Potten en zwarte ketels? (A)groningen schreef:....de friesen.....taalterroristen.....
Trein Groningen - Leer
Re: Trein Groningen - Leer
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Trein Groningen - Leer
Geld zal het probleem niet direct zijn, de RSP-gelden moeten toch op. Dit is ook een toekomstvaste investering. Zie voor alle ins en outs de provinciale brief:
http://www.provinciegroningen.nl/filead ... 014-33.pdf
http://www.provinciegroningen.nl/filead ... 014-33.pdf
Re: Trein Groningen - Leer
Het reizigerspotentieel naar Duitsland rechtvaardigt geen enkele investering die alleen nuttig is voor internationale reizigers. Mensen die naar Duitsland willen kunnen best een minutje in de wacht gezet worden. Die twee toeristen en een verdwaalde interrailer hebben toch wel tijd te besteden. Dagelijkse reizigers zijn de reizigers waar je het van moet hebben en hun reis dient geoptimaliseerd te worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Trein Groningen - Leer
Kennelijk is de insteek om ook dagelijkse reizigers aan te trekken.
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Trein Groningen - Leer
Gedeeltelijk mee eens, maar met de internationale trein stoppen in Kropswolde en Sappemeer Oost is naar mijn inziens gewoon reiziger pesten.Vinny schreef:Het reizigerspotentieel naar Duitsland rechtvaardigt geen enkele investering die alleen nuttig is voor internationale reizigers. Mensen die naar Duitsland willen kunnen best een minutje in de wacht gezet worden. Die twee toeristen en een verdwaalde interrailer hebben toch wel tijd te besteden. Dagelijkse reizigers zijn de reizigers waar je het van moet hebben en hun reis dient geoptimaliseerd te worden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Trein Groningen - Leer
Zo zie ik het ook. De 25 miljoen euro is voornamelijk bedoeld om forensen uit Winschoten en Hoogezand betere reismogelijkheden te bieden met de Stad. Bijkomend voordeel is dat de internationale reiziger wat beter worden bediend omdat per dag 2 treinen van/naar Leer wat minder lang onderweg zijn. (Maar ja; de trein is dan wel korter onderweg; de totale reistijd voor veel internationale reizigers (wat heet: veel, haha. 50 per dag ofzo?) zal nauwelijks afnemen omdat de wachttijd bij het overstappen in Leer langer wordt.timtrein schreef:Kennelijk is de insteek om ook dagelijkse reizigers aan te trekken.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Trein Groningen - Leer
Misschien dat ik nu dan snap waar de extra treinen vandaan komen.
Momenteel geldt:
A trein uit Groningen in Leer: .34
V trein naar Groningen uit Leer: .26
Indien alle maatregelen genomen zijn, verwacht ik dat die tijden omdraaien. Hierdoor ben je een omloop minder nodig, dus lagere kosten voor Arriva.
Momenteel geldt:
A trein uit Groningen in Leer: .34
V trein naar Groningen uit Leer: .26
Indien alle maatregelen genomen zijn, verwacht ik dat die tijden omdraaien. Hierdoor ben je een omloop minder nodig, dus lagere kosten voor Arriva.
Re: Trein Groningen - Leer
Als je dat vindt, trek dan in godsnaam de enig juiste conclusie: de slopershamer in die stations! Er zit namelijk geen enkele reiziger op te wachten, behalve een paar luie pubers die te beroerd zijn om 800 meter verder te fietsen ;)Erno-BE schreef:Gedeeltelijk mee eens, maar met de internationale trein stoppen in Kropswolde en Sappemeer Oost is naar mijn inziens gewoon reiziger pesten.Vinny schreef:Het reizigerspotentieel naar Duitsland rechtvaardigt geen enkele investering die alleen nuttig is voor internationale reizigers. Mensen die naar Duitsland willen kunnen best een minutje in de wacht gezet worden. Die twee toeristen en een verdwaalde interrailer hebben toch wel tijd te besteden. Dagelijkse reizigers zijn de reizigers waar je het van moet hebben en hun reis dient geoptimaliseerd te worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Trein Groningen - Leer
36A trein uit Groningen in Leer: .34
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Trein Groningen - Leer
In ieder geval de trein van/naar Leer in de tegenspitsrichting en buiten de spits de stations overslaan.Vinny schreef:Als je dat vindt, trek dan in godsnaam de enig juiste conclusie: de slopershamer in die stations! Er zit namelijk geen enkele reiziger op te wachten, behalve een paar luie pubers die te beroerd zijn om 800 meter verder te fietsen ;)Erno-BE schreef:Gedeeltelijk mee eens, maar met de internationale trein stoppen in Kropswolde en Sappemeer Oost is naar mijn inziens gewoon reiziger pesten.Vinny schreef:Het reizigerspotentieel naar Duitsland rechtvaardigt geen enkele investering die alleen nuttig is voor internationale reizigers. Mensen die naar Duitsland willen kunnen best een minutje in de wacht gezet worden. Die twee toeristen en een verdwaalde interrailer hebben toch wel tijd te besteden. Dagelijkse reizigers zijn de reizigers waar je het van moet hebben en hun reis dient geoptimaliseerd te worden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 243
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: Trein Groningen - Leer
Totaal met je beide opmerkingen eens! Ze bezuinigen hier liever elk jaar miljoenen op het busvervoer waar dagelijkse reizigers inzitten. Nee, we besteden het geld lekker in een vrijwel zinloze toeristen lijntje naar Leer, die nog minder dagelijkse reizigers heeft dan de gemiddelde bus in de regio die wordt wegbezuinigd.. Hoezo prestige object?Vinny schreef:Als je dat vindt, trek dan in godsnaam de enig juiste conclusie: de slopershamer in die stations! Er zit namelijk geen enkele reiziger op te wachten, behalve een paar luie pubers die te beroerd zijn om 800 meter verder te fietsen ;)Erno-BE schreef:Gedeeltelijk mee eens, maar met de internationale trein stoppen in Kropswolde en Sappemeer Oost is naar mijn inziens gewoon reiziger pesten.Vinny schreef:Het reizigerspotentieel naar Duitsland rechtvaardigt geen enkele investering die alleen nuttig is voor internationale reizigers. Mensen die naar Duitsland willen kunnen best een minutje in de wacht gezet worden. Die twee toeristen en een verdwaalde interrailer hebben toch wel tijd te besteden. Dagelijkse reizigers zijn de reizigers waar je het van moet hebben en hun reis dient geoptimaliseerd te worden.
Re: Trein Groningen - Leer
Met de belangrijke kanttekening dat de provincie dit geld niet aan het busvervoer had mogen besteden.
Re: Trein Groningen - Leer
Die stations trekken meer reizigers dan de 260 die de verbinding Nieuweschans-Leer dagelijks trekt.Vinny schreef: Als je dat vindt, trek dan in godsnaam de enig juiste conclusie: de slopershamer in die stations! Er zit namelijk geen enkele reiziger op te wachten, behalve een paar luie pubers die te beroerd zijn om 800 meter verder te fietsen ;)
Met de toegevoegde sneltreinen in de spits eind 2017 lijkt me verder niet dat er echt een probleem is.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... 018-146306
Laatst gewijzigd door Frans F op do 03 jul 2014, 14:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Trein Groningen - Leer
De 260 dagelijkse reizigers (medio 2013) die in die trein naar Duitsland zitten reizen voor het gros door naar Bremen. Je kunt dus niet zeggen dat het allemaal toeristenvervoer is. En veel opgeheven buslijnen kwamen echt niet aan 260 reizigers per dag.nielsie600 schreef:Nee, we besteden het geld lekker in een vrijwel zinloze toeristen lijntje naar Leer, die nog minder dagelijkse reizigers heeft dan de gemiddelde bus in de regio die wordt wegbezuinigd.
Trouwens waarom mogen toeristen niet met het OV en scholieren/forensen wel?
Re: Trein Groningen - Leer
Hoe kom je erbij dat de meeste van die 260 treinreizigers doorreizen naar Bremen?
De keren dat ik met deze trein naar Leer ging heb ik ervaren dat:
- een deel van de reizigers in Weener is ingestapt, en blijkbaar Leer als eindbestemming had (geen grensreizigers dus)
- veel reizigers die al in Nederland waren ingestapt, ook in Leer zijn gebleven. Ik zag ze niet wachten op één van de perrons om over te stappen op een andere trein
- sommige reizigers overstapten op de trein richting Meppen/Rheine/Münster - dus in zuidelijke richting gingen
- en inderdaad, sommige reizigers overstapten op de trein richting Bremen. Maar misschien moesten die slechts tot Oldenburg, dat weet ik niet...
Het zou mij niet verbazen als het daadwerkelijke aantal treinreizigers van Groningen naar Bremen nog geen 50 per dag is...
De keren dat ik met deze trein naar Leer ging heb ik ervaren dat:
- een deel van de reizigers in Weener is ingestapt, en blijkbaar Leer als eindbestemming had (geen grensreizigers dus)
- veel reizigers die al in Nederland waren ingestapt, ook in Leer zijn gebleven. Ik zag ze niet wachten op één van de perrons om over te stappen op een andere trein
- sommige reizigers overstapten op de trein richting Meppen/Rheine/Münster - dus in zuidelijke richting gingen
- en inderdaad, sommige reizigers overstapten op de trein richting Bremen. Maar misschien moesten die slechts tot Oldenburg, dat weet ik niet...
Het zou mij niet verbazen als het daadwerkelijke aantal treinreizigers van Groningen naar Bremen nog geen 50 per dag is...
Re: Trein Groningen - Leer
Het drukst is het vrijdagmiddag als de duitse studenten even voor een weekend weer naar de Heimat willen gaan.
-
- Berichten: 243
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: Trein Groningen - Leer
Ik weet niet of je wel eens in de trein naar Leer zit? Maar wat mij opvalt is dat de grootste gros allemaal grote tassen en koffers bij zich heeft.Frans F schreef:De 260 dagelijkse reizigers (medio 2013) die in die trein naar Duitsland zitten reizen voor het gros door naar Bremen. Je kunt dus niet zeggen dat het allemaal toeristenvervoer is. En veel opgeheven buslijnen kwamen echt niet aan 260 reizigers per dag.nielsie600 schreef:Nee, we besteden het geld lekker in een vrijwel zinloze toeristen lijntje naar Leer, die nog minder dagelijkse reizigers heeft dan de gemiddelde bus in de regio die wordt wegbezuinigd.
Trouwens waarom mogen toeristen niet met het OV en scholieren/forensen wel?
Een kanttekening die je plaatst met dat er geen enkele opgeheven buslijnen zoveel reizigers heeft gehad gaat volgens mij niet echt op. Lijn 4 in de stad Groningen had zeker de helft van het aantal reizigers per dag. Daarnaast betreft deze verbinding ook een trein die vrijwel een dubbel aantrekkingskracht heeft op reizigers dan een langzame stadsbuslijn in een kleine wijk.
Zeker mogen toeristen met het OV. Maar voor een zekere dienstregeling is het erg belangrijk dat er mensen gaan forensen vanuit Duitsland met de trein als deze verbinding echt wil slagen. Tevens klopt het wat Marlies zegt, maar het mag wel in de infra optimalisatie van buslijnen worden gestopt.
EDIT: even leesbaarder gemaakt was een telefoon stukje.
Laatst gewijzigd door nielsie600 op za 05 jul 2014, 12:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Trein Groningen - Leer
Had die bus 130 reizigers per rit? Zo nee: lees je eigen verhaal eens door en maak het begrijpelijk.
Re: Trein Groningen - Leer
Beste Lint volgens mij gaat de trein zo'n 15 x per dag (Heen en Weer), dus handig dat je dan eea door 30 deelt is dus slik 8,66 reizigers per rit. Bussen dienen dan toch wel wat meer te vervoeren,tenzij ze over Euvelgunne gaan. Tenzij ik je rekenmethode niet helemaal begrijp.lint41 schreef:Had die bus 130 reizigers per rit? Zo nee: lees je eigen verhaal eens door en maak het begrijpelijk.
Volgens mij gaan in een bak ca 130 rezigers, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
hej*
-
- Berichten: 243
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: Trein Groningen - Leer
Aangepast!lint41 schreef:Had die bus 130 reizigers per rit? Zo nee: lees je eigen verhaal eens door en maak het begrijpelijk.
Re: Trein Groningen - Leer
Er komt naar verluid trouwens aanstaande maandag een belangrijke mededeling over de verbinding met Leer (en Bremen) vanuit de provincie.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Trein Groningen - Leer
Een belangrijke mededeling? Vast dat Nederland en Duitsland een verdrag gaan sluiten met daarin wat afspraken over de treinverbinding.
Het aantal grensoverschrijdende reizigers op Groningen-Leer is erg weinig. Die zou je ook prima met een bus kunnen vervoeren, dan ben je er nog sneller en comfortabeler ook. Tussen Groningen en Leer rijdt de trein ook niet harder dan 100 km/uur en stopt onderweg 10 keer.
Dat is ook precies wat Public Express doet met hun regelmatige (8x per dag) busdienst Groningen-Oldenburg-Bremen. Waarschijnlijk heeft de bus op deze verbinding een groter marktaandeel dan de trein. Een retourtje Groningen-Leer v.v. met de bus is volgens mij ook net zo duur als een retourtje Groningen-Bremen v.v. met de trein.
Het aantal grensoverschrijdende reizigers op Groningen-Leer is erg weinig. Die zou je ook prima met een bus kunnen vervoeren, dan ben je er nog sneller en comfortabeler ook. Tussen Groningen en Leer rijdt de trein ook niet harder dan 100 km/uur en stopt onderweg 10 keer.
Dat is ook precies wat Public Express doet met hun regelmatige (8x per dag) busdienst Groningen-Oldenburg-Bremen. Waarschijnlijk heeft de bus op deze verbinding een groter marktaandeel dan de trein. Een retourtje Groningen-Leer v.v. met de bus is volgens mij ook net zo duur als een retourtje Groningen-Bremen v.v. met de trein.
Re: Trein Groningen - Leer
Statler Rail schreef:Een belangrijke mededeling? Vast dat Nederland en Duitsland een verdrag gaan sluiten met daarin wat afspraken over de treinverbinding.
Dat denk ik ook ja. Veel woorden maar nog niets concreets qua daden, gok ik.
Ik heb het 2 keer met de bus gedaan en besloten dat ik de hogere kosten, langere reistijd en overstap van de trein toch liever heb. Vind bussen dus juist totaal niet comfortabel. Fijn schommelen op dat toch niet heel geweldige wegdek en door de drukte (en stoplichten) in Oldenburg voelt het nog eens trager dan stoppen bij elk postadres in Sappemeer ook. Een goede treinverbinding zal altijd meer mensen trekken dan een bus.Het aantal grensoverschrijdende reizigers op Groningen-Leer is erg weinig. Die zou je ook prima met een bus kunnen vervoeren, dan ben je er nog sneller en comfortabeler ook. Tussen Groningen en Leer rijdt de trein ook niet harder dan 100 km/uur en stopt onderweg 10 keer.
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Trein Groningen - Leer
Misschien stations scheppen in Bunde en Ihrhove (ook in de toekomst voor de WFB, aangezien Flirts sneller kunnen optrekken dan Dosto's) zodat de trein Groningen-Leer meer regionale reizigers op het Duitse deel trekt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 243
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: Trein Groningen - Leer
Vooral Bunde is geen gek idee denken, er wonen daar veel mensen die erg Nederlands georiënteerd zijn of dit zelfs zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten