Dienstregeling 2016
Re: Dienstregeling 2016
Ik heb het idee dat dit komt omdat er nu meer goederenpaden op de Brabantroute zijn vanwege de werkzaamheden op de Betuweroute.
Re: Dienstregeling 2016
Zo'n groot rondje maken frustreert de punctualiteit toch?Bee schreef:De vorige keer dat er geen ruimte was in Breda om te keren werd de treindienst Den Haag - Breda geknipt in Lage Zwaluwe en het zuidelijke stuk aan Utrecht - Breda toegevoegd. Bijzonder dat ze nu gewoon alles aan elkaar plakken.
Re: Dienstregeling 2016
Dat hoeft niet persé. Als er op een knooppuntstation (in dit geval Breda) lang gestopt wordt, worden kleine vertragingen opgevangen. Dit is zelfs beter dan 2 korte keringen. Het probleem is wel dat verstoringen makkelijker problemen kunnen geven buiten het verstoorde baanvak.
Re: Dienstregeling 2016
De NS dienstregeling van 2016 is wel okee, maar de dienstregeling van 2017 wordt iets minder leuk.
http://www.treinreiziger.nl/reizen/nieu ... gen-147412
Kortom een aantal van de wijzigingen.
Sprinter 5000/5100(Den Haag- Dordrecht)
-Rijden maar tot Dordrecht en niet meer tot Roosendaal/Breda.
InterCity 1900 (Den Haag- Eindhoven)
- Rijdt via HSL en slaat Dordrecht over. Deze rijdt ook niet meer naar Venlo.
Intercity 2600(Dordrecht- Lelystad)/Intercity 2200(Vlissingen- Amsterdam)
-Rijdt tot Dordrecht en IC 2200 rijdt door naar Vlissingen.
-IC 2200 staat langer stil in Roosendaal
-Intercity 2600 stopt in Amsterdam niet meer op Lelylaan, A'dam Centraal en Sloterdijk
Sprinters 4100, 4200, 14100(Rotterdam- Hoek van Holland)
-Rijden niet meer en pas 2018 rijden de metro's van Nesselande/Binnehof naar Hoek van Holland.
Sprinter 9800(Den Haag- Utrecht)
-Stop in Woerden duurt nu 8 minuten
Intercity 1500(Enkhuizen- A'dam)
-Rijdt net als IC 14500 tot Amsterdam en niet meer naar Amersfoort
Inercity International
-Rijdt niet meer via Dordrecht/Rossendaal, maar Via HSL.
Intercity 9200 (Roosendal- Zwolle)
-Stop tussen Arnhem en Nijmegen niet meer op tussengelegen stations.
OVERIG
-Op Leeuwarden-Zwolle komt er in 2x/u een intercity en een sprinter Leeuwarden- Meppel en Meppel Zwolle.
-Sprinters van Limburg worden in 2017 uitgevoerd door Arriva.
-De Veolia treindiensten worden allemaal overgenomen door Arriva.
-Tussen Amsterdam en Utrecht rijden er 4 sprinters per uur in spits en dal.
-Tussen Assen en Groningen meer Sprinters
Dit zijn niet alle wijzigingen. Die kan je vinden als je op de link klikt.
Mijn mening over dat HSL gedoe is dat ik er erge in heb. Er vielen zoveel Fyra's uit door wind en allerlei problemen. Als dat ook met de IC uit Eindhoven gaat gebeuren, kan je er net zo goed een uurdienst handhaven.
http://www.treinreiziger.nl/reizen/nieu ... gen-147412
Kortom een aantal van de wijzigingen.
Sprinter 5000/5100(Den Haag- Dordrecht)
-Rijden maar tot Dordrecht en niet meer tot Roosendaal/Breda.
InterCity 1900 (Den Haag- Eindhoven)
- Rijdt via HSL en slaat Dordrecht over. Deze rijdt ook niet meer naar Venlo.
Intercity 2600(Dordrecht- Lelystad)/Intercity 2200(Vlissingen- Amsterdam)
-Rijdt tot Dordrecht en IC 2200 rijdt door naar Vlissingen.
-IC 2200 staat langer stil in Roosendaal
-Intercity 2600 stopt in Amsterdam niet meer op Lelylaan, A'dam Centraal en Sloterdijk
Sprinters 4100, 4200, 14100(Rotterdam- Hoek van Holland)
-Rijden niet meer en pas 2018 rijden de metro's van Nesselande/Binnehof naar Hoek van Holland.
Sprinter 9800(Den Haag- Utrecht)
-Stop in Woerden duurt nu 8 minuten
Intercity 1500(Enkhuizen- A'dam)
-Rijdt net als IC 14500 tot Amsterdam en niet meer naar Amersfoort
Inercity International
-Rijdt niet meer via Dordrecht/Rossendaal, maar Via HSL.
Intercity 9200 (Roosendal- Zwolle)
-Stop tussen Arnhem en Nijmegen niet meer op tussengelegen stations.
OVERIG
-Op Leeuwarden-Zwolle komt er in 2x/u een intercity en een sprinter Leeuwarden- Meppel en Meppel Zwolle.
-Sprinters van Limburg worden in 2017 uitgevoerd door Arriva.
-De Veolia treindiensten worden allemaal overgenomen door Arriva.
-Tussen Amsterdam en Utrecht rijden er 4 sprinters per uur in spits en dal.
-Tussen Assen en Groningen meer Sprinters
Dit zijn niet alle wijzigingen. Die kan je vinden als je op de link klikt.
Mijn mening over dat HSL gedoe is dat ik er erge in heb. Er vielen zoveel Fyra's uit door wind en allerlei problemen. Als dat ook met de IC uit Eindhoven gaat gebeuren, kan je er net zo goed een uurdienst handhaven.
Laatst gewijzigd door OmniLezer op do 10 mar 2016, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Dienstregeling 2016
IC 2600 wordt alsvolgt aangepast:
-Geknipt in een deel Dordrecht- Schiphol (als 2400) en Amsterdam Centraal-Almere Centrum.
-Op Vlissingen-Dordrecht vervangen door IC 2200,
-Op Dordrecht-Schiphol door de IC 2400
-Op Schiphol-Amsterdam door een doorgetrokken SPR 4600 (wordt Sprinter Hoofddorp-Amsterdam-Zwolle)
-IC 2400 rijdt na Schiphol als extra ("3de en 4de") IC naar Lelystad. Stopt op Duivendrecht en Almere Buiten.
-Huidige IC 1500 wordt geknipt in Enkhuizen-Amsterdam (4500) en Amsterdam-Amersfoort/Deventer (1500). Spits IC 14500 gaat ook te Hoorn Kersenboogerd stoppen
Op Leeuwarden-Zwolle is de bedoeling dat er 2 IC's rijden en 2 SPR Meppel-Leeuwarden gaan rijden. Door problemen met de stroomvoorziening gaat dit voorlopig niet door en wordt het huidige dienstregelingmodel gereden. (1 echte IC, 1 Stop-IC en een sprinter Leeuwarden-Meppel)
-Geknipt in een deel Dordrecht- Schiphol (als 2400) en Amsterdam Centraal-Almere Centrum.
-Op Vlissingen-Dordrecht vervangen door IC 2200,
-Op Dordrecht-Schiphol door de IC 2400
-Op Schiphol-Amsterdam door een doorgetrokken SPR 4600 (wordt Sprinter Hoofddorp-Amsterdam-Zwolle)
-IC 2400 rijdt na Schiphol als extra ("3de en 4de") IC naar Lelystad. Stopt op Duivendrecht en Almere Buiten.
-Huidige IC 1500 wordt geknipt in Enkhuizen-Amsterdam (4500) en Amsterdam-Amersfoort/Deventer (1500). Spits IC 14500 gaat ook te Hoorn Kersenboogerd stoppen
Op Leeuwarden-Zwolle is de bedoeling dat er 2 IC's rijden en 2 SPR Meppel-Leeuwarden gaan rijden. Door problemen met de stroomvoorziening gaat dit voorlopig niet door en wordt het huidige dienstregelingmodel gereden. (1 echte IC, 1 Stop-IC en een sprinter Leeuwarden-Meppel)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Dienstregeling 2016
Advies van het locov: http://www.locov.nl/Images/Locov%202016 ... 373412.pdf
Re: Dienstregeling 2016
Voor 2017 is een apart onderwerp, lijkt me niet nodig dit hier te bespreken.
Richting Den Haag staat men in Breda 11 minuten stil en vervolgens ook nog 2 minuten in Lage Zwaluwe, richting Utrecht 7 minuten in Breda en 5 minuten in 's-Hertogenbosch. Het is vooral een drama voor de materieelinzet, bij verstoringen zit het materieel vrij snel op de verkeerde plaats en krijg je de situatie dat een drukke spitstrein opeens met een los treinstel rijdt terwijl een rustigere trein net na de spits opeens op volle sterkte rijdt.waldo79 schreef:Zo'n groot rondje maken frustreert de punctualiteit toch?
Re: Dienstregeling 2016
4600 wordt Den Haag - Amsterdam - Zwolle, 5700 wordt verkort tot Hoofddorp (en de 3300 neemt de spitsritten naar Leiden over van de 4300).MdJ schreef: SPR 4600 (wordt Sprinter Hoofddorp-Amsterdam-Zwolle)
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2016
Ik dacht dat vanaf mei (vorige maand) station Arnhem officieel hernoemd zou worden naar Arnhem Centraal. Maar tot op heden lijkt dat nog niet gebeurd te zijn. Weet iemand iets meer van de planning?
Re: Dienstregeling 2016
Ik las toevallig gisteren dat er op de TBP's inmiddels "Arnhem Centraal" als eindstation en "Arnhem C." als tussenstation zou staan en dat bij de ingang van de nieuwe dienstregeling de vertrekstaten en borden aangepast zouden worden.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2016
Wat een halfslachtig gedoe zeg, wacht dan gewoon tot december en doe het in één keer goed... -o-
Ik zie nu dat de nieuwe naam nu gedeeltelijk is ingevoerd in de online reisinformatie.
Ik zie Arnhem C. voorbijkomen in de actuele vertrektijden, maar je kan geen tijden opvragen van Arnhem Centraal.
Als ik in de reisplanner Ah intyp maakt 'ie er Arnhem Centraal van, maar als ik Arnhem intyp niet.
Ik zie nu dat de nieuwe naam nu gedeeltelijk is ingevoerd in de online reisinformatie.
Ik zie Arnhem C. voorbijkomen in de actuele vertrektijden, maar je kan geen tijden opvragen van Arnhem Centraal.
Als ik in de reisplanner Ah intyp maakt 'ie er Arnhem Centraal van, maar als ik Arnhem intyp niet.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2016
Ah, de automatische stationsomroep is ook aangepast hoorde ik zojuist in Utrecht.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- AppleMoose
- Berichten: 6061
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Dienstregeling 2016
NS komt hier de gemeente (deels) tegemoet. Die wilde de toevoeging van centraal zo snel mogelijk ingevoerd hebben (want dat trekt extra toeristen of zo ). Aan de andere kant snap ik niet waarom die toevoeging niet eerder is toegevoegd. De wens voor deze toevoeging lag er al vanaf het moment dat het stationsproject van start ging...reisthijs schreef:Wat een halfslachtig gedoe zeg, wacht dan gewoon tot december en doe het in één keer goed... -o-
Goh.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2016
Arnhem is waarschijnlijk een synoniem. Stationsnamen zijn gedoe: ze veranderen net te weinig om het meteen te kunnen doen en net te veel om ze in te kunnen bakken in software.reisthijs schreef:Wat een halfslachtig gedoe zeg, wacht dan gewoon tot december en doe het in één keer goed... -o-
Re: Dienstregeling 2016
Kijkend naar deze week heeft men (eindelijk) een aantal verbeteringen doorgevoerd in de [serie=Sprinter|2016|(Hoorn -) Alkmaar - Haarlem - Amsterdam Centraal14800[/serie] in het nieuwe wijzigingsblad. Zo te zien zijn is het aantal composities met solo SGM teruggebracht van 4 naar 2. Onder andere de 14810 en 14818 reden deze week met twee stellen. Wel lijkt er nogal wat instabiliteit te zijn qua samenstelling, twee stellen is consistent maar de ene dag is het SGM4, de andere dag SGM5 en weer een andere dag SGM6. Op zich is SGM5 niet veel slechter dan DDZ4 en bied SGM6 zelfs meer zitplaatsen, zolang de NS de tweetjes en drietjes niet uit elkaar kan houden en er regelmatig twee tweetjes samen rijden zal SGM geen succes worden hier. In de [serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] lukt dat beter, al komt het hier ook regelmatig voor dat er een tweetje op de plek van een drietje zit.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2016
Morgen, op 27 juni, rijden treinen 14525 en 1556 als het goed is met DDM1 7204 en loc 1760. Dit aldus een bericht op Somda en Facebook. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2016
Hoorde net in Breda omgeroepen worden dat er vanaf 10 oktober 'kleine wijzigingen' zijn in de dienstregeling. Staan die ook ergens?
Re: Dienstregeling 2016
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Dienstregeling 2016
Ja, in het laatste deel van de adviesaanvraag die hier te vinden is: http://locov.nl/actueel/publicaties/loc ... ngsbl.aspx
Oh of daar waar Suus zegt ;)
Oh of daar waar Suus zegt ;)
Re: Dienstregeling 2016
Dat zijn wel hele kleine wijzigingen. Bedankt voor de link!
Re: Dienstregeling 2016
Dat is elk jaar, in exact week 41 beginnen de blaadjes altijd te vallen dus moeten treinen in bosrijke omgevingen extra rijtijd krijgen. Daarnaast krijgt SGM-II een landelijk verbod om solo te rijden, er moet altijd een drietje aan vast zitten omdat de tweetjes moeite hebben met gladde sporen (de drietjes zijn daartegen beschermd met magneetremmen, de tweetjes niet).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2016
Opvallend dit jaar is dat ze de blaadjes tussen Utrecht en Amersfoort, die uitsluitend op het spoor vielen rond 20 en 50 minuten over het uur, dit jaar blijkbaar vastgelijmd hebben De 1 minuut eerdere vertrektijd van de (12)500 zit niet meer in het herfst-wijzigingsblad dit jaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2016
Het leuke van de nieuwe diestregeling is dat mijn reizen van Groningen naar Roosendaal en verder naar Zeeland langer duren.
Ik reis alleen op zondag.
Oud:
Groningen 6.46 Zwolle 7.43 - 7.48 Rotterdam 9.25 - 9.41 Vlissingen 11.26
Nieuw:
Groningen 6.46 Leiden 9.13 - 9.15 Vlissingen 11.39
Ik reis alleen op zondag.
Oud:
Groningen 6.46 Zwolle 7.43 - 7.48 Rotterdam 9.25 - 9.41 Vlissingen 11.26
Nieuw:
Groningen 6.46 Leiden 9.13 - 9.15 Vlissingen 11.39
Re: Dienstregeling 2016
Oké. Wat is de link met dienstregeling 2016?
-
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Dienstregeling 2016
Ik denk dat hij de dienstregeling 2016 terug wil.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten