Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
wordt er nog wat aan de bus veranderd of gaat deze zo de dienst op? Dus met zwitsers kenteken etc.
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
Een ding.. Als ze er echt een lange rit willen laten maken (dus meer dan 30 minuten), zullen ze voor reguliere inzet toch echt andere stoelen in moeten zetten... :?
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
Wat is dat toch met jullie en die stoelen. :')
🍉
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
Ik denk dat de mensen al lang blij zijn als ze überhaupt kunnen zitten...MdJ schreef:Een ding.. Als ze er echt een lange rit willen laten maken (dus meer dan 30 minuten), zullen ze voor reguliere inzet toch echt andere stoelen in moeten zetten... :?
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
Arriva start met bus met aanhanger
11 maart 2015
DOETINCHEM Nog deze maand hoopt Arriva met een proef te starten om op lijn 74 een bus met 'n aanhanger in te gaan zetten. Deze bus met een totale lengte van bijna 25 meter is uniek voor Nederland en is in Duitsland en Zwitserland al te bewonderen.
Daar de wet aangeeft dat er geen personen in een aanhanger vervoerd mogen worden heeft men hiervoor een ontheffing moeten aanvragen. In deze pilot gaat voorlopig een steward mee in de aanhanger. De bussen met aanhangers zijn afgelopen dagen vanuit Zwitserland naar het RDW overgebracht om daar gekeurd te worden. De volgende stap is om de chauffeurs met een DE-rijbewijs een soort training te geven. Lees verder
11 maart 2015
DOETINCHEM Nog deze maand hoopt Arriva met een proef te starten om op lijn 74 een bus met 'n aanhanger in te gaan zetten. Deze bus met een totale lengte van bijna 25 meter is uniek voor Nederland en is in Duitsland en Zwitserland al te bewonderen.
Daar de wet aangeeft dat er geen personen in een aanhanger vervoerd mogen worden heeft men hiervoor een ontheffing moeten aanvragen. In deze pilot gaat voorlopig een steward mee in de aanhanger. De bussen met aanhangers zijn afgelopen dagen vanuit Zwitserland naar het RDW overgebracht om daar gekeurd te worden. De volgende stap is om de chauffeurs met een DE-rijbewijs een soort training te geven. Lees verder
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
25 meter joh? Wauw, dat is echt pittig lang. Eigenlijk nog langer dan een dubbelgelede.
Overigens hoor ik graag als deze bus ook in de middag een aantal ritten gaat rijden, want dan ga ik eens een kijkje nemen in het oost'n. Nu is het vanuit Brabant geen doen om rond 8u daar te zijn (met OV).
Overigens hoor ik graag als deze bus ook in de middag een aantal ritten gaat rijden, want dan ga ik eens een kijkje nemen in het oost'n. Nu is het vanuit Brabant geen doen om rond 8u daar te zijn (met OV).
Laatst gewijzigd door Hainje op wo 11 mar 2015, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
Dubbelgelede bussen zijn ook bijna 25 meter. Althans, de Van Hool AGG300 in elk geval wel.
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
Ja idd, maar dat had ik van zo'n aanhangerbus niet verwacht. Hooguit 20 meter ofzo.Hendrik schreef:Dubbelgelede bussen zijn ook bijna 25 meter. Althans, de Van Hool AGG300 in elk geval wel.
🍉
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
Dat verbaast mij ook. Dan zou de aanhanger (rekening houdend met wat ruimte tussen bus en aanhanger) bijna even lang zijn als de bus zelf.
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
Maar hoeveel meter van deze combinatie is niet bruikbaar? Er zal toch wel één of twee meter loze ruimte tussen de bus en aanhanger zitten vermoed ik?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
Hebben deze bussen een ZZ- kenteken nodig vanwege deze lengte?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39231
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
ZZ-kentekens hebben niks met de lengte te maken, maar wel met een speciale ontheffing. Dat is voor zo'n tijdelijk aanwezige bus dus wel te verwachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
Lijkt me niet. Het is ja niet een geheel. De LZVs (deze lange vrachtwagencombinaties) zijn 25 meter lang en hebben ook gewone kentekens.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
@Daniel: Volgens de RDW is lengte een criterium: https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ZZ-kenteken.aspx
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39231
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
Maargoed, ontheffing hoort er dus ook bij zoals op je link staat.
Voor die LZVs zal dan inmiddels een typegoedkeuring zijn. Maar vergelijk bijvoorbeeld de dubbelgelede bussen in Utrecht: eerste wagens bij het GVU op ZZ-kenteken, daarna was er een typegoedkeuring en kregen ze normale kentekens. De dubbelgeledes van Qbuzz vielen daar echter weer niet onder en rijden nu weer op ZZ-kentekens.
Vandaar de verwachting van een ZZ-kenteken die ik ook heb: men zal voor die ene bus niet een hele typegoedkeuring gaan regelen.
Voor die LZVs zal dan inmiddels een typegoedkeuring zijn. Maar vergelijk bijvoorbeeld de dubbelgelede bussen in Utrecht: eerste wagens bij het GVU op ZZ-kenteken, daarna was er een typegoedkeuring en kregen ze normale kentekens. De dubbelgeledes van Qbuzz vielen daar echter weer niet onder en rijden nu weer op ZZ-kentekens.
Vandaar de verwachting van een ZZ-kenteken die ik ook heb: men zal voor die ene bus niet een hele typegoedkeuring gaan regelen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
Het hangt denk ik ook samen met de periode dat dat ding er rijdt. Hoelang duurt de proef?
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
Het is toch een heel gewone bus, of heb ik iets verkeerd begrepen? De aanhangwagen zou misschien een ZZ-kenteken kunnen krijgen, daar heb je gelijk in.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
Zijn er foto's?
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
Ja.
busentrein schreef:
Nadat mijn telefoon gisteravond ontplofte toch maar even gaan kijken vanmorgen *O*
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
Ik zal voortaan even terugbladeren in een topic alvorens te reageren.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
Dat zal lekker manoeuvreren worden op de Eibergsestraat/Zeedijk in HaaksbergenHainje schreef:25 meter joh? Wauw, dat is echt pittig lang.
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
Dat kenteken is in principe niet noodzakelijk als Arriva ook een ontheffing bij de douane heeft aangevraagd. Dan kan de bus gewoon zijn Zwitsers kenteken houden, hij zal immers in bruikleen zijn en dan is die hele riedel met importeren ook niet nodig.Daniel schreef:ZZ-kentekens hebben niks met de lengte te maken, maar wel met een speciale ontheffing. Dat is voor zo'n tijdelijk aanwezige bus dus wel te verwachten.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
Als jij het zegtSuperGhost schreef:Dat zal lekker manoeuvreren worden op de Eibergsestraat/Zeedijk in Haaksbergen
🍉
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
Hij heeft gelijk. Een 12 meter is al te lang af en toe
Re: Arriva zet aanhangbussen in tijdens drukke spits
Nee, het feit dat er geen parkeer/stilstandverbod aan een kant van de weg is is het probleem ;)
In combinatie met de slinger in de weg valt het soms niet mee er doorheen te komen...
Het gaat dus om dit stuk in Haaksbergen.
In combinatie met de slinger in de weg valt het soms niet mee er doorheen te komen...
Het gaat dus om dit stuk in Haaksbergen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten