Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
Herveld. Aldaar zit Betuwe Express.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
Ik wacht toch even de reactie van Michael af. Aangezien Veolia alleen nog actief is in Limburg en Den Haag en het ging om ambassadors en niet om citeas, lijkt het mij vrij onlogisch dat ze van Herveld over de A2 bij Den Bosch richting het zuiden rijden. Ook voor Den Haag is dat een vrij onlogische route.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
Bij Betuwe Express in Herveld inderdaad.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
Geen zin in een pb, maar ik snap de logica niet waarom die twee bussen volgens jullie vanuit daar vandaan komen. Herveld ligt bij Nijmegen en nogmaals ze reden bij 's-Hertogenbosch zuidwaarts richting Eindhoven. De A50 zou voor Eindhoven een logischere route zijn en de A73 (volgens mij) voor Limburg. Voor Zeeland hoefden ze ook niet op dat stuk te rijden en daarnaast (vergeten te zeggen) reden ze op de middelste 2 banen. Ik reed echter op de buitenste 2 banen van de ringweg naar het noorden toe. Voor mensen die geen beeld hebben in dat gebied. De A2 bestaat daar uit 4 buitenste banen (2 voor richting het noorden en 2 voor richting het zuiden) en 4 binnenste banen (idem dito als buitenste). De binnenste banen zijn doorgaande banen en kennen vanaf de Maas tot aan Provinciehuis geen op- en/of afritten en de buitenste 2 wel.
Ik zat op een van de buitenste 2 richting het noorden (in de file omstreeks 9 uur) en de bussen op een van de binnenste 2 richting het zuiden.
Ik zat op een van de buitenste 2 richting het noorden (in de file omstreeks 9 uur) en de bussen op een van de binnenste 2 richting het zuiden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
Er staat geen enkele Veolia bus meer in Zeeuws-Vlaanderen. Alle Zeeuwse Amba's (5368-5391) zijn op zondag 1 maart door chauffeurs van TCR naar een stalling in Limburg gebracht. Dit hebben ze meteen op zondag gedaan omdat de concessie verliep op 28 februari mede als het contract voor de stalling in Hulst. In de weken daarna zijn ze bij Breng Techniek helemaal in orde gemaakt en nu rijden ze allemaal in Limburg.Michael 1988 schreef:Geen zin in een pb, maar ik snap de logica niet waarom die twee bussen volgens jullie vanuit daar vandaan komen. Herveld ligt bij Nijmegen en nogmaals ze reden bij 's-Hertogenbosch zuidwaarts richting Eindhoven. De A50 zou voor Eindhoven een logischere route zijn en de A73 (volgens mij) voor Limburg. Voor Zeeland hoefden ze ook niet op dat stuk te rijden en daarnaast (vergeten te zeggen) reden ze op de middelste 2 banen. Ik reed echter op de buitenste 2 banen van de ringweg naar het noorden toe. Voor mensen die geen beeld hebben in dat gebied. De A2 bestaat daar uit 4 buitenste banen (2 voor richting het noorden en 2 voor richting het zuiden) en 4 binnenste banen (idem dito als buitenste). De binnenste banen zijn doorgaande banen en kennen vanaf de Maas tot aan Provinciehuis geen op- en/of afritten en de buitenste 2 wel.
Ik zat op een van de buitenste 2 richting het noorden (in de file omstreeks 9 uur) en de bussen op een van de binnenste 2 richting het zuiden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
http://www.1limburg.nl/provincie-wil-mo ... oor-veolia
Dit kan nog weleens een duur grapje worden
Dit kan nog weleens een duur grapje worden
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
De vervangende bussen voldoen gewoon aan de concessie eisen. Dus Veolia is voor zover ik weet niet fout.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
Wel als het wagenpark de gemiddelde leeftijdseis van X-jaar overschrijd.Michael schreef:De vervangende bussen voldoen gewoon aan de concessie eisen. Dus Veolia is voor zover ik weet niet fout.
Welke bussen zijn teruggekomen?L1 schreef:Een woordvoerster van Veolia liet afgelopen zomer weten dat de reiziger geen nadelen ondervindt van de inzet van de oudere bussen, die van binnen zijn gemoderniseerd. Kees Braam, voorzitter van reizigersorganisatie Rover Limburg bevestigde onlangs dat de reiziger de verschillen met de moderne bussen 'niet opmerkt'.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
De vervangende bussen zijn de ex Brabantse Ambassadors en zijn 1 jaar jonger dan de rest van de Ambassadors in Limburg. Hakt dat zo hard in op de gemiddelde leeftijd van het wagenpark dan?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
Sowieso is het misschien wel handig voor de discussie om te weten wat die leeftijdseisen zijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
http://www.l1.nl/video/l1nws-provincie- ... t-dwangsomBee schreef:Sowieso is het misschien wel handig voor de discussie om te weten wat die leeftijdseisen zijn?
Volgens gedeputeerde Patrick van der Broeck mogen de bussen maximaal 7 jaar oud zijn. De Brabantse Veolia bussen zijn 8 jaar oud (2007).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
Nare streek maar voor 8 ton heb je iets van 4 bussen, gok dat ze bij Transdev die 8 ton ook al lang hebben ingecalculeerd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
Een dwangsom is niet hetzelfde als een boete: ook na betaling van de dwangsom blijft de eis staan.
Ik vermoed dat het gaat om een maximale gemiddelde leeftijd?
Ik vermoed dat het gaat om een maximale gemiddelde leeftijd?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
Op de manier hoe de gedeputeerde het zegt hadden de Volvo 7700 bussen in Maastricht, De resterende Volvo 8900 en de rest van de limburgse Ambassadors die er nu nog rijden ook niet meer mogen rijden. Weet hij überhaupt zelf wel hoe het zit.datm schreef:http://www.l1.nl/video/l1nws-provincie- ... t-dwangsomBee schreef:Sowieso is het misschien wel handig voor de discussie om te weten wat die leeftijdseisen zijn?
Volgens gedeputeerde Patrick van der Broeck mogen de bussen maximaal 7 jaar oud zijn. De Brabantse Veolia bussen zijn 8 jaar oud (2007).
Maar even zonder gekheid: Ik kan het PvE van de huidige concessie nergens vinden. Alleen maar van de nieuwe concessie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
Hoe lang zijn die Citea's eigenlijk al weg uit LImburg? Het zal vast ook een pion zijn in de juridische procedures rondom de aanbesteding.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
Sinds afgelopen augustus/september zo'n beetje. (als ik het goed heb)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
De 54 Citea's zal hij niet meer terug zien in Limburg. Al is het vanwege het feit dat er 7 van die Citea's verkocht zijn aan TCR.
Sorry voor de scheve foto :D
Sorry voor de scheve foto :D
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
De boete die de provincie Limburg eventueel zal geven is ingecalculeerd en zal door Transdev betaald worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
Naast Serious Request gebeuren er blijkbaar ook nog andere dingen in Limburg :D
http://www.ovpro.nl/bus/2015/12/22/veol ... e-limburg/
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welke voorstellen Veolia heeft gedaan.
http://www.ovpro.nl/bus/2015/12/22/veol ... e-limburg/
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welke voorstellen Veolia heeft gedaan.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
Afgelopen weekend voeren 31 reddingsbrigades met 41 boten een veerpontdienst om 350 mensen van Venlo naar Maastricht te krijgen.
http://m.limburger.nl/cnt/dmf20151221_0 ... er-alcohol
Ps. Een van die mensen was ik zelf ;)
http://m.limburger.nl/cnt/dmf20151221_0 ... er-alcohol
Ps. Een van die mensen was ik zelf ;)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
Ik las vandaag in het Wagenparkje dat de 7 Citea's die bij TCR rijden eigendom zijn van Connexxion en ook het onderhoud zou door Connexxion uitgevoerd worden.datm schreef:De 54 Citea's zal hij niet meer terug zien in Limburg. Al is het vanwege het feit dat er 7 van die Citea's verkocht zijn aan TCR.
Sorry voor de scheve foto :D
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
Dat vind ik vreemd. Waarom zou je dan de bussen voorzien van een TCR wagenpark nummer en hun logo? Daarnaast heb ik op facebook een foto gezien van de TCR Citea 555 in de werkplaats in Middelburg.Michael schreef:Ik las vandaag in het Wagenparkje dat de 7 Citea's die bij TCR rijden eigendom zijn van Connexxion en ook het onderhoud zou door Connexxion uitgevoerd worden.datm schreef:De 54 Citea's zal hij niet meer terug zien in Limburg. Al is het vanwege het feit dat er 7 van die Citea's verkocht zijn aan TCR.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
Ik citeer:
1 van de 2 bronnen zal het fout hebben alleen is de vraag dus welke.
Het staat in een heel verhaal met info over de stallingslocaties van de bussen en kort gezegd komt het hier dus op neer.De 7 TCR wagens blijven in eigendom van en onderhoud bij Connexxion
1 van de 2 bronnen zal het fout hebben alleen is de vraag dus welke.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
De provincie moet steeds geld in Veolia steken om de Limburgse tak overeind te houden, dus uiteindelijk betalen ze de boete zelf.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
Is ook niet gek als ze 's avonds in kleine busjes reizigers gratis vervoeren zoals ik gisteravond had op Lijn 27. Btw het Hermeslogo op het busstation van Venray is inmiddels verdwenen -o-
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten