Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door Ardan »

Spoiler: show
Even een kaartje van de stand van zaken.
Afbeelding

Jullie kennen mijn DRIS-schermen onderhand wel, met LED-schermen. Ben net een beetje met achtergrondkleuren aan het experimenteren geweest, en kan ik dus ook LCD-schermen maken :D
Afbeelding
Afbeelding

Voor de rest is station Domplein nog niet echt opgeschoten. Wel zijn de sporen gelegd tot aan de splitsing naar Duindorp. De Citytunnel is van Centraal Station naar iets voorbij Station Noord precies 4 kilometer lang, de zijtak naar Station West is nog niet klaar.
Afbeelding

De stadstrams krijgen inmiddels ook een make-over. De kopbakken hebben in ieder geval al grote blauwe vlakken gekregen voor het idee, zoals we hier zien op de schattige halte Franciscuspark.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trambaan richting Centraal Station.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ardan op di 14 jul 2015, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Stoere91
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 25 jul 2010, 17:22

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door Stoere91 »

Hoi Ardan,

Ziet er gaaf uit, mijn complimenten!

Kan jij toevallig mij een keertje helpen met het
opzetten van Popcorn City? Het is bij mij erg onoverzichtelijk.

Ik zou zeggen ga zo door, ik hoor je reactie wel.

Groetjes,

Corné
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door Ardan »

Maak een topic aan, beschrijf wat je wil en waar je tegenaan loopt, plaats plaatjes en kaartmateriaal, en dan komen de reacties vanzelf wel :)

Spoiler: show
Bij mij is inmiddels de Citytunnel klaar. Kaartje:
Afbeelding

Alledrie de perrons van station Domplein zijn klaar.
Afbeelding

Afbeelding

Bij station Noord ligt de sneltram ondergronds.
Afbeelding

De gewone tramlijnen en de semisneltramlijnen 5 en 6 liggen hier bovengronds.
Afbeelding

Tram 13 en 15 eindigen hier en hebben elk hun eigen kopspoor, waar de doorgaande lijnen 5, 6 en 12 aan weerzijden langsrijden.
Afbeelding

De lijnen 5 en 6 zijn de semi-sneltramlijnen naar Duindorp en rijden met hogevloersmaterieel van het type Ptb. Tram 12 rijdt met S-trams en die zijn lagevloers. Door een stukje strengelspoor aan te leggen bespaar ik op ruimte, het hoge perron hoeft nu niet achter het lage perron te liggen maar kan ernaast.
Afbeelding

Halverwege Station Noord en Netebrug komt de Citytunnel bovengronds en rijdt verdiept verder naar Netebrug. De lijnen 5 en 6 sluiten zich hier aan. Vanaf dit punt tot Noorderbegraafplaats zal er in de spits wel érg hoogfrequent worden gereden door vijf lijnen. Lijn 1 (ring), 2 en 5: 6x/u, lijn 4 en 6: 4 x/u, totaal 26 trams per uur.
Afbeelding

Afbeelding

Station Netebrug in ruwbouw.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ardan op di 14 jul 2015, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door OmniLezer »

Dit lijkt me wel leuk
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door Ardan »

Heuj de Ringlijn is in ruwbouw af *O* Even een proefritje gemaakt, 13.28 kilometer lang, en met een haltering op alle bediende stations in exact 16 minuten rond van CS naar CS (Ring 1a met de klok mee). Moet nog een naam verzinnen voor de twee stations tussen Groenewold en Oostring. Het noordelijke station ligt in een wijk met veel hoogbouw en kantoren, het zuidelijke in een jaren 1960-woonwijk.
Kaart:
Afbeelding

Stations, kilometers, tijden:
Spoiler: show
CS, km 0.00, v. 0:00
RAM, km 1.02, v. 1:37
PRI, km 1.72
DOMN, km 2.49, v. 3:32
SNO, km 3.59, v. 5:29
NTB, km 4.98, v. 7:12
NBP, km 6.05
SGW, km 7.30
'?1', km 8.15
'?2', km 8.98

OOS, km 9.96, v 11:43
RUB, km 10.74
STA, km 11.30

BEU, km 12.37, v 14:33
CS, km 13.28, a 15:59
Geen screens gemaakt eigenlijk tijdens de rit. Wel van een Ptb met eigen bestemmingen, hier 'Extra rit'. Eigenlijk vooral die screen gemaakt om tijdens het in SVE-huisstijl painten van de tram even te kunnen spieken hoe die kop er ook alweer uitziet in het spel.
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door Z2N »

Ziet er goed uit hoor! :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door Ardan »

Dank je :D
Even een plaatje van de brug over de Hor tussen station-zonder-naam-A en station-zonder-naam-B. Hartstikke work-in-progress nog maar het geeft een beetje een idee :)
Afbeelding

Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door Post »

Ziet er goed uit, knap hoor :pos:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door Ardan »

Er wordt gestaag doorgebouwd :)
Spoiler: show
Afbeelding

De Ptb'tjes voor lijn 5 en 6 krijgen ook de SVE-kleurstelling.
Afbeelding

Station Philipsenplein krijgt vorm..
Afbeelding

En nabij station Oostring was de Ring gesloten. Boompje, bankje, bordje ter herinnering aan dit heugelijke feit :)
Afbeelding

Afbeelding

Station Oostring is het eerste station dat ik bouwde op deze baan. Hier komen de sneltramlijnen 1 (ring) en 3, gereden met U5-materieel, en de semisneltramlijn 6, met Ptb. Omdat de Ptb een iets hogere instap heeft dan de U5, bouwde ik dit station met perrons op verschillende hoogte. Dit heb ik verder op geen enkel station doorgevoerd, vond het aardig om op dit station er even mee te experimenteren maar aangezien het extra bewerkelijk is en het hoogteverschil maar 10 cm is dacht ik bij de andere combistations 'fuckit'.
Afbeelding

Blik vanaf Oostring richting het oosten. De ringlijn slaat linksaf, rechtsaf gaat het richting Pinneberg. Een voormalige buurttramlijn, vergelijkbaar met bijvoorbeeld de Woltersdorfer Straßenbahn. Tot Pinneberg is het omgebouwd tot hoogwaardige sneltramlijn, maar verder zal men daar kunnen overstappen op het schattige buurttrammetje naar Loeren aan de Hor.
Afbeelding

Via de stations Spenrade Werkplaats en Spenrade Centrum kom je op station Polslaan, nu nog in ruwbouw. Vernoemd naar een goede vriend van me die ook Trainz speelt (ik vernoem wel vaker haltes naar vrienden), en op zijn verzoek in wit-blauw. Lijn 6 eindigt hier buiten de spits dus er ligt een tailtrack achter het station.
Afbeelding

We rijden weer terug. Eerst station Spenrade Werkplaats, waarnaast de remise voor de Ptb'tjes en het U5-materieel ligt. Personeel kan direct van het station de werkplaats op via een hek, vanaf het linkerperron nog net zichtbaar onderaan de perrontoegang.
Afbeelding

Nadat de sporen vanaf de werkplaats zijn ingevoegd volgt er nog een tailtrack voor op station Oostring kerende trams.
Afbeelding

En door een bochtje zijn we weer terug op Oostring :)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ardan op di 14 jul 2015, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door Ardan »

Spoiler: show
De tak naar Pinneberg is helemaal afgebouwd en alle stations zijn in bedrijf! Nou nog de scenery eromheen bouwen :)
Kaartje, en volgens deze kaart zijn nog niet alle stations langs de Pinneberg-tak in bedrijf, maar dat is sinds vanmiddag dus wel zo.
Afbeelding

Sporenplan van deze tak.
Afbeelding

Station Polslaan ligt in een tunnel van een kleine kilometer lang, onder een groot winkelcentrum. Het is op een enkele spitsrit na het eindpunt van lijn 6.
Afbeelding

Afbeelding

Hierna komt station Meibergdreef. Er komt een klein busstation en een ziekenhuis. Dit omdat het AMC in Amsterdam, waar ik geboren ben, aan de Meibergdreef ligt, en de Meiberg toevallig ook nog een link met mijn opa en oma heeft (heuvel in hun woonplaats) :)
Afbeelding

Pinneberg is het eindpunt van de lijn. Het station heeft drie sporen en ligt verdiept. Lijn 3 eindigt op een lang perron aan de noordzijde, met een perronhoogte van 80 cm. Een enkele spitsrit van lijn 6 rijdt naar het zuidelijke perron met een hoogte van 90 cm. In het midden, met een perronhoogte van 60 cm aan beide zijden (deuren gaan ook aan beide kanten open), ligt het spoor voor de buurttram naar Loeren aan de Hor, 'die vroeger doorreed naar Ellendam-centrum, tot de sneltramlijn tot hier werd doorgetrokken'.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Moet je trouwens zien hoe realistisch tunnels er ineens uitziet als je in het donker rijdt, spookstation Duindorperpoort (tussen Domplein en Station Noord) ziet er nou wel spooky uit :P
Afbeelding

Afbeelding

Helaas zijn de stations dan óók donker :P
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ardan op di 14 jul 2015, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door ArrivaBas »

Toppie, Ardan! Het ziet er al heel leuk uit. :pos:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door Ardan »

Ellendam is verloren gegaan :cry: :cry: :cry:
Ik weet niet wát ik verkeerd gedaan heb, maar ineens is bijna de hele route weg, er staan alleen nog wat boompjes, hier en daar een flardje rails en een stukje bovenleiding. Maanden zo druk mee geweest. Situatie even uitgelegd op Trainzonline.nl en daar wordt gezegd dat er hoogstwaarschijnlijk geen redden meer aan is.

Naja, in de stripreeks 'De Minimensjes' moest men al vrij snel ook vluchten van Ellendam naar de nieuwe stad Ellendam 2.. dus ik ontwerp gewoon wat nieuws. Zo blijf je wel bezig :')
Ik doe ook maar wat
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door BrengMe »

Jammer, het zag er zo mooi uit!
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door Zugführer »

Jammer! Ik zat me toevallig vandaag ook te bedenken dat ik de route waar ik al een paar maanden mee bezig ben eigenlijk eens moet backuppen of zo voor het geval er iets mis gaat, maar volgens mij is dat nog helemaal niet zo makkelijk...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door Ardan »

Ik zou eerlijk gezegd ook zo 1-2-3 niet weten hoe dat moet. Op zich kan er weinig misgaan maar ik denk dat ik toch per ongeluk eens op een verkeerd knopje heb gedrukt.

Maar goed, we gaan gewoon verder :) Beetje googelen op 'fantasy city maps' voor inspiratie.. de regio blijft hetzelfde maar de stad zelf wordt wel iets anders. Foldenheim klonk al redelijk Duits dus ik heb besloten dat de linkerkant van de regio Duits wordt en Ellendam dus tegen de grens aanligt, gesticht op een eiland in een delta.
Fragment van de kaart die 20x20 km groot is (60 bij 60 cm op papier dan he). Het eiland is zo'n 8 km lang. Ik ga het redelijk gedetailleerd uitwerken, hogeresolutiefoto's maken en omzetten in basemaps zodat ik het in het spel makkelijk kan overtrekken :) Ideëen zijn welkom!
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door deadlock »

Vanaf nu dus BACKUPS maken eah.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door Ardan »

Furtel jij even hoe dat moet ja? :D

Enfin, ik was dus bezig met een kaart te tekenen, nog lange lange niet af, maar wilde toch graag aan de slag. Foto gemaakt, hoewel ik dat beter bij daglicht had kunnen doen. Beetje vergeeld nu door kunstlicht. Onderverdeeld in hokjes van 1 bij 1 kilometer.
Afbeelding

Hele zwik kloontjes gemaakt van 'basemap'. Te downloaden op het DLS en is een afbeelding van 1 meter hoog en 1 bij 1 kilometer groot. Elk kloontje heeft een stukje kaart gekregen en de coördinaat als naam.
Afbeelding

Ik heb nu 11 basemaps klaar. Zij zijn op het land geplaatst en 1,05 meter dieper gelegd. Daardoor ligt de basemap nét onder de oppervlakte, maar is nog te zien bij het aanklikken van 'show grid'.
Afbeelding

En dan is het een kwestie van overtrekken :)
Afbeelding

Ik denk dat ik trouwens maar een nieuw topic ga starten over dit project, anders loopt de hele boel wel erg door elkaar van de hak op de tak :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door Zugführer »

Misschien vanuit de content manager je route exporteren als CDP? Geen idee of dat doet wat ik hoop, maar het leek me het proberen waard ;)
Veel plezier met je nieuwe projectje *O*
Stoere91
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 25 jul 2010, 17:22

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door Stoere91 »

Ardan schreef:Maak een topic aan, beschrijf wat je wil en waar je tegenaan loopt, plaats plaatjes en kaartmateriaal, en dan komen de reacties vanzelf wel :)
Ik heb een topic op trainzonline.nl ken je dat?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door deadlock »

Your Google Fu is weak.

Ten eerste vind ik her en der dat je een minuut of 10 moet wachten met het uitzetten van je PC na het afsluiten van TS om databasecorruptie te voorkomen.

Daarnaast zou je een backup kunnen maken van de hele Trainz folder in Program Files. De informatie die daarin staat kan je terug inlezen volgens de websites en discussiefora die ik her en der vind.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door webguy »

-o- :X Kwaliteitsgame dan zo :(
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door Suus »

Een beetje fatsoenlijk spel slaat de savegames tegenwoordig in de gebruikersmappen op idd, ook omdat niet alle gebruikers schrijfrechten meer hebben bij Program Files. :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Een beetje fatsoenlijk spel slaat de savegames tegenwoordig in de gebruikersmappen op idd, ook omdat niet alle gebruikers schrijfrechten meer hebben bij Program Files. :?
Als het goed is geen enkele gebruiker. Maar veel games elevaten zich.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ardans Trainz-projectjes [TS2010]

Bericht door webguy »

Ging mij er ook om dag er na het afsluiten nog database corruptie kan voorkomen dus...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten