Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door starx »

Het afdanken van de treinen is puur en alleen vanwege de elektrificatie. Voor de elektrische treinen geldt een overnameverplichting. Het is jammer dat de provincie niet aan het idee wou om de dieseltreinen om te laten bouwen.

De bussen van Veolia kunnen gewoon worden verkocht. Van grof vuil lijkt me geen sprake.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Thom91 »

Berk-24 schreef:
regenmaker schreef:
Bee schreef:Maar eerlijk gezegd is mijn grootste probleem dat iedereen nu in jubelstemming is en maar even vergeet dat er treinen van nog geen tien jaar oud en bussen van nog geen vijf jaar oud als grofvuil gedumpt gaan worden om "het beste OV van Nederland" te krijgen.
Zouden ze meer moeten doen. Dumpen die bussen, nieuwe erin. Veolia had niet halverwege nieuwe moeten aanschaffen. ;)

Geld moet rollen! :Y
Als de bussen prima functioneren, waarom zou je dan nieuwe moeten aanschaffen. Je gaat toch ook niet om de drie jaar een nieuwe auto aanschaffen.
Nog nooit geleased?
Komt wel goed schatje.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Berk-24 »

JeffreyMeijer schreef:
huibf schreef:Wat ik mis is de bus Roermond-Heinsberg.
Volgensmij was die namelijk verplicht.
als ik me niet vergis ook Sittard-Maaseik en Boxmeer - Goch maar ook een bus Venlo, Kaldenkirchen

De bus Sittard - Geilenkirchen staat in het bestek. Dus niets nieuws
Ik heb het idee dat niet alle internationale buslijnen in de presentatie verwerkt zijn. Daarnaast verwacht ik dat de lijn Boxmeer-Goch binnen no time weer opgeheven wordt, Goch is nou niet bepaald het centrum van die regio.
Daarbij is Goch nog redelijk makkelijk te bereiken, ook vanuit Boxmeer. Met lijn 58 vanuit Nijmegen naar Kleve en dan naar Goch met de trein. Probeer maar eens Coevorden-Nordhorn te doen met OV, dat is al veel lastiger. Nee, er zijn veel nuttigere grensoverschrijdende verbindingen te bedenken als Eindhoven-Hasselt.

Echt man, als er al weinig budget is, waarom dan in die non-verbindingen stoppen?
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Busfoto.nl »

Iemand al opgevallen dat er een mooie driedeurs VDL Citea in de achtergrond van de presentatie staat?
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

Uitleg van Anne Hettinga in Avondgasten op L1.
http://www.l1.nl/video/avondgasten-hoe- ... rganiseren
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Michael 1988 »

Iemand opgevallen dat er een flirt in de presentatie staat?
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Arriva gaat ook Flirten bestellen ;)
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door flipje »

Mr-W schreef: Denk dat de rest van de buslijnen die aangegeven zijn op het kaartje ook uitgevoerd gaan worden als Qliner 8-)
Wel bekende Arriva trucje. Belangrijke lijnen 'opwaarderen' tot Qliner en vervolgens er een toeslag bij vragen voor elke rit..
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hendrik »

Toeslag is tegenwoordig meestal vervangen door een hoger kilometertarief. Maar volgens mij moet de provincie als concessiehouder met de tarieven instemmen, dus Arriva kan het niet op eigen houtje invoeren.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

flipje schreef:
Mr-W schreef: Denk dat de rest van de buslijnen die aangegeven zijn op het kaartje ook uitgevoerd gaan worden als Qliner 8-)
Wel bekende Arriva trucje. Belangrijke lijnen 'opwaarderen' tot Qliner en vervolgens er een toeslag bij vragen voor elke rit..
En dan vervolgens op de Qliner van alles en nog wat inzetten, wat niet hoogwaardig is? In NWF en Brabant weten ze het nog lang vol te houden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

CamilleKreemers schreef:En dan vervolgens op de Qliner van alles en nog wat inzetten, wat niet hoogwaardig is? In NWF en Brabant weten ze het nog lang vol te houden.
Alleen op de Brabantliner betaal je een hoger tarief en naar mijn weten valt de frequentie waarin Citea's op deze lijn worden ingezet reuze mee.
🍉
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibe »

Het kilometer tarief op de Brabantliner is gelijk aan de reguliere lijnen, alleen wordt vanwege de afstand en mogelijke fraude door niet uit te checken een borg van €8,00 afgeschreven van de ovc.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Anne »

In Brabant is tarief gelijk, maar in Zuid-Holland is er in alle gebieden een hoger KM-tarief voor de Qliner.
Zie tabel.

Ook in Friesland is er een ander tarief.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hendrik »

Kleine correctie op de info die Arriva zelf geeft op de website: in HWGO geldt sinds de laatste dienstregelingswijziging (25 januari jl.) geen hoger tarief meer voor Qliner lijn 396. De reden hiervoor is dat deze lijn is samengevoegd met de 'gewone' sneldienst lijn 139. Wel geldt nog een instaptarief van € 10,00.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Waarom een hoger tarief?
Gevolg van hov-assen is dat je stukken verder moet fietsen of lopen. Dus meer betalen voor minder gemak?

Eigenlijk zou het goedkoper moeten, immers verspil je minder brandstof...
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door julsteren »

Dus als ik dat goed zie wil Arriva de volgende route gaan rijden met een trein:

Luik-Paleis - Luik-Jonfosse - Luik-Guillemins - Bressoux - Visé - Eijsden - Maastricht Randwyk - Maastricht - Maastricht Noord - Meerssen - Valkenburg - Heerlen - Landgraaf - Eygelshoven Markt - Herzogenrath - Aachen West - Aachen Hbf?

Ik vind het traject Palais-Guillemins een beetje onzin, en de stop in Mestreech Noord ook. Maar het is allemaal gelukkig nog niet definitief.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Raymond »

Juist dat stuk naar Palais is nuttig, want daar is het echte centrum van Luik te vinden.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door julsteren »

Ik zat er meer mee dat dat stukje spoor qua capaciteit nu al bijna aan z'n limiet zit, met al die uitlopers naar Herstal en Liers.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Vinny »

julsteren schreef:Dus als ik dat goed zie wil Arriva de volgende route gaan rijden met een trein:

Luik-Paleis - Luik-Jonfosse - Luik-Guillemins - Bressoux - Visé - Eijsden - Maastricht Randwyk - Maastricht - Maastricht Noord - Meerssen - Valkenburg - Heerlen - Landgraaf - Eygelshoven Markt - Herzogenrath - Aachen West - Aachen Hbf?

Ik vind het traject Palais-Guillemins een beetje onzin, en de stop in Mestreech Noord ook. Maar het is allemaal gelukkig nog niet definitief.
Leuk idee, maar ik vrees dat de Belgen hier niet blij mee zullen zijn. Ik verwacht dat er weer wat langharig werkschuw tuig de straten van Luik onveilig gaat maken als dit plan ten zuiden van Eijsden bekend wordt gemaakt...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door regenmaker »

Vinny schreef:Leuk idee, maar ik vrees dat de Belgen hier niet blij mee zullen zijn. Ik verwacht dat er weer wat langharig werkschuw tuig de straten van Luik onveilig gaat maken als dit plan ten zuiden van Eijsden bekend wordt gemaakt...
Dan moeten we gewoon de verbindingen van De Lijn/TEC niet meer in Nederland toestaan. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Berk-24 »

Maar De Lijn/TEC vervoeren nauwelijks reizigers binnen Nederland, dat wordt anders als Arriva het grootste gedeelte van het vervoer van Visé naar Liège gaat verzorgen. Dan zou men op station Visé alleen van de Arriva-trein gebruik mogen mnaken om naar Nederland te reizen en niet naar Liège en een stop in Bressoux is dan onnodig en wellicht ook een stop in Jonfosse kan geschrapt worden.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Berk-24 »

Een stop in Mt Noord betekent dat de trein haast een veredelde stoptrein wordt, en waarom stoppen de (huidige/toekomstige) sneltreinen in Meerssen, zo groot is dat dorp niet. Een echte sneltrein stopt alleen in Valkenburg.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

De enige plekken als ie al vaker moet remmen in mijn mening zijn:
Maastricht, Meerssen, Valkenburg, Voerendaal en Heerlen.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Berk-24 »

Meerssen heeft 6.000 inwoners, samen met Rothem wat 2.000 inwoners heeft 8.000 inwoners
Voerendaal/Kunrade heeft in totaal 6.500 inwoners.

Waarom zullen deze dorpen in hemelsnaam een kwartiersdienst per trein nodig hebben, dat is gewoon onzin. Halfuursdienst is voldoende.

Valkenburg heeft zo'n 10.000 inwoners maar is erg toeristisch waardoor een kwartiersdienst per trein te rechtvaardigen is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Daniel »

Meerssen heeft in mijn herinnering een sneltreinstop (nu ook al) omdat daar enkele buslijnen op het station zijn gaan aantakken i.p.v. door naar Maastricht te rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 19 gasten