Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
7 november 2015
Zweten, proppen en in het ergste geval achterblijven op het perron. Het is voor veel reizigers dagelijkse kost, zo blijkt uit het grote aantal meldingen dat reizigersorganisatie Rover binnenkrijgt op het Meldpunt Volle Treinen. En de komende periode zal de situatie er niet beter op worden.
RTL Nieuws onderzocht volle treinen. We wilden de problematiek vastleggen op beeld, maar mochten zelf niet filmen van NS. Daarom riepen we reizigers op om opnames te maken in volle treinen, waarna tientallen foto's en filmpjes werden opgestuurd. Ook analyseerden we ruim 17.500 meldingen die binnenkwamen via het Meldpunt Volle Treinen van reizigersorganisatie Rover. Lees verder
7 november 2015
Zweten, proppen en in het ergste geval achterblijven op het perron. Het is voor veel reizigers dagelijkse kost, zo blijkt uit het grote aantal meldingen dat reizigersorganisatie Rover binnenkrijgt op het Meldpunt Volle Treinen. En de komende periode zal de situatie er niet beter op worden.
RTL Nieuws onderzocht volle treinen. We wilden de problematiek vastleggen op beeld, maar mochten zelf niet filmen van NS. Daarom riepen we reizigers op om opnames te maken in volle treinen, waarna tientallen foto's en filmpjes werden opgestuurd. Ook analyseerden we ruim 17.500 meldingen die binnenkwamen via het Meldpunt Volle Treinen van reizigersorganisatie Rover. Lees verder
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Want mensen die wel zitten gaan niet klagen natuurlijk #cijfertjesgegoochel
Komt wel goed schatje.
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Over welke periode is gemeten? Ik kan het nergens vinden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Overigens vind ik 17.500 klachten van reizigers (Ik neem aan periode van 2 maanden, september en oktober) nog heel erg meevallen op 1 miljoen reizigers per dag. Dat zijn 286 klachten per dag gemiddeld, 0,02% van de reizigers. Ik val niet van mijn stoel eerlijk gezegd.
Komt wel goed schatje.
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.Thom91 schreef:Want mensen die wel zitten gaan niet klagen natuurlijk #cijfertjesgegoochel
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Ik zie eerlijk gezegd ook vooral heel veel SLT tussen die filmpjes, dat lijken daarop ook de meest extreem volle treinen te zijn. Lijken me typische gevalletjes die gewoon op de volnorm gepland zijn, al kan ik me er ook wel iets bij voorstellen dat dat niet echt prettig aanvoelt.
Ook niet geheel verrassende aanwezigen op de lijst zijn de 11720 en 1722 na Utrecht, dat zijn precies de treinen die korter geworden zijn tussen Utrecht en Den Haag i.v.m. het splitsen/combineren.
Ook niet geheel verrassende aanwezigen op de lijst zijn de 11720 en 1722 na Utrecht, dat zijn precies de treinen die korter geworden zijn tussen Utrecht en Den Haag i.v.m. het splitsen/combineren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Als je de links volgt dan kom je tot de mogelijke conclusie dat het dit jaar is maar helemaal duidelijk is het niet.Bee schreef:Over welke periode is gemeten? Ik kan het nergens vinden?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Ik heb bij de t1722 nog nooit achterblijvers gezien in Gouda. Wel is het achterin veel drukker omdat mensen waarschijnlijk in Utrecht en Gouda niet zo ver naar voren lopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Mja, het lijkt me niet bepaald relevant om hier een beroep te doen op persoonlijke ervaring voor één trein.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Hij staat wel op nummer 7 in de lijst en 1 op de 12 klagers zou achterblijven. Vraag mij dan af waar het misgaat?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
"1:12 klagers kon zelfs niet mee in de trein."deadlock schreef:Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.Thom91 schreef:Want mensen die wel zitten gaan niet klagen natuurlijk #cijfertjesgegoochel
Mensen die zitten zullen zeer waarschijnlijk ook niet klagen. Vind je het gek dat je dan zo'n vergelijking kan maken, dat is puur populisme en verkrachting van statistiek. Zie ook mijn 2e post.
Komt wel goed schatje.
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Bij jou natuurlijk.Bee schreef:Hij staat wel op nummer 7 in de lijst en 1 op de 12 klagers zou achterblijven. Vraag mij dan af waar het misgaat?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Dat weet je niet en betere statistieken zijn er niet aangezien NS ze niet vrijgeeft dus hier moeten we het mee doen. Dus wat je zegt is volledig irrelevant.Thom91 schreef:"1:12 klagers kon zelfs niet mee in de trein."
Mensen die zitten zullen zeer waarschijnlijk ook niet klagen. Vind je het gek dat je dan zo'n vergelijking kan maken, dat is puur populisme en verkrachting van statistiek. Zie ook mijn 2e post.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
De NS komt standaard met het smoesje dat sommige treinen nou eenmaal niet langer kunnen worden door de perronlengte. Echter ik zie dat de [serie=Stoptrein|2015|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] hoog in het lijstje staat, en in deze treinserie rijdt er geen enkele trein op maximale lengte. Sowieso is het aantal treinen dat op fysiek maximale capaciteit rijdt erg klein. Op Rotterdam - Zwolle, ook een veel voorkomende serie in de lijst, rijdt ook geen enkele trein op maximale capaciteit, de enige trein die op maximale lengte rijdt hier is de 12557, maar die rijdt met 12 bakken ICM en kan dus nog vervangen worden door VIRM voor extra capaciteit.
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Het was vanmiddag ook aardig proppen in de intercity's tussen Utrecht en Rotterdam / Den haag Leiden. Maar dit kwam dan wel weer door werkzaamheden.
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Zelfs in absolute aantallen gaat het om ruim 1400 reizigers. Dat is absurd veel.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Wellicht moet je eens naar jezelf gaan luisteren dan:Thom91 schreef:Overigens vind ik 17.500 klachten van reizigers (Ik neem aan periode van 2 maanden, september en oktober) nog heel erg meevallen op 1 miljoen reizigers per dag.
Thom91 schreef:Mensen die zitten zullen zeer waarschijnlijk ook niet klagen.
Hierbij wil ik nog een ander argument erbij pakken: hoeveel mensen weten er nu van dat meldpunt af? Ik denk dat dat ook een minderheid al is.
- AppleMoose
- Berichten: 6098
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
En hoeveel mensen zijn er wel niet die er wel last van hebben, maar niet bereid zijn om "officieel" een klacht in te dienen (om uitlopende redenen)?
Dit onderzoek kan hooguit als indicatie dienen en je zult dus moeten oppassen met het trekken van harde conclusies.
Dit onderzoek kan hooguit als indicatie dienen en je zult dus moeten oppassen met het trekken van harde conclusies.
En blandning av sött och salt.
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Nee inderdaad, laten we ons vooral richten op die vele duizenden mensen die wel kunnen zitten en niet op die paar zeikerds die zo nodig als haringen in een ton in de trein moeten gaan staan of op het perron moeten achterblijven. Hadden ze maar een andere trein moeten nemen, of lekker in de file moeten gaan staan.Thom91 schreef:Mensen die zitten zullen zeer waarschijnlijk ook niet klagen. Vind je het gek dat je dan zo'n vergelijking kan maken, dat is puur populisme en verkrachting van statistiek. Zie ook mijn 2e post.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Dat is iig niet wat ik bedoel
Komt wel goed schatje.
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Wat is dan wel je probleem?
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat als ik ga studeren en ik ga per trein
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Dat is volgens mij nog ten minste vier jaar, dan zal het ongetwijfeld beter gaan: zelfs het CAF-Materieel hoort dan al volop te rijden.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5864
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Met de komst van de Flirts zullen de problemen voorbij zijn. Dat is nog maar een jaar.
(De CAFs zijn voornamelijk vervanging, geen uitbreiding van het materieelpark)
(De CAFs zijn voornamelijk vervanging, geen uitbreiding van het materieelpark)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Om trouwens echt een goed beeld te krijgen moet je de gegevens van de klachten koppelen aan de actuele reisinformatie. Factoren als: reed de trein op tijd, was de trein de geplande lengte en was de vorige trein toevallig uitgevallen hebben ook invloed op de cijfers. Immers een trein kan prima op lengte gepland rijden, maar als de trein van een kwartier eerder is uitgevallen zit deze alsnog vol. Die meldingen moet je er wel uit filteren, anders vertekenen de cijfers.
Ik vermoed dat het op zich echter goed mogelijk moet zijn voor de NS om de statistieken van drukte in de trein automatisch te genereren. In elke trein zit een conducteur, de computer kan loggen hoeveel kaartjes er gescand worden (HC moet dan zelf aangeven welke bakken hij gecontroleerd heeft). Een sensor die weegt hoe zwaar de bak is kan ook een schatting van de drukte maken (mogelijk is dit zelfs al af te leiden aan de hand van de remgegevens). Vertragingen en uitval is al bekend in de systemen, geplande materieelinzet kent de NS ook intern. Koppel al die gegevens en draai er een scriptje overheen en je hebt je drukste treinen.
Ik vermoed dat het op zich echter goed mogelijk moet zijn voor de NS om de statistieken van drukte in de trein automatisch te genereren. In elke trein zit een conducteur, de computer kan loggen hoeveel kaartjes er gescand worden (HC moet dan zelf aangeven welke bakken hij gecontroleerd heeft). Een sensor die weegt hoe zwaar de bak is kan ook een schatting van de drukte maken (mogelijk is dit zelfs al af te leiden aan de hand van de remgegevens). Vertragingen en uitval is al bekend in de systemen, geplande materieelinzet kent de NS ook intern. Koppel al die gegevens en draai er een scriptje overheen en je hebt je drukste treinen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten