Visie OV-bedrijven: sneller reizen binnen de Randstad
Re: Visie OV-bedrijven: sneller reizen binnen de Randstad
Dat zal waarschijnlijk worden gedaan met telcijfers, anders gaat namelijk niet zomaar. De OV-chipkaartdata kan namelijk wel ongeveer bepalen in welke trein iemand zit, maar zeker weten doe je het niet.
Re: Visie OV-bedrijven: sneller reizen binnen de Randstad
In principe zou je dat wel kunnen bepalen zodra de conducteur je kaart scant. Maar daar zal men wel niet aan gedacht hebben. men doet ook nog steeds reizigersonderzoek door een extern bureau terwijl de conducteurs met de kaartlezer zonder extra moeite dezelfde informatie kunnen leveren.
Re: Visie OV-bedrijven: sneller reizen binnen de Randstad
Vind de visie ook niet mooi vormgegeven, oftewel gelijk in de papierbak, als politicusYSH schreef:Je bedoelt de gehele visie? Jazeker, een pdfje van 13 pagina's waar verdomde weinig instaat:
http://nieuws.ns.nl/download/178092/16. ... ieovnl.pdf
Verder is deze visie te sterk gericht op de Randstad en niet op andere economisch sterke regio's zoals Twente, Arnhem Nijmegen en de Brabantse Steden.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Visie OV-bedrijven: sneller reizen binnen de Randstad
Het sluit wel aan op de visie van de regering. In de randstad moet alles perfect geregeld zijn, maar daarbuiten valt alles in het water. Afgaande van de vervoerders, die hebben meegewerkt had ik ook niets anders verwacht. Dat waren alleen Randstadvervoerders.
Is het niet een idee dat de vervoerders naar een gezamenlijke regionale visie gaan werken, samen met opdrachtgevers? Nu is het of vervoerders of provincies die toekomstvisies maken. Wellicht dat een landsdelige versie ervoor zorgt dat er een visie ontstaat voor OV per gebied.
Is het niet een idee dat de vervoerders naar een gezamenlijke regionale visie gaan werken, samen met opdrachtgevers? Nu is het of vervoerders of provincies die toekomstvisies maken. Wellicht dat een landsdelige versie ervoor zorgt dat er een visie ontstaat voor OV per gebied.
Re: Visie OV-bedrijven: sneller reizen binnen de Randstad
De streekvervoerders hebben stukken aangeleverd, maar hebben deze een week voor verschijning teruggetrokken omdat ze er ook een stuk over het verplicht aanbesteden van stadsvervoer en treinverbindingen in wilden hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Visie OV-bedrijven: sneller reizen binnen de Randstad
Ja, das tactisch niet slim natuurlijk.
Re: Visie OV-bedrijven: sneller reizen binnen de Randstad
Alleen wel begrijpelijk vanuit hun belang. Ik denk ook niet dat protectionisme nog kan werken in de toekomst.
Re: Visie OV-bedrijven: sneller reizen binnen de Randstad
Een heel verre toekomst dan. Waar de grote steden vroeger de grootste subsidieslurpers waren rijden de G3 nu met de minste subsidie. Dat was toch de bedoeling van aanbestedingen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Visie OV-bedrijven: sneller reizen binnen de Randstad
Grootste probleem van de OV-chipkaart is dat de OV-chipkaart centraal staat, en niet de betalende reiziger. ;)trolly schreef:Dat had bij introductie van die kaart al zo geregeld moeten zijn. Maar dat wilde de klant niet, of een dergelijk lulverhaal.VIRM schreef:Fantastisch idee!starx schreef: Met de OV-chipkaart kun je bijvoorbeeld de metro en het NS-net integreren (qua tarief en poortjes).
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Visie OV-bedrijven: sneller reizen binnen de Randstad
Dat vermoeden heb ik ook, ja
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- AppleMoose
- Berichten: 6039
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Visie OV-bedrijven: sneller reizen binnen de Randstad
Het grote verschil is dat je mag weigeren om met een reizigersonderzoek mee te doen (o.a. vanwege privacy), als een HC die info doorspeelt (automatisch) kun je geen bezwaar meer maken dat jouw gegevens worden doorgespeeld.Bemined schreef:In principe zou je dat wel kunnen bepalen zodra de conducteur je kaart scant. Maar daar zal men wel niet aan gedacht hebben. men doet ook nog steeds reizigersonderzoek door een extern bureau terwijl de conducteurs met de kaartlezer zonder extra moeite dezelfde informatie kunnen leveren.
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Op de bres voor Vites!
Re: Visie OV-bedrijven: sneller reizen binnen de Randstad
Die gegevens zouden volledig anoniem te maken moeten zijn (als ze dat al niet zijn), volgens mij zijn die onderzoeken gericht op het aantal reizigers en de gebruikte kaartsoorten. Die informatie kun je op een grote hoop gooien, dus alleen het totale aantal reizigers met dalvoordeel, het totale aantal met trajectkaart en het totale aantal op saldo. Tenzij je een uniek persoonlijk product op je kaart hebt staan is dat niet tot een persoon te herleiden.
Re: Visie OV-bedrijven: sneller reizen binnen de Randstad
You made my day! _O- _O_'starx schreef:Wauw, wat een revolutionair inzicht hebben de vervoerders toch. Ik heb altijd gedacht dat reizen binnen de Randstad langzamer moesten worden, maar dat had ik dus helemaal verkeerd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten