Bovendien, de titel van dit topic heeft het ook duidelijk over nieuwe harmonicabussen, hoe veel nieuwer wil je ze hebben? :DDaniel schreef:Wat is er niet nieuw aan die dubbelgeledes dan, die hadden nog geen meter gereden voor ze in Groningen in dienst kwamen.
Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 19:06
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
Valt wel mee hoor met die storingen, het is nu meest schaderijden en/of ongeduld bij de chauffeurs die voor de uitval zorgt.marcel.nl schreef:Zoals ik 1 september al plaatste, dit zijn de Fyra's onder de bussen. Ongelooflijk dat je een online topic kan maken over storingen met die dingen waarop ook bijna dagelijks gepost kan worden :N
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
Ongeduld in welke zin? Tot een storing bij de 5e keer rebooten vanzelf verdwenen is? Tot de monteur op afstand het probleem heeft opgelost? Tot het ding eindelijk de 20 km/h heeft bereikt?
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
Hebben die Zwitserse monteurs inmiddels al permanente huisvesting gevonden in Groningen?
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
Ja in Aduard geloof ik. Huizen kosten geen drol in die regio, dus dat komt wel goed. :3
🍉
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 19:06
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
Niet de juiste procedure volgen bij het starten van de bus. Daardoor zelf storingen veroorzaken.marlies schreef:Ongeduld in welke zin? Tot een storing bij de 5e keer rebooten vanzelf verdwenen is? Tot de monteur op afstand het probleem heeft opgelost? Tot het ding eindelijk de 20 km/h heeft bereikt?
Met die bussen zelf is niet zo heel veel mis hoor.
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
Nee, dat hadden we destijds ook met de Weense trams die tijdelijk in Rotterdam reden (uitsluitend op lijn 2).
De trams zelf waren prima, alleen konden de bestuurders er totaal niet mee omgaan, dus uiteindelijk heeft een select groepje bestuurders extra aanvullende info over die trams gekregen en vanaf dat moment reden vlekkeloos.
De trams zelf waren prima, alleen konden de bestuurders er totaal niet mee omgaan, dus uiteindelijk heeft een select groepje bestuurders extra aanvullende info over die trams gekregen en vanaf dat moment reden vlekkeloos.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
Je kunt dan met één kleur gaan rijden, wat de inzet van het materieel iets vergemakkelijkt. Je kunt dan bijvoorbeeld denken aan een soortgelijk systeem als bij lijn 3/4 door te kiezen voor licht- en donkergroen. In de zomervakanties en weekenden kun je er dan voor kiezen om het gedeelte Zernike - HS via de westelijke ring te schrappen.gebruiker77 schreef:Waarom zou je die lijnen integreren? Ze kunnen toch prima los van elkaar rijden? Wat voegt het toe? De bussen hebben al verschillende frequenties. Volgens mij wordt het er alleen maar ingewikkelder op.
Volgens mij is er technisch ook gewoon iets niet goed met deze bussen. Ik heb tot nu toe alleen nog maar de dieselmotor gehoord, terwijl het toch echt hybrides zouden moeten zijn.. ;)Busreiziger schreef:Niet de juiste procedure volgen bij het starten van de bus. Daardoor zelf storingen veroorzaken.marlies schreef:Ongeduld in welke zin? Tot een storing bij de 5e keer rebooten vanzelf verdwenen is? Tot de monteur op afstand het probleem heeft opgelost? Tot het ding eindelijk de 20 km/h heeft bereikt?
Met die bussen zelf is niet zo heel veel mis hoor.
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
Er kwam er vrijdag eentje voorbij die klonk als een hoekse slijper. Echt een hard en naar geluid. Zelfde als ze in het begin ook maakten alleen dan veel harder... Als een slordige chauffeur dat kan veroorzaken is er alsnog iets mis mee.Cpt.Iglo schreef:Volgens mij is er technisch ook gewoon iets niet goed met deze bussen. Ik heb tot nu toe alleen nog maar de dieselmotor gehoord, terwijl het tot echt hybrides zouden moeten zijn.. ;)
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
Volgens mij moet de fabrikant dan toch eens nadenken of ze die procedure dan niet iets eenvoudiger kunnen maken... software is leuk, maar het moet wel begrijpelijk zijn natuurlijk.Busreiziger schreef:Niet de juiste procedure volgen bij het starten van de bus. Daardoor zelf storingen veroorzaken.
Met die bussen zelf is niet zo heel veel mis hoor.
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
Daar moet je dan wel de hele software voor wijzigen.
Daar zal de fabrikant niet zo'n trek in hebben.
Daar zal de fabrikant niet zo'n trek in hebben.
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
Hadden ze maar beter werk moeten leveren
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
De 3490 rijdt normaal; gisteren in ieder geval om 19.30 vanaf hoofdstation richting Hereplein.
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
Er is er in ieder geval nog minstens eentje die een vreselijke herrie maakt als hij hier voorbij rijdt...
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
Ben blijkbaar niet de enige die bovenstaande was opgevallen:
"Eén van de 25 meter lange harmonicabussen is uit de dienstregeling gehaald na klachten over het harde lawaai."
"Eén van de 25 meter lange harmonicabussen is uit de dienstregeling gehaald na klachten over het harde lawaai."
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
Het viel soms ook wel op welke bus het was. Propvol, maar achterin vrijwel leeg...
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
Dat valt mij ook op, het lijkt soms net alsof dat achterste deel overbodig is omdat niemand daar (wil) zit(ten). En dat achterste deel is op enkele ochtendritten na ook helemaal niet nodig. De enigste reden waarom ze (af en toe) rijden is omdat Qbuzz ze over had en het OV-bureau blijkbaar dol is op lange bussen.
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
Van mij mogen ze dan ook direct vervangen worden door Euro 6 Capacity's of Exquisity's. :) Deze HESS bussen mag Qbuzz dan inzetten op lijnen in plaatsen waar deze lengte wél gewenst is.
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
Ik vraag mij af. De route van deze bus gaat via de Maagdenbrug. Als de bus moet wachten op tegemoet komend verkeer, maar dat verkeer kan niet links afslaan vanwege de lengte van de bus. Volgens mij komt het verkeer dan gewoon tot stilstand.
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
als lijn 2 of 11 bij de maagdenbrug aankomt gaat alleen dat verkeerslicht op groen. het tegemoet komende verkeer houdt een langere tijd rood.
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
Op dit moment rijden alle drie bussen weer (voor zolang het duurt)
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
Het spijt me, maar ze maken nog steeds met regelmaat een kutkabaal....
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
Het zijn dan ook kutbussen. Wanneer dringt dit nu eens door tot alle forumlezers.marlies schreef:Het spijt me, maar ze maken nog steeds met regelmaat een kutkabaal....
Stuur die dingen gewoon terug, net als de Fyra en ga rijden met de oude van Hools van Utrecht zolang die het nog doen / rendabel zijn.
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
Het mag wel een beetje minder met dat gefoeter. Volgens mij krijg je hier relatief weinig geklaag omdat er niet zoveel forummers zijn die ermee reizenmarcel.nl schreef:Het zijn dan ook kutbussen. Wanneer dringt dit nu eens door tot alle forumlezers.marlies schreef:Het spijt me, maar ze maken nog steeds met regelmaat een kutkabaal....
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz
Ik woon in de buurt, maar altijd als ik in Groningen kom rijdt ie niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten