Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Hendrik schreef:TCR-chauffeurs rijden vaak genoeg in eigen kleding. Of half eigen kleding en half bedrijfskleding. TCR kijkt niet zo nauw hè... :P
Of in de oude arriva-kleding, dat kom ik vaak genoeg tegen.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

maarten83 schreef:Schijnbaar is in de vakantie de verdeling welke ritten Connexxion en TCR maken anders. Mijn rit met de 166 s ochtends wordt nu het vakantie is door TCR gereden i.p.v. Connexxion. Terwijl Connexxion altijd keurig op tijd rijdt presenteert TCR om na dag 1 te laat te zijn ook dag 2 5 minuten te laat te zijn. Oftewel een kwartier vertraging wegens het missen van de aansluiting in Dordrecht.
Vanwege de vakantie rijden deze week met een ander dienstrooster dus vandaar dat je nu ineens een TCR bus treft. Volgende week rijdt Connexxion die rit weer.
henk1234 schreef:
Hendrik schreef:TCR-chauffeurs rijden vaak genoeg in eigen kleding. Of half eigen kleding en half bedrijfskleding. TCR kijkt niet zo nauw hè... :P
Of in de oude arriva-kleding, dat kom ik vaak genoeg tegen.
De TCR chauffeurs hebben waarschijnlijk net zoals het Connexxion personeel geen compleet kledingpakket gehad. En wachten net zoals ons totdat we de overige kleding eindelijk is een keer thuis gestuurd krijgen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

henk1234 schreef:
Hendrik schreef:TCR-chauffeurs rijden vaak genoeg in eigen kleding. Of half eigen kleding en half bedrijfskleding. TCR kijkt niet zo nauw hè... :P
Of in de oude arriva-kleding, dat kom ik vaak genoeg tegen.
Kunnen ook chauffeurs zijn die brabant en GO diensten rijden?
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Vandaag met het gratis Connexxion kaartje lijn 436 uitgeprobeerd van Zuidplein naar Middelharnis Centrum en terug.

Goede VDL bussen, aardige chauffeurs, goedwerkende WIFI aan boord, perfecte USB aansluiting voor je iphone maar
wat is die dienstregeling veel te ruim gemaakt. R-NET onwaardig omdat de reis in de helft van de tijd afgelegd kan
worden in de daluren.

Heenreis met 1 minuut vertraging vertrokken, 6 minuten te vroeg op Oude-Tonge busstation en 1 minuut te laat vertrokken
en op mijn eindpunt 2 minuten te vroeg aangekomen op Middelharnis Centrum.

Terugreis was de bus 1 minuut te vroeg op Middelharnis Centrum, 6 minuten te vroeg op Oude-Tonge busstation, perfect
op tijd vertrokken maar 4,5 minuut te vroeg op N59 Den Bommel, 6 minuten te vroeg op Numansdorp A29. Hierwel de
tijd afgewacht op aansluitende bussen maar uit eindelijk 3 minuten te vroeg op Zuidplein. Chauffeur reed op een gegeven moment
maar 75 km/uur op de snelweg om niet veel te vroeg op Zuidplein aan te komen.

Op de terugrit reed er vanaf Oude-Tonge een 2e R-NET bus 436 achter onze bus aan, totaal overbodig want in mijn
bus zaten 8 reizigers en in de 2e bus 0 - niks. Iemand een idee waar dat voor is om deze beide op dezelfde tijd te laten
vertrekken vanaf Oude-Tonge????

Als reiziger heb ik, voor de eerste keer gebruikmakende van lijn 436, ervaren dat het lijkt of de reis ellenlang duurt
door de vele keren stil staan. Misschien gedaan als pauze voor de chauffeurs maar niet erg klantvriendelijk....
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik denk dat die rijtijd nu zo ruim is omdat de route nieuw is of het vakantie is. Ik verwacht dat de drukte in de schoolweken groter is.
Wellicht haalt Connexxion volgend jaar de rijtijden oplaag, zodat de te vroeg rijden afneemt en de passage betrouwbaarder wordt.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Als vaste klant op dat lijntje kan ik zeggen: dat was bij Arriva ook al zo. Altijd (in daluren) te vroeg op zuidplein. De tijden zijn zo ruim omdat het heel erg druk kan zijn bij de samenvoeging van de a29 en de a59, de rotonde bij Middelharnis en op de Vaanweg. Ook is de shared space een ramp, net zoals de Hobbemastraat. Dat shared space-gedoe zorgt ervoor, samen met de rotonde, dat sommige lijnen wel 10 minuten vertraging hebben, en dat is voor mij als scholier te laat. Nu doen ze bij ons op school daar niet zo moeilijk over, maar bij de andere twee schijnt dat wel zo te zijn.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

In Middelharnis loopt lijn 436 inderdaad nogal eens vertraging op door de vele in- en uitstappers, vooral bij halte Gemeentehuis. Komt soms 2 minuten te vroeg aan en vertrekt 3 minuten te laat richting Stellendam.
Dan is het wel fijn dat er wat tijd over is om het te kunnen compenseren :Y
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Op sommige tijdstippen heb je de ruimte in de dienstregeling inderdaad nodig i.v.m. file / drukte. Deze week is het vakantie, waardoor het een stuk rustiger is, zowel op de A29 en N59 als in Middelharnis. BusFreakRotterdam heeft dus niet helemaal een goede indruk gekregen. :wink:

Het vervelende is echter dat de dienstregeling ook ruim is op tijdstippen dat het totaal niet nodig is. Neem bijvoorbeeld de 436 ri. Rotterdam van 5.40 uur. Ook als de chauffeur heel langzaam rijdt, sta je eerst in Middelharnis een paar minuten te wachten, vervolgens in Oude-Tonge (waar op dat tijdstip helemaal geen aansluiting op andere lijnen is!) zo'n vijf minuten, vervolgens bij N59 P+R nog een paar minuten...
Ik heb Connexxion al bij diverse gelegenheden de suggestie gedaan om de ruimte in de dienstregeling zo mogelijk te verminderen, en dan met name ook bij de ritten die toch geen aansluiting bieden op andere lijnen (o.a. richting Zeeland).

Connexxion heeft toegezegd de uitvoering van de dienstregeling te monitoren en naar aanleiding daarvan de dienstregeling te 'optimaliseren', maar vooralsnog blijft het oorverdovend stil...
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Ik vond de citea's van lijn 436 echt geweldig. :pos:
Heb ze vandaag uitgeprobeerd
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Hoelaat ongeveer? Ik zat rond 14:52 in de 436 naar stellendam.

Vandaag antwoord gehad op twee van mijn klachten. Ik heb ze net alledrie naast elkaar gelegd, en ze zijn bijna hetzelfde.
Het was het wel waard, want bij je 2e klacht gaan ze smijten met dagkaarten *bus* .
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

In de ochtend rond 10 uur was ik bij het gemeentehuis.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

*klein kickje*

Nieuws over het meenemen van de fiets in de 436: ik heb vanmiddag van pzh te horen gekregen dat dit mag in de daluren. Dit is eigenlijk bedoeld voor recreatief gebruik, maar het is voor iedereen toegestaan. Het schijnt dat CXX zelf heeft gekozen om deze service aan te bieden, maar CXX schreef laatst dat dit niet mocht. Raar verhaal dus.

Ook kreeg ik door (zoals vermeld in over je reiservaringen) dat CXX bezig is met het aanpassen van de dienstregeling. Heb meteen maar wat opmerkingen doorgegeven.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Ik zag een R-Net citea en een TCR citaro het terrein van stalling Heinenoord oprijden. Wat deden die daar?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

Er staan daar gewoon R-net citaro's van TCR gestald.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Is dat niet vreselijk veel geldverspilling van mat ritten terwijl als je de bussen in Dirksland stalt je veel minder mat rit kosten kwijt bent.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

TCR rukt vanaf Heinenoord uit naar Zuidplein met de R-net bussen. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Dat snap ik maar in de ochtendspits heeft Connexxion een rit vanaf Dirksland uitbesteed aan TCR.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

Maar dat er twee bussen van TCR in Heinenoord staan wil toch helemaal niet zeggen dat ze er geen in Dirksland hebben staan? Zou me niks verbazen als er sprake is van een zekere roulatie tussen de stallingen, alleen al omdat de werkplaats als ik me niet vergis alleen in Heinenoord zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Dat was ik even vergeten dat de werkplaats er zat. Dat verklaart de Citea 559 ook op Lijn 174 op Zuidplein in mijn fotohoek.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

Ik weet niet of TCR een werplaats heeft in Renesse? en anders ook onderhoud in Oude-Tonge?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Onderhoud en stalling voor 4 bussen zit in O-T. Hoe het met renesse zit weet ik niet, maar ik gok dat daar alleen klein onderhoud gepleegd wordt. In heinenoord staan de R-net bussen voor de spitsversterking.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

* Kuch kuch proest hoest wat een stof.*
Ik wil in de Hoeksche Waard een buurtbus nemen met de mooiste route maar welke kan ik dan het beste nemen? De 711 of de 712?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

De 711! Die heeft niet alleen de langste route, maar ook een route door grote stukken 'buitengebied'.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

henk1234 schreef:Ja, zooi ja. Zodra er ook maar een school is waarvan de onder- of bovenbouw tegelijk uit zijn, heeft de eerste 436 meer weg van veevervoer dan van openbaar vervoer. Vorige week vrijdag ook weer, school X was om 12:00 uit. Resultaat: +- 25 achterblijvers. En dan heb ik het nog niet gehad over de bussen van rond 8:00 :X . Toen het nog van Arriva was had ik er nooit last van. Misschien helpt het labeltje "hoogfrequent" er aan mee, terwijl de drie oude lijnen even frequent of zelfs frequenter waren.

Een belletje over dat soort dingen zou toch niet zo moeilijk zijn? Het zijn daluren, dan staat de helft van de bussen hier toch in de remise. Maar dat is iets voor het HWGO-topic.
Inderdaad meer iets voor in dit topic. :wink:

Het grappige is dat ik zulke taferelen helemaal niet herken. Sowieso maak ik eigenlijk nooit mee dat er iemand moet staan. :wink:
Deels heeft dat er ongetwijfeld mee te maken dat ik vroeg vertrek (even na 6.00 uur 's morgens). Maar ook als ik midden in de spits reis, heb ik de door jou genoemde taferelen nog niet meegemaakt. Ik heb de indruk dat het echt een 'probleem' is dat alleen speelt bij de scholen in Middelharnis. Of in elk geval bij de middelbare scholen. Het vervoer richting Rotterdam lijkt minder last te hebben van zulke problemen.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Klopt helemaal! Als ik 's morgens rond 8:00 naar Middelharnis fiets, zijn er 3 categorieen, te weten:

* 436 naar Zuidplein
*436 naar Middelharnis/Dirksland
*sneldiensten van de 436
nr.1 en 3 zijn halfvol, maar 2 zit afgeladen vol. Dit betreft enkel 2 ritten, die van 8:00 en die van 8:10 (vertrek OT). Die van 8:20 dan weer niet, want dan ben je te laat. De sneldienst van 8:15 is vaak halfvol. Dus met 1 of 2 ritten OT-MH rond 8:00 is het probleem opgelost.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten