Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
Ik ga tegenwoordig met de auto. (en sta dus dagelijks in de file op de A270 :') )
Gisteren heeft de 121 me nog overigens bijna van de Berenkuil afgeduwd. Reed rechts langsmij, ik moest linksaf en hij ging rechtdoor, maar hij naam wel erg veel ruimte van mijn baan in, had wel rekening gehouden dat hij wat plek nodig heeft, maar hij nam in mijn optiek te veel.
Gisteren heeft de 121 me nog overigens bijna van de Berenkuil afgeduwd. Reed rechts langsmij, ik moest linksaf en hij ging rechtdoor, maar hij naam wel erg veel ruimte van mijn baan in, had wel rekening gehouden dat hij wat plek nodig heeft, maar hij nam in mijn optiek te veel.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
fogel, hoezo geen busgebruik meer?
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
Omdat ik nu een (huur)auto (van de zaak) heb en de rijervaring nodig heb (dat bleek na 1 week autobezit wel :') meteen kennis gemaakt met het schadeformulier). Als er geen file tussen Nuenen en Eindhoven staat, dan kan ik zelfs sneller zijn dan de bus. Dat is in 4 weken tijd welgeteld 1x voorgekomen :')
Het ergste was nog wel 30 minuten in de file op dat korte stuk en door vier bussen ingehaald worden op het stuk waar ook een busbaan loopt (120, 122, 6, 121). Maar goed, als de busbaan eenmaal afgelopen is, dan staan ze ook stil.
Het ergste was nog wel 30 minuten in de file op dat korte stuk en door vier bussen ingehaald worden op het stuk waar ook een busbaan loopt (120, 122, 6, 121). Maar goed, als de busbaan eenmaal afgelopen is, dan staan ze ook stil.
"Een touringcar is geen bus"
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
De Dorpsraad van Acht is er uit, de concessie Brabant Zuidoost is gegund aan Arriva! *O*
:')
:')
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
Ik denk de schrijver van dit artikel want op Dichtbij.nl en Dorpsraad Achtstaat dit:Zugführer schreef:De Dorpsraad van Acht is er uit, de concessie Brabant Zuidoost is gegund aan Arriva! *O*
:pos:In de aankomende tijd zal de Dorpsraad bij de nieuwe vervoerder erop aandringen dat de bushaltes op industrieterrein Kapelbeemd moeten blijven bestaan.
Het ED.nl heeft dezelfde fout :')
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
Fotootje komt uit het papieren ED ;)
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
dus, "Rot op met je gunning, Arriva wordt de winnaar".
Leuk hè, die marktwerking. Kennelijk zitten zelfs de waarzeggers al te gokken.
Nu we het er toch over hebben: Wie zal inschrijven op deze concessie?
Ik denk Arriva, "GO OV" (die vol elektrisch wil rijden) en Connexxion.
Leuk hè, die marktwerking. Kennelijk zitten zelfs de waarzeggers al te gokken.
Nu we het er toch over hebben: Wie zal inschrijven op deze concessie?
Ik denk Arriva, "GO OV" (die vol elektrisch wil rijden) en Connexxion.
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
Syntus heeft blijkbaar ook interesse, anders hadden ze niet met een busje door Eindhoven gereden, dus ik gok dat Syntus zich ook inschrijft.
En daarnaast denk ik dat Connexxion eerder hun dochterbedrijf, en huidige concessiehouder, Hermes laat inschrijven.
En daarnaast denk ik dat Connexxion eerder hun dochterbedrijf, en huidige concessiehouder, Hermes laat inschrijven.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
EBS? :O
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
Met alle respect, maar zullen we het maatschappijtje gokken achterwege laten? Daar schiet namelijk niemand iets mee op, gewoon wachten tot oktober wanneer de offertes ingeleverd zijn lijkt mij het beste.
🍉
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
Hè jammer. Kunnen we het dan wel alvast over het te bestellen materieel hebben?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
Nee dat komt na de vervoerder. Geduld is een schone zaak.
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
Op http://www.ovdepeel.nl/ove/BusBrabantZuidOost2017.pdf heb ik een lijstje gevonden met plannen voor de nieuwe concessie. Incl. frequenties en lijnoverzicht.
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
Dat zijn geen plannen, dat is het programma van eisen voor het kernnetwerk, vertaald op de huidige situatie.
Hier staat een veel betere versie (dit is wel de definitieve variant, en beter te begrijpen):
http://www.brabant.nl/dossiers/dossiers ... F8E0EF0A3A
En dan D.3.1
Maar volgens mij is die link al lang ergens eerder in dit topic geplaatst
Hier staat een veel betere versie (dit is wel de definitieve variant, en beter te begrijpen):
http://www.brabant.nl/dossiers/dossiers ... F8E0EF0A3A
En dan D.3.1
Maar volgens mij is die link al lang ergens eerder in dit topic geplaatst
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
Dat is inderdaad een overzicht van het ontwerp PvE er was toen vraag naar een verschillenlijst tov de huidige dienstregeling vanuit het Eindhovens Dagblad en andere lokale media. Ik zal die lijst eens updaten.Yanaike schreef:Dat zijn geen plannen, dat is het programma van eisen voor het kernnetwerk, vertaald op de huidige situatie.wouter15 schreef:Op http://www.ovdepeel.nl/ove/BusBrabantZuidOost2017.pdf heb ik een lijstje gevonden met plannen voor de nieuwe concessie. Incl. frequenties en lijnoverzicht.
Ruimt 1900 downloads overigens na publicatie.
Vindt je: Nogal een hoop, voor een reiziger, onnodige informatie en te moeilijk leesbaar in een quick scan.Yanaike schreef: Hier staat een veel betere versie (dit is wel de definitieve variant, en beter te begrijpen):
Vergeet die link: Gisteren is een Nota van Inlichtingen geweest. Er waren 94 vragen en antwoorden.Yanaike schreef:http://www.brabant.nl/dossiers/dossiers ... F8E0EF0A3A
En dan D.3.1
Maar volgens mij is die link al lang ergens eerder in dit topic geplaatst
Dit heeft geresulteerd in kleine wijzigen in D3.1 (het kernnetwerk)
Voor alle informatie ga naar:
https://www.tenderned.nl/tenderned-web/ ... cid/365263
Daar vindt je ook de nota van inlichtingen en de wijzigigen van het Kernnetwerk etc en nieuwe kaartjes.
Overigens zijn in in toaal 1208 bestanden met een dat van 3,33 GB. Voor de liefhebbers zullen we maar zeggen met eens schat aan info.
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
Interessante aanvulling, huibf
Ik zal eens even gaan kijken wat er nog meer veranderd is. Zelf ben ik overigens bezig een opzetje te maken voor een nieuwe dienstregeling, hoe ik het zou aanpakken op basis van het PvE, als het klaar is zal ik het in het ideeën topic plaatsen.
Ik zal eens even gaan kijken wat er nog meer veranderd is. Zelf ben ik overigens bezig een opzetje te maken voor een nieuwe dienstregeling, hoe ik het zou aanpakken op basis van het PvE, als het klaar is zal ik het in het ideeën topic plaatsen.
Misschien niet helemaal goed verwoord. Het is niet beter te begrijpen maar wel juister. Je kunt niet zeggen dat 'lijn 149' blijft bestaan en 'lijn 150' wordt ingekort tot Eersel - Bladel, omdat het helemaal niet zeker is wat de vervoerder op basis van het PvE gaat doen. Zeker bij de niet-Volans lijnen, kan de route drastisch veranderen, lijnnummers hoeven niet hetzelfde te blijven, het type bus dat wordt ingezet kan veranderen. Dus in hoeverre kun je er nog van spreken dat een bepaalde lijn ook echt zo blijft?huibf schreef:Vindt je: Nogal een hoop, voor een reiziger, onnodige informatie en te moeilijk leesbaar in een quick scan.Yanaike schreef: Hier staat een veel betere versie (dit is wel de definitieve variant, en beter te begrijpen):
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
-
Laatst gewijzigd door huibf op wo 12 aug 2015, 20:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
Overigens kan ik geen wijzigingen vinden in het kernnetwerk in bijlage D3.1?
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
> mapje op de Zuidoost Tendernetpagina:Yanaike schreef:Overigens kan ik geen wijzigingen vinden in het kernnetwerk in bijlage D3.1?
https://www.tenderned.nl/tenderned-web/ ... cid/233823
Rood gearceerd zijn de wijzigingen.
Wel een leuke overigens: die menig keer is aangehaald:
De Volans-Plus naar de Sterrenlaan mag in de schoolvakantie vervallen. Gelukkig komen ze er achter dat dat echt to-much is.
Blijft er dus wel één of twee geleden bussen over in de vakantie.
Nog steeds jammer dat de Volans-Plus de eerste jaren niet 'minder frequent' mogen rijden. Mijn inziens moet de inzet overeenkomen met de vraag.
De gehele verhouding Volans-Plus/Volans en Stadbussen liggen helemaal scheef.
Ik denk dat hier in N.v.I. 3 er wel wat over staat.
Klopt gedeeltelijk, maar dit is de minimale frequentie en lijnenvoering zoals dit wordt ge-eist. Stel dat er een vervoerder is die niets meer wil doen en exact het PvE uitvoert dan is dat het gevolg. Dat staat ook zo in de inleiding. Dus ja lijn 150 vervalt grotendeels als het minimale geboden wordt.Yanaike schreef:Interessante aanvulling, huibf
Ik zal eens even gaan kijken wat er nog meer veranderd is. Zelf ben ik overigens bezig een opzetje te maken voor een nieuwe dienstregeling, hoe ik het zou aanpakken op basis van het PvE, als het klaar is zal ik het in het ideeën topic plaatsen.
Misschien niet helemaal goed verwoord. Het is niet beter te begrijpen maar wel juister. Je kunt niet zeggen dat 'lijn 149' blijft bestaan en 'lijn 150' wordt ingekort tot Eersel - Bladel, omdat het helemaal niet zeker is wat de vervoerder op basis van het PvE gaat doen. Zeker bij de niet-Volans lijnen, kan de route drastisch veranderen, lijnnummers hoeven niet hetzelfde te blijven, het type bus dat wordt ingezet kan veranderen. Dus in hoeverre kun je er nog van spreken dat een bepaalde lijn ook echt zo blijft?huibf schreef:Vindt je: Nogal een hoop, voor een reiziger, onnodige informatie en te moeilijk leesbaar in een quick scan.Yanaike schreef: Hier staat een veel betere versie (dit is wel de definitieve variant, en beter te begrijpen):
Reiziger weten nu waar ze moeten zoeken voor wat betreft 'hun' lijnen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
Die Iveco Pro's staan nog steeds ergens geparkeerd blijkbaar. Waar eigenlijk?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
In het Zeeuwse Kapelle waarschijnlijk.regenmaker schreef:Die Iveco Pro's staan nog steeds ergens geparkeerd blijkbaar. Waar eigenlijk?
Bovendien zijn er in de concessie Zuidoost Brabant geen lijnen die gereden mogen worden met hogevloersbussen.
2 gelede bussen, maar die kan de vervoerder prima inzetten voor evenementen, vliegveldvervoer of extra onderhoud inplannen tijdens de vakanties enz.huibf schreef:Wel een leuke overigens: die menig keer is aangehaald:
De Volans-Plus naar de Sterrenlaan mag in de schoolvakantie vervallen. Gelukkig komen ze er achter dat dat echt to-much is.
Blijft er dus wel één of twee geleden bussen over in de vakantie..
Laten we het hopen, vooral in de dure avonduren is het onzinnig om zeer frequent met gelede bussen rond te rijden...huibf schreef:Nog steeds jammer dat de Volans-Plus de eerste jaren niet 'minder frequent' mogen rijden. Mijn inziens moet de inzet overeenkomen met de vraag.
De gehele verhouding Volans-Plus/Volans en Stadbussen liggen helemaal scheef.
Ik denk dat hier in N.v.I. 3 er wel wat over staat.
Laatst gewijzigd door Mr-W op do 13 aug 2015, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
Deze heb ik in het verkeerde topic geplaatst blijkbaar.regenmaker schreef:Die Iveco Pro's staan nog steeds ergens geparkeerd blijkbaar. Waar eigenlijk?
En dat heb ik niet geschreven.Mr-W schreef:regenmaker schreef:Nog steeds jammer dat de Volans-Plus de eerste jaren niet 'minder frequent' mogen rijden. Mijn inziens moet de inzet overeenkomen met de vraag.
De gehele verhouding Volans-Plus/Volans en Stadbussen liggen helemaal scheef.
Ik denk dat hier in N.v.I. 3 er wel wat over staat.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
Even de planning erbij gepakt:
• 20 mei 2015 - Publicatie informatie over de huidige vervoersomvang, reizigersaantallen en
reizigersopbrengsten;
• 7 juli 2015 - Verzending aankondiging ter Publicatie bij TenderNed;
• 28 juli 2015 - Sluitingsdatum vragen Eerste Nota van Inlichtingen (uiterlijk 12:00 uur);
• 11 augustus 2015 - Publicatie Eerste Nota van Inlichtingen;
• 18 augustus 2015 - Sluitingsdatum vragen Tweede Nota van Inlichtingen (uiterlijk 12:00 uur);
• 1 september 2015 - Publicatie Tweede Nota van Inlichtingen;
• 8 september 2015 - Sluitingsdatum vragen Derde Nota van Inlichtingen (uiterlijk 12:00 uur);
• 22 september 2015 - Publicatie Derde Nota van Inlichtingen;
• 29 september 2015 - Sluitingsdatum vragen Vierde Nota van Inlichtingen (uiterlijk 12:00 uur);
• 13 oktober 2015 - Publicatie Vierde Nota van Inlichtingen;
• 22 oktober 2015 - Uiterste inlevermoment Inschrijvingen (uiterlijk 12:00 uur);
• Eind december 2015 - Gunning/concessieverlening;
• 11 december 2016 – Start Concessie.
reizigersopbrengsten;
• 7 juli 2015 - Verzending aankondiging ter Publicatie bij TenderNed;
• 28 juli 2015 - Sluitingsdatum vragen Eerste Nota van Inlichtingen (uiterlijk 12:00 uur);
• 11 augustus 2015 - Publicatie Eerste Nota van Inlichtingen;
• 18 augustus 2015 - Sluitingsdatum vragen Tweede Nota van Inlichtingen (uiterlijk 12:00 uur);
• 1 september 2015 - Publicatie Tweede Nota van Inlichtingen;
• 8 september 2015 - Sluitingsdatum vragen Derde Nota van Inlichtingen (uiterlijk 12:00 uur);
• 22 september 2015 - Publicatie Derde Nota van Inlichtingen;
• 29 september 2015 - Sluitingsdatum vragen Vierde Nota van Inlichtingen (uiterlijk 12:00 uur);
• 13 oktober 2015 - Publicatie Vierde Nota van Inlichtingen;
• 22 oktober 2015 - Uiterste inlevermoment Inschrijvingen (uiterlijk 12:00 uur);
• Eind december 2015 - Gunning/concessieverlening;
• 11 december 2016 – Start Concessie.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
Buurtbus Zuidoost-Brabant krijgt fors minder subsidie
MARIAHOUT - De vrijwilligers van de buurtbussen in Zuidoost-Brabant kunnen de borst natmaken. De buurtbussen dreigen met de nieuwe aanbesteding van het openbaar vervoer, die in december 2016 moet ingaan, fors minder subsidie te krijgen.
Lees verder op de site van het ED
Fijn, men gaat de grote lijnen de nek omdraaien, maar ook de buurtbussen? Dan hebben we straks in Laarbeek vrijwel niks meer wat nog door de kernen zelf heenrijdt.
MARIAHOUT - De vrijwilligers van de buurtbussen in Zuidoost-Brabant kunnen de borst natmaken. De buurtbussen dreigen met de nieuwe aanbesteding van het openbaar vervoer, die in december 2016 moet ingaan, fors minder subsidie te krijgen.
Lees verder op de site van het ED
Fijn, men gaat de grote lijnen de nek omdraaien, maar ook de buurtbussen? Dan hebben we straks in Laarbeek vrijwel niks meer wat nog door de kernen zelf heenrijdt.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027
Ik vraag me af in hoeverre dit een 'broodje aap' verhaal is.
Want volgens mij heb ik gelezen dat de huidige buurtbussen in minimaal dezelfde vorm moeten worden voortgezet.
Maar misschien kan Huib er iets meer over zeggen. Volgens mij heeft hij het eisenpakket nog meer in zich opgenomen.
Want volgens mij heb ik gelezen dat de huidige buurtbussen in minimaal dezelfde vorm moeten worden voortgezet.
Maar misschien kan Huib er iets meer over zeggen. Volgens mij heeft hij het eisenpakket nog meer in zich opgenomen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 24 gasten