Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Wat betreft het inchecken 'vergeten'. Valt wel mee, wat me opvalt is dat juist 99,9% wel incheckt als er geen chauffeur zit. Met de strippenkaart ging je zitten, maar je ging daarba niet meer opstaan om je kaart te laten stempelen.
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
De essentie van wat ik bedoelde, is dat de 2de deur niet nodig is, omdat er toch ingecheckt moet worden en een 2de validator niet aanwezig is(wat wel zo was bij de Bossche MB's) De Amba's hebben ook maar 1 grote deur en ook maar 1 validator.
Anyway, het is niet anders de komende jaren :)
Anyway, het is niet anders de komende jaren :)
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
oh zitten die dáár!? Ik zat er laatst al naar te zoeken. :') Weet ik dat ook weer.Mr-W schreef:Wat mij in de Volansen opvalt is dat niet alle schermen werken en de usb aansluitingen te hoog zitten bij de leeslampjes.
🍉
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Merendeels van de tekst kon gewoon in de topic concessie brabant 2015 :s. Of laat ik het anders zeggen. Ik snap nog steeds niet waar al die extra losse topics goed voor zijn. Reizigerservaringen hebben al een topic en hetzelfde geldt voor de meeste veranderingen in vrijwel alle concessies. Maar dat is mijn mening.
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Bussen mogen in principe 80 km/h. In de praktijk mag je maximaal 84 km/h. Hetzelfde geldt voor vrachtwagens. Dat veel bus- en vrachtwagenchauffeurs zich hier niet aan houden, is al erg genoeg, maar je zegt dus eigenlijk dat de chauffeurs van lijn 305 sneller dan de maximumsnelheid zouden moeten (kunnen) rijden zodat ze vertraging eruit kunnen rijden, vrachtwagenchauffeurs ze niet gaan inhalen en dat de te lage snelheid waarop de Volvo's begrensd zijn gevaarlijke situaties veroorzaakt? Vrachtwagens mogen ook maar 80 km/h, dus de vrachtwagenchauffeurs moeten er gewoon achter blijven. Te snel rijden levert niet of nauwelijks tijdswinst op. Ik denk niet dat je met een paar kilometer per uur vertraging eruit kunt rijden. Jammer dan van die vertraging. De chauffeurs moeten zich gewoon aan de regels houden. Bovendien: veiligheid boven alles.Mr-W schreef:Wat me ook opviel was dat de snelheidsbegrenzer van de volvo's op een te lage snelheid is ingesteld waardoor lijn 305 vertraging er niet uit kan rijden en er zelfs gevaarlijke situaties ontstaan doordat vrachtwagens de bus inhalen op de A50.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Dat van de snelheid klopt, want natuurlijk gaat veiligheid boven alles. Als we dan lijn 305 in het bijzonder bekijken, dan valt op dat er met de 'lage' maximumsnelheid wel rekening gehouden is door een pauze in te plannen in Veghel en Uden van beide een kleine 10 minuten. Volans zou sneller en comfortabeler moeten zijn. Over het comfort hoor je mij idd niet klagen. Maar door die lange pauzes is de lijn volgensmij nog sloomer dan de oude 152. Ik dacht dat deze Volvo bussen namelijk 100 mochten op de snelweg, net zoals de Intouro's van de Brabantliner. En bovendien heb ik op 152 regelmatig een VDL Ambassador gehad met een begrenzer op 94 en die haalde het ook gewoon. Niet conform de regels maar hij haalde het wel. Dat was gewoon sneller. Maar als eindoordeel; lijn 305 is er wel op vooruitgegaan in totaaloverzicht vergeleken met lijn 152.
Hallo Flirt!
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCZ_j_7 ... y4MHKAHwpA
Twitter: https://twitter.com/OVEuropa
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCZ_j_7 ... y4MHKAHwpA
Twitter: https://twitter.com/OVEuropa
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Veel sneller is hij in ieder geval niet ondanks zijn snellere route in Veghel.Plan-V444 schreef:Dat van de snelheid klopt, want natuurlijk gaat veiligheid boven alles.Als we dan lijn 305 in het bijzonder bekijken, dan valt op dat er met de 'lage' maximumsnelheid wel rekening gehouden is door een pauze in te plannen in Veghel en Uden van beide een kleine 10 minuten. Volans zou sneller en comfortabeler moeten zijn. Over het comfort hoor je mij idd niet klagen. Maar door die lange pauzes is de lijn volgensmij nog sloomer dan de oude 152.
Dat is een maas/gebrek aan visie in het PVE geweest,zelfs op lijn 400, 401,402 waren 80km/h bussen toegestaan Hoop dat in de volgende Brabantconcessie lijn 310,305,653 ook een Brabantliner worden.Wat ik jammer vind voor reizigers uit Eerde is dat de overstap tussen 305/306 lang is geworden van/naar Eindhoven. Verder is de begrenzer voor mij een klein detail wat me opviel en heeft geen topprioriteit wat mij betreft.Plan-V444 schreef:Ik dacht dat deze Volvo bussen namelijk 100 mochten op de snelweg, net zoals de Intouro's van de Brabantliner. En bovendien heb ik op 152 regelmatig een VDL Ambassador gehad met een begrenzer op 94 en die haalde het ook gewoon. Niet conform de regels maar hij haalde het wel. Dat was gewoon sneller. Maar als eindoordeel; lijn 305 is er wel op vooruitgegaan in totaaloverzicht vergeleken met lijn 152.
Het lak hebben aan de concessie-eis dat iedere streeklijn reiziger die langer dan 15 minuten in de bus zit een zitplaats moeten hebben. En het herstellen van de overstap knoop op Wijk en Aalburg Kromme Nol zijn dit wel.
In de Veolia tijd wachtte de buurtbusjes altijd tot de 121 binnen was en ging daarna pas verder. Nu komt lijn 121 zichtbaar binnen en vertrekken de buurtbusjes net voordat de grote bus binnenkomt en mensen op 1 minuut de overstap missen :neg:
Verder waren de chauffeurs van Zwaluwreizen over het algemeen een stuk klantvriendelijker en paste beter bij het reizigerspubliek op die lijn.(wachtte tot iedereen zit,behulpzaam en begripvol) De chauffeurs uit Waalwijk zijn ook prima,maar die reden altijd al.
Maar de chauffeurs in Zuid-Holland vallen slecht bij het reizigerspubliek.
Chauffeurs spreken (jongere) reizigers aan met ''Vriend'' en schelden wel eens op medeweggebruikers en soms zelfs op reizigers,wat in de biblebelt niet wordt gewaardeerd.
Ook op Brabantliner dienst zijn ze niet populair omdat sommige in Breda slecht parkeren en de boel ophouden en vanuit reizigersoogpunt ook omdat ze geen staande reizigers meenemen. Veolia chauffeurs deden dit in de begindagen wel omdat ze de reizigers fatsoenlijk te woord stonden en ze het erg vonden als reizigers al een half uur op de bus stonden te wachten en ze dan maar achter te laten.
Mijn ervaring is precies hetzelfde. En in de door mij bedoelde situatie zit de chauffeurs er zelfs in. Vooral bij reizigers met kinderen,rollators,koffers,dozen etc is het erg klantonvriendelijk om de 2e voordeur niet open te doen.Die 2e deur zit er niet voor niets.huibf schreef:Wat betreft het inchecken 'vergeten'. Valt wel mee, wat me opvalt is dat juist 99,9% wel incheckt als er geen chauffeur zit. Met de strippenkaart ging je zitten, maar je ging daarba niet meer opstaan om je kaart te laten stempelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Sorry, zal me voortaan als chauffeur uit Zuid-Holland beter gedragen... :')Mr-W schreef:Maar de chauffeurs in Zuid-Holland vallen slecht bij het reizigerspubliek.
Chauffeurs spreken (jongere) reizigers aan met ''Vriend'' en schelden wel eens op medeweggebruikers en soms zelfs op reizigers,wat in de biblebelt niet wordt gewaardeerd.
Ook op Brabantliner dienst zijn ze niet populair omdat sommige in Breda slecht parkeren en de boel ophouden en vanuit reizigersoogpunt ook omdat ze geen staande reizigers meenemen.
Maar eeuh, vanuit reizigersoogpunt nemen ze geen staande reizigers mee? Het mág niet in de Brabantliners, heel simpel.. Geen staanplaatsen is geen staanplaatsen. Als er iets gebeurd ben je als chauffeur gewoon fout.. Dat is ook exact de reden waarom de Volans wagens op 85 zijn afgeregeld en dat de Brabantliners wel 100 mógen en kúnnen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Precies. Veiligheid voor alles. Dat neemt niet weg dat het inderdaad heel vervelend is voor passagiers die achterblijven. Zij moeten daar ook vooral over klagen. Dan gaat Arriva er misschien iets aan doen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Deed ik wel, opstaan en alsnog door chauffeur strippenkaart stempelen.huibf schreef:Wat betreft het inchecken 'vergeten'. Valt wel mee, wat me opvalt is dat juist 99,9% wel incheckt als er geen chauffeur zit. Met de strippenkaart ging je zitten, maar je ging daarba niet meer opstaan om je kaart te laten stempelen.
Maar gelukkig had ik laten z'n Maandkaart abonnement met je foto er in :)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Heb het AUB alleen over die paar chauffeurs van Schelluinen die in Brabant mogen rijden. Ging me al bijna beledigd voelen als Zuid-Hollandse chauffeurStefan schreef:Sorry, zal me voortaan als chauffeur uit Zuid-Holland beter gedragen... :')Mr-W schreef:Maar de chauffeurs in Zuid-Holland vallen slecht bij het reizigerspubliek.
Chauffeurs spreken (jongere) reizigers aan met ''Vriend'' en schelden wel eens op medeweggebruikers en soms zelfs op reizigers,wat in de biblebelt niet wordt gewaardeerd.
Ook op Brabantliner dienst zijn ze niet populair omdat sommige in Breda slecht parkeren en de boel ophouden en vanuit reizigersoogpunt ook omdat ze geen staande reizigers meenemen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Delftse chauffeurs,voel je vooral niet aangesproken jullie zijn :pos: Mijn 2 ritjes waren hartstikke gezellig en denk er nog met plezier aan terug :DDelftse Chauff schreef: Heb het AUB alleen over die paar chauffeurs van Schelluinen die in Brabant mogen rijden. Ging me al bijna beledigd voelen als Zuid-Hollandse chauffeur
Doelde inderdaad op Arriva Schelluinen :Y ,al schijnt HWGO ook niet al te best te zijn,tenminste lijn 104 & 802 :neg:37 ritten
Daarom is er over vroeger ook niets te zeggen over de zwartrijders want misschien hadden die mensen die opstonden wel een abonnement. Nu kunnen alleen de reizigers met een dalurendagkaartje gaan zitten. De rest moet inchecken waardoor de beeldvorming over het aantal zwartrijders toch anders isJasper073 schreef:Deed ik wel, opstaan en alsnog door chauffeur strippenkaart stempelen.huibf schreef:Wat betreft het inchecken 'vergeten'. Valt wel mee, wat me opvalt is dat juist 99,9% wel incheckt als er geen chauffeur zit. Met de strippenkaart ging je zitten, maar je ging daarba niet meer opstaan om je kaart te laten stempelen.
Maar gelukkig had ik laten z'n Maandkaart abonnement met je foto er in :)
Laatst gewijzigd door Mr-W op vr 26 dec 2014, 16:57, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik ben toevallig zelf chauffeur in HWGO en we zijn inderdaad niet al te best nee.Mr-W schreef: Delftse chauffeurs,voel je vooral niet aangesproken jullie zijn :pos: Mijn 2 ritjes waren hartstikke gezellig en denk er nog met plezier aan terug :D
Doelde inderdaad op Arriva Schelluinen :Y ,al schijnt HWGO ook niet al te best te zijn,tenminste lijn 104 & 802 :neg:
Zeker gebaseerd op 2 ritjes die jij hebt gemaakt met die lijnen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Gelukkig rij ik in DAV (in Dordt)!OV Hoekschewaard schreef:Ik ben toevallig zelf chauffeur in HWGO en we zijn inderdaad niet al te best nee.
Zeker gebaseerd op 2 ritjes die jij hebt gemaakt met die lijnen?
Overigens, 104 en 802 worden door TCR gereden en niet door Arriva..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Net lijn 13 vanaf Rosmalen Markt via Groote Wielen over de vlietdijk zien rijden, om daarna linksaf de oude route van lijn 66 te volgen. Medelijden met de mensen die een half uur hebben staan kou lijden.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ach, alles is relatief. Nadat Hermes weer uit ging rijden vanmorgen viel een van de eerste bussen naar Uden uit waardoor ook de rit terug in het water viel. Sommige mensen hebben daardoor ruim een uur in de kou gestaan.gliderfighter schreef:Net lijn 13 vanaf Rosmalen Markt via Groote Wielen over de vlietdijk zien rijden, om daarna linksaf de oude route van lijn 66 te volgen. Medelijden met de mensen die een half uur hebben staan kou lijden.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik heb laatst ook een uur in Zaltbommel in de regen en wind gestaan voor een buurtbus. Het is alleen dat dit komt omdat de chauffeurs nog steeds niet allemaal de route weten(ondanks alle hulpmiddelen) én dat dit precies in deze weersomstandigheden gebeurt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Veel bussen hadden een vertraging van 30 minuten of meer, soms zelfs 60.fogeltje schreef:Ach, alles is relatief. Nadat Hermes weer uit ging rijden vanmorgen viel een van de eerste bussen naar Uden uit waardoor ook de rit terug in het water viel. Sommige mensen hebben daardoor ruim een uur in de kou gestaan.gliderfighter schreef:Net lijn 13 vanaf Rosmalen Markt via Groote Wielen over de vlietdijk zien rijden, om daarna linksaf de oude route van lijn 66 te volgen. Medelijden met de mensen die een half uur hebben staan kou lijden.
Om 10.00 uur is besloten de dienstregeling op te schorten en alle bussen weer naar de stalling te krijgen.
Om 11.15 is de dienstregeling weer opgestart.
Feit was dat er wel gestrooid was, maar dat de eerste half uur het heeft geregend en het zout is weggespoeld. Om 05.00 begon het serieus met sneeuwen. Om 9.00 uur is gestart toen het minder hard sneeuwde met het ruimen van de sneeuw....
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Chauffeurs moeten echt nog wennen aan die extra meter van de Volans bussen. Zeker nu met die sneeuw is het soms moeilijk inschatten. Heb zelden zoveel stoepjes gevoeld als vandaag. :')
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
BREDA - Na de eerste sneeuwval op het nieuwe station van Breda zijn op zaterdagmorgen her en der lekkages opgetreden in de laagst gelegen gedeeltes van het complex, waaronder de publiekshal.
http://www.bndestem.nl/regio/breda/erns ... -1.4689662
http://www.bndestem.nl/regio/breda/erns ... -1.4689662
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik zeg niks... Had er met een 12 meter bus al moeite mee soms..Hainje schreef:Chauffeurs moeten echt nog wennen aan die extra meter van de Volans bussen. Zeker nu met die sneeuw is het soms moeilijk inschatten. Heb zelden zoveel stoepjes gevoeld als vandaag. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ben je weer aan het chauffeuren dan?Hainje schreef:Chauffeurs moeten echt nog wennen aan die extra meter van de Volans bussen. Zeker nu met die sneeuw is het soms moeilijk inschatten. Heb zelden zoveel stoepjes gevoeld als vandaag. :')
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik destijds in het begin ook hoor. Maar als je de rijlijnen op den duur kent dan gaat het steeds beter. Dat is ook met die 13-meterwagens, daar moeten de chauffeurs ook de rijlijnen voor vinden. Zodra ze die kennen zal het allemaal wel goed komen.Stefan schreef:Ik zeg niks... Had er met een 12 meter bus al moeite mee soms..
Nope, reed mee als passagier.waldo79 schreef:Ben je weer aan het chauffeuren dan?
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Klopt, had 't vooral ook op de stadslijnen in Dordt... Die ken ik nog niet zó goed.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten