Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Meltrain »

Ehm, de taxi's 's avonds zijn inmiddels toch weer gewijzigd in gewone bussen? :?
En ook lijn 2 rijdt volgens mij weer met grote bussen.
Voor lijn 21 geef ik je wel gelijk, maar een lijn van de ene kant van het station naar de andere kant van het station is moeilijk rendabel te krijgen. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Daniel »

88122903 schreef:LIjn 21 Tussen Dordrecht CS en Nieuw Chrispijn (opgeheven)
Die lijn reed ook alleen maar omdat de bus anders toch stilstond op het station. Was overigens ook uiterst rendabel maar niet heus met maarliefst 30 reizigers per dag (oftewel 3 per rit, da's 0,4 reiziger per halte :P )
LIjn 4/5 Tussen Wielwijk/Staart Sterrenburg/Stadspolders (alleen lijn 5 rijdt met extra bussen in de spits)
Maar je vergeet hierbij dat de trajecten Station - Sterrenburg en Station - Stadspolders (die nu dus gekoppeld zijn met aanzienlijk vaker een hogere frequentie als destijds) de trajectdelen waren waar de frequentieverhoging voor nodig was. De andere helft van deze lijnen reed gedurende de 10-minutendienst goeddeels leeg.
Lijn 2 Tussen Centrum Dubbeldam (reed vroeger overdag altijd met 12 meter bussen, nu alleen incidenteel)
Ehm, niet incidenteel maar de complete dalperiode ma-vr en zaterdag overdag. Daarnaast is een midibus op lijn 2 geen achteruitgang, in sociale veiligheid 's avonds eerder een vooruitgang. Daarnaast vergeet je voor het gemak even dat de frequentie in de spitsuren verhoogd is van 3x naar 4x per uur terwijl de 20-minutendienst eigenlijk al overdreven was volgens SVD zelf ("Dubbeldam verdient eigenlijk een halfuursdienst, maar dat wilden we de Dubbeldammers niet aandoen" stond ooit in een persbericht).
Lijn 2/3/4/5/7/10 ( Vroeger werden de ritten met gewone bussen uitgereden, nu vanaf 11 in de avond uur met taxi's)
In welke grot heb jij gezeten? Er rijden al sinds april 2007 geen taxibusjes meer op de stadsdienst. De laatste ritten zijn daardoor niet eerder gaan rijden als ze voor 2007 reden en er is een half uur na de laatste bus nog een thuisbrengservice bij gekomen (in de vorm van een taxibus die rijdt naar waar je heen wilt voor het normale OV-tarief)
Lijn 5 7 en 10 zijn wel uitgebreid ten opzichte van vroeger, maar ik denk toch dat je uiteindelijk op iets minder OV uren uit komt.
Dat denk ik niet. Met name de eerste ritten zijn aardig vervroegd (15 tot 30 minuten, waarmee in enkele gevallen vroegere trein-aansluitingen worden geboden). Verder is er de al genoemde hogere spitsfrequentie op lijn 2, hebben alle haltes op lijn 7 tussen Centrum en Sterrenburg nu een 10-minutendienst i.p.v. een deel, is het industriegebied ook overdag te bereiken, rijdt lijn 5 al heel vroeg in de middag om de 10 minuten en de hele zaterdagmiddag, rijden er weer elk kwartier bussen op koopavond (dat was al jaren geleden vervallen).
Die uitbreidingen staan in geen verhouding tot wat er vervallen is, da's echt veel minder als je zou denken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Vinny »

Die lijn reed ook alleen maar omdat de bus anders toch stilstond op het station. Was overigens ook uiterst rendabel maar niet heus met maarliefst 30 reizigers per dag (oftewel 3 per rit, da's 0,4 reiziger per halte :P )
Als de bus anders toch stilstond en chauffeurs een peukje zouden roken dan is zelfs die 30 reizigers per dag winst ;)
Ehm, niet incidenteel maar de complete dalperiode ma-vr en zaterdag overdag. Daarnaast is een midibus op lijn 2 geen achteruitgang, in sociale veiligheid 's avonds eerder een vooruitgang. Daarnaast vergeet je voor het gemak even dat de frequentie in de spitsuren verhoogd is van 3x naar 4x per uur terwijl de 20-minutendienst eigenlijk al overdreven was volgens SVD zelf ("Dubbeldam verdient eigenlijk een halfuursdienst, maar dat wilden we de Dubbeldammers niet aandoen" stond ooit in een persbericht).
Dat is mijn 'oude' buslijn waarmee ik als kind altijd van het station naar opa en oma ging. Ik kan me niet herinneren dat hier kleinere dan standaard bussen hebben gereden. Het waren vroeger knalrode bussen met het formaat van een streekbus. De frequentie was eind jaren '80 al 3x per uur als ik me goed herinner (in de spits vaker).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Geert »

Vinny schreef:
Die lijn reed ook alleen maar omdat de bus anders toch stilstond op het station. Was overigens ook uiterst rendabel maar niet heus met maarliefst 30 reizigers per dag (oftewel 3 per rit, da's 0,4 reiziger per halte :P )
Als de bus anders toch stilstond en chauffeurs een peukje zouden roken dan is zelfs die 30 reizigers per dag winst ;)
Zelfs als je brandstofkosten en slijtage aan de bus meeneemt? :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Vinny »

Dat moet je aan JeePee vragen, die heeft daar meer kijk op dan ik ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:
Die lijn reed ook alleen maar omdat de bus anders toch stilstond op het station. Was overigens ook uiterst rendabel maar niet heus met maarliefst 30 reizigers per dag (oftewel 3 per rit, da's 0,4 reiziger per halte :P )
Als de bus anders toch stilstond en chauffeurs een peukje zouden roken dan is zelfs die 30 reizigers per dag winst ;)
Tja, dat is dus het hele probleem... de bus stond bij SVD enige tijd stil, maar Arriva heeft wat zitten schuiven met de koppelingen van de lijnen die op het station/in het centrum eindigden. Een slagje Dubbeldam kost ietsje meer dan een halfuur vanaf het station waardoor het dus perfect past om in de daluren 2x per uur lijn 10 als 2 door te laten rijden en de andere 2 ritten van lijn 10 kort te laten keren op het station. En in de spits kan je dat dan gewoon 4x per uur doorkoppelen.

Weliswaar is deze koppeling tussen ochtend- en avondspits en op zaterdag nu weer aangepast (lijn 10 rijdt dan los, 2 en 7 zijn gekoppeld), maar de 10 is kort blijven keren wat een chauffeur vrij maakte om de extra omloop die koppeling van 2 en 7 kost van personeel te voorzien.
Dat is mijn 'oude' buslijn waarmee ik als kind altijd van het station naar opa en oma ging. Ik kan me niet herinneren dat hier kleinere dan standaard bussen hebben gereden. Het waren vroeger knalrode bussen met het formaat van een streekbus. De frequentie was eind jaren '80 al 3x per uur als ik me goed herinner (in de spits vaker).
Tja, maar eind jaren '80 was de verbinding naar Dubbeldam ook compleet anders als nu. De frequentie naar Dubbeldam is al gedaald toen dat een lijn naar alleen Dubbeldam werd. Zal het later vanavond wat preciezer uitzoeken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:Tja, dat is dus het hele probleem... de bus stond bij SVD enige tijd stil, maar Arriva heeft wat zitten schuiven met de koppelingen van de lijnen die op het station/in het centrum eindigden. Een slagje Dubbeldam kost ietsje meer dan een halfuur vanaf het station waardoor het dus perfect past om in de daluren 2x per uur lijn 10 als 2 door te laten rijden en de andere 2 ritten van lijn 10 kort te laten keren op het station. En in de spits kan je dat dan gewoon 4x per uur doorkoppelen.
Je kan oorzaak en gevolg ook gaan omdraaien ja :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Daniel »

Hoezo omdraaien: de oorzaak van het gaan rijden van lijn 21 was de bus van (toen nog) lijn 20 die na elke rit een kwartier op het station stilstond. En als de oorzaak wegvalt, tja dan verdwijnt het gevolg ervan ook :wink:
De reden voor het stilstaan zat 'm overigens in de pauze voor de chauffeur die er nog ergens tussen moest, wat alleen zonder gaten kon door elke rit lang stil te laten staan. Bij Arriva doen ze dat gewoon met een aflossing: er zijn serieus diensten waarin een chauffeur na aankomst als lijn 10 op het station wordt afgelost, waarna z'n collega een rondje lijn 2 maakt en vervolgens op het station weer afgelost wordt door de chauffeur die net van de bus af gegaan was. Een heel groot deel van die korte stukjes op de diverse lijnen zit trouwens bij elkaar geveegd in één dienst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door 88122903 »

meltrain schreef:Ehm, de taxi's 's avonds zijn inmiddels toch weer gewijzigd in gewone bussen? :?
En ook lijn 2 rijdt volgens mij weer met grote bussen.
Voor lijn 21 geef ik je wel gelijk, maar een lijn van de ene kant van het station naar de andere kant van het station is moeilijk rendabel te krijgen. :lol:
Vanaf het station ben je als voetganger altijd sneller in Nieuw Krispijn dan met een bus!
Toch zou ik graag willen pleiten voor een buurtbus naar de begraafplaats in Nieuw Krispijn :oops:.

Er gaan toch vrij veel ouderen naar begrafenissen en wanneer je iets minder te been bent, is lopen vanaf het station geen pretje.

Wanneer je een vaste buurtbus tussen Dordrecht CS – Begraafplaats en Ziekenhuis Dordwijk Creëert kunnen de ouderen met een frequentie van een half uur toch de begraafplaats bereiken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Daniel »

Een halfuursdienst lijkt me toch wat overdreven hoor, maargoed, gezien de lengte van het traject kom je al snel op zoiets uit als je 'm niet elk uur een halfuur stil wilt laten staan.
Omdat de ouderen in Thureborgh ook graag 'n bus willen zou je dan wel de buurtbus van de achterzijde van het station moeten laten vertrekken. Sla je twee vliegen in een klap mee, want je rijtijd wordt er ook korter van.
Met een beetje goede afstemming van de dienstregeling valt bij Ziekenhuis Dordwijk een mooie aansluiting op lijn 7 te realiseren voor wie naar het centrum wil, dat scheelt dan vrij weinig in reistijd en het gaat hier toch niet om reizigers die haast hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door 88122903 »

Ik heb in een van mijn reisverhalen aangegeven dat ik vond dat de stoptreinen achter bleven!
Deze mening is niet veranderd want er zijn nog genoeg regio’s waar veel te weinig stations zijn!
Om de reizen naar de grote stad maar vooral voor reizen tussen regio en regio sneller te maken stel ik de rijksweg bus voor.
Deze bus stopt bij alle rijksweg knooppunten en bij een halte tussen twee rijksweg knooppunten.
De bedoeling is dat alle rijkswegen een busdienst krijgt en doordeweeks tussen 6.00 en 19.00 uur rijdt.
De bus doet als aanvulling op de trein werken en rijd elke 10 minuten, dit lijkt overdreven maar dat is het zeker niet!
Ik neem als voorbeeld de A15 deze ligt tussen Rozenburg en Nijmegen, wanneer je in Nijmegen CS begint en eindigt in Spijkenisse NS is dit schema mogelijk:

-Nijmegen CS
-Knooppunt A50
-Afrit Tiel
-Knooppunt A2
-Afrit Leerdam
-Knooppunt A27
-Afrit naar Dordrecht
-Knooppunt A16
-Knooppunt A29
-Afrit Heijplaat
-Spijkenisse NS

In dit traject is vooral knooppunt A27 aantrekkelijk omdat daar Gorichem ligt,deze stad heeft veel forenzen naar Rotterdam en Nijmegen maar een slechte trein verbinding daar naar toe.
De streekbussen moeten natuurlijk via de rijkswegknooppunten naar de stad geleid worden anders wordt het niet rendabel.
Over de kosten gesproken die valt eigenlijk wel mee, voor de A15 een tien minuten dienst zijn 24 Ov uren per uur nodig, wanneer dit gedeeld word door de concessie gebieden die aan de rijksweg grenst hoeft er per concessiegebied maar 130 Ov uren per week geïnvesteerd te worden!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Suus »

Waar wil je dat geld vandaan halen? Bij de provincie Zuid-Holland is er budgetair geen euro meer beschikbaar voor extra busuren. Als er nu ergens extra busdiensten ingelegd moeten worden, worden die elders weer geschrapt. En bij veel andere aanbestedende overheden zal dat precies hetzelfde zijn. Daarbij, de trein is vaak comfortabeler dan een bus (meer beenruimte, meer ruimte voor bagage, toilet).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Meltrain »

Spijkenisse NS? :lol:
Ik neem aan dat je Spijkenisse Metro Centrum bedoelt? :wink:
Overigens zou je de lijn dan ook nog kunnen doortrekken naar de Maasvlakte om het spitsvervoer daar te ontlasten ofzo.
(Tja, als we toch bezig zijn... :P )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Wubbo »

Heb je toevallig cijfers die kunnen onderbouwen dat er veel forenzen zijn tussen Gorinchem en Nijmegen? Die relatie klinkt namelijk niet als belangrijk in mijn oren.
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door 88122903 »

Wubbo schreef:Heb je toevallig cijfers die kunnen onderbouwen dat er veel forenzen zijn tussen Gorinchem en Nijmegen? Die relatie klinkt namelijk niet als belangrijk in mijn oren.
Helaas niet, maar met een stad van meer dan 70.000 inwoners en een geen rechtstreekse trein verbinding naar Rotterdam Utrecht en Nijmegen weet je het gewoon zeker, ook al is het niet onderzocht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Wubbo »

Mja. Dat zou betekenen dat er ook een grote forenzenstroom is tussen Amsterdam en Maastricht en tussen Gorinchem en Hamburg. Klopt allebei niet.

Grootte van plaatsen is geen goede indicator voor de hoeveelheid woon-werkverkeer. Bij woon-werkverkeer is namelijk ook de hoeveelheid werk van belang, en dan nog de afstand. De stelling dat er dus veel woon-werkverkeer is tussen Gorinchem en Nijmegen (waarom niet Arnhem?) omdat er geen trein rijdt maar wel een snelweg ligt durf ik echt niet aan.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door waldo79 »

Gorinchem is meer op Utrecht en Rotterdam georiënteerd. Niet op het 75 km naar het oosten gelegen Nijmegen.

Nijmegen trekt vooral reizigers uit de directe omgeving en Zuidoost-Nederland :idea:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Fles »

let ook eens op het tijdstip van posten dan. 8812: blijf eens van de pillen af als je online zit :pos:
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door 88122903 »

Fles schreef:let ook eens op het tijdstip van posten dan. 8812: blijf eens van de pillen af als je online zit :pos:
Het kan maf klinken maar ik zie dit als een groot compliment :D , wanneer iemand mij zo radicaal vindt betekent het dat ik plannen maakt waar mensen over na denken, het is de bedoeling van dit forum dat ik wil laten zien dat dienstregelingen ook echt anders en beter uitgevoerd kunnen worden

Overgens is het zo, dat allen plannen die ik geschreven heb, niet vanuit sensatiezucht geschreven zijn, wanneer ik het in OV land voor het zeggen heb, zou ik mijn plannen ook echt zo uitvoeren!
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door 88122903 »

Wubbo schreef:Mja. Dat zou betekenen dat er ook een grote forenzenstroom is tussen Amsterdam en Maastricht en tussen Gorinchem en Hamburg. Klopt allebei niet.

Grootte van plaatsen is geen goede indicator voor de hoeveelheid woon-werkverkeer. Bij woon-werkverkeer is namelijk ook de hoeveelheid werk van belang, en dan nog de afstand. De stelling dat er dus veel woon-werkverkeer is tussen Gorinchem en Nijmegen (waarom niet Arnhem?) omdat er geen trein rijdt maar wel een snelweg ligt durf ik echt niet aan.
Gorichem heeft niet zoveel werkgelegenheid dus bussen naar Rotterdam is een grote kans en wanneer ik lijn 87 88 89 90 91 en 188 op de halte bij het knooppunt A16/Ridderkerk laat stoppen creeër je een 15 minuten dienst naar Kr Zoom en Zuidplein.

Wat overgens niet goed duidelijk werd uit mijn verhaal was dat ik bij elke snelweg zo'n busdienst wil creëren waardoor je vanuit de regio het hele land " met alleen al snelweg bussen" binnen hand bereik kan hebben.
In feite was de busdienst op de A15 alleen als goed voorbeeld bedoelt
Bee schreef:Waar wil je dat geld vandaan halen? Bij de provincie Zuid-Holland is er budgetair geen euro meer beschikbaar voor extra busuren. Als er nu ergens extra busdiensten ingelegd moeten worden, worden die elders weer geschrapt. En bij veel andere aanbestedende overheden zal dat precies hetzelfde zijn. Daarbij, de trein is vaak comfortabeler dan een bus (meer beenruimte, meer ruimte voor bagage, toilet).
Ik heb berekend dat de kosten in totaal 150 miljoen zijn, deze kostenpost wil ik bekostigen door een heffing van €10 per maand te berekenen voor houders van de OV studentenkaart.
Met deze inkomsten kunnen naast de rijkswegbussen ook studenten vanaf de 16 een Ov studenten kaart krijgen!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Wubbo »

Nu ga je nog niet in op mijn punt over de stroom tussen Nijmegen en Gorinchem, die er echt niet is. Daarnaast ben ik benieuwd naar de onderbouwing van je berekening.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Suus »

Een heffing van 10 euro per maand op de OV-Studentenkaart. Dat gaat geen student pikken natuurlijk, dan kiezen ze gewoon een andere manier om ergens te komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Karl »

Studenten kunnen overal wel makkelijk voor opdraaien, salaris verhoging voor leraren middelbare school? Collegegeld verhoging. Wat zie je daar van terug als student zijnde? Niente. Iemand verzint een onmogelijke busdienst Nijmegen - Spijkenisse. OV-Studentenkaart verhoging. Wat zie je daar van terug als student zijnde? Een busverbinding die vrijdagmiddag door drie studenten wordt gebruikt door studenten die in Nijmegen studeren en waarvan de ouders in Spijkenisse wonen.

:roll:
Het is een spectrum.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Stefan »

Wat ook vreemd is.. Ik ben nu 17 en al zou ik er dagelijks mee reizen betaal ik dus niets extra. De studenten die nooit met die lijn reizen draaien daar dus voor op?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Fles »

88122903 schreef:Ik heb berekend dat de kosten in totaal 150 miljoen zijn,
Kom op met die cijfers dan.
deze kostenpost wil ik bekostigen door een heffing van €10 per maand te berekenen voor houders van de OV studentenkaart.
En dan? Dat dat ding 10 euro per maand duurder wordt omdat een of andere Visionair (laten we het daar maar even op houden) vindt dat er een bus tussen Nijmegen en Gorinchem moet rijden? :?:
Met deze inkomsten kunnen naast de rijkswegbussen ook studenten vanaf de 16 een Ov studenten kaart krijgen!
Dat is mooi. Nogmaals: cijfers gaarne.
88122903 schreef:Overgens is het zo, dat allen plannen die ik geschreven heb, niet vanuit sensatiezucht geschreven zijn, wanneer ik het in OV land voor het zeggen heb, zou ik mijn plannen ook echt zo uitvoeren!
Ik zou er bijna religieus van worden, maar mag de Hemel dit alsjeblieft verhoeden?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 36 gasten