Vooral dát! Industrieterreinen staan nou eenmaal niet bekend om hun goede OV-ontsluiting, ze gaan er meestal ruim omheen, zoals bij de havens in Breda (Krogten/Emer) en industrie in Tilburg (Loven, Katsbogten: Vossenberg en Kraaiven daarentegen zijn wel, hetzij summier ontsloten). Daarentegen hebben veel binnensteden mooie buslijnen, zoals Lijn 4 in Maastricht, de lus aan de centrumzijde leidt door kronkelige, eeuwenoude straatjes en een villawijk. In Brabant waar ik woon zijn een aantal kronkellijnen door dorpjes de moeite waard als ze ook nog eens gepaard gaan met veel natuur, weilanden en een route die in een stad door een oud gebied en dwars door het centrum rijdt: ziehier de lijnen 142 en 143 naar Hilvarenbeek-Reusel (ma-za)/Best (ma-vr) (vanaf Oirschot echter weer minder mooi). Lijn 132 leidt van Riel tot aan Breda ook langs een mooi landschap. Wel is het de moeite waard om van tevoren te kijken waar de routes liggen: veel grote dorpen hebben de bussen uit het historische centrum geweerd terwijl kleine dorpen de routes behouden. Hilvarenbeek is een goed voorbeeld van een dorp met een mooi uitzicht vanuit de bus, het mooiste deel van Oirschot zal echter aan je voorbijgaan.trolly schreef:
*bus*
Of: de lelijkste stukken Nederland zijn ook nog eens erg slecht ontsloten door openbaar vervoer (A)
Als je daarentegen juist van desillusie en treurnis houdt (daar zijn ook mensen voor) is er geen betere lijn dan 327 (betonflats-naoorlogse wijk-kilometers industrie-stedelijke rafelrand-groot forensendorp-netnietweilanden-naoorlogse voorstad-stedelijke rafelrand-lelijkste deel stadscentrum-naoorlogs zooitje bijeengeraapt), maakt gelijk de lelijke plaatsen ook bereikbaar :Y .