Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Vandaag kwam ik het ontwerp PVE tegen voor de concessie Voorne-Putten en Rozenburg van de Stadsregio Rotterdam (SRR) die vanaf 13 december 2009 voor een periode van 7 jaar in zal gaan. Mijn lijkt het wel een goed idee om voor die concessie een centraal topic zoals deze te maken om daarin alles te bespreken.
Hier is het ontwerp-PVE van de SRR te vinden:
http://www.stadsregio.info/Content/www. ... enburg.pdf
Hier is het ontwerp-PVE van de SRR te vinden:
http://www.stadsregio.info/Content/www. ... enburg.pdf
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Ziet er goed uit. Mooi dat men ook eindelijk toestemming geeft om die lijn 84 door te trekken naar maaswijk-zuid. Connexxion heeft dit al vaker voorgesteld, maar de bewoners die daar wonen wilde geen keerlus daar.
Jammer genoeg worden die 10m niet verboden op de stadsdienst, in de spits zit je opgepropt in die dingen.
Jammer genoeg worden die 10m niet verboden op de stadsdienst, in de spits zit je opgepropt in die dingen.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Even iets eruit gehaald. Ik heb niet 't hele ding gelezen.
Pp. 23; concessie eindigt met railconcessie. Zodat daarna alles aan RET 'gegund' wordt?
Pp. 23; vervoerder ontwikkelfunctie geven. Door SSR?
Pp. 24; RET is regisseur. Kortom wat RET wil, dat gebeurt ook. :( Kan dit trouwens? Is dit niet net zoiets als in (bijvoorbeeld) Zuid Holland zeggen dat Arriva een regisseursfunctie heeft en CXX kan verplichten welk soort dynamische reisinformatie gebruikt moet worden.
Pp. 23; concessie eindigt met railconcessie. Zodat daarna alles aan RET 'gegund' wordt?
Pp. 23; vervoerder ontwikkelfunctie geven. Door SSR?
Pp. 24; RET is regisseur. Kortom wat RET wil, dat gebeurt ook. :( Kan dit trouwens? Is dit niet net zoiets als in (bijvoorbeeld) Zuid Holland zeggen dat Arriva een regisseursfunctie heeft en CXX kan verplichten welk soort dynamische reisinformatie gebruikt moet worden.
Het is een spectrum.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
De RET valt sinds kort onder bewind van de Stadsregio, dus dat laatste zou daardoor best mogelijk kunnen zijn.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Het zou iets kunnen worden als Stadsregio Rotterdam als concessieverlener, de RET als concessiehouder en daarmee dagelijkse aansturing in handen hebbende, terwijl subcontractors de ritten daadwerkelijk rijden?
Los van het feit dat ik geen idee heb of een dergelijke constructie in overeenstemming is met Europese aanbestedingsregels, weet ik nog niet wat ik hiervan moet vinden. De dagelijkse uitvoering van de RET kan immers worden losgezien van de formeel opgestelde en ambities m.b.t. het vervoeraanbod. De halsstarrige houding van de RET om zich hoe dan ook vast te klampen aan een heilig interval, pakt niet overal even goed uit. Een flexibele opstelling zou daar veel beter passen, is mijn mening.
Los van het feit dat ik geen idee heb of een dergelijke constructie in overeenstemming is met Europese aanbestedingsregels, weet ik nog niet wat ik hiervan moet vinden. De dagelijkse uitvoering van de RET kan immers worden losgezien van de formeel opgestelde en ambities m.b.t. het vervoeraanbod. De halsstarrige houding van de RET om zich hoe dan ook vast te klampen aan een heilig interval, pakt niet overal even goed uit. Een flexibele opstelling zou daar veel beter passen, is mijn mening.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Wat mij na een beetje bladeren erg opvalt is dat het geschreven is op een computer zonder spelling- en grammaticacontrole. Dit is toch werkelijk te triest voor woorden...
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Op de site van de stadsregio vond ik nog dit document met een advies over buslijnen naar het Rotterdamse havengebied en buslijn 89 (Schiedam - Rozenburg v.v.). De laatste lijn is een lijn die al 2 jaar opgeheven dreigde te worden, maar telkens toch blijft. Ook nu wordt voorgesteld om de lijn op te heffen, tenzij een vervoerder er nog brood in ziet.
Het document:
http://www.stadsregio.info/Content/www. ... vpr%20.pdf
Het document:
http://www.stadsregio.info/Content/www. ... vpr%20.pdf
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Hmm, het enige probleem wat ik zie als lijn 89 opgeheven wordt, is dat een reis Rozenburg-Schiedam wel eens duurder zou kunnen worden door de omweg via Spijkenisse, doordat met de OV-Chipkaart per kilometer betaald moet worden.
Ik hoop dat de SRR daar als eens over nagedacht heeft.
(Verder hoop ik niet dat lijn 105 opgeheven wordt, maar dat wordt ook nergens echt genoemd.)
Ik hoop dat de SRR daar als eens over nagedacht heeft.
(Verder hoop ik niet dat lijn 105 opgeheven wordt, maar dat wordt ook nergens echt genoemd.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Ik denk dat het prijs-effect wel mee zal vallen: zeker als het opheffen van lijn 89 gecompenseerd wordt door meer ritten op lijn 115 heb je een redelijk rechtstreekse route naar metrostation Spijkenisse Centrum.
Heb met Google Maps even de route vanaf het punt waar lijn 89 de A15 op gaat naar station Schiedam Centrum vergeleken: met lijn 115 naar Spijkenisse Centrum en daarvandaan de metro nemen is slechts 2 km langer dan de route van lijn 89 via de A15 en A4. Je moet immers niet vergeten dat de 89 ook nog een flinke slinger door Schiedam maakt waar hij ook een bedrijventerrein bedient terwijl de metro vanaf Vijfsluizen vrij rechtstreeks gaat.
Heb met Google Maps even de route vanaf het punt waar lijn 89 de A15 op gaat naar station Schiedam Centrum vergeleken: met lijn 115 naar Spijkenisse Centrum en daarvandaan de metro nemen is slechts 2 km langer dan de route van lijn 89 via de A15 en A4. Je moet immers niet vergeten dat de 89 ook nog een flinke slinger door Schiedam maakt waar hij ook een bedrijventerrein bedient terwijl de metro vanaf Vijfsluizen vrij rechtstreeks gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Dat bedrijventerrein bedienen door lijn 89 gebeurt ook alleen maar in de spits ('s ochtends Schiedam-->Rozenburg, 's avonds vv.). Tussen de spitsen rijdt hij een vrij snelle route.
Maar als het inderdaad maar zo'n 2 km verschil is, komt dat neer op €0,22. Niet echt een bedrag waar veel mensen echt wakker van liggen. :)
Maar als het inderdaad maar zo'n 2 km verschil is, komt dat neer op €0,22. Niet echt een bedrag waar veel mensen echt wakker van liggen. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Waar het wel in zou kunnen schelen is in reistijd voor mensen die van Rotterdam Centraal richting de Botlek willen: de gemiddelde snelheid van lijn 89 is zeer waarschijnlijk wat hoger en je hebt een overstap minder. Nou kan je je alleen wel afvragen hoeveel dat er zullen zijn. Toen ik nog in de Botlek werkte ging ik met de trein naar Maassluis en daarvandaan op de fiets (via de pont) verder wat flink in de reistijd scheelde en vooral aanzienlijk goedkoper was. En ik was allesbehalve de enige die dat zo deed, d'r gaat ook het nodige via die route naar Rozenburg wat zelfs nog wat meer scheelt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: do 09 apr 2009, 17:38
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Erg positief dat ze de frequentie van lijn 105 willen verhogen, van 2x per uur naar 4x per uur. Verder hoop ik dat lijn 89 wordt opgeheven en dat lijn 105 wordt gewijzigd, zodat deze niet via Spijkensise Noord hoeven te rijden. Zo krijgt lijn 85 ook een hogere frequentie.
Eigenlijk hoop ik stiekem dat alle lijnen (stads en streek) via het winkelcentrum gaan rijden. Wordt het wel wat drukker in het centrum, en is het voor mensen uit Hellevoet of Brielle makkelijker om naar het centrum van Spijkenisse te komen.
Verder ook erg goed dat 84 verlengd wordt naar de Waayer en dat 81 verlengd wordt naar De Elementen.
Eigenlijk hoop ik stiekem dat alle lijnen (stads en streek) via het winkelcentrum gaan rijden. Wordt het wel wat drukker in het centrum, en is het voor mensen uit Hellevoet of Brielle makkelijker om naar het centrum van Spijkenisse te komen.
Verder ook erg goed dat 84 verlengd wordt naar de Waayer en dat 81 verlengd wordt naar De Elementen.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
En welke verbinding moet er van SRR uit? Juist, Rotterdam - Maassluis, want Schiedam - Hoek van Holland Strand moet per se verprutst worden door hier een metroverbinding van te maken.Reiziger Ddrs schreef:(...) Toen ik nog in de Botlek werkte ging ik met de trein naar Maassluis en daarvandaan op de fiets (via de pont) verder wat flink in de reistijd scheelde en vooral aanzienlijk goedkoper was. En ik was allesbehalve de enige die dat zo deed, d'r gaat ook het nodige via die route naar Rozenburg wat zelfs nog wat meer scheelt.
Het is een spectrum.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma 27 jul 2009, 18:37
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Beste Robin2239,
als je het Programma van Eisen goed hebt gelezen, zitten er ook eisen aan de voertuigspecificaties. Voertuigen op stamlijnen mogen maximaal 8 jaar oud zijn en moeten aan de EEV-emissienorm voldoen. De 10 meter bussen waar jij over spreekt voldoen aan geen van beide eisen. De nieuwe Consessiehouder zal dus met ingang van de nieuwe consessie met nieuw materieel moeten gaan rijden, of op zijn minst met voertuigen die binnen de leeftijdsnorm vallen. In speciale omstandigheden mag er minimaal met euro-3 emissienorm gereden worden (spits- en versterkingsritten), maar daar voldoet de 10-meterbussen (Scout) ook niet aan. De kans dat er opnieuw (nieuwe) 10-meterbussen aangeschaft zullen worden is zeer onwaarschijnlijk.
als je het Programma van Eisen goed hebt gelezen, zitten er ook eisen aan de voertuigspecificaties. Voertuigen op stamlijnen mogen maximaal 8 jaar oud zijn en moeten aan de EEV-emissienorm voldoen. De 10 meter bussen waar jij over spreekt voldoen aan geen van beide eisen. De nieuwe Consessiehouder zal dus met ingang van de nieuwe consessie met nieuw materieel moeten gaan rijden, of op zijn minst met voertuigen die binnen de leeftijdsnorm vallen. In speciale omstandigheden mag er minimaal met euro-3 emissienorm gereden worden (spits- en versterkingsritten), maar daar voldoet de 10-meterbussen (Scout) ook niet aan. De kans dat er opnieuw (nieuwe) 10-meterbussen aangeschaft zullen worden is zeer onwaarschijnlijk.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Inmiddels is bekend dat Connexxion de concessie heeft gewonnen
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Waar zijn er nog wat amba's over die naar Voorne-Putten kunnen verhuizen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Denk dat er veel nieuwe bussen zullen komen. Veel Amba's met EEV zijn er niet en zeker niet over. Ben wel benieuwd hoe het staat, grijze Amba's (even ervanuit gaande dat er Amba's komen, hoop het niet, maar vrees van wel).
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma 27 jul 2009, 18:37
Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
De nieuwe Concessie Voorne-Putten & Rozenburg die ingaat op zondag 13 december 2009 voor de duur van 7 jaar (met een optie deze uit te breiden naar 8 jaar) is heden gegund aan Connexxion. Alle medewerkers —zowel chauffeurs, indirecte medewerkers en leidinggevenden— hebben de afgelopen 6 jaar een enorme kwaliteitsslag gemaakt. De SRR wil dit kwaliteitsniveau ook in de komende jaren handhaven. Er is de afgelopen jaren enorm geinvesteerd in frequentieverhogingen, nieuw (toegankelijk) materieel en het operationeel krijgen van de OV-chipcard. Wederom —en volkomen terecht— is Connexxion de vervoerder in Voorne-Putten & Rozenburg.
Laatst gewijzigd door Anonymous op do 18 jun 2009, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Ga jezelf eens gauw voorstellen meneer J. van H. die voor Connexxion met absurde gebruikersnamen fora lijkt te bestoken met idioot oudhollands taalgebruik...
Oh, en wederom en opnieuw in één zin gebruiken is niet zo zeer oudhollands, maar zelfs foutief taalgebruik. (Tenzij je bedoelt dat Connexxion nu voor de derde keer deze concessie krijgt toegewezen. ;-))
Oh, en wederom en opnieuw in één zin gebruiken is niet zo zeer oudhollands, maar zelfs foutief taalgebruik. (Tenzij je bedoelt dat Connexxion nu voor de derde keer deze concessie krijgt toegewezen. ;-))
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Zulke reacties mogen voortaan via PB.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: do 09 apr 2009, 17:38
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Het lijkt me niet dat er weer Amba's naar Voorne Putten Komen. Er zijn de laatste tijd toch ook veel MAN en Cita's besteld in andere gebieden? Waarom zouden ze deze niet bestellen dan. Verder is het een beetje absurd als de oude amba's worden vervangen door nieuwe.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Connexxion gaat op Voorne-putten ook in het grijs rijden (net zoals Kubus in Rotterdam).
Een deel van het materieel wordt vernieuwd, het ''oude'' deel van het materieel, een aantal Ambassadors, wordt opgeknapt (grijs gespoten) en krijgt een nieuwe EEV motor.
De Volvo's (5616-5637, 5666-5669) gaan waarschijnlijk naar Almere.
De B96s (2230, 2232) en de B95s gaan er helaas uit, de scouts gaan er gelukkig ook uit:P
Ik hoop dat de nieuwe bussen Mercedes of Berkhof bussen worden, maar liever geen MAN hier
Een deel van het materieel wordt vernieuwd, het ''oude'' deel van het materieel, een aantal Ambassadors, wordt opgeknapt (grijs gespoten) en krijgt een nieuwe EEV motor.
De Volvo's (5616-5637, 5666-5669) gaan waarschijnlijk naar Almere.
De B96s (2230, 2232) en de B95s gaan er helaas uit, de scouts gaan er gelukkig ook uit:P
Ik hoop dat de nieuwe bussen Mercedes of Berkhof bussen worden, maar liever geen MAN hier
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Verbaasd mij helemaal niet tegenwoordig. Daarnaast hebben nieuwe amba's een schonere motor dan oudere modellen, en dat is tegenwoordig een belangrijk punt in PvE's.Ricardootje_89 schreef:Het lijkt me niet dat er weer Amba's naar Voorne Putten Komen. Er zijn de laatste tijd toch ook veel MAN en Cita's besteld in andere gebieden? Waarom zouden ze deze niet bestellen dan. Verder is het een beetje absurd als de oude amba's worden vervangen door nieuwe.
@Robin: Die komen bij de huidige Volvo's? Die mogen daar blijven bij de nieuwe concessie van Connexxion? Zo ja, dan krijgen ook die een likje verf: De zuidtangent/regionetkleuren
En waarom zou je geen MAN's willen. Er is niets mis met de Lion's City
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Ja, tenminste dat is wat ik dan vernomen heb.Bee schreef: @Robin: Die komen bij de huidige Volvo's? Die mogen daar blijven bij de nieuwe concessie van Connexxion? Zo ja, dan krijgen ook die een likje verf: De zuidtangent/regionetkleuren
En waarom zou je geen MAN's willen. Er is niets mis met de Lion's City
En ik ben totaal geen fan van MAN, maargoed, iedereen heeft zo zijn/haar favoriete en minder favoriete merken/types
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Ik ben ook niet van de Amba's, aangezien Connexxion die zo goed onderhoud door alles stevig vast te schroeven, dat alles gaat resoneren (vergelijk Amba's van andere bedrijven, zoals Veolia, waar alles los hangt en er zo afvalt, maar waar minder resonantie en gerammel te horen is dan bij Connexxionbussen). Voor de rest is elke bus beter dan géén bus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 56 gasten