
6 Station - Voorsterpoort (Spitsbus)
7 Station - Dokterspad (Schoolbus)
9 Station - Deltion Campus (Schoolbus)
12 Station - Zwartewaterallee (Spitsbus)
Stadsdienst Deventer
1 Station - Rivierenwijk - Snipperling - Colmschate
2 Station - Borgele - Platvoet
3 Station - Zandweerd - Platvoet
4 Deventer - Schalkhaar (- Heeten - Raalte)
5 Station - Ziekenhuis - Het Jeurlink - Graveland - Blauwenoord - Colmschate
6 Station - Colmschate - Het Bramelt
7 Station > Bergweide > Kloosterlanden > Het Snipperling > Station (Spitsbus)
8 Station - Centrum
Streekdienst
29 Zwolle - Ruitenveen - Nieuwleusen - Balkbrug - Dedemsvaart - Lutten - Slagharen - De Krim - Coevorden
30 Hardenberg - Heemserveen - Lutten - Slagharen - Kerkenveld - Zuideropgaande - Hollandscheveld - Hoogeveen
40 Zwolle - Lichtmis - Rouveen - Staphorst - Meppel (- Nijeveen - Veendijk - Halvelterberg - Steenwijk)
83s Zwolle - Lichtmis - Nieuwleusen - Balkbrug - Dedemsvaart (Spitsbus)
160 Deventer - Bathmen - Holten
161 Deventer Busstation / NS - Zwolle Busstation / NS
162 Dalfsen Station - Raalte Station
165 Raalte Station NS - Deventer Busstation/NS
166 Raalte Station NS - Zwolle Busstation / NS
167 Ommen Sogenbosstraat - Zwolle Busstation / NS
Schoolbus
629 Dedemsvaart Busstation - Hardenberg Station NS
649 Zwolle Rieteweg - Dedemsvaart De Magnolia
664 Lemelerveld Brugstraat - Zwolle Rieteweg
667 Ommen Haven West - Zwolle Rieteweg
668 Zwolle - Herfte
675 Nijverdal Boomcateweg - Ommen Guido de Brèsschool
Buurtbus
503 Ringlijn Zwolle Winkelcentrum Zuid - Heino
563 Raalte - Wijhe
590 Deventer Busstation / NS - Nieuw Heeten Kerk
591 Dalfsen - Ankum - Oudleusen - Nieuwleusen
592 Meppel - De Wijk (- IJhorst)
597 Hardenberg Station NS - Beerzerveld Café
598 Hardenberg Clara Feyoenaheem - Bruchterveld Otten
599 Hardenberg Station NS - De Krim Hoofdweg
Stadsdienst Zwolle
1 Stadshagen - Station - Oosterenk
2 Holtenbroek - Station - Ittersumerbroek
3 Berkum - Station - Assendorp
4 Aalanden - Station - Ittersumerbroek
5 Station - Westenholte
6 Station - Voorsterpoort (Spitsbus)
7 Station - Dokterspad (Schoolbus)
9 Station - Deltion Campus (Schoolbus)
12 Station - Zwartewaterallee (Spitsbus)
Stadsdienst Deventer
1 Station - Rivierenwijk - Snipperling - Colmschate
2 Station - Borgele - Platvoet
3 Station - Zandweerd - Platvoet
4 Deventer - Schalkhaar (- Heeten - Raalte)
5 Station - Ziekenhuis - Het Jeurlink - Graveland - Blauwenoord - Colmschate
6 Station - Colmschate - Het Bramelt
7 Station > Bergweide > Kloosterlanden > Het Snipperling > Station (Spitsbus)
8 Station - Centrum
Streekdienst
29 Zwolle - Ruitenveen - Nieuwleusen - Balkbrug - Dedemsvaart - Lutten - Slagharen - De Krim - Coevorden
30 Hardenberg - Heemserveen - Lutten - Slagharen - Kerkenveld - Zuideropgaande - Hollandscheveld - Hoogeveen
40 Zwolle - Lichtmis - Rouveen - Staphorst - Meppel (- Nijeveen - Veendijk - Halvelterberg - Steenwijk)
83s Zwolle - Lichtmis - Nieuwleusen - Balkbrug - Dedemsvaart (Spitsbus)
160 Deventer - Bathmen - Holten
161 Deventer Busstation / NS - Zwolle Busstation / NS
162 Dalfsen Station - Raalte Station
165 Raalte Station NS - Deventer Busstation/NS
166 Raalte Station NS - Zwolle Busstation / NS
167 Ommen Sogenbosstraat - Zwolle Busstation / NS
Schoolbus
629 Dedemsvaart Busstation - Hardenberg Station NS
649 Zwolle Rieteweg - Dedemsvaart De Magnolia
664 Lemelerveld Brugstraat - Zwolle Rieteweg
667 Ommen Haven West - Zwolle Rieteweg
668 Zwolle - Herfte
675 Nijverdal Boomcateweg - Ommen Guido de Brèsschool
Buurtbus
503 Ringlijn Zwolle Winkelcentrum Zuid - Heino
563 Raalte - Wijhe
590 Deventer Busstation / NS - Nieuw Heeten Kerk
591 Dalfsen - Ankum - Oudleusen - Nieuwleusen
592 Meppel - De Wijk (- IJhorst)
597 Hardenberg Station NS - Beerzerveld Café
598 Hardenberg Clara Feyoenaheem - Bruchterveld Otten
599 Hardenberg Station NS - De Krim Hoofdweg
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Sinds 29 augustus 2010.Erno-BE schreef:De concessie Midden Overijssel wordt sinds december 2010 uitgevoerd door Syntus,
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Om meteen maar even een post te doen. De route van lijn 2 in Zwolle bevat meerdere fouten. Allereerst toont elke bus ''Ittersummerbroek via Oldenerlanden'' in plaats van Oldenelerlanden. Daarnaast staat bij zowel busstation Oost als de Van Karnebeektunnel, Lübeckplein en Koggelaan nog de al maanden opgeheven lijn 8 op het haltebord, waarvan bij in ieder geval het Lübeckplein nog de complete dienstregeling van deze lijn 8 hangt.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Bij de halte "Zwembad/Landstede" hangt ook nog altijd een zeer oude dienstregeling van lijn 11(die wel beter zou zijn, dan extra streekdiensten)
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
foute dingen op de dienstregelings borden kan je het best melden bij de klanten service van syntus die geven het verder door aan de mensen van de technische dienst enz.
en de lijnen waar hierboven nog station ns staat staan ook zo niet meer aangegeven in de haltes van de bussen van syntus
en de lijnen waar hierboven nog station ns staat staan ook zo niet meer aangegeven in de haltes van de bussen van syntus
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Leest Syntus mee? Sinds deze week toont lijn 2 ''...via Oldenelerlanden''!Jurre schreef:Om meteen maar even een post te doen. De route van lijn 2 in Zwolle bevat meerdere fouten. Allereerst toont elke bus ''Ittersummerbroek via Oldenerlanden'' in plaats van Oldenelerlanden. (...)
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Zou niet onverstandig zijn als vervoerders dat af en toe doen
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Ja, het heeft maar vier maanden geduurd voor de kaart op mijn halte vervangen werd :') (en dat terwijl ik iemand van de klantenservice persoonlijk ken en erover aansprak..)cassie127 schreef:foute dingen op de dienstregelings borden kan je het best melden bij de klanten service van syntus die geven het verder door aan de mensen van de technische dienst enz.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Zijn er al wijzigingen bekend voor volgend jaar?
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Ik weet alleen dat Syntus bezig is met de provincie (vooral rond het financiële aspect) om vanaf december meer gelede bussen op de Zwolse lijn 9 te krijgen.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Nieuwe bussen of doorkoppeling van de gelede bussen afkomstig van de Veluwelijnen en andere lijnen vanuit Gelderland?
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Dat hoop ik ergens in de komende maand(en) te horen.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Alle lessen op het Deltion gaan in schooljaar 2014-2015 om half 9 beginnen. Een enorme logistieke opgave om alle scholieren tussen 8.00 en 8.30 op het Deltion te krijgen. Het omleggen van de Veluwelijn is onhaalbaar vanwege de dan wisselende vertrekhaltes in Zwolle, wat je niet kan communiceren aan de reiziger. Waarschijnlijk komen er twee of drie geledes van de Veluwelijn ter beschikking voor lijn 9.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Hoezo niet?Jurre schreef: Het omleggen van de Veluwelijn is onhaalbaar vanwege de dan wisselende vertrekhaltes in Zwolle, wat je niet kan communiceren aan de reiziger.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Mij lijkt het nogal onpraktisch als alle deltionbussen vanaf het streekbusstation te rijden of dat veluwelijn wisselt van het stads naar het streekbusstation halverwege de dag. Gezien de enorme reizigersstroom straks rond 8.15 en 8.45 wil je dat ook niet op het streekbusstation hebben.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Ik zou als vervoerder gewoon voet bij stuk houden, en de huidige dienstregeling aanhouden. Dan laat de school zelf maar vervoer regelen als ze iedereen op dezelfde tijd willen laten beginnen.Jurre schreef:Alle lessen op het Deltion gaan in schooljaar 2014-2015 om half 9 beginnen. Een enorme logistieke opgave om alle scholieren tussen 8.00 en 8.30 op het Deltion te krijgen. Het omleggen van de Veluwelijn is onhaalbaar vanwege de dan wisselende vertrekhaltes in Zwolle, wat je niet kan communiceren aan de reiziger. Waarschijnlijk komen er twee of drie geledes van de Veluwelijn ter beschikking voor lijn 9.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Kijk, daar zit het hem nou. Die school heeft weer te maken met andere regels vanuit de Rijksoverheid, namelijk een effectief gebruik van de lokalen...
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Ik kan jullie over het algemeen vertellen dat het vervoer naar het Deltion College "goed" geregeld is. Er is "constant" contact tussen zowel Syntus (Overijssel), Deltion en de Provincie Overijssel.
Onder andere rijden alle versterkingsbussen die tussen die tijdstippen op het station aankomen door als lijn 9 (ja, vanaf de linkerstroop op de uitstaphalte kan je net halte A1 opdraaien). Tevens rijdt South West Tours met één a twee gelede bussen nog retourritten. Daarbij worden/werden inderdaad ook de Veluwelijngeledes (ja, zolang de tijd er voor is - mag er alles mee gebeuren wat mogelijk is van horen zeggen iig) als -chauffeurs ingezet om even die kant op te rijden. Daarnaast rijdt een andere forumlid werkzaam bij Syntus Veluwe ook zo af en toe een extra rondje buiten de omloop om mee als hij toevallig die dienst heeft en het nodig is.
Tevens zijn er een zeer klein/beperkt aantal ochtendritten van lijn 100 zo gelegd dat die ook zeer nabij het Deltion stoppen (aan de ringweg dacht ik). Ook kan je als passagier van lijn 201 en 202 ervoor kiezen om vanaf de Katerdijk te gaan lopen, waardoor je nog sneller bent ook. Lijn 83 ligt ook nog redelijk gunstig aangezien die de Burgemeester Roelenweg aan doet.
Het grootste probleem is gewoon al het volk wat vanuit de trein komt of het oosten van Zwolle.
Onder andere rijden alle versterkingsbussen die tussen die tijdstippen op het station aankomen door als lijn 9 (ja, vanaf de linkerstroop op de uitstaphalte kan je net halte A1 opdraaien). Tevens rijdt South West Tours met één a twee gelede bussen nog retourritten. Daarbij worden/werden inderdaad ook de Veluwelijngeledes (ja, zolang de tijd er voor is - mag er alles mee gebeuren wat mogelijk is van horen zeggen iig) als -chauffeurs ingezet om even die kant op te rijden. Daarnaast rijdt een andere forumlid werkzaam bij Syntus Veluwe ook zo af en toe een extra rondje buiten de omloop om mee als hij toevallig die dienst heeft en het nodig is.
Tevens zijn er een zeer klein/beperkt aantal ochtendritten van lijn 100 zo gelegd dat die ook zeer nabij het Deltion stoppen (aan de ringweg dacht ik). Ook kan je als passagier van lijn 201 en 202 ervoor kiezen om vanaf de Katerdijk te gaan lopen, waardoor je nog sneller bent ook. Lijn 83 ligt ook nog redelijk gunstig aangezien die de Burgemeester Roelenweg aan doet.
Het grootste probleem is gewoon al het volk wat vanuit de trein komt of het oosten van Zwolle.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Deltion in Zwolle begint een weekje eerder dan dat de vakantiedienstregeling lang is. Op zichzelf is het Deltion een probleem, maar met alleen lijn 1 4x per uur wordt dat probleem nog groter. Lijn 9 gaat in dit weekje een aangepaste dienstregeling rijden, waarbij er 6x per uur gereden wordt (minus een rit tegen 12:00u omdat halverwege de dag van patroontijd veranderd wordt)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Het ROCOV Overijssel heeft advies uitgebracht over het Vervoerplan 2015 (hier te vinden). Het vervoerplan zelf heb ik niet kunnen vinden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Ook hier zal ik mijn toelichting geven op alleen voor mij bekende lijnen.
Zwolle:
- Lijn 3: Zal waarschijnlijk weer worden geknipt: Lijn 3: Berkum <> Station
En lijn... : Assendorp <>Station. Verder zal er vanaf december nog maar om het halfuur gereden worden. De kwartiersdienst komt te vervallen. De streeklijnen 29/40 zullen het gat gaan opvullen, dit geldt voornamelijk voor Berkum.
- Lijn 5: Ook deze lijn krijgt te maken met een fequentieverlaging > van kwartiersdienst naar halfuurdienst.
- Lijn 8: Nieuwe scholierenlijn, gaat rijden tussen het station en Wethouder Alferinkweg.
Streeklijnen:
- Er zullen vooral voor de bundel 29/40/83 wat veranderingen plaats vinden, voornamelijk wijzigingen van de routes in Zwolle (zie lijn 3).
In Deventer ben ik niet zo bekend dus kan mijn licht daar niet op laten schijnen, de lijnen in Salland (lijnen 16x) lijken gespaard te worden dit jaar.
Zwolle:
- Lijn 3: Zal waarschijnlijk weer worden geknipt: Lijn 3: Berkum <> Station
En lijn... : Assendorp <>Station. Verder zal er vanaf december nog maar om het halfuur gereden worden. De kwartiersdienst komt te vervallen. De streeklijnen 29/40 zullen het gat gaan opvullen, dit geldt voornamelijk voor Berkum.
- Lijn 5: Ook deze lijn krijgt te maken met een fequentieverlaging > van kwartiersdienst naar halfuurdienst.
- Lijn 8: Nieuwe scholierenlijn, gaat rijden tussen het station en Wethouder Alferinkweg.
Streeklijnen:
- Er zullen vooral voor de bundel 29/40/83 wat veranderingen plaats vinden, voornamelijk wijzigingen van de routes in Zwolle (zie lijn 3).
In Deventer ben ik niet zo bekend dus kan mijn licht daar niet op laten schijnen, de lijnen in Salland (lijnen 16x) lijken gespaard te worden dit jaar.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Eindelijk de bezuiniging op lijn 5 die al meermaals tegengehouden werd. :Y
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Lijn 40 wordt nu meer als stadsdienst in Zwolle gebruikt dan echt als Streekdienst. In ieder geval dat heb ik ervaren.flipje schreef:Streeklijnen:
- Er zullen vooral voor de bundel 29/40/83 wat veranderingen plaats vinden, voornamelijk wijzigingen van de routes in Zwolle (zie lijn 3).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Tijdens mijn allereerste busrit van school naar huis heb ik lijn 40 genomen en deze was vrijwel de hele tijd volledig leeg op mij na, waarna de buschauffeur de bus stil zette en ging bellen en in de tussentijd ook een foto maken van een omgeknakte boom(was na die storm van 26 oktober). Hij heeft 3 keer de bus gewoon stilgezet aan de rechterkant van de weg.
Wat mij betreft als bezuinigingsmaatregel: schaf de ritten af die niet naar Steenwijk gaan tijdens de daluren.
Wat mij betreft als bezuinigingsmaatregel: schaf de ritten af die niet naar Steenwijk gaan tijdens de daluren.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Nogal riskant om een bezuinigingsmaatregel te baseren op één enkele rit.
🍉
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten