Het was voor mij nog iets te vroeg excuses als het niet helemaal duidelijk was, ik had ook nog geen koffie :).isadora schreef:Alargule, dit zou betekenen, dat ik constant iedereen terecht wijs.
En dat is absoluut niet het geval.
Waar de context van het verhaal door verkeerd woordgebruik uit verband gerukt wordt, heb ik toch wel een beetje recht, om nader informatie in te winnen, of niet soms?
Je excuses hoef ik niet, zeker niet van iemand die niet weet, waarover hij/zij het heeft, dank u.
Verbouwing station Utrecht Centraal
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Geeft niet, het is al goed. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Je kunt een opmerking die met een knipoog is bedoeld natuurlijk ook té serieus nemen (of jezelf, maar alhoewel ik het antwoord voor mezelf al wel weet, laat ik dat hier even in het midden).isadora schreef:Alargule, dit zou betekenen, dat ik constant iedereen terecht wijs.
En dat is absoluut niet het geval.
Waar de context van het verhaal door verkeerd woordgebruik uit verband gerukt wordt, heb ik toch wel een beetje recht, om nader informatie in te winnen, of niet soms?
Je excuses hoef ik niet, zeker niet van iemand die niet weet, waarover hij/zij het heeft, dank u.
Maar bij deze alsnog mijn excuses. Ik wou je niet in verband brengen met de periode '40-'45.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Dan komt in mijn browser die-knipoog-smiley kennelijk niet door.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Het recent geopende freshfood-court op Utrecht Centraal had duidelijk nog wat bouwkundige kinderziekten... gisteravond laat toch maar even een bij 'n servicemedewerker gemeld dat er op perron 8 sprake was van een soort van douche van water met vet dat vanuit de vloer van de stationshal naar beneden kletterde
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Dat was mij gisteren ook al opgevallen. Liep bijna door het goedje heen. En volgens mensen die er doorheen gelopen waren plakt het goedje nog flink ook :? .
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Het zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen, maar vanavond heeft de tijdelijke Ap to Go bij spoor 20/21 definitief de deuren gesloten. Evem na sluitingstijd (rond 21:00) was men al druk bezig met het weghalen van de laatste handelswaar.
Overigens is mij vandaag ook verteld dat de kiosk in de hal bij de roltrappen naar Busstation Jaarbeurszijde binnen twee weken ook dicht gaat, bepaalde dingen worden die vestiging dan ook niet meer geleverd.
Overigens is mij vandaag ook verteld dat de kiosk in de hal bij de roltrappen naar Busstation Jaarbeurszijde binnen twee weken ook dicht gaat, bepaalde dingen worden die vestiging dan ook niet meer geleverd.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Dit (pdf!) zou er de komende tijd moeten gaan gebeuren. Daar staat die Kiosk volgens mij nog in.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
De inventaris van die tijdelijke AH to Go zal ongetwijfeld verhuizen naar de voormalige plek van de Etos waar immers medio september weer een AH to Go in zou moeten komen. En @Wubbo: die Kiosk staat inderdaad nog op de plattegrond ja.
Nou is die plattegrond ook niet helemaal heilig: daarop staat de hele winkelunit grenzend aan de WCs in als bouwterrein terwijl ik tot op heden alleen aangeplakt heb zien staan dat de Jambelle daar verdwijnt en gaat verhuizen naar de overzijde van de hal. Goeie kans dat het GWK daarheen verhuisd trouwens, immers gaat vanaf 12 september ook het U-OV servicepunt dicht voor verbouwing tot OV-servicewinkel en die zal aannemelijk toch wel wat groter gaan worden dan de huidige ruimte die het U-OV servicepunt inneemt.
Afgelopen weekend is trouwens al een nieuw stuk vloer ter beschikking van de reizigers gekomen op de plek waar de tijdelijke Smullers stond.
Nou is die plattegrond ook niet helemaal heilig: daarop staat de hele winkelunit grenzend aan de WCs in als bouwterrein terwijl ik tot op heden alleen aangeplakt heb zien staan dat de Jambelle daar verdwijnt en gaat verhuizen naar de overzijde van de hal. Goeie kans dat het GWK daarheen verhuisd trouwens, immers gaat vanaf 12 september ook het U-OV servicepunt dicht voor verbouwing tot OV-servicewinkel en die zal aannemelijk toch wel wat groter gaan worden dan de huidige ruimte die het U-OV servicepunt inneemt.
Afgelopen weekend is trouwens al een nieuw stuk vloer ter beschikking van de reizigers gekomen op de plek waar de tijdelijke Smullers stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Fraai blundertje: op de perrons 14 en 15 in Utrecht zijn allemaal nieuwe bakbordjes op hoge palen geplaatst. Je hebt er alleen niet zoveel aan, want die dingen zijn alleen in de richting zuid -> noord geplaatst. Op die manier komen ze dus eigenlijk alleen van pas voor opstartende treinen vanaf Utrecht OZ en kerende treinen bij verstoringen. Allicht dat je er in de andere richting meer aan gehad had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Spoor 14 wordt in de eindsituatie richting Breukelen gebruikt.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Al zou spoor 14 in de eindsituatie ook dienst moeten kunnen doen om sprinters uit Rhenen en intercity's uit Arnhem te kunnen laten keren bij een verstoring op Utrecht-Amsterdam.
Maar wat zijn bakbordjes? Die blauwe ruiten bordjes met de nummers die aangeven als je trein zoveel bakken hebt dat je daar moet stoppen?
Maar wat zijn bakbordjes? Die blauwe ruiten bordjes met de nummers die aangeven als je trein zoveel bakken hebt dat je daar moet stoppen?
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Klopt.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Dat krijg je met die doorgeslagen wisselbezuinigingen van ProRail. In het eindbeeld kun je vanaf de IC-sporen pas zéér laat weer op het rechterspoor uitkomen (of moet je zeer vroeg al linkspoor rijden).
Van/naar 's-Hertogenbosch ligt dat punt pas (vanaf Utrecht gezien) voorbij Houten!
Van/naar Arnhem ligt dat punt (als ik het goed heb begrepen) pas bij station Driebergen-Zeist! (alleen voor spoor 7 ligt dat bij Utrecht Centraal zelf).
Ik vind het nogal schokkend dat je bij zo'n verstoring (die natuurlijk zomaar kan gebeuren) op zo'n druk station al meteen 3-4 perronsporen volledig onbruikbaar zijn, puur en alleen omdat er geen wissels zijn om die te kunnen gebruiken.
Van/naar 's-Hertogenbosch ligt dat punt pas (vanaf Utrecht gezien) voorbij Houten!
Van/naar Arnhem ligt dat punt (als ik het goed heb begrepen) pas bij station Driebergen-Zeist! (alleen voor spoor 7 ligt dat bij Utrecht Centraal zelf).
Ik vind het nogal schokkend dat je bij zo'n verstoring (die natuurlijk zomaar kan gebeuren) op zo'n druk station al meteen 3-4 perronsporen volledig onbruikbaar zijn, puur en alleen omdat er geen wissels zijn om die te kunnen gebruiken.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
'Verbouwing Utrecht Centraal 53 miljoen duurder'
De verbouwing van het station Utrecht Centraal wordt duurder dan gepland. De kostenoverschrijding van de ov-terminal loopt op tot 53 miljoen euro, zo schrijft De Telegraaf op basis van de miljoenennota.
Anderhalve maand geleden werd een belangrijk deel van het nieuwe station geopend. De stationshal is vergroot van 8000 vierkante meter naar 21.000 vierkante meter om het groeiend aantal reizigers aan te kunnen. Als het project is voltooid, komt daar nog 4000 vierkante meter bij.
Twee weken geleden werd bekend dat een ander project bij Utrecht Centraal ook duurder uitpakt. Het gaat om het project DoorStroomStation Utrecht (DSSU) waarbij de seinen, sporen en wissels onder handen worden genomen. Dat gaat naar schatting 30 miljoen euro meer kosten.
Bron en meer
De verbouwing van het station Utrecht Centraal wordt duurder dan gepland. De kostenoverschrijding van de ov-terminal loopt op tot 53 miljoen euro, zo schrijft De Telegraaf op basis van de miljoenennota.
Anderhalve maand geleden werd een belangrijk deel van het nieuwe station geopend. De stationshal is vergroot van 8000 vierkante meter naar 21.000 vierkante meter om het groeiend aantal reizigers aan te kunnen. Als het project is voltooid, komt daar nog 4000 vierkante meter bij.
Twee weken geleden werd bekend dat een ander project bij Utrecht Centraal ook duurder uitpakt. Het gaat om het project DoorStroomStation Utrecht (DSSU) waarbij de seinen, sporen en wissels onder handen worden genomen. Dat gaat naar schatting 30 miljoen euro meer kosten.
Bron en meer
Komt wel goed schatje.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Op Utrecht Centraal is vandaag spoor 14 weer in dienst gekomen. Dat betekend dat de Intercity's naar Arnhem en de Sprinters naar Veenendaal Centrum/Rhenen weer vanaf dit spoor vertrekken. Gevolg hiervan is, is dat spoor 12 nu niet meer gebruikt word.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Het U-OV servicepunt, wat afgelopen weekend al zou sluiten, was vandaag trouwens nog open. Wel met slechts één balie open i.p.v. de gebruikelijke twee. De Bruna in dezelfde unit is al wel weg, alleen het GWK zit daar verder nog.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Toen ik er was stonden de Sprinters nog gewoon op spoor 12 (net als voor de buitendienststelling van spoor 15 resp 14 trouwens).wouter15 schreef:Op Utrecht Centraal is vandaag spoor 14 weer in dienst gekomen. Dat betekend dat de Intercity's naar Arnhem en de Sprinters naar Veenendaal Centrum/Rhenen weer vanaf dit spoor vertrekken. Gevolg hiervan is, is dat spoor 12 nu niet meer gebruikt word.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
De CNL vertrekt anders van spoor 12 zie ik op de AVwouter15 schreef:Op Utrecht Centraal is vandaag spoor 14 weer in dienst gekomen. Dat betekend dat de Intercity's naar Arnhem en de Sprinters naar Veenendaal Centrum/Rhenen weer vanaf dit spoor vertrekken. Gevolg hiervan is, is dat spoor 12 nu niet meer gebruikt word.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Volgens berichten op Somda is spoor 12 momenteel nog voor de bijsturing beschikbaar. De aanpassingen aan dat perron zullen wel pas beginnen zodra het verbrede 18/19 klaar is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Het U-OV Servicepunt is sinds vandaag dan toch echt gesloten voor de verbouwing tot OV-servicewinkel, nog een aardige tijd later dan het oorspronkelijk plan. Verder is ook de tijdelijke Kiosk die daar tegenover zat nu dicht en wordt deze leeggehaald.
Op de plek van de voormalige loketten en andere winkels in het laatste stukje oude hal is inmiddels al het oude weggesloopt. Op die plek wordt inmiddels al gebouwd aan de staalconstructie voor de nieuwe winkelruimtes die daarvoor in de plaats moeten komen. Verder werden middels de grote kraan op het toekomstige busstation aan de Jaarbeurszijde ook grote stalen buizen naar perron 18/19 getransporteerd. Voor de veiligheid was een deel van de hal waar overheen gehesen werd afgesloten, waardoor de bagagekluizen en de PostNL pakketkluizen niet te bereiken waren.
Op de plek van de voormalige loketten en andere winkels in het laatste stukje oude hal is inmiddels al het oude weggesloopt. Op die plek wordt inmiddels al gebouwd aan de staalconstructie voor de nieuwe winkelruimtes die daarvoor in de plaats moeten komen. Verder werden middels de grote kraan op het toekomstige busstation aan de Jaarbeurszijde ook grote stalen buizen naar perron 18/19 getransporteerd. Voor de veiligheid was een deel van de hal waar overheen gehesen werd afgesloten, waardoor de bagagekluizen en de PostNL pakketkluizen niet te bereiken waren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Alle kluizen? Ik zag namelijk alleen maar de eerste twee sets aan kluizen (gezien vanaf spoor 20/21) die buiten gebruik waren...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
De laatste set stond ook nog minstens voor de helft achter een hek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Op Treinreiziger.nl is te lezen dat er in 2016 weer ingrijpende werkzaamheden gaan plaatsvinden rond Ut en dat dat veel hinder voor de reizigers gaat opleveren.
Onder andere de volgende maatregelen in 2016 rond Ut:
*Vanaf 30 mei 12 weken lang stoppen er geen treinen te Utzl.
Onder andere de volgende maatregelen in 2016 rond Ut:
*Vanaf 30 mei 12 weken lang stoppen er geen treinen te Utzl.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Nou kom ik niet heel vaak op Utzl, maar hoe belangrijk is dat station? Aan de ene kant heb je lijn 25 om de hoek, aan de andere kant lijn 3 en 120/124... Volgens mij is dat dus nog wel te overzien...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 66 gasten