Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
Dat keerspoor zal er inderdaad vermoedelijk een paar jaar ongebruikt bij gaan liggen, aangezien de plannen voor 6 IC's Utrecht-Arnhem(-Nijmegen) voorlopig nog in de ijskast staan. De versnelde IJssellijn zal zo lang waarschijnlijk gewoon direct voor/na een IC van/naar Utrecht rijden, waardoor gewoon ruimte is voor de Tiel-express zonder een 3e spoor in Elst nodig te hebben.
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
Alleen de t3021 en t3625 zijn druk te noemen. Voor de rest van de treinen kan (bijna) iedereen zitten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
's avonds/'s middags zijn er ook zat ritten die overvol zitten van Nijmegen naar Arnhem
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
Kon 's middags nog altijd zitten, in zowel de s3000 als de s3100. Over de s3600 en s7600 heb ik geen idee van.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
De 3600 zit in de middagspits vooral overvol op Nijmegen-Elst en op Arnhem-Zutphen (op Elst-Arnhem vaak wel zeer vol, maar vaak kan dan wel iedereen zitten).
In de ochtendspits zit de 3600 vooral overvol op Zutphen-Arnhem (regelmatig komt het voor dat er bij binnenkomst in Zutphen al bijna geen zitplaatsen meer beschikbaar zijn, terwijl er juist in Zutphen veel mensen instappen)
De 3000 en 3100 hebben meestal wel altijd voor iedereen een zitplaats op Arnhem-Nijmegen v.v.
De 7600 zit vaak in de spits overvol op Arnhem-Presikhaaf en Elst-Nijmegen.
Voor zowel de 3600 als de 7600 geldt ook dat de treinlengte beperkt wordt door de perronlengtes. Veel van de perrons waar de 3600 halteert (namelijk Zwolle, Wijhe, Olst, Dieren, Arnhem Zuid, Nijmegen Lent, Oss, Breda, Etten-Leur en Roosendaal) zijn namelijk maar op sprinterlengte (minimaal 270 meter) of zelfs korter (Breda is ri. Zwolle maar 265 meter) en alleen de perrons van Deventer, Zutphen, Elst, 's-Hertogenbosch en Tilburg zijn maar op intercity-lengte (minimaal 320 meter)
Voor de 7600 is de lengte van spoor 1a in Zutphen een belemmering om met grotere treinen te rijden (5 bakken SGM past al eigenlijk niet).
In de ochtendspits zit de 3600 vooral overvol op Zutphen-Arnhem (regelmatig komt het voor dat er bij binnenkomst in Zutphen al bijna geen zitplaatsen meer beschikbaar zijn, terwijl er juist in Zutphen veel mensen instappen)
De 3000 en 3100 hebben meestal wel altijd voor iedereen een zitplaats op Arnhem-Nijmegen v.v.
De 7600 zit vaak in de spits overvol op Arnhem-Presikhaaf en Elst-Nijmegen.
Voor zowel de 3600 als de 7600 geldt ook dat de treinlengte beperkt wordt door de perronlengtes. Veel van de perrons waar de 3600 halteert (namelijk Zwolle, Wijhe, Olst, Dieren, Arnhem Zuid, Nijmegen Lent, Oss, Breda, Etten-Leur en Roosendaal) zijn namelijk maar op sprinterlengte (minimaal 270 meter) of zelfs korter (Breda is ri. Zwolle maar 265 meter) en alleen de perrons van Deventer, Zutphen, Elst, 's-Hertogenbosch en Tilburg zijn maar op intercity-lengte (minimaal 320 meter)
Voor de 7600 is de lengte van spoor 1a in Zutphen een belemmering om met grotere treinen te rijden (5 bakken SGM past al eigenlijk niet).
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
Kan dan niet door middel van een soort van steigerperron het perron 1a verlengt worden, zodat de s7600 verlengt kan worden met tot 6-8 bakken? Tussen Nijmegen en Arnhem en tussen Arnhem en Dieren zijn er veel parallele busverbindingen (alleen al Rheden heeft 2 parallele busverbindingen voor een dorp van 7.000 inwoners, laat staan Velp (al hoewel Velp groter is)) en dus heerst er een inefficient vervoerssysteem.
En verder is Arnhem CS-Presikhaaf een piepstukje van 6 minuten. Dan kun je wel staan. Elst-Nijmegen is iets verder, dus daar is staan wat bezwaarlijker.
En verder is Arnhem CS-Presikhaaf een piepstukje van 6 minuten. Dan kun je wel staan. Elst-Nijmegen is iets verder, dus daar is staan wat bezwaarlijker.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
Elst Nijmegen is een krappe 10 minuten; ook daar is staan overkomelijk.
Maar het gaat weer hinderlijk off-topic.
Maar het gaat weer hinderlijk off-topic.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
Volgens mij blokkeer je dan de wissels.Erno-BE schreef:Kan dan niet door middel van een soort van steigerperron het perron 1a verlengt worden, zodat de s7600 verlengt kan worden met tot 6-8 bakken?
Dat zou inderdaad niet onoverkomelijk hoeven zijn, alleen zijn die treinen (ICRm en ICM) daar niet bepaald voor gebouwd en krijg je vertragingen doordat het in/uitstapproces veel te langzaam duurt.waldo79 schreef:Elst Nijmegen is een krappe 10 minuten; ook daar is staan overkomelijk.
Maar het gaat weer hinderlijk off-topic.
En wat is er hinderlijk off-topic dan? Het gaat over de dienstregeling in Oost-Nederland, daar hoort volgens mij ook gewoon de capaciteitsinzet bij (en de eventuele onmogelijkheden daarvan).
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
Als er stokpaardjes bereden gaan worden en er een-tweetjes komen komt het voor mij hinderlijk over. Bovendien is de wereld groter dan de verbinding Nm Achterhoek.
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
Voor de bediening Arnhem-Nijmegen zie ik toch het meest in zonetreinen: de IC Schiphol-Nijmegen tussen Arnhem en Nijmegen op de tussengelegen stations laten stoppen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
Mijn idee van deze topics was om een gelegenheid te geven korte vragen te stellen over hoe het vroeger op een bepaald traject was qua bediening. Vragen over het VERLEDEN dus, het heden kan ook nog, maar discussies over hoe het in de TOEKOMST zou moeten zijn is zeker niet de gedachte achter deze serie topics.SuperGhost schreef:En wat is er hinderlijk off-topic dan? Het gaat over de dienstregeling in Oost-Nederland, daar hoort volgens mij ook gewoon de capaciteitsinzet bij (en de eventuele onmogelijkheden daarvan).
🍉
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
Blijkbaar moet de discussie dus telkens ergens anders over gaan? Dat lijkt me ook hinderlijk aangezien er zo geen goede discussies ontstaan.waldo79 schreef:Als er stokpaardjes bereden gaan worden en er een-tweetjes komen komt het voor mij hinderlijk over. Bovendien is de wereld groter dan de verbinding Nm Achterhoek.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
Dit topic is dan ook niet bedoeld voor discussie.
🍉
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
Het is om vragen te stellen over de dienstregeling in Oost-Nederland. En je hoeft je niet aangesproken te voelen, regenmaker.
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
Zullen we hier weer ontopic gaan? Van deze discussie wordt niemand vrolijk. Als je vindt dat een discussie uit de hand loopt binnen een bepaald topic kun je hier ook een melding van maken in plaats van dat het topic nog verder "vervuild" wordt. Dank u :D .
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
Wellicht anders dat er discussietopics gemaakt moet worden per regio? Dan ben je er ook vanaf lijkt me. Anders gaat men natuurlijk ook de discussie voeren in het topic dat er het dichtst bij ligt en dat zijn dan dit soort topics.
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
Weet iemand wellicht waar het busstation in Urk vroeger heeft gelegen? Er wordt hierover namelijk gesproken in de busboekjes van de VAD van circa 1970 t/m 1989. Lag dit wellicht in de buurt van de huidige halte Gemeentehuis of toch op een andere plaats?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
Toen ik zojuist op Google Maps de route van de gewijzigde lijn 83 in Warnsveld zat te bekijken, zag ik dat er langs de Scheperdreef en Bieshorstlaan al bushaltes stonden en dat er in elk geval in 2008 een bus heeft gereden.
Weet iemand wellicht welke lijn dat was?
Weet iemand wellicht welke lijn dat was?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
Zo te zien lijn 80: klik. De wijziging is pas ingegaan op 13 december 2015, maar nooit verwerkt. :?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
Zo te zien heb jij op 25 mei 2015 de routestrip aangepast, dus dan lijkt het me sterk dat de route pas in december 2015 gewijzigd is. :?
Maar in elk geval bedankt voor het antwoord. :pos:
Maar in elk geval bedankt voor het antwoord. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
Owja, ik zie het. Moet een half jaar eerder zijn, even in de war met de jaartallen (tussentijdse wijzigingen op 29 maart 2015).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
Typisch geval van een kleine aanpassing die nooit op de wijzigingspagina van de vervoerder heeft gestaan lijkt me. En als je dan niet goed oplet met het bijwerken van de wiki krijg je dit soort gevallen dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
Arriva heeft wel vaker net als Syntus/Keolis zo rond maart/april enkele wijzigingen in de dienstregeling hier en daar. Gezien de datum dat ik hem bijgewerkt heb (vergeleken met de andere lijnen) moet het wel 29 maart 2015 zijn gebeurd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
Een vraag:
Toen er op Zutphen-Winterswijk nog een uursdienst gereden werd, hoe zag de dienstregeling eruit en waar werd er onderweg gekruist? Voor de halfuursdienst is het baanvak flink aangepast, omdat anders een halfuursdienst niet mogelijk was.
Toen er op Zutphen-Winterswijk nog een uursdienst gereden werd, hoe zag de dienstregeling eruit en waar werd er onderweg gekruist? Voor de halfuursdienst is het baanvak flink aangepast, omdat anders een halfuursdienst niet mogelijk was.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- busentrein
- Berichten: 579
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.
De reguliere kruising lag in Vorden. In de spits richting reed er een verdichting die een kruising had in Lichtenvoorde-Groenlo en Vorden. Gaf wel een scheve dienstregeling zeg ik uit mijn hoofd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 30 gasten