Helaas niet compleet die lijst :(reisthijs schreef:Voor alle vragen over poortjes: www.ns.nl/poortjes
Korte vragen #15
Re: Korte vragen #15
Re: Korte vragen #15
In ieder geval Delft.
Re: Korte vragen #15
Er staat volgens mij geen lijst op de website met alle stations die poortjes hebben, alleen een lijst van de stations waar de poortjes 24/7 per dag gesloten zijn. Of is dat ook het geval in Delft?
Overigens zijn vanwege werkzaamheden bij de Amsterdamse metro de brede poortjes van Amsterdam Zuid en Diemen Zuid tot eind augustus weer geopend. De poortjes op die stations zijn pas begin juni gesloten...
Overigens zijn vanwege werkzaamheden bij de Amsterdamse metro de brede poortjes van Amsterdam Zuid en Diemen Zuid tot eind augustus weer geopend. De poortjes op die stations zijn pas begin juni gesloten...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #15
In Delft zijn de poortjes al sinds begin mei 24/7 dicht.
Re: Korte vragen #15
Al de week na de opening van het nieuwe station zijn ze permanent dichtgegaan.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #15
Hier staat bij elk station of er poortjes, paaltjes of allebei zijn.Bee schreef:Er staat volgens mij geen lijst op de website met alle stations die poortjes hebben, alleen een lijst van de stations waar de poortjes 24/7 per dag gesloten zijn.
Re: Korte vragen #15
Oh, rot. Maar thanx voor het uitleg.Michael schreef:Alle Voith's lijken volgens mij wel op elkaar. Maar echt met zekerheid kan ik het niet zeggen aangezien we in Breda alleen maar bussen met een ZF versnellingsbak hebben.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #15
Ik lees op internet dat je met de Kruidvat OV-dagkaart bij iedere vervoerder in en uit moet checken, behalve bij Connexxion; daar is het een zichtkaart. Maar geldt dit bij Connexxion alleen voor de trein of hoeft er bij de bus van Connexxion ook niet in-/uitgecheckt te worden? Iemand die dit weet?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen #15
Alleen in de treinen van Connexxion, dus alleen de Valleilijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Reizigersorganisaties
Op een ander forum waar ik lid van ben.. poste iemand de vraag waarom 'de blauwe borden tussen de rails' maar aan 1 zijde te zien zijn..
Goede vraag.. en via deze link http://www.nicospilt.com/index_borden.htm kwam ik wel bij het antwoord waarvoor deze borden dienen.. Echter, antwoord op de vraag is er niet.
Ik zal even 2 foto's plaatsen (zijn wel wat groot)...
Foto 1. Het gaat dus om de blauwe cijferborden, in het midden van de grindbaan, tussen de sporen.
Ik weet intussen dat het dus de stopplaats aanduid van de trein, icm het aantal bakken
Vraag van de lezer aldaar is dus..
Waarom staan de cijfers ook niet aan de andere zijde van het bord..
Om in de woorden van de lezer te blijven..
"Ik zat te wachten op de trein. En dan zie je op het spoor van die bordjes met cijfers er op.
Dus denk ik: dat is voor de machinist, dat hij/zij bv moet gaan remmen bij 10, en moet stilstaan bij 2 of zo (0 zie ik nooit).
Maar op het spoor dat je ziet op de foto, rijdt er een trein richting het noorden, en 1 richting het zuiden.
De stations voor beide richtingen bevinden zich op dezelfde hoogte.
Maar dan ziet de machinist die noordelijk rijdt, de bordjes van de achterkant, zonder zichtbaar cijfer.
Tsja dan vraag ik me toch af.
Krijgt zo'n machinist dan niet het gevoel dat hij/zij aan het spookrijden is?
Is de machinist die noordwaarts gaat, slimmer dan degene die koers zet richting het zuiden?
Nee dat kan het niet zijn.
De noorderling brengt andere noorderlingen toch ook naar het zuiden en rijdt dan weer huiswaarts.
En zuiderlingen rijden toch ook wel es naar het noorden waarbij ze dan de bordjes op de rug kijken?
Iemand een verklaring?"
Foto 2:
Ik dacht zelf eerst dat er dan wel cijferborden aan het perron meubilair bevestigd zou zijn.. Ik kan dat echter niet zien op de foto.
Wie heeft er een uitleg?
Goede vraag.. en via deze link http://www.nicospilt.com/index_borden.htm kwam ik wel bij het antwoord waarvoor deze borden dienen.. Echter, antwoord op de vraag is er niet.
Ik zal even 2 foto's plaatsen (zijn wel wat groot)...
Foto 1. Het gaat dus om de blauwe cijferborden, in het midden van de grindbaan, tussen de sporen.
Ik weet intussen dat het dus de stopplaats aanduid van de trein, icm het aantal bakken
Vraag van de lezer aldaar is dus..
Waarom staan de cijfers ook niet aan de andere zijde van het bord..
Om in de woorden van de lezer te blijven..
"Ik zat te wachten op de trein. En dan zie je op het spoor van die bordjes met cijfers er op.
Dus denk ik: dat is voor de machinist, dat hij/zij bv moet gaan remmen bij 10, en moet stilstaan bij 2 of zo (0 zie ik nooit).
Maar op het spoor dat je ziet op de foto, rijdt er een trein richting het noorden, en 1 richting het zuiden.
De stations voor beide richtingen bevinden zich op dezelfde hoogte.
Maar dan ziet de machinist die noordelijk rijdt, de bordjes van de achterkant, zonder zichtbaar cijfer.
Tsja dan vraag ik me toch af.
Krijgt zo'n machinist dan niet het gevoel dat hij/zij aan het spookrijden is?
Is de machinist die noordwaarts gaat, slimmer dan degene die koers zet richting het zuiden?
Nee dat kan het niet zijn.
De noorderling brengt andere noorderlingen toch ook naar het zuiden en rijdt dan weer huiswaarts.
En zuiderlingen rijden toch ook wel es naar het noorden waarbij ze dan de bordjes op de rug kijken?
Iemand een verklaring?"
Foto 2:
Ik dacht zelf eerst dat er dan wel cijferborden aan het perron meubilair bevestigd zou zijn.. Ik kan dat echter niet zien op de foto.
Wie heeft er een uitleg?
Re: Reizigersorganisaties
De machinist stopt de andere kant op aan het einde van het perron of net ervoor. Bakborden zijn sowieso niet altijd even bruikbaar op kleine stations.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Reizigersorganisaties
Die cijferborden zijn bestemd voor het bepalen van de juiste stopplaats in een bepaalde richting, dus bij die op je foto moet een trein met 4 bakken stoppen om handig te staan t.o.v. de uitgangen of simpelweg om volledig langs het perron te staan.
Dat er in de tegenrichting geen bordjes zichtbaar zijn heeft vaak als reden dat in die richting toch alle treinen op dezelfde plek moeten stoppen. Bijvoorbeeld als beide perrons de uitgang aan één uiteinde hebben dan wil je in de ene richting de trein aan de achterkant t.h.v. die uitgang hebben staan, maar in de andere rijrichting volstaat het om met elke trein tot aan het uiteinde van het perron te rijden.
Overigens zijn er ook wel stations waar in beide richtingen cijferborden aanwezig zijn, maar die zullen dus vaak juist niet op gelijke plekken staan omdat het handig langs het perron uitkomen van de trein leidend is.
Dat er in de tegenrichting geen bordjes zichtbaar zijn heeft vaak als reden dat in die richting toch alle treinen op dezelfde plek moeten stoppen. Bijvoorbeeld als beide perrons de uitgang aan één uiteinde hebben dan wil je in de ene richting de trein aan de achterkant t.h.v. die uitgang hebben staan, maar in de andere rijrichting volstaat het om met elke trein tot aan het uiteinde van het perron te rijden.
Overigens zijn er ook wel stations waar in beide richtingen cijferborden aanwezig zijn, maar die zullen dus vaak juist niet op gelijke plekken staan omdat het handig langs het perron uitkomen van de trein leidend is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Reizigersorganisaties
Als ik op foto 2 goed kijk lijkt het erop dat het achterste bord volledig blauw is, oftewel stoppen voor alle trein lengtes. Mede doordat de perronopgang zo te zien aan één uiterste van het perron is.
Re: Reizigersorganisaties
Misschien maakt dit de situatie wat duidelijker, bovenste perron heeft de uitgang aan de linkerkant en het onderste perron heeft het in het midden.
Het blanco bakbordje betekent dus niet per definitie 'alle lengtes hier stoppen', maar ook 'einde perron'. Maar heel soms zie je bakbordjes voorbij het perron, bijvoorbeeld in Oldenzaal een bordje '5'.
Een SLT heeft kortere bakken dan de andere treinen, een SLT met vier bakken moet stoppen bij bordje 3, een SLT met zes bakken bij bordje 4.
Het blanco bakbordje betekent dus niet per definitie 'alle lengtes hier stoppen', maar ook 'einde perron'. Maar heel soms zie je bakbordjes voorbij het perron, bijvoorbeeld in Oldenzaal een bordje '5'.
Een SLT heeft kortere bakken dan de andere treinen, een SLT met vier bakken moet stoppen bij bordje 3, een SLT met zes bakken bij bordje 4.
Laatst gewijzigd door Ardan op za 11 jul 2015, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Reizigersorganisaties
Het meest unieke geval kan je aantreffen bij Blauwkapel Oost (tussen Overvecht en Bilthoven). Hier staan bakbordjes zonder perron t.b.v. de museumpendel die daar kopmaakt en dan natuurlijk wel volledig uit het wissel moet zijn om na kopmaken weer in de juiste richting verder te kunnen rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Reizigersorganisaties
Mooi, bedankt voor de heldere uitleg mannen. :pos:
Ik zal het doorgeven.
Ik zal het doorgeven.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #15
Of ik in het goede topic zit weet ik even niet, maar ik stel de vraag hier maar even. :)
Gisteren was ik o.a. in Bergen op Zoom, alwaar ik bij de taxistandplaats voor het station dìt zag:
Een oud treinspoor lijkt het op. Waar is dit van? Is dit een overblijfsel van een vroegere treindienst of iets dergelijks? Iemand die me hier meer over kan vertellen?
Gisteren was ik o.a. in Bergen op Zoom, alwaar ik bij de taxistandplaats voor het station dìt zag:
Een oud treinspoor lijkt het op. Waar is dit van? Is dit een overblijfsel van een vroegere treindienst of iets dergelijks? Iemand die me hier meer over kan vertellen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #15
Als ik de satellietfoto en een sporenplan van 1965 erbij pak lijkt het me dat dat een kopspoor was vanwaaruit treinen van het voormalige emplacement een industrielijn opkonden.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #15
Stond net in Tw om de 7000 naar Dv te pakken om 18:59. Omdat er niemand op het perron stond checkte ik de vertrekstaat en deze gaf aan dat er 1x/uur wordt gereden om :29. De SPR reed uiteraard wel gewoon om :59 en ook weer om :29. Hoe zit dit? Worden de vertrekstaten niet meteen of binnen afzienbare tijd vervangen na wijzigingen?
Re: Korte vragen #15
Er wordt 2x per uur Apd-Aml gereden ivm werkzaamheden Aml-Hgl.Citaro schreef:Stond net in Tw om de 7000 naar Dv te pakken om 18:59. Omdat er niemand op het perron stond checkte ik de vertrekstaat en deze gaf aan dat er 1x/uur wordt gereden om :29. De SPR reed uiteraard wel gewoon om :59 en ook weer om :29. Hoe zit dit? Worden de vertrekstaten niet meteen of binnen afzienbare tijd vervangen na wijzigingen?
Bij twijfel: gebruik beton.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen #15
Wat mij betreft standaard de hele week zou moet gebeuren, dan wordt de trein in het avond/weekend een serieus alternatief voor de stadsbus.MdJ schreef:Er wordt 2x per uur Apd-Aml gereden ivm werkzaamheden Aml-Hgl.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte vragen #15
Thx, maar waarom worden de SPR-stations tussen Apd en Aml tijdens de werkzaamheden op zondag dan extra bediend?
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: Korte vragen #15
Als ik met mijn studentenOV reis in de kortingsperiode, bijv Den Bosch-Rotterdam en ik check uit in breda, maar binnen 30(of was het 35?) minuten weer in en vervolg de reis naar Rotterdam, verandert er dan iets in de totale prijs?
Ik weet 95% zeker dat ik gewoon Ht-Rtd betaal, maar toch even zeker weten.
Ik weet 95% zeker dat ik gewoon Ht-Rtd betaal, maar toch even zeker weten.
Re: Korte vragen #15
Inchecken binnen 35 minuten na uitchecken wordt gezien als overstap als tegen hetzelfde kortingstarief wordt ingecheckt (dus niet eerst in daluren en daarna in spitsuren). Lange-afstandskorting blijft gelden en je betaalt evenveel als wanneer je niet zou hebben uit- en ingecheckt. Je hebt dus gelijk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 160 gasten