Hoofdpagina

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Hoofdpagina

Bericht door Zugführer »

Mee eens, enkele grote plaatsnamen zegt in ieder geval meer dan de concessienamen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Hoofdpagina

Bericht door regenmaker »

Wat dacht je van de grootste plaats(en) in iedere concessie. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Hoofdpagina

Bericht door regenmaker »

Ondertussen is de hoofdpagina nou niet echt verbetert. Nog steeds te veel linkjes en te veel tekst.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Hoofdpagina

Bericht door Roelof88 »

Ik heb een nieuwe hoofdpagina gemaakt die weer heel erg lijkt op het ontwerp van 2009 met minder tekst. Later kan er nog een tabel met verwijzingen naar de huidige lijnen worden toegevoegd. Voordat ik hem wijzig wil ik even weten of dit beter is: [wiki]Gebruiker:Roelof88/Hoofdpagina[/wiki]
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Hoofdpagina

Bericht door Ardan »

Beter :pos:
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Hoofdpagina

Bericht door Wubbo »

Deze pagina vraagt nog wel om een mooi logo :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Hoofdpagina

Bericht door Ardan »

Niet het vorige logo alsjeblieft, die enorm wijde 'ov' onder 'in Nederland' vond ik totaal onbegrijpbaar en pas na weken zag ik wat het voorstelde.
Ik doe ook maar wat
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Hoofdpagina

Bericht door Roelof88 »

Ik heb hem inmiddels veranderd (na nog wat wijzigingen). Kan die paginanaam "Hoofdpagina" bovenin eigenlijk ook uitgeschakeld worden? Op Wikipedia is deze ook niet zichtbaar. Dat staat mooier.

Een logo moet eigenlijk passen in het vlak waar nu Welkom op de OVNL-wiki staat. Heeft iemand ideeën (ik wil wel iets maken, maar iemand anders mag dat natuurlijk ook wel doen)?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Hoofdpagina

Bericht door Zugführer »

Mooi dat er ook een link naar de concessiekaart is verschenen :D
Ik zou hem graag clickable maken, maar ik vermoed dat we daarvoor nog niet op de benodigde MediaWiki versie draaien aangezien het niet lukt ;)
We hebben daar toch al eens eerder mee geëxperimenteerd, maar dan met aanklikbare links in de kaart?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Hoofdpagina

Bericht door Thom91 »

Amen, ziet er heel goed uit!

Is het mogelijk een indicatie te krijgen met meest opgevraagde pagina's zodat we die kunnen verwerken? Informatie die veel gezocht wordt kan daarmee razendsnel gevonden worden.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hoofdpagina

Bericht door Daniel »

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Speci ... irePaginas

Geef even een gil als dit niet voor normale gebruikers te bekijken is, dan knip en plak ik het lijstje even.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Hoofdpagina

Bericht door Thom91 »

Ik kan hem zien, top! Dit had ik met wat meer moeite waarschijnlijk zelf ook wel gevonden.. :N
Komt wel goed schatje.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Hoofdpagina

Bericht door Roelof88 »

Ik heb de link ook maar even aan de hoofdpagina toegevoegd (samen met nog een paar).
Zugführer schreef:Mooi dat er ook een link naar de concessiekaart is verschenen :D
Ik zou hem graag clickable maken, maar ik vermoed dat we daarvoor nog niet op de benodigde MediaWiki versie draaien aangezien het niet lukt ;)
We hebben daar toch al eens eerder mee geëxperimenteerd, maar dan met aanklikbare links in de kaart?
Die met aanklikbare links (cijfers) vind ik toch wat minder mooi dan zo'n ImageMap versie. Wat bovendien irritant is: als je de kaart niet precies van boven naar beneden opbouwt, dan moet je ook telkens de positie van cijfers eronder weer bijstellen omdat die verspringen.
Daniel schreef:ImageMap is een extensie in de MediaWiki software, dus waarschijnlijk zal het niet standaard werken.
Maar als het gewenst is kan er natuurlijk altijd gekeken worden of we die extensie ook aan onze wiki kunnen toevoegen.

Edit: een kleine update volstaat zelfs. ImageMap zit er standaard in vanaf MediaWiki 1.21.0 en wij draaien nu op 1.20.8.
Is het mogelijk dat deze update een keer op de planning wordt gezet? Ik heb zelf geen ervaring met ImageMap tools, maar ik wil mij er wel een keertje in verdiepen (of iemand anders moet hier al heel handig mee zijn?)
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Hoofdpagina

Bericht door Zugführer »

Je hebt online wel tools daarvoor. Ik vind een imagemap versie ook mooier dan aanklikbare links of cijfers. En er moet even een soort doorverwijspagina voor bijvoorbeeld de meerdere concessies in Den Haag en Rotterdam gemaakt worden lijkt me
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Hoofdpagina

Bericht door Zugführer »

Ik heb van de concessiekaart een imagemap gemaakt, hij kan rechtstreeks naar onze wiki gekopieerd worden zodra we op de goede versie draaien ;) Klik
Foutjes of vergeten gebiedjes mogen uiteraard gemeld worden
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Hoofdpagina

Bericht door Ardan »

Volgens mij zit er sowieso een foutje in de kaart, hoe loopt de grens tussen Achterhoek en Twente? Volgens mij grenst Achterhoek ook aan Midden-Overijssel.

Maar knap gedaan Zugführer :pos:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Hoofdpagina

Bericht door regenmaker »

Ardan schreef:Volgens mij zit er sowieso een foutje in de kaart, hoe loopt de grens tussen Achterhoek en Twente? Volgens mij grenst Achterhoek ook aan Midden-Overijssel.

Maar knap gedaan Zugführer :pos:
Ik had het kaartje gemaakt overigens :P
Zugführer heeft netjes linkjes toegevoegd, ziet er goed uit! :pos:

Ik heb deze bron gebruikt: Klik
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Hoofdpagina

Bericht door Zugführer »

Aan de kaart heb ik niks veranderd ;)
O ja, en Rotterdam en Den Haag linken nu naar één van de concessies die in dat gebied bestaan, maar volgens mij staat op de pagina waar naar gelinkt wordt steeds wel uitgelegd hoe het in elkaar zit
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Hoofdpagina

Bericht door Frank »

Mooi gedaan :pos: .
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Hoofdpagina

Bericht door Roelof88 »

Ziet er goed uit!


Ik had een paar maanden terug deze kaart geüpload (om te testen met de linkjes): [wiki]Bestand:Concessiegebieden (contouren).png[/wiki] Daar zie je dat Achterhoek zou grenzen aan Midden-Overijssel. Ik dacht dat ik dan misschien een fout had gemaakt, maar die kaart had ik gebaseerd op deze kaart van de KPVV: http://www.pvopdelftsewielen.nl/Downloa ... 202014.pdf Ze hebben dus bij het KPVV een fout gemaakt. Vergelijk het met een oude kaart van 2009 van het KPVV: http://www.treinreiziger.nl/userfiles/c ... _kaart.pdf. Die kaart die Zugführer heeft voorzien van links moet dus goed zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hoofdpagina

Bericht door Daniel »

Ik volg jouw redenering niet helemaal Roelof88, volgens mij klopt het namelijk wel degelijk wat Ardan zegt.
Valt ook volstrekt logisch te beredeneren: op die oude kaart die je linkt zie je dat de voormalige concessie ZHO tussen concessie Achterhoek en de voormalige concessie Salland in ligt.
Salland is opgegaan in de concessie Midden-Overijssel en het gedeelte van de oude concessie ZHO op Gelders grondgebied (grofweg het gebied tussen de A1 en de spoorlijn Zutphen - Lochem) is achteraf bij de concessie Achterhoek gevoegd (de rest ervan ging naar de nieuwe concessie Twente).

Oftewel, Achterhoek en Midden-Overijssel grenzen gewoon aan elkaar met de grens op de provinciegrens Gelderland/Overijssel net onder de A1. Niet voor niets kom je in Holten drie kleurtjes bussen tegen, daar zit de grens tussen de drie zo'n beetje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Hoofdpagina

Bericht door Roelof88 »

Aha, dus het is omgekeerd. Deze klopt niet: http://www.knv.nl/multimedia/documenten ... s_2014.pdf en deze http://www.pvopdelftsewielen.nl/Downloa ... 202014.pdf ([wiki]Bestand:Concessiegebieden (contouren).png[/wiki]) wel.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Hoofdpagina

Bericht door Ardan »

Die laatste klopt idd :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Hoofdpagina

Bericht door regenmaker »

Klopt want Zutphen ligt volgens dat andere kaartje in de concessie Twente. _O-
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hoofdpagina

Bericht door Daniel »

Dat ligt het ook een heel klein beetje: alleen voor de trein naar Oldenzaal :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten