In Nijmegen wordt als het bord vol is, slechts 1 rit van elke lijn getoond. Zodra de rit van die lijn voorbij is, komt de volgende rit van die lijn pas op het bord te staan.Daniel schreef:@Hendrik: Vast een standaard. Ook de DRIPs op Utrecht Centraal tonen maximaal twee ritten van een bepaalde lijn zoals bv. deze foto laat zien (65 vertrekt daar 8x/uur, je ziet er maar twee).
Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9281
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
In zo'n geval is het inderdaad heel nuttig!
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Na de achterdeur zitten de USB-aansluitingen niet onder het raam, maar ergens boven je hoofd. (Viel me nu pas op... )OVFlakkee schreef: Het viel mij op dat er in de nieuwe R-Net Citea's geen USB aansluitingen zitten bij de stoelen die net na de achterdeuren zitten, zowel aan de linker- als de rechterkant van de bus. Verder naar achteren heb ik het nog niet bekeken.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Vanmiddag in Dordrecht lang op de N3 gestaan met een dienst door TCR gereden. Schijnbaar weten die niet dat het handiger is om binnendoor te rijden bij file. Hierdoor werden we zelfs ingehaald in 's-Gravendeel door de volgende 166. Ook hielp niet mee dat deze chauffeur graag het omrijdend verkeer via afslag Sterrenburg voor liet gaan.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik snap dat het vervelend is, maar als de chauffeur de binnendoorroute niet weet, dan houdt het helaas op. Ik weet ook niet alle 'omleidingen' bij ons in DAV namelijk....
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ja, die heb ik inmiddels ook ontdektHendrik schreef:Na de achterdeur zitten de USB-aansluitingen niet onder het raam, maar ergens boven je hoofd. (Viel me nu pas op... )OVFlakkee schreef: Het viel mij op dat er in de nieuwe R-Net Citea's geen USB aansluitingen zitten bij de stoelen die net na de achterdeuren zitten, zowel aan de linker- als de rechterkant van de bus. Verder naar achteren heb ik het nog niet bekeken.
Heb je wel een lange USB kabel nodig.
Overigens nog niemand gezien die de aansluiting gebruikt.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik zie regelmatig dat die aansluitingen gebruikt worden. Vooral door personen die een jaartje of tien jonger zijn dan ik...
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Connexxion gaat eindelijk reageren op de berichten die ik eind december / begin januari via de site heb ingediend...
Beetje standaard zijn de reacties wel. Bijvoorbeeld over het inzetten van (oude) Amba's op lijn 436 door TCR:
Aangezien mijn bericht niet onder het antwoord van Connexxion staat, moet ik af en toe goed nadenken waar het ook al weer precies over ging. Ik kan me niet herinneren meer dan één keer iets te hebben gemeld over onjuist materieel op lijn 436, maar toch kreeg ik hierover nóg een reactie:
Beetje standaard zijn de reacties wel. Bijvoorbeeld over het inzetten van (oude) Amba's op lijn 436 door TCR:
Wel erg makkelijk om te zeggen dat het om versterkingsbussen ging. Het ging bij mijn melding gewoon over inzet op een reguliere rit uit de dienstregeling.Naar aanleiding van uw klacht namen wij contact op met onze collega’s van de vestiging in Heinenoord. Zij lieten ons weten dat zij regelmatig versterkingsbussen inzetten in verband met de grote aantallen reizigers. Dit doen zij om te voorkomen dat mensen moeten staan. Deze versterkingsbussen mogen ook reguliere bussen zijn. Binnenkort gaan onze collega’s de dienstregeling van lijn 436 evalueren en mogelijk wat schuiven in tijden zodat het aanbod beter aansluit bij de vraag. Op dat moment kunnen de versterkingsbussen er ook uit.
Aangezien mijn bericht niet onder het antwoord van Connexxion staat, moet ik af en toe goed nadenken waar het ook al weer precies over ging. Ik kan me niet herinneren meer dan één keer iets te hebben gemeld over onjuist materieel op lijn 436, maar toch kreeg ik hierover nóg een reactie:
Ben benieuwd of ik vandaag nog meer mail van Connexxion krijg...Het is gebleken dat lijn 436 een zeer drukke lijn is. Om alle reizigers te kunnen vervoeren, zetten wij momenteel versterkingsbussen in. Op die manier zorgen wij ervoor dat alle passagiers mee kunnen en proberen wij te voorkomen dat mensen moeten staan tijdens de reis. De versterkingsbussen die worden ingezet, mogen ook andere bussen zijn dan standaard op deze lijn rijden. Desondanks vinden wij het erg jammer dat u de andere bussen als minder comfortabel ervaart.
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Wat een onzin reactie zeg vanuit Hilversum. Die TCR Ambassadors werden met name in de kerstvakantie heel vaak ingezet, dan is er echt geen versterking nodig. Er zijn 3 reserve R-Net citea's en daarmee kan je echt wel wat versterking mee rijden.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Tevens snap ik iet wat er mis is met die Estabans. Toen ik voor het laatst zon stoel onder mijn kont had (Wright 6200'er op de stadsdienst een paar jaar geleden) vond ik ze aardig comfortabel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Rond die tijd was het inderdaad. Toen was er genoeg materieel over, maar desondanks reeds TCR met Ambassadors.OV Hoekschewaard schreef:Wat een onzin reactie zeg vanuit Hilversum. Die TCR Ambassadors werden met name in de kerstvakantie heel vaak ingezet, dan is er echt geen versterking nodig. Er zijn 3 reserve R-Net citea's en daarmee kan je echt wel wat versterking mee rijden.
Je bedoelt daarmee de stoelen uit de Ambassadors? Nou, die stoelen met lage rugleuning en open, 'plastic' hoofdsteun zijn echt minder comfortabel dan de stoelen met hogere rugleuning in de R-Net Citea's!ArrivaBas schreef:Tevens snap ik iet wat er mis is met die Estabans. Toen ik voor het laatst zon stoel onder mijn kont had (Wright 6200'er op de stadsdienst een paar jaar geleden) vond ik ze aardig comfortabel.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Citea 5913 is vanmiddag in botsing gekomen met een vrachtwagentje. Er is o.a. een ruit van de bus gesneuveld.
Zie http://igo.nl/nieuws/actueel/artikel/16 ... iddelharns
Zie http://igo.nl/nieuws/actueel/artikel/16 ... iddelharns
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
De nieuwe buurtbussen voor Zuid-Beijerland zijn gearriveerd: https://twitter.com/Vinnie41/status/693136986811555841 en https://twitter.com/Vinnie41/status/693352566755856384
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Zwartboek met 350 klachten over dienstregeling bussen
De provincie Zuid-Holland en vervoerder Connexxion koketteren graag met de talrijke luxe en snelle bussen die vanaf Goeree-Overflakkee via de Hoeksche Waard naar Rotterdam reizen. Vele honderden reizigers voelen zich echter 'gepakt' door het schrappen van veel andere lijnen.
[...]
Bron: AD.nl
De provincie Zuid-Holland en vervoerder Connexxion koketteren graag met de talrijke luxe en snelle bussen die vanaf Goeree-Overflakkee via de Hoeksche Waard naar Rotterdam reizen. Vele honderden reizigers voelen zich echter 'gepakt' door het schrappen van veel andere lijnen.
[...]
Bron: AD.nl
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9281
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Lijkt net of bij elke concessiewisseling massaal klachten binnenkomen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Dat is toch ook best vaak het geval? Bij Connexxion is volgens mij het probleem dat tot nu toe heel vaak heel langzaam en niet adequaat wordt gereageerd op klachten en opmerkingen. Op Twitter wordt bijvoorbeeld dagelijks gemeld dat diverse scholierenlijnen overvol zitten (terwijl er in sommige plaatsen nauwelijks of geen andere lijnen zijn), maar er lijkt niet echt iets aan gedaan te worden. Verder duurt het ruim een maand (!) voordat je antwoord krijgt op opmerkingen die via de website zijn ingediend. Connexxion begrijpt kennelijk nog niet dat een snelle en correcte reactie vaak al veel onbegrip wegneemt...
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
ik denk dat jullie beter al die klachten kunnen indienen bij de provincie want dat is de opdrachtgever. in plaats bij connexxion zelf.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Laat ik daar nou al gebeld mee hebben... Dat was trouwens over het zitplaatsgarantie-verhaal en de fiets-in-de-bus kwestie (ooit eens een keer contact opgenomen met connexxion of dat mocht, stond namelijk wel op de site, maar bleek later niet mogelijk te zijn, zeker toen ik zag dat een deel van de R-net bussen niet rolstoeltoegankelijk is.) ik merk inderdaad ook dat connexxion erg traag is met vooral klachten, vragen zijn ze vaak sneller mee. Ik heb nu nog 3 klachten liggen van de afgelopen maand vanwege te volle bussen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Een maand is voor Connexxion-begrippen razendsnel. Ik heb ooit ruim een half jaar voor het einde van een concessie een foute vertrekstaat bij ze gemeld, daar kwam pas een antwoord op toen ze al een maand niet meer in dat gebied redenHendrik schreef:Verder duurt het ruim een maand (!) voordat je antwoord krijgt op opmerkingen die via de website zijn ingediend. Connexxion begrijpt kennelijk nog niet dat een snelle en correcte reactie vaak al veel onbegrip wegneemt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Met diverse dingen die zowel chauffeurs als Service&Veiligheid-personeel als passagiers al meermalen hebben gemeld, gebeurt gewoon niets. Denk bijvoorbeeld aan de DRIS'sen die in het weekend nog steeds de doordeweekse dienstregeling weergeven.
Misschien moet ik sommige dingen toch maar eens via de politieke route aan gaan kaarten...
Misschien moet ik sommige dingen toch maar eens via de politieke route aan gaan kaarten...
Welke R-netbussen zijn niet rolstoeltoegankelijk? In de Citaro's zijn inmiddels ook rolstoelplaatsen gemaakt, voor zover ik weet.henk1234 schreef:zeker toen ik zag dat een deel van de R-net bussen niet rolstoeltoegankelijk is.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Volgens mij zijn drie van de citaro's van TCR niet rolstoeltoegankelijk.
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Zowel naar het personeel als naar de klanten wordt totaal niet geluisterd door het arrogante Connexxion. Ze vinden dat ze een prima dienstregeling hebben ontworpen en dat het allemaal lekker vloeiend verloopt in HWGO. Dream on!
Met de klagende passagiers zullen ze overigens wel blij zijn want op die manier hopen ze een extra zakcentje van de provincie te krijgen. Tot die tijd zullen ze ook geen poot uitsteken om dingen op te lossen.
De TCR citaro's die op dit moment vanuit Heinenoord rijden hebben inderdaad geen plaats voor een rolstoel en ook hebben sommige TCR wagens geen airco. Maar dat zal de provincie net zoals in de vorige concessie periode wel door de vingers zien.
Met de klagende passagiers zullen ze overigens wel blij zijn want op die manier hopen ze een extra zakcentje van de provincie te krijgen. Tot die tijd zullen ze ook geen poot uitsteken om dingen op te lossen.
De TCR citaro's die op dit moment vanuit Heinenoord rijden hebben inderdaad geen plaats voor een rolstoel en ook hebben sommige TCR wagens geen airco. Maar dat zal de provincie net zoals in de vorige concessie periode wel door de vingers zien.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Connexxion wekt inderdaad niet de indruk geïnteresseerd te zijn in de (opbouwende) kritiek van reizigers. En van personeel, blijkbaar. Jammer is dat.
Iets anders: hoorde dat iemand als reactie op zijn klacht te horen heeft gekregen dat men iets gaat doen aan de nummering van lijn 436, in die zin dat de sneldiensten een ander nummer krijgen. Dat had allang moeten gebeuren, want nog steeds stappen er aardig wat mensen in de verkeerde bus...
Iets anders: hoorde dat iemand als reactie op zijn klacht te horen heeft gekregen dat men iets gaat doen aan de nummering van lijn 436, in die zin dat de sneldiensten een ander nummer krijgen. Dat had allang moeten gebeuren, want nog steeds stappen er aardig wat mensen in de verkeerde bus...
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9281
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik stuur regelmatig klachten naar vervoerders, vooral naar Syntus. Daar krijg je binnen een week een reactie en vorig jaar hebben ze zelfs de dienstregeling aangepast, dat is pas netjes. Connexxion daarentegen wuift vaak de klachten weg of reageert niet snel.
Denk dan dat de sneldienstritten onder nieuwe lijn 437 gaan vallen?
Denk dan dat de sneldienstritten onder nieuwe lijn 437 gaan vallen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Dat laatste zou goed kunnen. Intern (in de systemen van Connexxion) hebben de sneldiensten al lijnnummer 437.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten