Gister nog op lijn 83groningen schreef:De 3097 heb ik vanuit Groningen in de richting van lijn 61 en 140 gezien. De 140 vanmorgen nog.De 3097 staat ook al een tijdje in Appingedam.
Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Bijna geen nieuws meer, maar de 3400 hobbelt al weer een aantal dagen op lijn 11 rond ter vervanging van een 25 meter bus.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De chauffeur van de 11 die ik vanmiddag had dacht dat hij 4 minuten na ingang stremming nog wel even over de Grote Markt kon (of hij was de stremming vergeten). Sta je dan met je 25meter op het Kwinkenplein. Via Kattenhage de Turfsingel op wat met een 25meter echt maar net te doen is, zaten bijna tegen een van de palen van de VRI aan.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Voor wie het niet wisten, een soort van Frieschepalen, maar dan in Groningen.Nicketick schreef:......... de palen van de VRI
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Was het nog een beetje een drukke koningsnacht voor het busvervoer ondanks de regen en sneeuwbuien?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ja, het was best druk vannacht. Maar dat was waarschijnlijk juist vanwege het weer. Daardoor gingen minder mensen op de fiets en meer met de bus.
Basislijn
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ja, zo kan je er natuurlijk ook naar kijken! Gelukkig maar dat het goed bezet was, er reden natuurlijk ook wel erg veel verschillende buslijnen.
Vorig jaar was de 461/65 toch overvol? Hebben ze dit jaar wel gelede bussen ingezet of waren het vooral standaard streek en standaard stadsbussen?
Vorig jaar was de 461/65 toch overvol? Hebben ze dit jaar wel gelede bussen ingezet of waren het vooral standaard streek en standaard stadsbussen?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dit jaar waren 65 en 61 losgekoppeld. Beide reden met van alles en nog wat, maar 65 overwegend standaard streek. Bussen waren goed gevuld maar niet overvol.
Basislijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Het schijnt ondertussen zo druk te zijn in Groningen dat er extra bussen bovenop de geplande extra bussen ingezet moeten worden:
OVBGD roept zelfs mensen op om maar te gaan lopen naar Stadspark
OVBGD roept zelfs mensen op om maar te gaan lopen naar Stadspark
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
En dat gaat allemaal goed bij tunnels en viaducten en zo?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Die zijn er niet op de looproute. Overigens wel op het feestterrein zelf en dat gaat altijd prima.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Vanochtend zat ik in een overvolle 11 door een activiteit van de Hanzehogeschool. Chauffeur wou de deuren sluiten om weg te rijden, echter bleven er een paar mensen achter die er niet meer in pasten en kwamen er nog wat mensen aan lopen die snel tussen de sluitende deur stapten zodat deze weer open ging en er nog een paar man in konden stappen. Chaos dus.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/163269/St ... op-de-loer
Hebben we in Groningen straks dan alleen Q-link en stadslijnen rijden?
Wel vervelende actie, het maakt het OV wel minder betrouwbaar en kan juist de forens weer minder vasthouden.
Hebben we in Groningen straks dan alleen Q-link en stadslijnen rijden?
Wel vervelende actie, het maakt het OV wel minder betrouwbaar en kan juist de forens weer minder vasthouden.
-
- Berichten: 526
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Alleen stadsbus en Qlink? Hoezo?
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Het staat er alsof alleen streekbuschauffeurs staken. Stadsdienst viel toch onder een andere tak?
-
- Berichten: 526
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Oh op die manier.
Ja die hebben een andere CAO, maar werken wel voor het zelfde bedrijf. Denk niet dat de helft gaat staken en de andere helft niet.
Daarnaast rijden er ook mensen met OV CAO bij de stadsdienst.
Ook lastig want lijn 3, 4 en 5 wordt gereden door stad en streek. 11 en 15 vooral door streek maar ook een paar ritten door stad.
Ja die hebben een andere CAO, maar werken wel voor het zelfde bedrijf. Denk niet dat de helft gaat staken en de andere helft niet.
Daarnaast rijden er ook mensen met OV CAO bij de stadsdienst.
Ook lastig want lijn 3, 4 en 5 wordt gereden door stad en streek. 11 en 15 vooral door streek maar ook een paar ritten door stad.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dan zou je denk ik weer die rare situatie krijgen dat er een enkele rit wel rijdt en het een gok wordt...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Een Arriva chauffeur had het gepresteerd om zich klem te rijden met het dak onder het Emmaviaduct. In plaats van de afslag voor de HOV-as was hij een te vroeg afgeslagen een van de parkeerplaatsen op. Even later stond er een 133 half in de bocht vanaf station het Emmaviaduct met politie erbij.
Edit: nu met beeld https://twitter.com/JarnoDuursma/status ... 3699202048
Edit: nu met beeld https://twitter.com/JarnoDuursma/status ... 3699202048
-
- Berichten: 526
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Daar liepen al weddenschappen over wie de eerste zou zijn die daar een bus klem zou rijden
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Het lijkt erop dat alleen de airco unit eraf is gereden. Die plek is voor maximaal 3.2 meter hoge voertuigen. De gemiddelde bus zonder airco zit rond 3,2 meter hoogte. Maar de schade is niet duidelijk te zien op de foto's dus het zou ook zomaar meer schade kunnen zijn.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Op OVnieuws een artikel over de verslechterde busverbinding naar Nijkerk, sinds het schrappen van enkele spitsritten. Wat vindt men hier van de 2x/u ochtendspits en rest van de dag 1x lijn 39?
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik woon zelf niet in Niekerk, maar een paar dorpen verderop en profiteer dus vooral van lijn 133 die vaker rijdt. De enkele keer dat ik (in de middagspits) lijn 39 neem lijkt deze wel een stuk voller te zitten dan vóór 8 mei. Het is vooral jammer dat er in de ochtendspits nu geen snellere bus (639) meer rijdt en dat je vanuit lijn 11 die 2x/uur rijdt in de middagspits niet meer automatisch een overstap in Zuidhorn hebt.
Iemand hier die overigens weet wat het alternatief voor Niekerk uit dat artikel is?
Iemand hier die overigens weet wat het alternatief voor Niekerk uit dat artikel is?
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Hoeveel instappers zijn er in Niekerk dan? Rechtvaardigt het aantal instappers een kwartierdienst van 39 en 639 naar Groningen?
Lijn 39 en de trein naar Groningen is een half uur, biedt dat geen goed alternatief?
Lijn 39 en de trein naar Groningen is een half uur, biedt dat geen goed alternatief?
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Het gaat waarschijnlijk vooral om de middagspits: daar is men van 2x/uur een bus (39) naar 1x/uur een bus gegaan. Of alleen Niekerk (en het dorp ernaast: Oldekerk) een halfuursdienst rechtvaardigt vraag ik mij af: er zijn meestal niet meer dan 10 passagiers per rit in de spits voor beide dorpen samen. Een kwartiersdienst is sowieso overkill.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten