Een buslijn tussen dordrecht - lage zwaluwe station - (ev. made) - oosterhout
- Nu in de spits en vanaf december de hele dag kan vier keer per uur met de trein tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht worden gereisd. Doorrijden naar Dordrecht is dus weggegooid geld.
- Lage Zwaluwe - Oosterhout was lijn 124 die per december 2008 is opgeheven. Dit was de westelijke restant van wat ooit Interliner Dordrecht - 's-Hertogenbosch was. De lijn reed slechts 4 ritten in de ochtend en 4 ritten in de middag met een taxibusje. Was dus niet erg succesvol. Reizen via Lage Zwaluwe is ook 'risicovol', want als je trein te laat komt en de bus is al weg dan sta je echt aan het einde van de wereld. Gewoon lekker via Breda reizen, vanaf december 6x per uur Breda - Oosterhout en volgend jaar nog eens sneller via de nieuwe busbaan.
Uitbreiding stadsbus oosterhout met 2e lijn met ring in noordelijke wijken en ring rond de warande (met stop op katjeskelder en zwembad de warande)
Ik hou altijd van een beetje realistische voorstellen, ik denk dat jouw voorstel verre van realistisch is. Dit kost veels te veel geld en ervaringen elders met zulke ontsluitende lijnen leert dat hier geen of nauwelijks vraag naar is. Verder wordt het lijnennet in Oosterhout vanaf december uitgebreid: Lijn 10 gaat via route 126/127 naar Breda, neemt route 226 in zuid grotendeels over en rijdt vanaf Dommelbergen ook naar Vrachelen. Lijn 10 gaat de hele dag zeven dagen in de week rijden.
Uitbreiding lijn 620, terug naar buurtbus (ritten met grote bus op schooltijd blijft) doortrekken vanout werkendam naar made en oosterhout.
De hele dag tussen Dordrecht en Werkendam kan ik mij nog iets bij voorstellen, maar waarom van Werkendam door naar Made en Oosterhout? Vervoervraag? Wat dacht je van overstappen bij Tol en in Raamsdonksveer?
Bus 226 in oosterhout ook op zondag
Verder wordt het lijnennet in Oosterhout vanaf december uitgebreid: Lijn 10 gaat via route 126/127 naar Breda, neemt route 226 in zuid grotendeels over en rijdt vanaf Dommelbergen ook naar Vrachelen. Lijn 10 gaat de hele dag zeven dagen in de week rijden.
een snelbus langs de oude route halvezolenlijn
Tussen 's-Hertogenbosch en Waalwijk heb je al een HOV-lijn. Ik kan mij voorstellen dat er vraag is voor een snelle verbinding Waalwijk - Raamsdonksveer en die eventueel doortrekken naar Oosterhout.
lijn 132 breda-baarle-tilburg opsplitsen in een buurtbus en gewone bus. Buurtbus die de omroute tussen breda-baarle rijd, uitgebreidere route in baarle en via tilburg universiteit. lijn 132 via huidige route ("korte deel" tussen breda en baarle).
Ik ben het met je eens dat de routevarianten het niet duidelijk maken. Maar dit is niet de oplossing. Voor deze buurtbuslijn heb je denk ik wel 7 buurtbusjes nodig, veel succes met het regelen van vrijwilligers. En ik gok dat het busje iets te vol zit met studenten die aan de Universiteit studeren.
Brabantliner bergen op zoom - utrecht en gilze rijen - utrecht.
Trein is sneller en te weinig markt ( de Brabantliner uit Breda zit in de ochtendspits naar Utrecht niet eens vol bij het verlaten van Breda)