Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door fogeltje »

Weet iemand welke tourboer om 7:52 vanuit Uden naar Nijmegen rijdt? Vroeger was dat Van Dijk. We kwamen zojuist een bus van Toonen tegen die richting busstation reed. Hoeft niet te betekenen dat hij daar ook heen ging maar vroeger zag ik rond die tijd juist altijd Van Dijk passeren.
"Een touringcar is geen bus"
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Yanaike »

Op de wiki van lijn 103: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... en_Station
wordt het volgende gezegd:

@2011
Halte Cargoforum aan de HOV-baan, (tussen Halte Park Forum en Flightforum) is tot op heden niet opgenomen in de route, ondanks de vermeldingen in dienstregelingen.
@2013
Op 17 februari 2013 werd halte CargoForum uit de route van lijn 103 geschrapt. Detail: Halte CargoForum is sinds de invoering van lijn 103 buiten gebruik door het gemis van 1,5 meter busbaan.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Waar zou die anderhalve meter busbaan moeten liggen/komen zodat het mogelijk is om van Cargo Forum naar Park Forum te rijden? En heeft lijn 103 ooit via CargoForum gereden en zo ja, hoe?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Hainje »

Lijn 103 heeft nooit via Cargo Forum gereden. De missende busbaan zou onder het viaduct moeten liggen tussen Cargo Forum en Zandrijk. Kaartje kan ik desgewenst later nog maken.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibf »

Tussen het viaduct over de busbaan en halte cargoforum.
Ik kan het intekenen, maar dat word pas vrijdagavond.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Yanaike »

Ik neem aan dat jullie dan dit viaduct bedoelen (tussen Cargo Forum en Zandrijk)?

Afbeelding

Alleen is dit viaduct eenrichtingsverkeer. Het aanleggen van extra viaduct daar ergens zou eerst een fietspad moeten kruisen en daarna kunnen er hooguit bussen vanuit Park Forum -> Cargo Forum, andersom zie ik geen mogelijkheid?
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Mr-W »

Waarom heeft Lijn 134 Renesse Transferium - Zierikzee Busstation het rare avondsysteem dat er na 19:17 niets meer vertrekt uit Renesse,maar wel tot 22:04 uit Zierikzee. Op zaterdag is het nog vreemder tussen 17:34 en 22:11 rijden er geen bussen en dan 2 ritten om 22:11 en 23:04 alleen naar Renesse. Wat is het nut van dit systeem en hoe is dit ontstaan ?
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Yanaike »

Ik weet het antwoord op je vraag niet, maar dit viel mij de laatst ook al een keer op en wat ik in ieder geval kan toevoegen is dat Lijn 133 Middelburg - Oude Tonge ook een raar avondsysteem rijdt, ik weet alleen niet meer precies welke kant op. Het zou kunnen dat er door middel van lijn 133 als nog van Zierikzee via Renesse naar bijvoorbeeld Brouwershaven gereden kan worden en andersom (als een soort lusroute, maar dan door twee verschillende lijnen)
Zowel lijn 133 als lijn 134 worden in opdracht van Connexxion door een extern bedrijf gereden (van Oeveren), misschien dat het ook gewoon iets te maken heeft met efficiënte busomlopen?
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Etienne »

Historisch gegroeid is dat niet. In 1980 bij de ZWN reed de laatste in beide richtingen rond 22:00, in 1998 was dit inmiddels verlengd naar 22:30.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
OVwatcher
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 22:51
Locatie: Leiden

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door OVwatcher »

Yanaike schreef:Ik weet het antwoord op je vraag niet, maar dit viel mij de laatst ook al een keer op en wat ik in ieder geval kan toevoegen is dat Lijn 133 Middelburg - Oude Tonge ook een raar avondsysteem rijdt, ik weet alleen niet meer precies welke kant op. Het zou kunnen dat er door middel van lijn 133 als nog van Zierikzee via Renesse naar bijvoorbeeld Brouwershaven gereden kan worden en andersom (als een soort lusroute, maar dan door twee verschillende lijnen)
Zowel lijn 133 als lijn 134 worden in opdracht van Connexxion door een extern bedrijf gereden (van Oeveren), misschien dat het ook gewoon iets te maken heeft met efficiënte busomlopen?
Van Oeveren rijdt een aantal diensten voor Connexxion op verschillende lijnen, niet alleen 133 en 134. Connexxion zelf rijdt ook gewoon op de 133 en 134. De enige lijn die geheel door Van Oeveren gereden wordt is interliner 395.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibf »

Yanaike schreef:Ik neem aan dat jullie dan dit viaduct bedoelen (tussen Cargo Forum en Zandrijk)?

Afbeelding


Alleen is dit viaduct eenrichtingsverkeer. Het aanleggen van extra viaduct daar ergens zou eerst een fietspad moeten kruisen en daarna kunnen er hooguit bussen vanuit Park Forum -> Cargo Forum, andersom zie ik geen mogelijkheid?
De twee wegen links onder op de foto zitten 200 meter ervoor aanelkaar, net na het viaduct, maar net rechtboven buiten de foto zou ooit een oversteek zijn gepland (fietspad oversteken).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door fogeltje »

Ik heb weer schade geleden bij ADV *bus*

Heb onder andere de oudst beschikbare Vitesse en Vitesse/MBS boekjes en boekjes van Zuidooster die ik de vorige keer niet gekocht had (voornamelijk buurtbussen, de kleine stadsdiensten en streekboekjes Betuwe). Helaas was uit die ZO-jaren al menig wat uitverkocht. Het schijnt dat Zuidooster bovengemiddeld aftrek vindt, meer dan bij de andere vervoerders. Gelukkig zat daar niets bij wat ik ECHT wilde hebben (voornamelijk de kleine stadsdiensten maar helaas ook een enkele buurtbusfolder).

Het eerste boekje is van 24 juni 1946 en daarin kun je nog goed de gevolgen van de oorlog zien in de vorm van zeer karige dienstregeling. Mooi om te zien is dat in datzelfde jaar in november een nieuwe dienstregeling komt waarin de dienstregeling opeens fors en aanzienlijk (of is dat dubbelop?) wordt uitgebreid, waarschijnlijk omdat men eindig weer is bijgekomen van de oorlog. Ooit komt het op de wiki.
"Een touringcar is geen bus"
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibe »

Wat denk je van voertuigen. BBA reed vlak na de oorlog ook een afgeslankte drgl omdat ze geen bussen hadden.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door fogeltje »

Jep, derhalve de gevolgen van de oorlog ;)

Alleen de lijn Nijmegen - 's-Hertogenbosch had iets wat op een waardige dienstregeling leek, ca. 1x per 2 uur. De andere lijnen moesten het met 1x per 3 uur of nog minder doen en in de avond (na ca 20:00/21:00 uur) en het weekend geen bussen.

In november 1947 moet een hoop materieel zijn opgeleverd, want toen gingen vrijwel alle lijnen opeens naar iets wat meer op een dienstregeling lijkt.
"Een touringcar is geen bus"
Plutona
Berichten: 539
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Plutona »

Lijn 42 Brugge-Breskens heeft enkele late ritten die van en naar Aardenburg rijden.
Weet iemand hoe lang dit al gaande is? Sinds Connexxion in Zeeuws-Vlaanderen rijdt of al langer?
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Etienne »

In de ZWN-tijd gebeurde dit al, destijds nog als lijn 2 natuurlijk. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibf »

Is het een idee om de nachtbussen van Hermes (Eindhoven) op de wiki te plaatsen ?
Er zijn 4 lijnen met een route die bij mij 100% bekend is, in de loop vd jaren licht gewijzigd ?

Ik kan ze dan ook tevens per jaar opnemen.
Wel stel ik dan voor op de lijnen, door hermes genummerd 1, 9, 10 en 16 te noemen
N1, N9, N10 en N16.

route 2015 was: http://www.ovdepeel.nl/dump/NachtNetCarnaval2015.jpg
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Hainje »

Zijn dat de carnavalsnachtbussen of die lijnen welke een blauwe maandag hebben gereden?
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibf »

Hainje schreef:Zijn dat de carnavalsnachtbussen of die lijnen welke een blauwe maandag hebben gereden?
ik bedoel de carnavalsbussen. De nachtbussen van 2001 t/m 2003 staan erop.
Ik weet dat ze rijden vanaf i.i.g. 2006.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibe »

Ik zeg erop zetten.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Hainje »

Ah zo, je gewoon erop zetten joh. Altijd interessante informatie, vooral tijdens carnavalsperiodes zal er via Google vast veel naar deze bussen gezocht worden.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door fogeltje »

Kent iemand de Time-Out bussen van Hermes? Mijn broer had deze flyer nog gevonden:
Voorkant
Achterkant

Er is helaas niet uit op te maken van welk jaar dit is. Dit moet voor 1 januari 2002 zijn, toen ging de Concessie Oost-Brabant naar BBA en lijkt het me aannemelijk dat vanuit Langenboom BBA gereden zou hebben. Aan de andere kant staan er ook plaatsen bij waar altijd BBA gereden heeft (Boxtel en Valkenswaard bijvoorbeeld) dus ik denk dat het alsnog niks wil zeggen. Weet iemand meer?

Opvallend de dubbele bediening van Beek en Donk. Een aparte bus (route 4) en kort later de bus vanuit Valkenswaard (route 1). Lijkt me juist dat daar de minste instappers zouden zijn gezien de nabijheid van Gemert.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Hainje »

Stuur een mail naar Diamond Tours. Die rijdt deze bussen nu en de eigenaar heeft in het verleden ook voor BBA of Hermes gereden. Hij weet er vast meer over.
🍉
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Raymond »

Sowieso voor 1-1-2002, want na die datum gingen we met euro's betalen.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Kent iemand de Time-Out bussen van Hermes? Mijn broer had deze flyer nog gevonden:
Voorkant
Achterkant

Er is helaas niet uit op te maken van welk jaar dit is. Dit moet voor 1 januari 2002 zijn, toen ging de Concessie Oost-Brabant naar BBA en lijkt het me aannemelijk dat vanuit Langenboom BBA gereden zou hebben. Aan de andere kant staan er ook plaatsen bij waar altijd BBA gereden heeft (Boxtel en Valkenswaard bijvoorbeeld) dus ik denk dat het alsnog niks wil zeggen. Weet iemand meer?

Opvallend de dubbele bediening van Beek en Donk. Een aparte bus (route 4) en kort later de bus vanuit Valkenswaard (route 1). Lijkt me juist dat daar de minste instappers zouden zijn gezien de nabijheid van Gemert.

Het had m.i. niets met de concessie te maken of iets dergelijks dat durf ik eigenlijk wel te stellen. Ik weet dat er vanuit Meijel en Panningen ook bussen reden al weet ik niet of deze ook van Hermes waren.
Ik denk dat ze gewoon een busboer hebben gebeld en Hermes een bekende naam was
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibe »

Mij staat nog bij dat in de zomer 2002 gelede wagens van de Vestiging Waalwijk ritten voor de time-out reden, maar volgens mij niet door ov chauffeurs (waarschijnlijk chauffeurs van bba tours)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten