Meisje (12) reist met pony in de trein

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door Daniel »

Meisje (12) reist met pony in de trein
Geplaatst op: dinsdag 9 juni 2015 20:19
Laatst bijgewerkt: dinsdag 9 juni 2015 20:20


Een meisje van 12 is zondag met haar pony op de trein gestapt. Ze reisden samen van Sneek naar Leeuwarden. Het meisje uit Leeuwarden had haar verzorgpony Lobke uit Sneek ontvoerd. Toen de eigenares van de stal merkte dat de pony weg was, belde ze de moeder van het meisje die vervolgens de politie waarschuwde. Ondertussen was het meisje al met Lobke onderweg in de trein.
Lees verder | Dossier Arriva | Meer nieuws over Arriva
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door isadora »

Moet nog aardig wringen zijn door de toegangspoortjes.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door Ardan »

Is met een beetje springpaard wel te doen :Y
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door JWM »

Machinist laat het maar om de dienstregeling te handhaven? Hoever is zo iemand afgestompt?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door SuperGhost »

Achja, als de brandstof opeens op blijkt te zijn, heb je in ieder geval nog 1pk over :roll:
Grobrema
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 19 okt 2014, 20:26

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door Grobrema »

Een huisdier mag je toch meenemen in de trein?
Dat zal de machinist wel gedacht hebben...
En voordat je dat in het boekje hebt opgezocht, is de dienstregeling inderdaad in de war.
:)
Laatst gewijzigd door Grobrema op di 09 jun 2015, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door SuperGhost »

Had die wel een kaartje dan? Lijkt me namelijk niet dat deze op de schoot paste :mrgreen:
Grobrema
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 19 okt 2014, 20:26

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door Grobrema »

Van de machinist? :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door Vinny »

isadora schreef:Moet nog aardig wringen zijn door de toegangspoortjes.
Sneek en toegangspoortjes. Goede grap :lol:

Nee. Dat station heeft ze niet. En krijgt ze ook niet. Leeuwarden is ook vrij toegankelijk trouwens.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
marcel.nl
Berichten: 639
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door marcel.nl »

Vinny schreef:
isadora schreef:Moet nog aardig wringen zijn door de toegangspoortjes.
Sneek en toegangspoortjes. Goede grap :lol:

Nee. Dat station heeft ze niet. En krijgt ze ook niet. Leeuwarden is ook vrij toegankelijk trouwens.
Sneek heeft een wachtabri en een stal, geen toegangspoortjes
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door Vinny »

Het is wel een station dat ondertussen bekend staat om zijn "girlpower" :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door SuperGhost »

Het zal vast geen toeval zijn dat de Friese naam voor Sneek wel erg veel lijkt op bitch :X
Grobrema
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 19 okt 2014, 20:26

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door Grobrema »

JWM schreef:Machinist laat het maar om de dienstregeling te handhaven? Hoever is zo iemand afgestompt?
Dat ligt er aan, of de machinist een Groninger is of een Fries, die denkt: "Dat kan net"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door Vinny »

Machinisten hebben veel nuttigere zaken te doen dan zich te bekommeren over eventuele huisdieren van passagiers. Ze moeten gewoon rode seinen in de gaten houden en op de juiste stations stoppen. :!:

Een pony stelen en meenemen in de trein, getuigt van een gebrek aan opvoeding. De ouders zijn hier m.i. dus verantwoordelijk voor.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Grobrema
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 19 okt 2014, 20:26

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door Grobrema »

Vinny schreef:Machinisten hebben veel nuttigere zaken te doen dan zich te bekommeren over eventuele huisdieren van passagiers. Ze moeten gewoon rode seinen in de gaten houden en op de juiste stations stoppen. :!:

Een pony stelen en meenemen in de trein, getuigt van een gebrek aan opvoeding. De ouders zijn hier m.i. dus verantwoordelijk voor.
De ouders waren even daar niet in de buurt....

De pony wel

Je weet toch nooit wie wie bij de hand heeft genomen?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:Een pony stelen en meenemen in de trein, getuigt van een gebrek aan opvoeding. De ouders zijn hier m.i. dus verantwoordelijk voor.
Ouders zijn zeker verantwoordelijk maar kinderen doen gewoon af en toe domme dingen, zonder die misstappen kunnen ze niet groot worden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door AppleMoose »

Helemaal mee eens.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Cpt.Iglo
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 02 jun 2013, 19:29

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door Cpt.Iglo »

Had deze 'discussie' niet gewoon in het 'alledaagse gebeurtenissen in Friesland-topic' gehouden kunnen worden? Het forum wordt er op deze manier niet overzichtelijker op..
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door AppleMoose »

Dus jij vindt een meisje die een pony meeneemt in de trein een alledaagse gebeurtenis in Friesland? :lol:

Het bericht heeft volop de landelijke media gehaald, dus wat mij betreft mag een eigen topic hier best.
Juist "alles wegstoppen" in verzameldraadjes maakt het naar mijn idee de boel onoverzichtelijker.
Topic van alledaagse gebeurtenissen vind ik meer voor zaken als een "vreemde" bus op een "bepaalde lijn" gespot wordt of iets dergelijks.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Cpt.Iglo
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 02 jun 2013, 19:29

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door Cpt.Iglo »

Ronaldussen schreef:Dus jij vindt een meisje die een pony meeneemt in de trein een alledaagse gebeurtenis in Friesland? :lol:
Natuurlijk niet, maar het is wel een gebeurtenis dat plaatsvindt in het OV. Daarnaast heb ik me aangemeld op dit forum om interessante discussies te volgen over de ontwikkelingen binnen het openbaar vervoer. Persoonlijk interesseert het mij dan ook vrij weinig dat iemand een pony meeneemt in de trein, hoe bijzonder dat misschien ook is.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door deadlock »

Cpt.Iglo schreef:Had deze 'discussie' niet gewoon in het 'alledaagse gebeurtenissen in Friesland-topic' gehouden kunnen worden? Het forum wordt er op deze manier niet overzichtelijker op..
Alsjeblieft niet, ik mijd de verzameltopics als de pest omdat; BUSSEN. Gewoon zo dit, nieuwsberichten horen niet in een verzameltopic tenzij het gaat over een afgebroken rechterbuitenspiegel. Ffs.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door deadlock »

Cpt.Iglo schreef:Persoonlijk interesseert het mij dan ook vrij weinig dat iemand een pony meeneemt in de trein, hoe bijzonder dat misschien ook is.
Het voordeel van aparte topics met dingen die je niet kunnen boeien is dat je er voor kan kiezen om die niet te openen. In een verzameltopic kan je ze veel moeilijker negeren.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Cpt.Iglo
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 02 jun 2013, 19:29

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door Cpt.Iglo »

deadlock schreef:
Cpt.Iglo schreef:Had deze 'discussie' niet gewoon in het 'alledaagse gebeurtenissen in Friesland-topic' gehouden kunnen worden? Het forum wordt er op deze manier niet overzichtelijker op..
Alsjeblieft niet, ik mijd de verzameltopics als de pest omdat; BUSSEN. Gewoon zo dit, nieuwsberichten horen niet in een verzameltopic tenzij het gaat over een afgebroken rechterbuitenspiegel. Ffs.
In dat geval ben ik duidelijk een andere manier van het posten van nieuwsberichten op fora gewend. Ik vind dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen nieuwsberichten zoals bovenstaande en berichten die gaan over ontwikkelingen in het openbaar vervoer. Ik was in de veronderstelling dat dit laatste prioriteit had op dit forum, maar blijkbaar was dat verkeerd gedacht. ;)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door deadlock »

Dit forum gaat in de eerste plaats over Openbaar Vervoer in Nederland in het algemeen. Niet specifiek over nieuwe ontwikkelingen alhoewel die natuurlijk veelvuldig aan bod komen. Het stikt van de topics over de sociale impact van bijvoorbeeld mishandeling van conducteurs, onvrede over conducteurs jegens reizigers, maar ook materieel en nieuwe spoorlijnen/buslijnen maar ook historisch spul. Dat hoort er hier allemaal bij.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Meisje (12) reist met pony in de trein

Bericht door groningen »

Wanneer was nu de laatste keer dat een pony aan boord stapte (al dan niet vrijwillig). Volgens mij bestond dit forum toen nog niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten