Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Van Berlijn naar New York met de bus, hoe dan? :')
M.a.w. die lag er wel erg dik bovenop.
M.a.w. die lag er wel erg dik bovenop.
🍉
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Airbus
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Flixbus N31: Nieuwe nachtbus Den Haag - Delft - Rotterdam - Utrecht - Amersfoort - Apeldoorn - Hannover - Berlijn
Vanaf 3 mei 2016 kun je met Flixbus vanuit Nederland per nachtbus naar Hannover en Berlijn
€5 Binnenlandse trajecten (vanaf prijs)
€29 Enkele reis Den Haag - Berlijn (vanaf prijs)
€10 Toeslag zondag
Verbinding N31:
Dienstregeling Den Haag ↔ Berlijn
Start dinsdag 03.05.2016
Te boeken tot 06.11.2016
Dienstregeling N31:
€5 Binnenlandse trajecten (vanaf prijs)
€29 Enkele reis Den Haag - Berlijn (vanaf prijs)
€10 Toeslag zondag
Verbinding N31:
Dienstregeling Den Haag ↔ Berlijn
Start dinsdag 03.05.2016
Te boeken tot 06.11.2016
Dienstregeling N31:
Code: Selecteer alles
21:15 Den Haag (Centraal Station Busplatform) 08:35
21:40 Delft Station (P+R Nijverheidsplein) 08:15
22:20 Rotterdam Centraal Station 07:45
23:15 Utrecht Centraal 06:45
00:05 Amersfoort Central Station 06:00
00:55 Apeldoorn Bahnhof 05:05
04:50 Hannover ZOB 01:15
08:00 Berlin ZOB 22:00
Laatst gewijzigd door michiel71 op za 16 apr 2016, 12:37, 5 keer totaal gewijzigd.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Amersfoort Central Station en Apeldoorn Bahnhof. okay.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Plus dat de rijtijden binnen Nederland slaapverwekkend traag zijn
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Apeldoorn heeft éindelijk haar nachtverbinding met de Randstad ;)waldo79 schreef:Plus dat de rijtijden binnen Nederland slaapverwekkend traag zijn
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Als je om 22:54 de trein naar Enschede neemt in Den Haag Centraal ben je later weg uit de Randstad en toch eerder in Apeldoorn (0:17). Als je de bus neemt, doe je het toch vooral voor de prijs, dat is wel duidelijk.
De andere kant op (Apeldoorn -> Randstad) hetzelfde trouwens, in beide gevallen ligt het inhaalpunt ergens tussen Amersfoort en Utrecht...
De andere kant op (Apeldoorn -> Randstad) hetzelfde trouwens, in beide gevallen ligt het inhaalpunt ergens tussen Amersfoort en Utrecht...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Ik denk dat deze buslijn vooral geschikt is voor internationale reizigers van en naar Berlijn, die s'nachts willen reizen. Voor binnenlands verkeer heeft deze bus geen meerwaarde.
Re: N31: Nieuwe nachtbus Den Haag - Delft - Rotterdam - Utrecht - Amersfoort - Apeldoorn - Hannover - Berlijn
Vergeleken met Eurolines doet deze lijn van Flixbus (8:45) er ongeveer net zo lang over als Eurolines (reistijd 09:20 uur vanaf Utrecht)michiel71 schreef: Dienstregeling N31:Code: Selecteer alles
21:15 Den Haag (Centraal Station Busplatform) 08:35 21:40 Delft Station (P+R Nijverheidsplein) 08:15 22:20 Rotterdam Centraal Station 07:45 23:15 Utrecht Centraal 06:45 00:05 Amersfoort Central Station 06:00 00:55 Apeldoorn Bahnhof 05:05 04:50 Hannover ZOB 01:15 08:00 Berlin ZOB 22:00
Dienstregeling Eurolines:
Code: Selecteer alles
HEEN TERUG
21:30 Rotterdam 07:30
22:00 Den Haag 06:45
23:15 Amsterdam 05:45
23:55 Utrecht 05:15
01:00 Arnhem 04:00
05:30 Hannover 23:45
06:30 Braunschweig 22:45
07:45 Magdeburg 21:30
09:15 Berlin 20:00
Laatst gewijzigd door michiel71 op wo 04 mei 2016, 03:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
En, wat is je punt? Een bus is even snel als een bus? :')
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Vergeleken met de trein (6 uur) doet de bus er naar Berlijn ongeveer 50% langer over (9uur vanaf Utrecht)Z2N schreef:En, wat is je punt? Een bus is even snel als een bus? :')
maar kost een bus ticket (€29) gemiddeld minder dan een derde van een (last minute) treinticket (€109) ;)
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Voor dat punt leg je dan de nadruk op de verkeerde punten. Dat lijdt tot informatiestress, wat desinteresse tot gevolg heeft.michiel71 schreef:Vergeleken met de trein (6 uur) doet de bus er naar Berlijn ongeveer 50% langer over (9uur vanaf Utrecht)Z2N schreef:En, wat is je punt? Een bus is even snel als een bus? :')
maar kost een bus ticket (€29) gemiddeld minder dan een derde van een (last minute) treinticket (€109) ;)
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
De nadruk op reistijd is sowieso niet erg relevant, want dit is een nachtlijn. Een nachttrein naar Berlijn is er helaas niet meer. Nog even en er zijn überhaupt geen internationale nachttreinen meer in Nederland.
Overdag heb je naar Berlijn de keuze uit drie vervoersmiddelen: vliegtuig, trein en bus. Iemand voor wie de reistijd belangrijk is, kan sowieso beter het vliegtuig nemen. 's Nachts wil je 's avonds vertrekken, en 's ochtends aankomen. Een nachtbus of nachttrein mag dus ook niet te snel zijn, anders sta je om 4 uur 's nachts alweer op een verlaten station.
Vooral het nachtbusnetwerk van FlixBus vanuit Amsterdam is vrij imposant: 2 nachtbussen naar Hamburg en Berlijn (vroege en late nacht), München, Parijs, Praag, Wenen, Kopenhagen, en ik ben vast nog wel een paar vergeten. De nachtbus naar Kopenhagen wordt de 3e FlixBus-nachtbus vanuit Amsterdam naar Hamburg! Met de trein kan je überhaupt niet zonder overstap van Nederland naar Hamburg.
Overdag heb je naar Berlijn de keuze uit drie vervoersmiddelen: vliegtuig, trein en bus. Iemand voor wie de reistijd belangrijk is, kan sowieso beter het vliegtuig nemen. 's Nachts wil je 's avonds vertrekken, en 's ochtends aankomen. Een nachtbus of nachttrein mag dus ook niet te snel zijn, anders sta je om 4 uur 's nachts alweer op een verlaten station.
Vooral het nachtbusnetwerk van FlixBus vanuit Amsterdam is vrij imposant: 2 nachtbussen naar Hamburg en Berlijn (vroege en late nacht), München, Parijs, Praag, Wenen, Kopenhagen, en ik ben vast nog wel een paar vergeten. De nachtbus naar Kopenhagen wordt de 3e FlixBus-nachtbus vanuit Amsterdam naar Hamburg! Met de trein kan je überhaupt niet zonder overstap van Nederland naar Hamburg.
Flixbus stopt met lijndienst Brussel - Antwerpen - Eindhoven - Nijmegen - Arnhem - Hengelo - Enschede Berlijn (N81, 181
M.i.v. 27 april 2016 stopt Flixbus met 4 lijndiensten tussen Brussel en Nederland en 3 lijndiensten tussen Nederland en Berlijn.@Flixbus_NL schreef:@Peetertje dat klopt. Vanaf 3 mei deze lijn (N31) aangeboden: Den Haag - Delft - Rotterdam - Utrecht - Amersfoort - Apeldoorn - Hannover - Berlijn.@Peetertje schreef:@FlixBus_NL Word de busdienst Brussel-Eindhoven-Nijmegen-Berlijn eind deze maand beeindigd? Niet meer te boeken.
N81 Berlin - Hannover - Enschede - Hengelo - Arnheim - Nimwegen - Eindhoven - Antwerpen - Brüssel
181 Berlin - Hannover - Enschede - Hengelo - Arnhem - Nijmegen - Eindhoven - Antwerpen - Brüssel
281 Berlin - Hamburg - Bremen - Enschede - Hengelo - Arnheim - Nimwegen - Eindhoven - Antwerpen - Brüssel
Code: Selecteer alles
N81 181 281 281 N81 281 281 181
19:10 06:20 11:10 15:50 Bruxelles 10:45 14:30 19:15 23:50
20:05 07:15 12:05 16:45 Antwerpen 09:55 13:40 18:25 23:00
21:25 08:35 13:25 18:05 Eindhoven 08:35 12:20 17:05 21:40
22:30 09:40 14:30 19:10 Nijmegen 07:30 11:15 16:00 20:35
23:00 10:10 15:00 19:35 Arnhem 07:00 10:45 15:30 20:05
00:10 11:20 16:10 Hengelo 05:45 14:20 18:50
00:30 11:40 16:30 Enschede 05:25 14:00 18:30
03:50 15:35 | Hannover 02:10 | 14:45
| | 19:00 Bremen Hbf | 11:35 |
| | 21:30 Hamburg ZOB | 09:30 |
07:00 18:45 00:40 Berlin ZOB 23:00 06:05 11:30
Code: Selecteer alles
21:15 Den Haag 08:35
21:40 Delft 08:15
22:20 Rotterdam 07:45
23:15 Utrecht 06:45
00:05 Amersfoort 06:00
00:55 Apeldoorn 05:05
04:50 Hannover 01:15
08:00 Berlin ZOB 22:00
Laatst gewijzigd door michiel71 op wo 04 mei 2016, 04:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Haha kut, in mei/juni wilde ik gebruik gaan maken van de N81.
Nou ja, dan gaan we maar niet.
Nou ja, dan gaan we maar niet.
🍉
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Je kunt toch met de N31 gaan?Hainje schreef:Haha kut, in mei/juni wilde ik gebruik gaan maken van de N81.
Nou ja, dan gaan we maar niet.
Of anders heeft Eurolines nog wel een nachtbus naar Berlijn.
Bovendien liggen de vanaf prijzen bij Eurolines een stuk lager (€44) dan bij Flixbus (€58) bij een retourticket.
Nóg goedkoper is een ticket van CityBusExpress (vanaf €26), maar dan heb je in mei maar de keus uit 2 data (donderdag 5 mei en zondag 8 mei)
EDIT: Met een kortingsvoucher kost een retourtje tijdelijk maar €19,95 ipv €52.
https://dailydeal.de/national/shopping- ... ein-master
Dienstregeling CityBusExpress:
Code: Selecteer alles
HEEN TERUG
06:30 Utrecht 02:00
07:15 Amsterdam 01:30
08:00 Amersfoort 01:00
09:30 Enschede 23:45
12:45 Hannover 20:30
16:00 Berlin 17:15
Laatst gewijzigd door michiel71 op do 07 apr 2016, 02:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Nah, ik vond het handig dat de bus vanuit Eindhoven vertrok. Nu moet ik weer helemaal richting Veluwe/Twente om over te stappen. Dan spaar ik liever door voor een treinkaartje. Het voordeel is nu toch weg.
🍉
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Vreemd trouwens dat deze Citybusexpress van Utrecht via Amsterdam naar Amersfoort rijdt.michiel71 schreef:
Nóg goedkoper is een ticket van CityBusExpress (vanaf €19), maar dan heb je in mei maar de keus uit 2 data (donderdag 5 mei en zondag 8 mei)
Dienstregeling CityBusExpress:Code: Selecteer alles
HEEN TERUG 06:30 Utrecht 02:00 07:15 Amsterdam 01:30 08:00 Amersfoort 01:00 09:30 Enschede 23:45 12:45 Hannover 20:30 16:00 Berlin 17:15
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Zo vreemd is dat toch niet? Amsterdam is voor de lowbudgetreiziger een belangrijk opstappunt. Dat die bus uit Utrecht komt doet er voor hen niet toe.
En als de prijs je criterium is, ga je niet voor de snelste reis. En op een tripje Utrecht-Berlijn vallen die 50 km omrijden via Amsterdam best wel mee.
En als de prijs je criterium is, ga je niet voor de snelste reis. En op een tripje Utrecht-Berlijn vallen die 50 km omrijden via Amsterdam best wel mee.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Hij kan natuurlijk ook gewoon in Amsterdam starten en dan via Utrecht en Amersfoort naar Duitsland rijden. Dat is voor de reizigers die bijvoorbeeld in Utrecht opstappen, ook iets begrijpelijker.waldo79 schreef:Zo vreemd is dat toch niet? Amsterdam is voor de lowbudgetreiziger een belangrijk opstappunt. Dat die bus uit Utrecht komt doet er voor hen niet toe.
En als de prijs je criterium is, ga je niet voor de snelste reis. En op een tripje Utrecht-Berlijn vallen die 50 km omrijden via Amsterdam best wel mee.
Re: Flixbus stopt met lijndienst Brussel - Antwerpen - Eindhoven - Nijmegen - Arnhem - Hengelo - Enschede Berlijn (N81,
Waar heb je die info vandaan?michiel71 schreef:M.i.v. 27 april 2016 stopt Flixbus met 4 lijndiensten tussen Brussel en Nederland en 3 lijndiensten tussen Nederland en Berlijn.@Flixbus_NL schreef:@Peetertje dat klopt. Vanaf 3 mei deze lijn (N31) aangeboden: Den Haag - Delft - Rotterdam - Utrecht - Amersfoort - Apeldoorn - Hannover - Berlijn.@Peetertje schreef:@FlixBus_NL Word de busdienst Brussel-Eindhoven-Nijmegen-Berlijn eind deze maand beeindigd? Niet meer te boeken.
Re: Flixbus stopt met lijndienst Brussel - Antwerpen - Eindhoven - Nijmegen - Arnhem - Hengelo - Enschede Berlijn (N81,
Het twitter-bericht (6 apr. 2016 14:53) van @Flixbus_NL
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Oh ik zie dat Statler_Rail een uur geleden heeft gereageerd op die tweet.
🍉
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten