Motoren in Citea's

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Motoren in Citea's

Bericht door nvdw »

CSA2 schreef: Overigens las ik ergens dat iemand zei dat VDL ontstaan is uit het faillissement van United Bus maar dat klopt niet. VDL heeft toentertijd Berkhof en Bova gekocht en daaruit is de VDL busgroep ontstaan, United Bus is ergens in 1993 failliet gegaan en daar is Den Oudsten zowat in meegegaan, helaas was het 8 jaar later alsnog einde oefening voor Den Oudsten...
Dat zei ik, maar niet zo: VDL heeft destijds het toenmalige Daf Bus uit United Bus overgenomen. Dat had toen al niets meer met de truckfabrikant DAF te maken. Daf Bus bouwde buschassis. Dat doet VDL dus nog steeds in eigen huis. Berkhof en Bova waren carrosseriebouwers.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Motoren in Citea's

Bericht door CSA2 »

Post schreef:Ik heb anders gehoord dat bij Mercedes de ramen ook niet altijd gelijk passen. Dat de monteurs dan een stuk gaan rijden waardoor de bus tordeerde en het raam er weer ingeduwd kan worden.
Dat zou prima kunnen want een constructie is altijd onderhevig aan krachten die er op staan, maar dat staat compleet los van de manier van construeren.van een bus.
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Motoren in Citea's

Bericht door CSA2 »

nvdw schreef:
CSA2 schreef: Overigens las ik ergens dat iemand zei dat VDL ontstaan is uit het faillissement van United Bus maar dat klopt niet. VDL heeft toentertijd Berkhof en Bova gekocht en daaruit is de VDL busgroep ontstaan, United Bus is ergens in 1993 failliet gegaan en daar is Den Oudsten zowat in meegegaan, helaas was het 8 jaar later alsnog einde oefening voor Den Oudsten...
Dat zei ik, maar niet zo: VDL heeft destijds het toenmalige Daf Bus uit United Bus overgenomen. Dat had toen al niets meer met de truckfabrikant DAF te maken. Daf Bus bouwde buschassis. Dat doet VDL dus nog steeds in eigen huis. Berkhof en Bova waren carrosseriebouwers.
Je hebt gelijk :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten