Groei spoorverkeer valt tegen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Groei spoorverkeer valt tegen
Groei spoorverkeer valt tegen
Geplaatst op: zaterdag 16 mei 2009 om 21:26
Laatst bijgewerkt: zaterdag 16 mei 2009 om 21:26
Het lukt het kabinet niet om meer mensen de trein in te krijgen. Het kabinet wijt dit aan de verslechtering van de economie, waardoor er minder wordt gereisd. Dit blijkt uit het vrijdag gepubliceerde jaarverslag van het kabinet over 2008.
Lees verder
Geplaatst op: zaterdag 16 mei 2009 om 21:26
Laatst bijgewerkt: zaterdag 16 mei 2009 om 21:26
Het lukt het kabinet niet om meer mensen de trein in te krijgen. Het kabinet wijt dit aan de verslechtering van de economie, waardoor er minder wordt gereisd. Dit blijkt uit het vrijdag gepubliceerde jaarverslag van het kabinet over 2008.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Groei spoorverkeer valt tegen
Welke maatregelen heeft het kabinet dan genomen om meer treinreizigers te krijgen?
Re: Groei spoorverkeer valt tegen
Lekker makkelijk om het te wijten aan "de verslechtering van de economie".
Een ander zou juist gezegd hebben dat "de verslechtering van de economie" juist een uitgelezen kans is om mensen in de trein/het OV te krijgen
Een ander zou juist gezegd hebben dat "de verslechtering van de economie" juist een uitgelezen kans is om mensen in de trein/het OV te krijgen
Re: Groei spoorverkeer valt tegen
Zolang Eurlings niet hoogstpersoonlijk op tankstations mensen in de trein duwt gaat het natuurlijk nooit werken om meer mensen uit de auto en in de trein te krijgen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Groei spoorverkeer valt tegen
Precies. Ik ben wel benieuwd naar de ontwikkeling van de mobiliteit in het algemeen: hoe staat het met de ontwikkeling van het aantal autokilometers bijvoorbeeld?Chauf21 schreef:Lekker makkelijk om het te wijten aan "de verslechtering van de economie".
Een ander zou juist gezegd hebben dat "de verslechtering van de economie" juist een uitgelezen kans is om mensen in de trein/het OV te krijgen
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Groei spoorverkeer valt tegen
WSM schreef:Precies. Ik ben wel benieuwd naar de ontwikkeling van de mobiliteit in het algemeen: hoe staat het met de ontwikkeling van het aantal autokilometers bijvoorbeeld?Chauf21 schreef:Lekker makkelijk om het te wijten aan "de verslechtering van de economie".
Een ander zou juist gezegd hebben dat "de verslechtering van de economie" juist een uitgelezen kans is om mensen in de trein/het OV te krijgen
Auto:
1994: 120,4 miljard reizigerskm
2007: 139,5 miljard reizigerskm
15,86 % stijging
Trein:
1994: 12,6 miljard reizigerskm
2007: 15,4 miljard reizigerskm
22,22 % stijging.
bron
Re: Groei spoorverkeer valt tegen
Helaas staat 2008 er nog niet bij.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Groei spoorverkeer valt tegen
Een trend over 13 jaar of een trend over 14 jaar. Wat boeit dat?WSM schreef:Helaas staat 2008 er nog niet bij.
Je kunt natuurlijk de verschillen uitprepareren. Kijk dan eens naar 1994 - 2006.
Auto: + 15,11 %
Trein: + 26,19 %
Je kunt zien wat je wilt zien natuurlijk :)
Re: Groei spoorverkeer valt tegen
De vraag wat de economische crisis met de mobiliteit heeft gedaan is natuurlijk wel een leuke. Ik las in de Op de Rails dat het lange-afstandsverkeer in Groot-Brittannië in het laatste kwartaal van 2008 met 0,3% is gedaald. Tussen 2003 en 2007 bedroeg de stijging gemiddeld nog 7% per jaar. Dat zijn wel substantiële verschillen. Helaas wordt ook daar de automobiliteit niet genoemd.
Re: Groei spoorverkeer valt tegen
Zo zo, 31 % in VIER jaar (1,07^4). Waar wij met goeie wil 26 % in TWAALF jaar halen. Dat geeft toch te denken..
Re: Groei spoorverkeer valt tegen
Het gaat in deze vergelijking wel om zowel het lange-afstandsverkeer als het vervoer in London. Het lange-afstandsverkeer an sich haalde 26,2% tussen 1993 en 2003. De totale stijging in die periode bedroeg 36,1%.
Re: Groei spoorverkeer valt tegen
En hoe is dat NIET significant beter dan de Nederlandse groeicijfers?Wubbo schreef:Het gaat in deze vergelijking wel om zowel het lange-afstandsverkeer als het vervoer in London. Het lange-afstandsverkeer an sich haalde 26,2% tussen 1993 en 2003. De totale stijging in die periode bedroeg 36,1%.
Re: Groei spoorverkeer valt tegen
Nederland heeft de afgelopen 13 jaar constante groeicijfers laten zien, terwijl in het VK jaren van ellende zijn geweest op het spoor door een te extreme privatisering. Daar komt nog bij dat het net in de VK ontzettend verouderd was, en dat pas in recentere jaren door de aanschaf van nieuwe treinen een groei van het aantal reizigers is ontstaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Groei spoorverkeer valt tegen
Kleine correctie: Het spoor was voor de privatisering al uitgewoond, en daarna heeft het een tijd geduurd voordat de sector van de schok (die groter was dan in Nederland) te bekomen. Nu is de punctualiteit volgens de overheidsberichtgeving groter dan in Nederland zo viel me afgelopen winter op toen ik in Engeland heb rondgereisd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Groei spoorverkeer valt tegen
En is die dan zowel daar als hier volgens de eu 5 min norm, of daar de eu norm en hier onze eigen 3 min norm. daar ontstaat nog wel eens verwarring over.Vinny schreef:Kleine correctie: Het spoor was voor de privatisering al uitgewoond, en daarna heeft het een tijd geduurd voordat de sector van de schok (die groter was dan in Nederland) te bekomen. Nu is de punctualiteit volgens de overheidsberichtgeving groter dan in Nederland zo viel me afgelopen winter op toen ik in Engeland heb rondgereisd.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten