Korte vragen #19
Re: Korte vragen #19
Weet er iemand waar de garage/remise van Qbuzz in Drachten zit?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen #19
misschien helpt dit linkje
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #19
Die is volgens mij niet meer actueel met o.a. Arriva in Appingedam en Purmerend en Connexxion in Alphen aan den Rijn. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #19
Ik weet niet of je per se met de trein wilt, maar anders kun je vanaf Kerkrade ook buslijn 30 nemen, waarop de OV-Chipkaart geldig is.Hainje schreef:Ja het treinstation bedoel ik, sorry als dat niet helemaal duidelijk was. Dank voor het antwoord. :)
Je moet alleen nog wel eerst even met de bus vanaf Kerkrade Centrum naar Kerkrade Busstation gaan voor die buslijn 30.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen #19
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #19
Sinds een jaar of twee staan er sowieso paaltjes op alle regulier bediende stations in Nederland.
Om binnen Nederland met NMBS of DB te reizen moet je in/uitchecken bij NS.
Om binnen Nederland met NMBS of DB te reizen moet je in/uitchecken bij NS.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #19
Het is inderdaad niet meer actueel. Mocht er toevallig nog iemand zijn die het wel weet waar die remise in Drachten zit, hou ik me van harte aanbevolen.Milco schreef:Die is volgens mij niet meer actueel met o.a. Arriva in Appingedam en Purmerend en Connexxion in Alphen aan den Rijn. ;)
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: Korte vragen #19
Ik vermoed op de Kelvinlaan in Drachtstercompagnie. De klantenservice is inwonend bij de MAN-dealer vermoed ik, daarnaast is een open terrein met Qbuzz-auto's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #19
Het lijkt mij dat die paaltjes er pas komen zodra die trein rijdt. Tot die tijd lijkt het mij tamelijk onzin eigenlijk.Mr-W schreef:Komen er tijdens de nieuwe Limburgse concessie Arriva paaltjes op alle buitenlandse stations tussen Luik-Maastricht-Aken?
🍉
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #19
Die paaltjes hoeven er niet vanaf het begin van de concessie te staan nee. Maar dat was de vraag niet. De vraag is of ze er komen als die trein gaat rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #19
Ik neem aan dat er tariefafspraken met DB en NMBS moeten worden gemaakt. Dat er een Nederlandse trein gaat rijden betekent niet automatisch dat het Nederlandse tarief daar geldt. Ik weet niet of er al iets over dergelijke afspraken bekend is.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen #19
Ik denk het wel, maar weet het niet zeker.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte vragen #19
Voor Herzogenrath moet je een kaartje kopen retour 100% korting NL €3,20 voor een stukje van Nog geen kilometer vanaf de Nederlandse grens :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #19
Ik neem aan dat Arriva in Duitsland gewoon de eigen tarieven zal hanteren, net zoals op de lijn naar Leer. Arriva wordt immers de exploitant van die trein, niet DB. Daar is de vraag vooral in hoeverre Duitse vervoerbewijzen geldig zullen zijn: aleen binnen Duitsland of ook op het Nederlandse deel van de lijn?Ronald schreef:Ik neem aan dat er tariefafspraken met DB en NMBS moeten worden gemaakt. Dat er een Nederlandse trein gaat rijden betekent niet automatisch dat het Nederlandse tarief daar geldt. Ik weet niet of er al iets over dergelijke afspraken bekend is.
België is een ander verhaal, daar ligt het er aan of de trein in België onder de vlag van de NMBS gaat rijden, of dat Arriva als onafhankelijke vervoerder wordt toegelaten in België. Dat laatste zou een primeur zijn, vrije markt in het personenvervoer kennen onze zuiderburen nog niet.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #19
Waarom zou Arriva die België binnenvalt met een trein een primeur zijn? Thalys en ICE doen het toch ook? Wat zie ik over het hoofd? Ook NS rijdt met de Intercity Brussel gewoon naar België, lijkt me niet heel anders dan Arriva.
Edit: Laat maar, niet goed gelezen, waardoor ik alleen keek naar alles dat niet NMBS was.
Edit: Laat maar, niet goed gelezen, waardoor ik alleen keek naar alles dat niet NMBS was.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:36
Re: Korte vragen #19
Een verbinding tussen Liege en Aachen via Maastricht/Heerlen zou kunnen concurrren met de directe HST's tussen de plaatsen. Dit is natuurlijk een hele flauwe vergelijkig, met Arriva ben je gewoon een uur langer onderweg dan ICE/Thalys maar de overheden zijn net robots.
Daarnaast kan ik gewoon leven met Arriva in Herogenzath of Aachen, kan prima. Maar Arriva op een babaars station als Visé is gewoon een cultuurschok. Er zit gewoon een halve meter verschil tussen het perron en de treinvloer. Trouwens een andere vervoerder in België is sowieso een mindblown.
Daarnaast kan ik gewoon leven met Arriva in Herogenzath of Aachen, kan prima. Maar Arriva op een babaars station als Visé is gewoon een cultuurschok. Er zit gewoon een halve meter verschil tussen het perron en de treinvloer. Trouwens een andere vervoerder in België is sowieso een mindblown.
Welcome to the world of public transportation, I will be your guide...
Re: Korte vragen #19
Arriva moet dan treinen met een 60cm vloer hebben i.p.v. een 84cm vloer zoals in Nederland omdat een opstap van 20cm nog kan, maar een opstap van een kleine 50cm is wel veel. Ik weet nieet welke turner in de trein kaan stappen zo, maar ik kan dat niet en ben vrij lenig.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #19
Bij de GTW's hebben ze dat opgelost met een extra uitschuifbare treeplank, zie bijvoorbeeld in Weener: https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... ahnhof.JPG
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #19
@Omnilezer: nog niet veel gezien van de wereld?
Eh, in vele buitenlanden moet je vanaf een laag perron tientallen centimeters omhoog de trein inklimmen. En dat lukt zelfs mensen met een volle backpack op de rug (A)
Eh, in vele buitenlanden moet je vanaf een laag perron tientallen centimeters omhoog de trein inklimmen. En dat lukt zelfs mensen met een volle backpack op de rug (A)
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Korte vragen #19
:Y
Ik denk dat geen enkel ander Europees land alle stations heeft uitgerust met zo'n hoog perron als we in Nederland hebben.
Jammere bijkomstigheid is dat de aanleg van een nieuw station in Nederland daardoor meteen vrij prijzig is.
Ik denk dat geen enkel ander Europees land alle stations heeft uitgerust met zo'n hoog perron als we in Nederland hebben.
Jammere bijkomstigheid is dat de aanleg van een nieuw station in Nederland daardoor meteen vrij prijzig is.
Re: Korte vragen #19
VK heeft overal hoge perrons van 91,5 centimeter, op de lijn naar Heathrow zelfs 1,1 meter.Zugführer schreef::Y
Ik denk dat geen enkel ander Europees land alle stations heeft uitgerust met zo'n hoog perron als we in Nederland hebben.
Jammere bijkomstigheid is dat de aanleg van een nieuw station in Nederland daardoor meteen vrij prijzig is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:36
Re: Korte vragen #19
VK en Nederland dan :D
En Ierland neem ik ook aan omdat het netwerk daar door de Britten is aangelegd.
En Ierland neem ik ook aan omdat het netwerk daar door de Britten is aangelegd.
Welcome to the world of public transportation, I will be your guide...
Re: Korte vragen #19
Vermoedelijk wel, maar behalve dat de Ieren breedspoor hebben weet ik heel weinig van de Ierse spoorwegen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Korte vragen #19
Ik weet ook weinig van de Ierse en UK spoorwegen, buiten London om ;)
Staat op de planning voor volgende vakantie :pos:
Staat op de planning voor volgende vakantie :pos:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten