Geldigheid Buzzer.

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Geldigheid Buzzer.

Bericht door Meltrain »

Ik had een vraag: waar is de Buzzer nou eigenlijk geldig?
In elk geval bij alle Connexxion-lijnen en bij Veolia in Zeeuws-Vlaanderen, maar hoe zit het met lijnen die voor de helft door Connexxion en voor de helft door een andere vervoerder wordt gereden of lijnen die door Connexxion zijn uitbesteed?
En is de Buzzer dan ook geldig bij SVU en Novio?
Ik weet dat het veel vragen zijn, maar ik wil nu eindelijk wel eens een duidelijk antwoord. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Geldigheid Buzzer.

Bericht door mb90 »

Toen ik een tijdje terug in Nijmegen was heb ik het gevraagd aan chauffeurs van Hermes en Novio en daar waren de antwoorden wisselend. De een zei dat hij niet geldig is, de ander wist het niet en weer een ander zei dat hij wel geldig was.

Een mail naar Connexxion hierover heeft na 2 weken overigens nog niets opgeleverd...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geldigheid Buzzer.

Bericht door Daniel »

Op lijnen die gezamelijk gereden worden zijn ze alleen geldig in de connexxion-bussen op die lijn. Andersom zijn bv. de dalkaartjes van Arriva alleen geldig op lijn 144 Dordrecht - Rotterdam Zuidplein als die rit door een Arriva-bus gereden wordt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Geldigheid Buzzer.

Bericht door Chauf21 »

Bij het GVU is de buzzer ook geldig.
Als er ritten worden uitbesteed door Connexxion zijn op die ritten de Buzzers ook gewoon geldig (evenals alle andere normaal ook geldige vervoerbewijzen).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Geldigheid Buzzer.

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef:Op lijnen die gezamelijk gereden worden zijn ze alleen geldig in de connexxion-bussen op die lijn. Andersom zijn bv. de dalkaartjes van Arriva alleen geldig op lijn 144 Dordrecht - Rotterdam Zuidplein als die rit door een Arriva-bus gereden wordt...
Nee. :P
Over precies dat voorbeeld (lijn 144 dus) had ik een vraag gestuurd naar de Klntenservice van Connexxion en daarover werd ik teruggebeld ( 8-) ):
De Buzzer is alleen geldig op het stuk Rotterdam-Ridderkerk, want dat is het Connexxion-gebied. En dan maakt het niet uit of er een Connexxion- of een Arriva-bus rijdt.
Hoe het met de Arriva-dalkaartjes zit, zal wel zijn zoals jij het zegt (jij hebt immers meer ervaring met Arriva :wink: ) en waarschijnlijk zal het voor de Arriva-Familiedagkaart dan ook wel zo gelden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Geldigheid Buzzer.

Bericht door IC3 »

Het blijft natuurlijk wel erg klantonvriendelijk dat het voor een reiziger in tarief uitmaakt of hij/zij in een Arriva- danwel in een Connexxionbus belandt, terwijl het in beide gevallen over dezelfde lijn 144 gaat. Het verdient wat mij betreft niet echt de schoonheidsprijs.
Een lijn als deze had gewoon bij een concessie moeten horen en niet bij twee. Het is jammer dat de provincie zich niet wat flexibeler heeft opgesteld.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Geldigheid Buzzer.

Bericht door Caspar »

Dat probleem speelt ook hier in Groningen aan de orde. Laatst ging ik met een Arriva dagkaart van 10€ op stap met lijn 100 Groningen- Heerenveen. Uiterlijk tot Drachten is die kaart geldig. Ik weet niet waar die grens mee te maken heeft, want Drachten is wel al provincie Friesland. De Chauffeur zei erbij dat hij vanaf Drachten in de richting Groningen geen 10€ dagkaartjes mag verkopen, maar naar Drachten wel. Het maakt het geheel er niet makkelijker op allemaal.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Geldigheid Buzzer.

Bericht door IC3 »

Caspar schreef: De chauffeur zei erbij dat hij vanaf Drachten in de richting Groningen geen 10€ dagkaartjes mag verkopen, maar naar Drachten wel. Het maakt het geheel er niet makkelijker op allemaal.
En daarbij zet het - terecht - ook nog kwaad bloed bij reizigers. Wat dat betreft ben ik blij dat ik voor € 3,- door heel Brabant kan reizen zonder allerlei beperkingen opgelegd te krijgen. De enkele uitzonderingen die er zijn worden ook heel duidelijk door de provincie en door Veolia gecommuniceerd en staan zelfs op het kaartje gedrukt.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Geldigheid Buzzer.

Bericht door Ronald »

Het is inderdaad onderhand allemaal niet meer te volgen. Je had afgelopen zomer ook zo'n geintje met de Zomerzwerfkaart. Niet bij Connexxion te koop, maar wel geldig op Connexxion-lijnen. Maar in Drenthe zou hij dan wel weer bij Connexxion te koop zijn geweest :roll: .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten