Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
marlies schreef:Ja, op de hanzelijn hebben de haltes onderweg doorgaande sporen die niet een perron liggen omdat er anders geen 200 gereden zou mogen worden. Je moet er alleen niet per ongeluk een sprinter overheen sturen.
Ruben schreef:Op station Weesp 78 keer een stop overgeslagen. Fantastische dienstverlening als je daar een overstap wilde doen op de aansluitende andere sprinter.
Daar willen nog wel eens defecte treinen staan. Dan kan je doorrijden als accepteert dat bepaalde treinen niet stoppen te Weesp. Op andere plekken een paar km verderop zou het een stremming en opgeheven treinen gaan. Zomaar zonder de achtergrond iets zeggen is heel simpel, de juiste conclusie trekken is iets lastiger.
Edwin schreef:Almere Centrum ook 10 keer.
Er zijn nog wel eens omgeleide IC-Berlijns geweest die onterecht in de reisinfo terecht zijn gekomen als stoppende trein.
Oh.. blijkbaar heb ik weer eens iets gedroomd, ook over dat 200km/h verhaal. In Dronten is het trouwens wel het geval en heeft het incident waar ik aan dacht daadwerkelijk plaatsgevonden. Zat er maar 1 halte naast :+
Misschien droom je nieuwsberichten
Was een tijdje geleden een wisselstoring. Toen reden er bussen in plaats van treinen om de stations Dronten en Kampen-Zuid te bedienen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wat wel eens gebeurt met flink vertraagde stoptreinen is dat ze op een gegeven moment non-stop doorrijden naar het eindpunt, om daar in ieder geval de vervolgdienst enigszins op tijd te kunnen starten. Dat kan ook overslaan van grote stations verklaren.
Als de trein wordt opgeheven dan rijdt hij toch formeel als ledig mat.?
Misschien als de trein niet ontruimd wordt en onder zijn eigen nummer rijdt, dat het dan wel meetelt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Geert schreef:Zijn er al kamervragen gesteld over de halte Onze Lieve Vrouwe ter Nood waar in 2012 percentueel de meeste treinen zijn opgeheven?
Ik kan dat station niet in de nu.nl app opvragen. Het overslaan van die halte is wel raar, het is een evenementenhalte. Er stoppen alleen treinen als dat van te voren door de kerk is aangevraagd. Het is dan natuurlijk wel cynisch om het station vervolgens doodleuk voorbij te rijden. Iets met een gebrek aan professionaliteit en zo.
Vanaf december kan het niet meer voorkomen. De Kerk heeft een bus gehuurd en voortaan rijden er dus bedevaartsbussen vanaf station Castricum. Vermoedelijk speelt een vergrijzing van de bedevaartsgangers ook mee.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Vinny schreef:Ik kan dat station niet in de nu.nl app opvragen. Het overslaan van die halte is wel raar, het is een evenementenhalte. Er stoppen alleen treinen als dat van te voren door de kerk is aangevraagd. Het is dan natuurlijk wel cynisch om het station vervolgens doodleuk voorbij te rijden. Iets met een gebrek aan professionaliteit en zo.
Vanaf december kan het niet meer voorkomen. De Kerk heeft een bus gehuurd en voortaan rijden er dus bedevaartsbussen vanaf station Castricum. Vermoedelijk speelt een vergrijzing van de bedevaartsgangers ook mee.
Het station stond in de pdf op de site van de overheid (2012, in 2013 is de halte al uit de lijst gehaald). De reden dat de halte niet meer bediend wordt is overigens (had ik gelezen) het probleem dat het niet aan allerlei normen voldoet: te laag perron, geen ov-chipkaartapparatuur (...), maar vooral ook een slechte veiligheidssituatie. Schijnt meerdere keren voorgekomen te zijn dat de nonnen vergaten het hek bij het perron te openen en de bedevaartgangers liepen toen maar via het spoor naar de dichtstbijzijnde overweg...
Het inzetten van bussen is natuurlijk ook niet gratis natuurlijk. Het lijkt me wel comfortabeler voor de reizigers. Die stappen gelijk in de intercity.
Er is van zomer nog een relletje geweest wie nu de sleutel had van het hek, het klooster gaf aan van niets te weten...
Dat is gewoon een kwestie van de zaak niet goed regelen. Als het station als evenementenhalte gebruikt zou blijven worden dan had het wel een opknapbeurt moeten krijgen. Liefst met een tweezijdig perron bij het fietstunneltje dat er in de buurt ligt. Dan had het hek ook open kunnen blijven en hadden er incheck-zuiltjes geplaatst kunnen worden.
Waarschijnlijk kost dat te veel geld en is er te weinig ruimte voor.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Vandaag heeft de t3644 de stations tussen Arnhem en Nijmegen overgeslagen. Dit werd keurig op station Nijmegen en in de trein omgeroepen. Trein vetrok met +4 uit Nijmegen en kwam met -4 Arnhem binnen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Dat geeft te denken :) Gratis +30 voor reizigers uit Nml en Ahz voor bestemmingen Dv en verder, daar kon ik me toen het me een aantal keren overkwam kapot aan ergeren.
Ik maakte een keer mee dat de stations Amsterdam Zuid en Duivendrecht (dacht ik) werden overgeslagen door de INTERCITY. Amsterdam zuid stond toen namelijk onder water :')
Ging toen via Lelylaan en met de metro. De metro stopte wel doodleuk op Amsterdam Zuid. En er was nog een instapper ook !
Vaker heb ik meegemaakt dat de trein ergens stopte waar het niet hoefde. Bijvoorbeeld destijds de IC vlissingen - Asd die op Kruiningen Yerseke niet verder kon. De IC uit de andere richting naar vlissingen stopte toen op Kapelle Biezelinge (ik ging terug naar Goes en maar met de bus...) Ook uit de trein worden gekickt op Lage Zwaluwe (uit de IC welteverstaan) is redelijk vaak voorgekomen.
Laatst gewijzigd door Bakpapier op vr 26 sep 2014, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat overslaan van die stops te Asdz was een noodsituatie, omdat het station grotendeels ontoegankelijk was voor reizigers. De situatie waar Erno-BE is een meer structurele manier om "vertraging" in te lopen. Dit terwijl het in mijn ogen oneigenlijk is ten opzichte van reizigers, die daar staan te wachten.
Ik snap het ook wel, en vond het toen ook wel geinig op zich (zo veel vertraging liep ik er niet door op), maar een overgeslagen station is een overgeslagen station.
Verder ook wel eens in een NS bus gezeten die ook op delft zuid stopte, dacht dat het een snelle bus was...