Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
En daar dan lekker mee doorrijden op lijn 9 in Selwerd :D
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Het scheelt dat dat rare keerpunt er inmiddels uit is
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Gewoon lijndienst.Kevster schreef:In de lijndienst of als instructierit/testrit? Wellicht zijn ze toch bezig dan om iets aan die korte bussen te doen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Ook daar kon een gelede langs. De bus moest alleen dan wel rechtsom, anders kon de bocht waarschijnlijk niet worden gehaald.marlies schreef:Het scheelt dat dat rare keerpunt er inmiddels uit is
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Een reisadvies geeft mij een overstap bij de Van Ketwich Verschuurbrug op lijn 5. Stopt lijn 5 daar sowieso richting stad eigenlijk? Want ik meen mij te herinneren dat het voor sommige lijnen een uitstaphalte is.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Lijn 5 hoort daar idd te stoppen. Geldt niet voor alle Qliners.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Vandaag een dubbelgelede HESS op proefrit over de Zonnelaan. Te ver weg voor een fotootje helaas.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Ah, dat scheelt weer een onaangename verrassing. Volgens mij staan die Qliners wel op de DRIS die daar staat, dat is dan wel weer vreemd.gebruiker77 schreef:Lijn 5 hoort daar idd te stoppen. Geldt niet voor alle Qliners.
-
- Berichten: 243
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Een plaatje van de nieuwe Hess die vanmiddag proefritjes reed:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Ook vandaag was in ieder geval een bus weer aan de rol, want ik zag om 14.30 uur een exemplaar rijden bij Station Noord, eh Noorderstation richting Eikenlaan.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Gisteren 'gewoon' een Capacity gezien op lijn 15, tussen wat LE's en stadscitaro's, waarvan een aantal als extra rit reden. Dit kon ik van de CapaCity niet zien (achterkant).
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Vandaag reden de Capacity's 3400, 3402 en 3404 gewoon mee op de 15. Tevens werd rond 16:30 op het Hoofdstation gewisseld van chauffeur voor de Hess, welke ik rond 17:00 vanaf de Euroborg komende de ringweg richting het HS op zag draaien.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Zijn deze bussen nu ook echt merkbaar stiller dan de diesels? En hoe moet ik de hybride technologie van deze bussen voor me zien, rijdt deze bus bijvoorbeeld in het centrum en/of op lage snelheden volledig elektrisch, of is dit alleen bij het optrekken?nielsie600 schreef:Een plaatje van de nieuwe Hess die vanmiddag proefritjes reed:
Verder ben ik wel benieuwd naar hoe ze er uiteindelijk uit komen te zien. Wordt de onderlaag zilvergrijs net als bij de andere Qlink bussen, of blijft deze wit?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
bumper grijs en het sierdakstuk ook grijs. rest zwart.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Woensdag en donderdag zag ik de 3-ledige bus op de route van lijn 11 rijden. Op woensdagavond reed de bus over de Boterdiep in de richting van het Noorderstation. Meestal staat de bus rond 17 uur op het hoofdstation bij de oostelijke uitstaphalte (bussen die van het kruispunt Herebrug komen).
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Op Facebook kwam een foto voorbij van een al in de kleuren gespoten Hess. Verder ervaar ik geen duidelijk verschil in geluid tussen die Hess en de Citaro's!
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Volgens mij puur bij het optrekken. Zijn dit niet die bussen die voor Utrecht bedoeld waren? Kan me herinneren dat exact dezelfde bus een keer langs kwam rijden op De Uithof in testdienst. Wel alweer paar jaar terug.Cpt.Iglo schreef:Zijn deze bussen nu ook echt merkbaar stiller dan de diesels? En hoe moet ik de hybride technologie van deze bussen voor me zien, rijdt deze bus bijvoorbeeld in het centrum en/of op lage snelheden volledig elektrisch, of is dit alleen bij het optrekken?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Ik heb vandaag de eerste indicatie gezien dat de 3-ledige bus waarschijnlijk op lijn 11 gaat rijden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Hoe ziet zo'n "waarschijnlijke indicatie" er dan uit?groningen schreef:Ik heb vandaag de eerste indicatie gezien dat de 3-ledige bus waarschijnlijk op lijn 11 gaat rijden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
kan je die foto delen?Maurice Hooikammer schreef:Op Facebook kwam een foto voorbij van een al in de kleuren gespoten Hess. Verder ervaar ik geen duidelijk verschil in geluid tussen die Hess en de Citaro's!
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Klopt, maar door het gesteggel rond de concessie moest xx/GVU nog enige tijd doorrijden en zijn de bussen nooit afgenomen/in dienst gekomen. Tot nu dann-evo schreef:Volgens mij puur bij het optrekken. Zijn dit niet die bussen die voor Utrecht bedoeld waren? Kan me herinneren dat exact dezelfde bus een keer langs kwam rijden op De Uithof in testdienst. Wel alweer paar jaar terug.Cpt.Iglo schreef:Zijn deze bussen nu ook echt merkbaar stiller dan de diesels? En hoe moet ik de hybride technologie van deze bussen voor me zien, rijdt deze bus bijvoorbeeld in het centrum en/of op lage snelheden volledig elektrisch, of is dit alleen bij het optrekken?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Weet u waar de Grote Markt zit?Hoe ziet zo'n "waarschijnlijke indicatie" er dan uit?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Bedankt voor het plaatsen Rener, dit vind ik toch een stuk mooier dan de witte uitvoering. ;)
Ik kwam vandaag nog een dergelijke bus tegen op de Oostersingel, en ik moet eerlijk zeggen dat ik wat meer verwacht had van deze hybride techniek. Een brandstofbesparing van 20-30% (volgens de fabrikant) is natuurlijk erg leuk, maar ik vind het jammer dat deze bus qua geluidproductie niet veel verschilt van de huidige diesels. Ook vind ik het ontwerp wel ietwat gedateerd, hopelijk komen er uiteindelijke nog nieuwe, stillere hybride/elektrische dubbelgeledes bij met een wat meer 'tramachtig' en moderner uiterlijk.
Wat ik me verder nog afvraag, blijven deze bussen eigenlijk ook tijdens de schoolvakanties op lijn 11 rijden? Ze zouden immers zuiniger moeten zijn..
Ik kwam vandaag nog een dergelijke bus tegen op de Oostersingel, en ik moet eerlijk zeggen dat ik wat meer verwacht had van deze hybride techniek. Een brandstofbesparing van 20-30% (volgens de fabrikant) is natuurlijk erg leuk, maar ik vind het jammer dat deze bus qua geluidproductie niet veel verschilt van de huidige diesels. Ook vind ik het ontwerp wel ietwat gedateerd, hopelijk komen er uiteindelijke nog nieuwe, stillere hybride/elektrische dubbelgeledes bij met een wat meer 'tramachtig' en moderner uiterlijk.
Wat ik me verder nog afvraag, blijven deze bussen eigenlijk ook tijdens de schoolvakanties op lijn 11 rijden? Ze zouden immers zuiniger moeten zijn..
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Dat is toch al tijden ook op dit forum bekend?groningen schreef:Ik heb vandaag de eerste indicatie gezien dat de 3-ledige bus waarschijnlijk op lijn 11 gaat rijden.
Ik zou geen uitspraken durven doen over de vakantie; maar als je 11 volledig als Qlink groen wilt uitvoeren heb je ze zelfs op zaterdag al nodig. Op zondagavond zijn ze overigens ook geen overbodige luxe.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten