NS mag spitstarief onder voorwaarden invoeren
Geplaatst op: maandag 1 september 2014 15:36
Laatst bijgewerkt: maandag 1 september 2014 15:37
De NS mag treinreizen in de spits duurder maken als het kan aantonen dat het de overvolle treinen in de spits op geen enkele andere manier kan bestrijden.
Dat schrijft staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu Wilma Mansveld (PvdA) maandag in een brief aan de Tweede Kamer.
Ondanks eerdere kritiek blijft Mansveld 'tariefdifferentiatie' in de aangepaste vervoersafspraken een goed middel noemen om reizigers meer over de dag te spreiden.
Lees verder | Dossier Politiek en openbaar vervoer | Meer nieuws over Politiek en openbaar vervoer
NS mag spitstarief onder voorwaarden invoeren
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
NS mag spitstarief onder voorwaarden invoeren
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS mag spitstarief onder voorwaarden invoeren
Tariefdifferentiatie en de forens mag zijn portemonnee weer omkeren. De trein is nog niet duur genoeg zeker.
Voorbeeldje:
Arnhem - Utrecht met abo
Spitstarief nu: € 10,20
Spitstarief toekomst: € 11,20
Daltarief nu: € 6,10
Daltarief toekomst: € 5,40
Voordeel voor NS: € 0,30/rit mits er evenveel ritten in het dal als in de spits plaatsvinden
Overigens lijkt het mij nogal dom om reizen in de spits twee keer zo duur te maken vergeleken met het dal.
Voorbeeldje:
Arnhem - Utrecht met abo
Spitstarief nu: € 10,20
Spitstarief toekomst: € 11,20
Daltarief nu: € 6,10
Daltarief toekomst: € 5,40
Voordeel voor NS: € 0,30/rit mits er evenveel ritten in het dal als in de spits plaatsvinden
Overigens lijkt het mij nogal dom om reizen in de spits twee keer zo duur te maken vergeleken met het dal.
Re: NS mag spitstarief onder voorwaarden invoeren
Voor mij is reizen in de spits al twee keer zo duur als in het dal (nou ja bijna), want ik heb dal voordeel... Ik reis dan ook inderdaad zoveel mogelijk buiten de spits.
Maar als ik een auto had gehad, had ik het wel geweten; geen sprake van dat ik met het OV zou gaan.
Maar als ik een auto had gehad, had ik het wel geweten; geen sprake van dat ik met het OV zou gaan.
Re: NS mag spitstarief onder voorwaarden invoeren
Dat is ook niet zo want lang niet iedereen heeft een kortingkaart voor de daluren.GTI schreef: Overigens lijkt het mij nogal dom om reizen in de spits twee keer zo duur te maken vergeleken met het dal.
De forens moet nu eenmaal solidair zijn met MBO'ers die ook een SOV-kaart krijgen.GTI schreef:Tariefdifferentiatie en de forens mag zijn portemonnee weer omkeren.
Laatst gewijzigd door Frans F op ma 01 sep 2014, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: NS mag spitstarief onder voorwaarden invoeren
Dus NS mag de niet drukke trajecten (vaak in omgekeerce richting) niet duurder maken. Immerx die trein zit niet vol...
Re: NS mag spitstarief onder voorwaarden invoeren
Ik heb een auto maar ga niet met de auto naar het werk.
dat kost me 2,5x zoveel. 120 versus 270 euro.
de reistijd fiets, trein, fiets is daarbij op 3 minuten na gelijk. (50 minuten)
dat kost me 2,5x zoveel. 120 versus 270 euro.
de reistijd fiets, trein, fiets is daarbij op 3 minuten na gelijk. (50 minuten)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten