OVer Missers in de Reisinformatie #39

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Suus »

Ik constateer in Safari op de Mac af en toe hetzelfde probleem, maar ik plan meestal op mijn mobiele apparaten omdat dat meer functionaliteit biedt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Thom91 »

Ik neem toch wel aan dat Hainje de dienstregeling uit zijn kop kent en niet hoeft te plannen.. :D
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door webguy »

Hainje schreef:Oh, ja ik heb doorgaans maar 1 tabblad met de NS site.
Maar is dit probleem bekend bij NS? Want mensen die zo sporadisch met de trein reizen kunnen zo denken dat er een hoop ritten niet rijden. Zoiets kost ze gewoon potentiële klanten.
Die weten niet dat je eerder/later kan klikken dus zoeken het 5 keer op ;)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Ik constateer in Safari op de Mac af en toe hetzelfde probleem, maar ik plan meestal op mijn mobiele apparaten omdat dat meer functionaliteit biedt.
Dan is er maar 1 conclusie mogelijk.......

Afbeelding

:(
Thom91 schreef:Ik neem toch wel aan dat Hainje de dienstregeling uit zijn kop kent en niet hoeft te plannen.. :D
Afbeelding
webguy schreef:Die weten niet dat je eerder/later kan klikken dus zoeken het 5 keer op ;)
Scherp! :@
🍉
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Somoht »

Dat is een schijt-irritante bug in de NS website ja, als je een nieuw reisadvies maakt in andere tabblad, neemt ie de sessie van het andere tablad over. Ben zelf ook een keer genaaid hierdoor :')
Je kan ook dit soort dingen dus krijgen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Hainje »

Dat is al helemaal kut :')
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Suus »

Wat is er sowieso voor beurs in de RAI deze week. Er worden hele treinladingen bejaarden afgeleverd iig?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Thom91 »

Hiswa..
Komt wel goed schatje.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Daelea »

Op de gecombineerde IC s1700 / s12800 kwam vlak voor Gd het volgende omroepbericht dat toch al een paar jaar niet meer klopt:

"Het voorste treindeel, nummer (...) zal verder rijden als Intercity naar Zoetermeer en Den Haag Centraal, het achterste treindeel, nummer (...) naar Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal.

Gevolgd door het volgende bericht, duidelijk een andere spreker:

"Dames en heren, even een herstel: wij stoppen niet op Zoetermeer. Het voorste treindeel, nummer (...), rijdt rechtstreeks door naar Den Haag Centraal."
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door waldo79 »

Die stop is er al 8 jaar uit :x
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Thom91 »

De mensen lopen al een paar jaar vooruit!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Suus »

Ik was gisteren zwaar onder de indruk van de bijzonder goed verzorgde toegankelijkheid van het busstation bij station Hengelo. Aan praktisch alles was gedacht: een zuil die gesproken informatie gaf over de bussen, geleidelijnen die ook de haltes aangaven met daarbij bordjes waarop je kan voelen op welke halte je staat.

Busstationontwerpers uit het gehele land, ga op excursie naar Hengelo om te zien hoe het moet.

(De fout met de geleidelijn bij de trap in het station is vergeven)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Meltrain »

Somoht schreef:Dat is een schijt-irritante bug in de NS website ja, als je een nieuw reisadvies maakt in andere tabblad, neemt ie de sessie van het andere tablad over. Ben zelf ook een keer genaaid hierdoor :')
Je kan ook dit soort dingen dus krijgen:
Afbeelding
Ook gek dat de prijs ineens bijna 2x zo hoog is. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door marvinkok »

Bee schreef:Ik was gisteren zwaar onder de indruk van de bijzonder goed verzorgde toegankelijkheid van het busstation bij station Hengelo. Aan praktisch alles was gedacht: een zuil die gesproken informatie gaf over de bussen, geleidelijnen die ook de haltes aangaven met daarbij bordjes waarop je kan voelen op welke halte je staat.

Busstationontwerpers uit het gehele land, ga op excursie naar Hengelo om te zien hoe het moet.

(De fout met de geleidelijn bij de trap in het station is vergeven)
Alleen jammer dat het net wat te krap is voor fatsoenlijke halteindeling én genoeg plek om te bufferen ;)
Mede daarom staan de 2 lijnen richting Ikea/Borne (50 en 51) niet op dezelfde halte, maar zover uit elkaar als maar kan...
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door VIRM »

Afgelopen zaterdag op Schiphol:
"The Intercity to Amersfoort will depart one minute earlier as planned".

Uh, dit is toch geen correct Engels, grammaticaal gezien? Ik wil dan die omroepster op d'r hoofd slaan met de 'suppement post'. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Z2N »

Het was kloppender geweest om The Intercity to Amersfoort will leave one minute early te zeggen. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Hendrik »

De DRIS'sen bij de tramhaltes bij Den Haag HS geven al een tijdje regelmatig een onjuiste tijd aan. Vanmorgen liep de klok al twee minuten achter, en even later liep-ie vier minuten achter... Het vervelende is dat daardoor ook de vertrektijden 'achterlopen'. Als de klok vier minuten achterloopt, moet je dus ook vier minuten aftrekken van het getoonde aantal minuten totdat de volgende tram komt. :roll:
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Somoht »

Meltrain schreef:
Somoht schreef:Dat is een schijt-irritante bug in de NS website ja, als je een nieuw reisadvies maakt in andere tabblad, neemt ie de sessie van het andere tablad over. Ben zelf ook een keer genaaid hierdoor :')
Je kan ook dit soort dingen dus krijgen:
Ook gek dat de prijs ineens bijna 2x zo hoog is. :?
Niet zo gek als er plots een heel ander traject tevoorschijn komt :P Probeer maar eens twee verschillende reizen te plannen op NS.nl tegelijk in twee verschillende tabbladen ;)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Thom91 »

Ik vind het echt heel gay dat dat niet kan..

Daarom, HAFAS! *O*
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Daniel »

Blijft toch moeilijk, omleidingen en reisplanners. Met de grote omleidingen in Amersfoort-Zuid komend weekend heb je zo te zien dus helemaal niets aan de planners: ze sturen je allemaal met lijn 8 vanaf de Daltonstraat naar CS (die rijdt daar een hele week niet) en ook in het weekend (als er vanaf die haltes een alternatief met de omgeleide lijn 1 is) wordt stug lijn 8 als advies gegeven.
De pendelbus die een stukje van lijn 1 vervangt in het weekend lijkt overigens helemaal geen reisinfo voor beschikbaar, ook niet bij Connexxion zelf.

Overigens moest ik zelf ook de kaart erbij pakken om vast te stellen hoe lijn 8 de komende week nu precies rijdt. Op de Connexxion-site kan je immers wel zien dat een halte in één of twee richtingen vervalt (dan staat 'ie er 1x of 2x), maar bij haltes die in één richting vervallen staat er niet bij in welke richting dat is. Dat kon ik uitsluitend afleiden door even naar de straten met eenrichtingsverkeer in die omgeving te bekijken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Somoht »

Lief dagboek:

Syntus.

Al genoeg gezegd natuurlijk maar al twee dagen op rij een storing waardoor er geen berichten meer komen vanuit de voertuigen maar wel nog allemaal vage vertragingsberichten komen waardoor er allemaal meuk (+30 +60 voor bussen zonder vertraging) op DRIS'sen en appjes komt.
Daarnaast weigert Syntus om per WP2000 om normaal reisinfo aan exploitanten van reisinformatiesystemen te leveren maar alleen via 9292SSC waardoor er ook nog tig complicaties optreden en er niet normaal terug te melden is. Daarnaast is Syntus nog de enige streekvervoerder die weigert om tariefdata aan Stichting OpenGeo te levern maar alleen aan het loketje van 9292 waar duidelijk niemand van 9292 die bestanden gebruikt gezien ze compleet vernaggeld zijn.
Dat 9292 nu geen ene flikker geeft om kwaliteit en het prima vind dat hun realtimefaal planner compleet om zeep gehaald word met dit soort baggerdata, zoek dan als Syntus wel een partij die normaal hun werkt doet.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Hendrik »

Jammer dat dit soort dingen bij de overheid niet echt in beeld zijn. Als de overheid moeilijk gaat doen, zijn vervoersbedrijven meestal toch een stuk sneller bereid om hun handelwijze aan te passen... :roll:

Verder vind ik het toch een flinke misser dat op Rotterdam Zuidplein lijn 310 (de enige Brabantse lijn die daar komt) nog steeds niet op de DRIS'sen wordt vermeld. De concessie is alweer drie maanden geleden gestart...
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Somoht »

In Rotterdam hangt een DRIS systeem van de RET/SRR (nu MRDH) DRI-StaRR. Volgens mij moeten ARriva lijnen daar wel op kunnen. Staan de andere lijnen er wel in?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Daniel »

DAV heb ik op die DRIPs zien staan in ieder geval. 310 zover ik herinner inderdaad niet (maar ben in december voor het laatst op Zuidplein geweest)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Hendrik »

Alle andere Arriva-lijnen staan erop. Dus zowel van DAV als van HWGO. Trouwens, ook lijn 395 (Connexxion) staat erop.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten