Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
Geplaatst op: zaterdag 11 april 2009 om 20:12
Laatst bijgewerkt: zaterdag 11 april 2009 om 20:12
ALPHEN/LEIDEN - De spitstrein van Alphen naar Leiden heeft door een defect vrijdagmiddag bijna een uur stilgestaan in het weiland. Een vrouw zocht na zo'n twintig minuten in de Sprinter tevergeefs naar het toilet. Toen de trein geen sanitair bleek te hebben, dreigde ze haar behoefte in het gangetje bij de uitgang te doen.
Lees verder
Geplaatst op: zaterdag 11 april 2009 om 20:12
Laatst bijgewerkt: zaterdag 11 april 2009 om 20:12
ALPHEN/LEIDEN - De spitstrein van Alphen naar Leiden heeft door een defect vrijdagmiddag bijna een uur stilgestaan in het weiland. Een vrouw zocht na zo'n twintig minuten in de Sprinter tevergeefs naar het toilet. Toen de trein geen sanitair bleek te hebben, dreigde ze haar behoefte in het gangetje bij de uitgang te doen.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
Kansloos. Als die trein toch een tijd stil staat met een defect, laat dan iig de deuren open voor mensen die wat moeten. Zeker als je zelf onmachtig bent een alternatief aan te bieden. :neg:
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
De afstand tussen sloot en spoor is daar zo klein dat je dan beter direct de sloot in kan springen :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
Of door het open raam zo de sloot n kan zeiken, zonder een druppel te morsen Vakmanschap is meesterschap :pos:Bee schreef:De afstand tussen sloot en spoor is daar zo klein dat je dan beter direct de sloot in kan springen :?
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
*mompelt iets over een clubdraisine*
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
Worden die spitstreinen niet met mat '64 gereden? Het enige WC-loze mat is bij mijn weten SLT en dat zit op de lijn Gouda - Den Haag...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
SGMm-II rijden die treinen toch? Volgens mij ontbreekt daar ook een WC in :)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
De serie s19500 wordt inderdaad met SGMm-II gereden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
Het was in dit geval een trein uit de s18800, want hij reed in de avondspits richting Leiden, en de s19500 rijdt dan alleen richting Alphen - Gouda, maar de omlopen van die twee series zijn volledig in elkaar geknoopt, en beide rijden sinds de dienstregeling van 2007 van SGM.
Het grootste deel van de Plan V is al voor die dienstregeling verdwenen van die twee lijnen, met de vroegtijdige opheffing van de spitstreinen Leiden - Utrecht na de ontsporig bij Zwammerdam. Toen is tot de nieuwe dienstregeling de volledige s18800 opgeheven, en die zijn op een gegeven moment ideaal gebleken voor SGM-II, want de reizigers tussen Gouda en Alphen waren al gewend aan treinen zonder toiletten en eerste klas, en die Plan V was elders goed bruikbaar, en SGM-II door het lagere comfort dus niet.
Het grootste deel van de Plan V is al voor die dienstregeling verdwenen van die twee lijnen, met de vroegtijdige opheffing van de spitstreinen Leiden - Utrecht na de ontsporig bij Zwammerdam. Toen is tot de nieuwe dienstregeling de volledige s18800 opgeheven, en die zijn op een gegeven moment ideaal gebleken voor SGM-II, want de reizigers tussen Gouda en Alphen waren al gewend aan treinen zonder toiletten en eerste klas, en die Plan V was elders goed bruikbaar, en SGM-II door het lagere comfort dus niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
Om vervolgens aansprakelijk gesteld te worden voor iemand die zijn nek breekt bij het uit de trein klauterenFles schreef:Kansloos. Als die trein toch een tijd stil staat met een defect, laat dan iig de deuren open voor mensen die wat moeten. Zeker als je zelf onmachtig bent een alternatief aan te bieden. :neg:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
Omroepberichtje: het verlaten van de trein doet u geheel op eigen risico
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
"Ik ben doof en zag de halve trein op, schijnbaar, eigen risico de trein verlaten, en dacht dat het de bedoeling was dat we allemaal eruit gingen."Vinny schreef:Omroepberichtje: het verlaten van de trein doet u geheel op eigen risico
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
Het is wel gênant als je met een doorweekte broek nog een heel eind moet reizen, of misschien nog een hele dag moet werken, als het echt te lang gaat duren voor je naar de wc kan...
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
Plus dat het behoorlijk begint te ruften op een goed moment natuurlijk. Maar binnen blijven zul jeCaspar schreef:Het is wel gênant als je met een doorweekte broek nog een heel eind moet reizen, of misschien nog een hele dag moet werken, als het echt te lang gaat duren voor je naar de wc kan...
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
Dit soort berichtjes, bordjes whatever doet niets af aan aansprakelijkheid.Vinny schreef:Omroepberichtje: het verlaten van de trein doet u geheel op eigen risico
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
Het wordt tijd dat het begrip 'eigen verantwoordelijkheid' eens terugkomt in de lijst van actuele spoorbegrippen. Je wordt als treinreiziger verschrikkelijk gepamperd. Want stel je voor dat er wat gebeurd: Eén gewonde op het spoor is onacceptabel, één dode is een nationale ramp. Moet je eens kijken wat voor bloedbaden de Nederlandse wegen zijn (in verhouding...)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT zeg je nou? Ik heb me eerder afgevraagd of je dergelijke opmerkingen maakt om gewoon reacties uit te lokken of omdat je er echt achter staat. En dat is me nog steeds niet duidelijk. In het eerste geval; er is geen reden om advocaat van de duivel te spelen en in het tweede geval.... Als iedereen bij jullie zo denkt is het echt geen wonder dat ProRail zo'n zieke organisatie is. Van binnenuit totaal verrot.Vinny schreef:Het wordt tijd dat het begrip 'eigen verantwoordelijkheid' eens terugkomt in de lijst van actuele spoorbegrippen. Je wordt als treinreiziger verschrikkelijk gepamperd. Want stel je voor dat er wat gebeurd: Eén gewonde op het spoor is onacceptabel, één dode is een nationale ramp. Moet je eens kijken wat voor bloedbaden de Nederlandse wegen zijn (in verhouding...)
De *klant* is koning en *niet* de NS. Als de trein volgens dienstregeling had gereden dan was er niets aan het handje geweest. De schuld bij die vrouw leggen is... ik heb er gewoon geen woorden voor. Als je op de snelweg nodig moet kom je binnen 20 minuten minimaal 3 afslagen en zeker één tankstation tegen waar je kan gaan pissen. *buiten dat* is de vergelijking natuurlijk godsonmogelijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
Ik begrijp niet waar je hatelijke reactie vandaan komt. Als je met pech langs de snelweg staat kun je ook nergens officeel plassen. Het enige dat ik zeg is: op de snelweg gaat de overheid wel van individuele verantwoordelijkheid uit: Rijkswaterstaat is immers niet schuldig als een plasser wordt aangereden op de vluchtstrook door een vrachtwagen, terwijl in de spoorsector de NS dat wel is. Ik stel daar zo wat kanttekeningen bij.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
Beter voorbeeld: Stel je voor dat je in een wc-loze Interliner zit, die pech krijgt op de A 7 tussen Den Oever en Zurich (voor de geografisch minder onderlegden: midden op de afsluitdijk). Is het dan terecht dat de vervoerder aansprakelijk is, als een persoon de bus verlaat en langs de snelweg het dichtstbijzijnde tankstation probeert te bereiken?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
Weg staat tot spoor als Rijkswaterstaat staat tot Prorail. NS bij het spoor staat dan dus tot vervoerder over de weg, in de meeste gevallen ben jij dat zelf als bestuurdertje ja. Als ik met Connexxion over de snelweg rijdt en iets dergelijks gebeurt, is Connexxion aansprakelijk. Welke Goddelijke positie moet NS dan nog krijgen om dit -kuch- grote verschil op te heffen?Vinny schreef:Ik begrijp niet waar je hatelijke reactie vandaan komt. Als je met pech langs de snelweg staat kun je ook nergens officeel plassen. Het enige dat ik zeg is: op de snelweg gaat de overheid wel van individuele verantwoordelijkheid uit: Rijkswaterstaat is immers niet schuldig als een plasser wordt aangereden op de vluchtstrook door een vrachtwagen, terwijl in de spoorsector de NS dat wel is. Ik stel daar zo wat kanttekeningen bij.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
Als ik met hoge nood strand in een bus in de middle of nowhere, leg ik mijn situatie uit aan de buschauffeur. Die zal vervolgens tegen mij zeggen dat ik op moet passen met wat ik doe, met mij kijken of ik qua verkeer kan oversteken naar de berm (ik ga niet staan pissen op de vluchtstrook, ik ga de berm in), ook weer met mij kijken of ik terug kan en zo lossen we dat samen op. Als ik word aangereden is het nog steeds mijn schuld.
Dat ik ga plassen betekent niet dat vervolgens de hele bus op de vluchtstrook een sigaretje gaat staan roken ofzo: ik ben de enige die dat doet (tenzij er nog meer mensen zijn in mijn situatie, waarbij dan hetzelfde verhaaltje weer speelt).
Terug naar de WC-loze trein kan ik me dan voorstellen dat je aan de niet-nevenspoorkant bij de machinist de trein verlaat, terwijl de machinist kijkt of dat veilig is. Terug idem. Maar dat zal wel weer niet kunnen vanwege het een of ander.
Dat ik ga plassen betekent niet dat vervolgens de hele bus op de vluchtstrook een sigaretje gaat staan roken ofzo: ik ben de enige die dat doet (tenzij er nog meer mensen zijn in mijn situatie, waarbij dan hetzelfde verhaaltje weer speelt).
Terug naar de WC-loze trein kan ik me dan voorstellen dat je aan de niet-nevenspoorkant bij de machinist de trein verlaat, terwijl de machinist kijkt of dat veilig is. Terug idem. Maar dat zal wel weer niet kunnen vanwege het een of ander.
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
Wat dus tot de kern van het verhaal maakt dat aansprakelijkheid, en dus het wettelijk kader, niet zo zeer verschillend is, maar de manier waarop er flexibel kan worden omgegaan hiermee wél.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
Punt 1. Trein staat op enkelspoor.Welke Goddelijke positie moet NS dan nog krijgen om dit -kuch- grote verschil op te heffen?
Punt 2. Bij een defecte trein wordt de tdl. ingelicht.
Punt 3. Het spoor wordt buitendienst genomen.
Punt 4. De bovenleiding wordt afgeschakeld.
Punt 5. De conducteur/machinist roept om dat men naar buiten kan op eigen risico
Conclusie:
Het is vrijwel onmogelijk dat hier nog een trein komt, en als die er komt dan heeft de NS / ProRail er alles aan gedaan om enig risico uit te sluiten, en tóch zijn ze aansprakelijk als een reiziger tegen beter weten in rare dingen gaat doen op het spoor en eventueel wordt aangereden. Kortom de deuren blijven gewoon dicht.
(punt 1 t/m 5 = pamperen reiziger, want bij een vergelijkbare situatie op de snelweg blijft het verkeer gewoon 120 rijden)
Mijn mening:
Op tiefen met het risico eenzijdig bij hetzij de NS hetzij ProRail leggen, en gewoon de deuren open doen, met de mededeling dat de reiziger een eigen verantwoordelijkheid heeft...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
Waarom wordt de bovenleiding afgeschakeld bij een defecte trein? Zodat de trein niet meer weggesleept kan worden door een andere trein? Klinkt logisch...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
Je bent als bestuurder van een voertuig verantwoordelijk voor de inzittenden. Als je pecht krijgt langs de weg dien je als bestuurder er voor te zorgen dat ze veilig achter de vangrail wachten in de berm, en dat ze niet de linkerrijstrook oprennen en tikkertje gaan spelen.Vinny schreef:Punt 1. Trein staat op enkelspoor.Welke Goddelijke positie moet NS dan nog krijgen om dit -kuch- grote verschil op te heffen?
Punt 2. Bij een defecte trein wordt de tdl. ingelicht.
Punt 3. Het spoor wordt buitendienst genomen.
Punt 4. De bovenleiding wordt afgeschakeld.
Punt 5. De conducteur/machinist roept om dat men naar buiten kan op eigen risico
Conclusie:
Het is vrijwel onmogelijk dat hier nog een trein komt, en als die er komt dan heeft de NS / ProRail er alles aan gedaan om enig risico uit te sluiten, en tóch zijn ze aansprakelijk als een reiziger tegen beter weten in rare dingen gaat doen op het spoor en eventueel wordt aangereden. Kortom de deuren blijven gewoon dicht.
(punt 1 t/m 5 = pamperen reiziger, want bij een vergelijkbare situatie op de snelweg blijft het verkeer gewoon 120 rijden)
Mijn mening:
Op tiefen met het risico eenzijdig bij hetzij de NS hetzij ProRail leggen, en gewoon de deuren open doen, met de mededeling dat de reiziger een eigen verantwoordelijkheid heeft...
Op dezelfde manier is de machinist verantwoordelijk voor de veiligheid van de reizigers: hij moet er voor zorgen dat ze bijvoorbeeld geen benen breken bij het verlaten van de trein en niet meteen in de sloot naast het spoor vallen als ze uit de trein springen. Alle deuren openen en omroepen dat uitstappen op eigen risico geschiedt is niet bepaald verantwoordelijk gedrag (geen rekening gehouden met blinde/dove/anderstalige reizigers, je hebt slecht overzicht over alle deuren, enzovoorts). Daarom kan wat jij noemt niet.
Wat is er mis om de reizigers die kennelijk zo nodig moeten via de deur bij de machinist uit te laten stappen? Die kan toch wel beoordelen hoe dat veilig kan?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten