Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ik ben heel benieuwd wat eruit komt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Als dat over die milieupunten klopt, dan is Connexxion toch voorgetrokken door de provincie?
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
zover ik weet is het dan niet in de haak. Echter vraag ik me af of het dan direct voortrekkerij is, Je kan ook meenemen dat die bus gebouwd moet worden.
Wat zijn de logische gevolgen hiervan dan als CXX wel is voorgetrokken? De rechter mag de gunning niet uitvoeren.
Wat zijn de logische gevolgen hiervan dan als CXX wel is voorgetrokken? De rechter mag de gunning niet uitvoeren.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Uiteindelijk gaat het erom dat er nu een gelijk aantal punten en een gelijk budget is geboden door Connexxion en Syntus, waarbij Syntus zich afvraagt of Connexxion de bieding na vragen van de provincie heeft kunnen verbeteren om uiteindelijk na een initiële achterstand gelijk te komen met Syntus. Dat zou het geval zijn geweest volgens sommige journalisten en Syntus was daarvan niet op de hoogte/heeft die kans niet gehad en voelt zich daardoor (indien waar mijn inziens terecht) zeer benadeeld.
Dan is er volgens andere mediaberichten ook nog WhatsApp-contact is geweest tussen de directeur van Connexxion en de gedeputeerde en heeft Syntus nog een appeltje te schillen met de berekening mbt de milieubelasting. Dat maakt het gehele vrij gecompliceerd. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Zeeland verwacht ik dan ook dat Syntus een uitspraak van de rechtbank wil hebben, want ze zitten er qua bod wel héél dichtbij en er is een hele stapel curiositeiten in het spel.
Dan is er volgens andere mediaberichten ook nog WhatsApp-contact is geweest tussen de directeur van Connexxion en de gedeputeerde en heeft Syntus nog een appeltje te schillen met de berekening mbt de milieubelasting. Dat maakt het gehele vrij gecompliceerd. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Zeeland verwacht ik dan ook dat Syntus een uitspraak van de rechtbank wil hebben, want ze zitten er qua bod wel héél dichtbij en er is een hele stapel curiositeiten in het spel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 15 nov 2012, 13:28
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Hallo,
Is er nieuws wat betreft de aanbesteding?
Verder heb ik nog een vraag over lijn 9 Hillegom - Heemstede Aerdenhout.
Deze lijn word opgeheven? En er komt een nieuwe lijn voor?
Zou iemand een plaatje kunnen maken over die nieuwe voorgestelde route?
Is er nieuws wat betreft de aanbesteding?
Verder heb ik nog een vraag over lijn 9 Hillegom - Heemstede Aerdenhout.
Deze lijn word opgeheven? En er komt een nieuwe lijn voor?
Zou iemand een plaatje kunnen maken over die nieuwe voorgestelde route?
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Vandaag reedt er een Van Hool bus van de De Lijn rond. Waterstof, hybride of elektrisch. Met personeel van Connexxion erin.
Weet niet of het een met andere te maken heeft, maar vond het het melden waard.
Weet niet of het een met andere te maken heeft, maar vond het het melden waard.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Als het om een Van Hool ging die op waterstof reed, is het waarschijnlijk bedoeld als test of ze geschikt zijn voor HWGO. Daar gaan vanaf december 4 waterstofbussen rijden.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Wat is er aan de hand met deze aanbesteding? Gunning was in januari, bezwaar was in maart, en sindsdien kan ik niets terugvinden over een uitspraak. Het wordt allemaal heel krap, over een week of 10 moet er gereden worden volgens mij, maar ik kan ook niets vinden over een onderhandse verlenging hangende een uitspraak ofzo (wel dat de uitvoering van de nieuwe concessie is opgeschort, maar niet of dat ook betekent dat Connexxion voorlopig doorrijdt). Wat heb ik gemist?
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Wubbo, je hebt niks gemist. Er is gewoon sinds bezwaar is aangetekend niks meer bekend geworden.
Wie het wel weet is onbekend.
Wie het wel weet is onbekend.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Het enige wat vrijwel zeker is, is dat Connexxion ook na 12 december nog in dit gebied rijdt.
Connexxion heeft in elk geval een concept dienstregeling gemaakt en het ROCOV heeft erop gereageerd.
Connexxion heeft in elk geval een concept dienstregeling gemaakt en het ROCOV heeft erop gereageerd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Hier nog een bericht uit juni dat de concessie wordt opgeschort tot onbekend.
Ik denk dat de provincie een serieus probleem heeft met het bezwaar van Syntus, zeker omdat de gunning dubieus was.
Ik denk dat de provincie een serieus probleem heeft met het bezwaar van Syntus, zeker omdat de gunning dubieus was.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Het lijkt erop dat Connexxion vanaf december nog in deze concessie blijft rijden (tijdelijk?), want op http://www.connexxion.nl staan nieuwe dienstregelingen online van buslijnen in deze concessie. Lijn 167 wordt ingekort tot Beverwijk - Castricum en lijn 82 tot Sloterdijk en krijgt in IJmuiden riten naar het Sluisplein.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Met wat zoeken blijkt dat het trajectdeel Beverwijk - Castricum volgend jaar verder gaat als lijn 79. Toch een oud nummer, want bij de NZH reed deze buslijn ook op al op dit traject.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Dat heb ik ook gehoord in de wandelgangen, hoe kom jij aan die informatie?
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ik ben via de website van Cxx gaan kijken naar de lijnnummers die vroeger op dit traject hebben gereden (NZH) en kwam zo bij lijn 79 uit.Mike schreef:Dat heb ik ook gehoord in de wandelgangen, hoe kom jij aan die informatie?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Milco schreef:Lijn 167 wordt ingekort tot Beverwijk - Castricum
Ik lees hier twee tegenstrijdige berichten. :?Etienne schreef:Met wat zoeken blijkt dat het trajectdeel Beverwijk - Castricum volgend jaar verder gaat als lijn 79.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Lijn 167 blijft rijden tussen Alkmaar en Castricum, terwijl het trajectdeel Castricum - Beverwijk verder gaat als lijn 79. Opgelost :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
persbericht van provincie Noord Holland
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Mooizo *bus*
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Denk dat Syntus nog wel naar het CBb gaat; zijn we weer maanden verder -o-
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Dat zou me niks verbazen. Stukje uit het nieuwsbericht:
Ik heb nogal moeite met het begrijpen hiervan, maar ik denk erin te lezen dat de provincie heeft toegelicht waarom ze aan Connexxion hebben gegund, en dat dat voor de HAC voldoende is. Maar ik lees er niks in over het tot stand komen van de gunning, en daar zat 'm nou juist de crux hier.Op 10 juni jl. respectievelijk 1 september jl. zijn de adviezen van de HAC inzake de bezwaren ontvangen. Hierna zijn de adviezen bestudeerd. De rode draad in de HAC-adviezen is dat de motivering van de gegeven beoordeling nader moet worden toegelicht, en dat de provincie deze motivering in bezwaar nu ook heeft gegeven. Hiermee blijft het besluit tot gunnen aan Connexxion inhoudelijk in stand.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Wij van wc-eend vinden dat wc-eend...vul maar in...
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Dat is ook mijn interpretatie. Pas nu gaat het interessant worden, want pas nu kan de gunning aangevochten worden.Wubbo schreef:Dat zou me niks verbazen. Stukje uit het nieuwsbericht:
Ik heb nogal moeite met het begrijpen hiervan, maar ik denk erin te lezen dat de provincie heeft toegelicht waarom ze aan Connexxion hebben gegund, en dat dat voor de HAC voldoende is. Maar ik lees er niks in over het tot stand komen van de gunning, en daar zat 'm nou juist de crux hier.Op 10 juni jl. respectievelijk 1 september jl. zijn de adviezen van de HAC inzake de bezwaren ontvangen. Hierna zijn de adviezen bestudeerd. De rode draad in de HAC-adviezen is dat de motivering van de gegeven beoordeling nader moet worden toegelicht, en dat de provincie deze motivering in bezwaar nu ook heeft gegeven. Hiermee blijft het besluit tot gunnen aan Connexxion inhoudelijk in stand.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Als het goed is, is het tot stand komen van de gunning ook in het provinciebesluit opgenomen. Dat heeft in ieder geval onderdeel uitgemaakt van het proces dat heeft geleid tot de totstandkoming van het besluit en zou dus onderdeel uit moeten maken van de motivering. De motivering van het besluit was kennelijk onvoldoende, HAC heeft geadviseerd deze aan te vullen en dat heeft de HAC voldoende geacht. Ben benieuwd of Syntus dit nog wil voorleggen aan het CBb.Wubbo schreef:Ik heb nogal moeite met het begrijpen hiervan, maar ik denk erin te lezen dat de provincie heeft toegelicht waarom ze aan Connexxion hebben gegund, en dat dat voor de HAC voldoende is. Maar ik lees er niks in over het tot stand komen van de gunning, en daar zat 'm nou juist de crux hier.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten