Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Nitein-Repart »

Nog een verzoeknummer:
Als de s30700 rijdt, voortaan de s30900 niet meer laten stoppen in Arnhem Velperpoort. Stoppen op dat station levert aanzienlijke vertraging op waardoor de aansluiting op de s3000 richting Utrecht in gevaar komt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door busentrein »

Enig idee hoeveel mensen daar overstappen de s7600 of 331?
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Nitein-Repart »

Het belang van een goede aansluiting met de s3000 naar Utrecht, zodat de Liemers en de Achterhoek goed verbonden zijn met de steden Wageningen, Utrecht en Amsterdam vind ik zwaarder wegen dan het belang van die lui die op de HAN Arnhem en ROC RijnIJssel zitten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door waldo79 »

@busentrein: wees niet bang. Arriva en Breng gaan daar geen gehoor aangeven.

Gelukkig maken vervoerders beleid op basis van andere afwegingen dan afgunst tegen Arnhem.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door busentrein »

Daarom, dat de dichtsbijzijnde hbo opleidingen niet belangrijk zijn blijkt maar weer voor Erno-BE
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Nitein-Repart »

Je kunt ook omreizen via Arngem Centraal.
Vanuit Duiven en Westervoort kun je fietsen.
Vanaf Zevenaar met lijn 60
Vanaf Didam met lijn 64 en in Doesburg overstappen op lijn 27/29
Vanaf Wehl naar Laag-Keppel fiets en daar overstappen op lijn 27/29
Vanaf Varsseveld met lijn 74 en 72 naar Lievelde en daar met de trein
Vanaf Aalten met lijn 191 naar Lievelde en daar met de trein.
Kortom genoeg mogelijkheden om de HAN en het ROC te bereiken. Voor Utrecht en Amsterdam geldt dat minder en daarom is een goede aansluiting belangrijk.
Tevens kunnen jongeren ook onderwijs volgen in Nijmegen, dat is tevens ook veel leuker.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door waldo79 »

Enfin, je maakt jezelf volstrekt belachelijk met dit plan.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door busentrein »

Ik ga hier maar niet verder op in, ik moet nog bijkomen van de slappe lach die dit plan bij me opwekt...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Suus »

Ik had mij voorgenomen niet te reageren op dit topic omdat ik het niet eens ben met de te ambigue titel en de wat zinloze inhoud van de berichten. Echter, met een dergelijke verzameling opmerkingen van Erno-BE heb ik geen andere keus, want dit...
Erno-BE schreef:Nog een verzoeknummer:
Als de s30700 rijdt, voortaan de s30900 niet meer laten stoppen in Arnhem Velperpoort. Stoppen op dat station levert aanzienlijke vertraging op waardoor de aansluiting op de s3000 richting Utrecht in gevaar komt.
... is natuurlijk een krankzinnig voorstel. Station Velperpoort is blijkbaar uitgegroeid tot een waanzinnig succes waardoor een select aantal reizigers mogelijk gedupeerd wordt. De oplossing is dan natuurlijk niet om dan maar het succes de nek om te draaien en daarmee vele reizigers weg te jagen. Veel reizigers zullen bewust voor de trein naar Velperpoort gekozen hebben vanwege de goede verbinding en de korte reistijd en niet voor de bus waarbij er vaker overgestapt moet worden en een langere reistijd evident is. Ook mensen dan maar naar school sturen in Nijmegen is volstrekt waanzinnig en gebaseerd op een mening en daarmee volledig subjectief.

Tegelijkertijd wil ik het probleem met mislukte overstappen niet bagatelliseren, maar ik wil er wel op wijzen dat het belang van de overstap vrijwel zeker zeer beperkt is. Arnhem is een grote provinciestad met veel werkgelegenheid en onderwijsvoorzieningen en trekt op zichzelf dus al veel reizigers aan. Het aantal reizigers dat vanuit de Achterhoek echt dagelijks verder reist richting Ede en Utrecht zal daarnaast vanwege de forse reistijd zeer beperkt zijn, de kritische grens van een uur reistijd wordt snel bereikt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door baladid »

Didam-Velperpoort via Doesburg. WTF???
En wat bedoel je met »via Lievelde«?
Van Varsseveld met de bus naar Lievelde, dan naar Zutphen en dan naar Velperpoort? Dan is naar CS reizen en lopen beter...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door visgraat »

SuperGhost schreef:Om meteen maar de discussie uit een vorige topic hier te verplaatsen:
Vinny schreef:Voor de bediening Arnhem-Nijmegen zie ik toch het meest in zonetreinen: de IC Schiphol-Nijmegen tussen Arnhem en Nijmegen op de tussengelegen stations laten stoppen.
Mee eens, dat is ook de beste optie. Bijkomend voordeel is dat ook Arnhem Zuid, Elst en Nijmegen-Lent een rechtstreekse verbinding met de Randstad krijgen.

Enige is dat je 's avonds en zondags de sprinter Zutphen-Nijmegen dan eigenlijk 2x p/u moet laten rijden op Arnhem-Nijmegen, aangezien slechts een uursverbinding te weinig is voor zo'n verstedelijkt gebied (nu rijden er 's avonds 3 treinen per uur). Dat zou geen probleem hoeven zijn, aangezien dat met één extra treinstel gedaan kan worden.
Ik denk dat het toepassen van zonetreinen niet logisch is als dat niet echt nodig is. Door de 7600 (Zutphen - Arnhem) uit te breiden naar Wijchen en 4400 (Nijmegen - 's-Hertogenbosch - Deurne) in Arnhem te laten starten, kan je tussen Arnhem en Nijmegen namelijk een kwartierdienst creëren.

Arnhem - Brabant wordt daarmee ongeveer bijna een kwartier sneller en in Oss ontstaat een mooie kwartierverdeling van IC en sprinter. Aansluitingen in 's-Hertogenbosch veranderen toch zodra Utrecht - Eindhoven een 10-minutenfrequentie wordt. Tussen Tilburg en Breda gaat bovendien de 1900 (Venlo - Den Haag) ook eruit en komt er een intercity direct en dus wijziging van de dienstregeling. Volgens mij kunnen daarmee wijzigingen vanaf 2016 plaatsvinden.

3600:
Zwolle... :49
Zutphen :27-:28
Arnhem :49-:52
Nijmegen :05-:08
Brug Ravenstein (:17)
Oss :23-:23
's-Hertogenbosch :36-:39
...Roosendaal :28

7600:
Zutphen :38
Arnhem :08-:10
Nijmegen :28-:29
Wijchen :39

4400:
Arnhem :25
Nijmegen :43-:44
Brug Ravenstein (:58)
Oss :06-:08
's-Hertogenbosch :26
...Deurne?
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Frans F »

visgraat schreef: Aansluitingen in 's-Hertogenbosch veranderen toch zodra Utrecht - Eindhoven een 10-minutenfrequentie wordt.
Dat geldt alleen voor een paar spitsuren op werkdagen.
Het is een misverstand dat er de hele dag een 10-min dienst zou komen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door SuperGhost »

Je versnelt meteen ook de IC tussen Nijmegen en 's-Hertogenbosch merk ik (van 31-33 minuten naar 28 minuten).

Op het moment dat de 3e/4e sprinter komt, dan is het anders natuurlijk. We hadden het nu over de huidige situatie, waarbij een IC de 3e/4e trein voor de tussenliggende haltes is.

Als de 3e/4e sprinter er komt, dan zou ik gewoon de IC Schiphol-Nijmegen laten eindigen in Arnhem. 6 IC's op Arnhem-Nijmegen is dan veel te veel en bovendien volstaan dan sowieso 2 rechtstreekse treinen Nijmegen-Utrecht (in de spits eigenlijk ook wel, want een groot deel van de Nijmegenaren stapt in Arnhem al weer uit).

Bovendien zorg je daarmee dan dat Zwolle-Roosendaal op de juiste tijd in Nijmegen kan aankomen, zodat hij wel een aansluiting heeft op de Maaslijn. In jou voorstel heeft hij dat niet. (3 minuten om van 4a naar 1b te komen is te weinig)

Ik zou dus voor het volgende kiezen dan:
3600 Zwolle-Roosendaal:
.20 Zwolle
.14-.15 Deventer
.27-.28 Zutphen
.07 Dieren
.19-.20 Arnhem
.33-.36 Nijmegen
.37 's-Hertogenbosch

andere richting:
.23 's-Hertogenbosch
.25-.26 Nijmegen
.40-.41 Arnhem
.52 Dieren
.02-.03 Zutphen
.15-.16 Deventer
.40 Zwolle

De sprinters (4400 en 7600)
.06/..../.36/.... Zutphen
.36/..../.06/.... Arnhem A
.38/.53/.08/.23 Arnhem V
.57/.12/.27/.42 Nijmegen A
.59/.14/.29/.44 Nijmegen V
.10/.25/.40/.55 Wijchen
..../.30/..../.00 Ravenstein

in omgekeerde richting:
.00/..../.30/.... Ravenstein
.05/.20/.35/.50 Wijchen
.17/.32/.47/.02 Nijmegen A
.18/.33/.48/.03 Nijmegen V
.36/.51/.06/.21 Arnhem A
..../.53/..../.23 Arnhem V
..../.24/..../.54 Zutphen

De IC Den Helder-Nijmegen 1 minuut later laten vertrekken uit Arnhem (om een strakke kwartiersdienst te krijgen) en keert weer op zichzelf in Nijmegen (maakt de dienstregeling ook robuuster, want de huidige keringen van 10 minuten gaan nog wel eens mis, met name de kering van de IC uit Den Helder op de IC naar Schiphol)
De stoptrein Arnhem-Tiel dan vast maken aan de trein Arnhem-Winterswijk en weer symmetrisch maken

De perronindeling van Arnhem moet je dan wel iets aanpassen:
EILANDPERRON 1:
SPOOR 3: ST Winterswijk (.00-.03) + IC Zwolle (.10-.11) + SPR Zutphen (.21-.24)
SPOOR 4: SPR van/naar Deurne (.06-.23)
EILANDPERRON 2:
SPOOR 6a: (doorrijdende treinen vanaf 6b + evt. uitwijk indien 6b bezet is door vertraagde ST Doetinchem)
SPOOR 6b: ST Tiel (.57-.00) + SPR Zutphen (.06-.08) + ST Doetinchem (.12-.18)
SPOOR 7: IC Nijmegen (.59-.05) + IC Roosendaal (.19-.20)
EILANDPERRON 3:
SPOOR 8: IC van/naar Schiphol (alleen .14-.46)
SPOOR 9: IC van/naar Schiphol (alleen .44-.16) + ICE Amsterdam Centraal (.29-.31) + ICE Frankfurt (.35-.37)
EILANDPERRON 4:
SPOOR 10: SPR van/naar Ede-Wageningen (.22-.37)
SPOOR 11: IC Den Helder (.26-.31/.33) + evt. vertraagde ICE's die niet meer op spoor 8-9 terecht kunnen


De 3100 (Schiphol-Arnhem/Nijmegen) zou je eventueel wel in de spits door kunnen laten rijden naar Nijmegen, maar dan achter de IC-Roosendaal aan. Je zou in de spits dan de sprinter naar Deurne 2 minuten later uit Arnhem kunnen laten vertrekken (1 minuut latere aankomst in Nijmegen, aangezien 18 minuten ook mogelijk is), alleen heb je dan wellicht wel seinverdichting nodig op Arnhem-Arnhem Zuid én op Ressen-Nijmegen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:Ik had mij voorgenomen niet te reageren op dit topic omdat ik het niet eens ben met de te ambigue titel en de wat zinloze inhoud van de berichten.
In ieder geval minder vervuiling van andere topics! :D
Erno-BE schreef:Je kunt ook omreizen via Arngem Centraal.
Vanuit Duiven en Westervoort kun je fietsen.
Vanaf Zevenaar met lijn 60
Vanaf Didam met lijn 64 en in Doesburg overstappen op lijn 27/29
Vanaf Wehl naar Laag-Keppel fiets en daar overstappen op lijn 27/29
Vanaf Varsseveld met lijn 74 en 72 naar Lievelde en daar met de trein
Vanaf Aalten met lijn 191 naar Lievelde en daar met de trein.
Vind de Achterhoek echt niet de plek waar het OV op gericht moet zijn. :lol: De plannen zijn overigens wel erg extreem, slaat nergens op. De verbindingen Winterswijk - Doetinchem en Winterswijk - Zutphen kan je nog beter opbreken dan deze plannen uitvoeren. Overigens zitten de IC's Arnhem - Nijmegen vol door de mensen die vooral in Didam, Zevenaar en Duiven instappen en niet zozeer de Achterhoek. (Bedoel dus de BRENG/Arriva treinen waarvan bijna alle mensen in Arnhem op de trein naar Utrecht/Nijmegen stappen.)

Even over de verbinding Arnhem - Nijmegen:
Laat de 31100 (Arnhem - Tiel) gewoon in Elst eindigen dat scheelt zoveel, die rijdt altijd IC's (Nijmegen - Den Helder) in de weg.

En nog even over de 105 laten omrijden via Papendal:
Of je moet 1 extra bus inzetten en die een half uur of een uur laten wachten. Je zou misschien ook kunnen koppelen aan de 91, 231, 293 en de 52, maar dat wordt wel lastig. Want de 91 en 231 rijden in de spits vaak met geledes en je gaat geen geledes inzetten op de 105... Ook is het zo dat de afwisseling van de 91 op de 231 prima gaat (alleen een enkele keer dat een bus niet komt opdagen).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door chemie »

Dus dan het spoor maar opbreken? Dat is ook radicaal te noemen.

Een iets meer genuanceerde houding van beiden lijkt mij beter voor iedereen :)
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door visgraat »

SuperGhost schreef:Je versnelt meteen ook de IC tussen Nijmegen en 's-Hertogenbosch merk ik (van 31-33 minuten naar 28 minuten).
Die lange rijtijd komt vooral omdat de trein in Oss een geplande stilstand heeft en in Ravenstein op de brug moet kunnen passeren. Daarnaast is ICR-materieel beduidend langzamer dan IRM- of ICM-materieel. Voor 2007 reed er geen ICR en duurde de rit 28 minuten. Ik hoop dat ICR ook snel op deze lijn zal verdwijnen. Daarmee zal de lijn ook veel betrouwbaarder worden.

Ik denk dat ik je voorstel voor de 3600 bij Arnhem kritischer vind. Aankomst uit Zwolle is scherp gepland en 1 minuut halteren voor intercity op zo'n belangrijk station lijkt mij zeer weinig.
SuperGhost schreef: Op het moment dat de 3e/4e sprinter komt, dan is het anders natuurlijk. We hadden het nu over de huidige situatie, waarbij een IC de 3e/4e trein voor de tussenliggende haltes is.
De huidige situatie is zoals die is. Een rit verlengen of een andere treinserie kan net zo goed als extra stops inbouwen of er juist uit halen met ingang van een nieuwe dienstregeling. Om een soort tijdelijk andere situatie te maken, waarbij een andere IC tussen Arnhem en Nijmegen stopt lijkt me niet handig met andere plannen in het vooruitzicht. Het kan denk ik verwarring scheppen als je dat voor een jaar of hooguit twee doet.
SuperGhost schreef:Als de 3e/4e sprinter er komt, dan zou ik gewoon de IC Schiphol-Nijmegen laten eindigen in Arnhem. 6 IC's op Arnhem-Nijmegen is dan veel te veel en bovendien volstaan dan sowieso 2 rechtstreekse treinen Nijmegen-Utrecht (in de spits eigenlijk ook wel, want een groot deel van de Nijmegenaren stapt in Arnhem al weer uit).
Dat kan inderdaad ook. Dat zou een keuze zijn. Nadeel vind ik wel dat de 3600 nog wel eens laat is (lange rit, afhankelijk van veel andere treinen en stukjes waaronder Ravenstein enkelspoor). Daarmee denk ik dat in Nijmegen op de 3600 stappen om in Arnhem richting Utrecht te gaan een kwart van de keren mis zal gaan. Dat lijkt mij een groot bezwaar. Kortom: Als het past, zou ik toch door blijven rijden naar Nijmegen. Dat maakt het ook consequenter wat NS volgens mij graag wil.
SuperGhost schreef: Bovendien zorg je daarmee dan dat Zwolle-Roosendaal op de juiste tijd in Nijmegen kan aankomen, zodat hij wel een aansluiting heeft op de Maaslijn. In jou voorstel heeft hij dat niet. (3 minuten om van 4a naar 1b te komen is te weinig)
Dat klopt. Dat is net te krap. Het is wel zo dat voor Maastricht een goede aansluiting gegeven kan worden in 's-Hertogenbosch (overzijde perron). Voor Roermond en verder is het daardoor dus geen probleem. Reizigers vanuit Zutphen kunnen ook met de sprinter die goed aansluit in Nijmegen. In de spits kan ook met de spitstrein gereisd worden tussen Nijmegen en Venray. Ik denk dat maar een hele kleine reizigersgroep grote nadelen zal ervaren. Bovendien is de situatie nu ook slecht en sta je sowieso lang in Nijmegen. Tot slot: Op de Maaslijn wil men op den duur sneltreinen gaan rijden. Dan kan je ook later weg uit Nijmegen.
SuperGhost schreef:Ik zou dus voor het volgende kiezen dan:
3600 Zwolle-Roosendaal:
.20 Zwolle
.14-.15 Deventer
.27-.28 Zutphen
.07 Dieren
.19-.20 Arnhem
.33-.36 Nijmegen
.37 's-Hertogenbosch

andere richting:
.23 's-Hertogenbosch
.25-.26 Nijmegen
.40-.41 Arnhem
.52 Dieren
.02-.03 Zutphen
.15-.16 Deventer
.40 Zwolle
Ik denk dat je dan net kruist op de brug van Ravenstein. En zoals geschreven is het in Arnhem denk ik net te krap, maar misschien als je niet meer met ICR rijdt haalbaar.
SuperGhost schreef: De 3100 (Schiphol-Arnhem/Nijmegen) zou je eventueel wel in de spits door kunnen laten rijden naar Nijmegen, maar dan achter de IC-Roosendaal aan. Je zou in de spits dan de sprinter naar Deurne 2 minuten later uit Arnhem kunnen laten vertrekken (1 minuut latere aankomst in Nijmegen, aangezien 18 minuten ook mogelijk is), alleen heb je dan wellicht wel seinverdichting nodig op Arnhem-Arnhem Zuid én op Ressen-Nijmegen.
Het wordt dan denk ik wel heel krap, maar misschien wel mogelijk. Wel is het ook zo dat in heenrichting iets later betekent, dat je in terugrichting juist eerder moet vertrekken. Dat soort afwijkingen zijn onwenselijk.
Frans F schreef:
visgraat schreef: Aansluitingen in 's-Hertogenbosch veranderen toch zodra Utrecht - Eindhoven een 10-minutenfrequentie wordt.
Dat geldt alleen voor een paar spitsuren op werkdagen.
Het is een misverstand dat er de hele dag een 10-min dienst zou komen.
Ja, dat klopt. Het is wel zo dat de spits het meest kritische moment is. En er gaan dan sowieso dingen veranderen in de dienstregeling.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Nitein-Repart »

Ik vraag me af waarom lijn 42 (Tiel-Druten) gekoppelt is aan de tragere lijn 85 naar Nijmegen in plaats van de snellere lijn 89?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door SuperGhost »

Die mening deel ik.

Lijn 85 moeten ze gewoon integreren in lijn 5, zodat er een mooie 10-minutendienst tussen Beuningen en Nijmegen kan ontstaan (waarvan dus 2 ritten van/naar Druten rijden).

Reizigers uit Tiel hebben niets aan lijn 85, die willen juist snel in Nijmegen zijn, niet bij al die dorpjes gaan sightseeing.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Nitein-Repart »

Het liefste zie ik tot een uur of 9 lijn 42 gekoppeld is aan lijn 12 gezien de grote stroom naar Heijendaal en daarna op lijn 89.

Die mening om lijn 85 te integreren met lijn 5 deel ik, mits lijn 89 rijdt, dus 's avonds en in het weekend moet die lijn 85 wel rijden. Probleem is dat lijn 5 doorrijdt naar Groesbeek waar een 15-minutendienst geldt. Dit betekent dat de lijn geknipt moet worden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door SuperGhost »

Aangezien de stadsregio een HOV-as Beuningen-Nijmegen wil, lijkt me dat die knip er sowieso wel eens zou kunnen gaan komen.

Lijn 85 zou dan wel iets langzamer kunnen worden, als je die ook via Aalsterveld laat rijden (wat me dan wel het meest logische lijkt), al kan dat al weer ruimschoots goedgemaakt worden als je de route tussen Weurt en Nijmegen zou versnellen: rechtstreeks naar CS via de Tunnelweg en dan pas naar Plein 1944.
Lijn 7 kan dan de route via de Weurtseweg en de Waterstraat overnemen.


Lijn 42 het ene moment aan lijn 12 koppelen en het andere moment aan lijn 89 lijkt me niet zo handig, i.v.m. de voorspelbaarheid van de route én de afspraken tussen de concessies.
Ik zou lijn 42 gewoon altijd aan lijn 89 vastmaken (en de gehele route lijn 42 noemen) en deze lijn in Dukenburg een goede overstap op lijn 11 naar Heyendaal geven. Lijn 12 kan dan een kwartier later rijden, zodat er ook een kwartiersdienst Druten-Nijmegen ontstaat zonder lijn 12 4x p/u te moeten laten rijden (in jou opzet moeten die lijnen tussen Druten en Dukenburg achter elkaar aan rijden, wat onzinnig is). Eventueel zouden in de ochtendspits 1 of 2 ritten van lijn 12 in Tiel kunnen beginnen en in de middagspits 1 of 2 ritten weer terug naar Tiel als er genoeg vraag naar is.

Lijn 42 heeft in Druten dan overstap op lijn 5 (waar lijn 85 dan in opgegaan is).
Lijn 12 heeft in Druten dan overstap op de bus richting 's-Hertogenbosch (weet het nummer even niet uit mijn hoofd), zodat er doordeweeks een kwartiersdienst Beneden-Leeuwen/Boven-Leeuwen <-> Nijmegen ontstaat. In het weekend en 's avonds (als lijn 12 niet rijdt) schuift dit dan een kwartier op, zodat de dienst uit 's-Hertogenbosch aansluit op de lijn 42 naar Nijmegen.

In het weekend blijft lijn 89 dan rijden en wel in de frequentie van lijn de huidige lijn 42 (zaterdag overdag dus 2x p/u, zondags 1x p/u).

Lijn 85 gaat dan volledig naar de concessie SAN (nu nog gedeeld).
Lijn 89 wordt dan overgeheveld naar de concessie Achterhoek-Rivierenland (nu nog SAN)
Lijn 12 blijft dan gewoon bij de SAN.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Roeland »

Erno-BE schreef:Ik vraag me af waarom lijn 42 (Tiel-Druten) gekoppelt is aan de tragere lijn 85 naar Nijmegen in plaats van de snellere lijn 89?
Omdat lijn 85 ook 's avonds en in het weekend rijdt. En misschien ook omdat de reizigers uit de dorpjes tussen Druten en Nijmegen blijkbaar ook weleens naar Tiel willen?
Zo langzaam is lijn 85 nou ook weer niet. En lijn 85 zou nog wat sneller worden wanneer je die lus door Druten-noord niet meer maakt.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Nitein-Repart »

Dan kan men 's avonds en in het weekend lijn 42 doorkoppelen aan lijn 85 en op werkdagen aan lijn 89. De vraag vanuit Tiel en Beneden/Boven-Leeuwen naar Nijmegen is groter dan die naar Weurt, Beuningen en al die andere dorpjes. Tevens is lijn 85 een kwartier trager dan lijn 89. Dus het is in mijn ogen klantvriendelijker om als lijn 89 rijdt, lijn 42 aan lijn 89 te koppelen (daarbuiten aan lijn 85).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Nitein-Repart »

Arnhem is een grote provinciestad met veel werkgelegenheid en onderwijsvoorzieningen en trekt op zichzelf dus al veel reizigers aan.
Zonder een universiteit en (para-)medische hbo-opleidingen valt Arnhem qua onderwijsvoorzieningen ook total niet serieus te nemen. Een mbo en een paar economische en technische hbo-opleidingen maakt Arnhem geen plaats met uitgebreide onderwijsvoorzieningen.

Qua werkgelegenheid zal het waarschijnlijk wel beter zijn gesteld. Zitten een hoop (technologie)bedrijven daar.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door busentrein »

Weinig aanbod van HBO? Check de lijnen 331 en 5/6 eens in de spits voordat je zoiets roept..
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door SuperGhost »

Erno is zeer anti-Arnhem en daar zijn blinde Arnhem-haat kan hij niet meer goed oordelen. Neem het hem dus niet kwalijk :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten