SuperGhost schreef:Dus omdat vanuit alle kernen juist vraag is naar Zwolle en Apeldoorn moeten juist de verbindingen naar Apeldoorn en Zwolle verslechterd worden? Ik snap niet de logica daarachter.
Nee, de huidige opzet met twee halve snelbuslijnen is juist een verslechtering voor het grootste gedeelte van de reizigers.
Vergeet niet dat die plaatsen nu JUIST snel naar Zwolle en Apeldoorn kunnen, terwijl in jouw opzet ze alleen langzaam kunnen, omdat je dan met een stopbus moet en je bus niet als snelbus verder gaat rijden. De huidige opzet is juist bedoeld om al die kernen goed met Zwolle en Apeldoorn te verbinden. Dat beide buslijnen (202 en 203) via Epe én Heerde gaan is om ook deze kernen naar beide steden een snelle verbinding te geven en dus helemaal niet vanwege de verbinding tussen beide plaatsen.
Het is nu langzamer dan toen het nog de 95 was voor veruit de meeste reizigers. Dat is toch ook niet zo moeilijk te checken?
deadlock schreef:Nu snap ik waarom je het slecht vind: je kent de hele lijnen niet. Je hoeft helemaal niet over te stappen om in een van de steden te komen. Je hoeft alleen over te stappen als je van Vaassen naar Wapenveld wilt, maar je roept dus al zelf dat daar toch (vrijwel) geen vraag naar is.
Jawel omdat het half snelbus en half stopbus is is het een verslechtering. De enige kernen met enigszins vervoersvraag ertussen zijn of de oude dorpskernen die bediend werden door lijn 90 aangevuld tussen Epe en Heerde vv met 95 die onderweg nergens stopte.
Het systeem is nu dat de stopbus op Apeldoorn-Heerde daarna over de snelweg (vrijwel non-stop) doorrijdt naar Zwolle en de stopbus Zwolle-Epe non-stop doorrijdt naar Apeldoorn over de snelweg. Hierdoor kun je juist enorm snel naar die steden en hoef je dus helemaal niet over te stappen.
Dan mag jij mij uitleggen hoeveel sneller het is dan vroeger en waarom. Want alle zogenaamd gewonnen tijd is verloren tijd vanwege de ontzettend lange haltering en kering bij De Keet.
Het systeem dat jij zegt dat je terug wil is juist een systeem waarbij je op dat transferium moet gaan overstappen
Nee, niemand wil overstappen. Mensen willen van Vaassen naar Epe, van Epe naar Heerde, van Heerde naar Wapenveld en van Heerde naar Hattem in de tussenliggende kernen. Dat kan prima met een stopbus. En misschien vijf scholieren die naar Buys Ballot in Hattem moeten vanuit Epe. Die trouwens prima met de fiets kunnen.
halverwege om snel naar de steden te komen. Dat transferium was juist voor dat oude systeem gebouwd, waarbij er dus een volledige stopbus (lijn 90) reed en een snelwegbus (294), waarbij reizigers dus halverwege bij dat transferium op de snelbus moesten overstappen. Dat werkte helemaal niet (al was het ook omdat de stopbus in de spits 6x per uur reed en de snelbus slechts 2x) en daardoor is juist het huidige systeem gekomen met de zonebussen (202 en 203) en de interlinerbus (201)
Reizigers stapten helemaal niet over, hoe kom je daarbij? Er is geen vervoersvraag voor die verbinding. Het is niet voor niets dat het hele systeem na de invoering van de nieuwe lijnen al twee keer grondig op de schop is gegaan en dat men nog steeds niet tevreden is. Hoeveel mogelijke reizigers zijn er die tussen Apeldoorn en Epe op kunnen stappen? 16.000 inwoners oid? En hoeveel zijn het er tussen Zwolle en Heerde die geen gebruik van lijn 95 konden maken? 17.000? Hattem en Wapenveld zijn op Heerde en Zwolle gericht, Heerde op Zwolle en in mindere mate Epe en Apeldoorn, Vaassen en Emst op Apeldoorn, Epe op Apeldoorn en in mindere mate Heerde en Zwolle. Dit is een slecht systeem en de fik moet erin. Het is gewoon een of ander plan van een ambtenaar die bedacht heeft dat hij zijn kinderen toch echt moet kunnen laten zien dat papa wel wat gedaan heeft in de tijd dat hij op PS zat.