Korte vragen #19

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen #19

Bericht door Chrysa »

Telt dat ook als ik in Lage Zwaluwe opstap, naar Breda ga, en vervolgens met de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] weer langs Lage Zwaluwe rijd? Op de HSL zijn geen perrons daar.
Geen idee of die verbinding uberhaupt logisch is, maar het kan wel.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Korte vragen #19

Bericht door Somoht »

reisthijs schreef:
Somoht schreef:De reisplanner van NS is gewoon simpel in het opzicht dat deze je nooit twee maal langs een station laat gaan en dat alle tussenstations waar alleen gepasseerd wordt daarbij horen.
De reisplanner geeft toch wel adviezen waarbij je twee keer langs hetzelfde station gaat, als dat de snelste route is.

Wat niet mag is onderweg je begin- of eindstation passeren.
Ja dat bedoelde ik, had specifieker moeten zijn. Je mag begin/eindstation nooit passeren ten zij dat station op lijst met uitzonderingen staat.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Korte vragen #19

Bericht door MdJ »

Chrysa schreef:Telt dat ook als ik in Lage Zwaluwe opstap, naar Breda ga, en vervolgens met de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] weer langs Lage Zwaluwe rijd? Op de HSL zijn geen perrons daar.
Geen idee of die verbinding uberhaupt logisch is, maar het kan wel.
Dan kom je twee keer langs Breda Prinsenbeek, dus eigenlijk niet. Lage Zwaluwe telt inderdaad niet, dat is geen punt op de HSL. :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door Geert »

Ja hoor, dat mag wel. Voor het terugsteken geldt dat je een begin/eindstation niet voorbij mag reizen en Breda Prinsenbeek is geen begin- of eindstation. En Lage Zwaluwe is inderdaad geen station op de HSL dus dat gaat goed :)
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Korte vragen #19

Bericht door Somoht »

Nu is wel weer zo dat als de trein de goederenboog tussen Diemen-Zuid en Bijlmer Arena gebruikt, er volgens de reisplanner-data wel Duivendrecht wordt gepasseerd btw. Gaf (geeft?) nog een leuk bugje in de reisplanner app van NS omdat ie dan een 90 graden bocht maakt op het kaartje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door Daniel »

Eigenlijk raar dan dat er hier alleen een uitzondering gemaakt is voor AltijdVrij terwijl dit lang niet het enige abonnement is waarmee je dit zonder nadeel voor NS kunt doen.
Gisteren nog zo'n situatie gehad bijvoorbeeld: was net te laat op Utrecht Overvecht voor de Sprinter naar Amersfoort en ben daarom per sprinter naar Utrecht Centraal gereisd en vervolgens (met dank aan de werkzaamheden) cross-platform overgestapt op de IC naar Amersfoort. Scheelde toch zo'n 25 minuten en als 't niet cross-platform had gekund was het met de volgende IC nog altijd 10 minuten sneller.

Formeel is dat natuurlijk terugsteken, maarja, ik heb met m'n TrajectVrij op dat traject net zozeer een afgekocht reisrecht als wanneer ik AltijdVrij zou hebben gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Korte vragen #19

Bericht door JothamvW »

Ik heb wel eens in Oosterbeek de Sprinter naar Ede-Wageningen gemist, en dan ben je het snelste in Utrecht als je via Arnhem gaat. Wat kan de NS daar ooit op tegen hebben?
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door Geert »

In de tijd van papieren kaartjes wilde men dit niet omdat je dan altijd een kaartje Oosterbeek - Utrecht kon kopen in plaats van een kaartje Arnhem - Utrecht (en bij controle zou je dan zeggen dat je in Oosterbeek de trein had gemist). In het chipkaarttijdperk is dat eigenlijk niet meer relevant omdat je niet meer een zelf een beginstation kunt kiezen, dat bepaalt de incheckpaal voor je. Echter wil men om andere redenen weer voorkomen dat je reist richting je incheckstation, dus het probleem blijft...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #19

Bericht door Ardan »

Mja, je maakt kilometers waar je niet voor betaalt..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door Daantje »

Mijn moeder wordt begin volgend jaar 65. Ze gaat bijna met vervroegd pensioen. Ze heeft dan meer tijd maar helaas vooralsnog minder geld te besteden om op pad te gaan. Nou weet ik dat mijn oma's vroeger altijd vrij reizen dagen van NS hadden. Bestaat er nog zoiets of is dat tegenwoordig ook pas vanaf 67? En korting in bus, tram en metro? Het lijkt me wel leuk om voor haar verjaardag bijvoorbeeld zoiets te geven zodat ze toch leuke dingen kan doen.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Korte vragen #19

Bericht door baladid »

Kan zelfs vanaf 60. 7 keuzedagen voor 74½€ (2e klas) of 99½€ (1e klas). https://www.ns.nl/producten/reizen-met- ... l-voordeel
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door cassie127 »

ouderen met een OV-Chipkaart krijgen automatisch 35% korting op de ritprijs.

In Oost-NL heb je dan nog Dalkorting voor €7,50/jaar en daar mee kan je korting oplopen tot maximaal 47%
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door Daantje »

Goed om te weten! Bedankt voor de info!
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #19

Bericht door Tochjo »

cassie127 schreef:ouderen met een OV-Chipkaart krijgen automatisch 35% korting op de ritprijs.
34% en alleen voor bus, tram en metro.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen #19

Bericht door Nitein-Repart »

Waarom rijdt deze dagen de [serie=Sprinter|2016|Rotterdam Centraal - Maassluis West4200[/serie] niet door naar Hoek van Holland Strand? Lijkt mij genoeg animo voor een kwartiersdienst, met dit weer.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door Geert »

Ze rijden al met dubbele stellen momenteel, dus voor de capaciteit is het niet nodig.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen #19

Bericht door dylanwild94 »

Het zal ook wel een personeels dingetje zijn.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door Suus »

Sinds wanneer is de 2-1 overgangstoeslag weekenddagen nog maar 6 euro in plaats van 10 euro?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #19

Bericht door dennistd »

NS.nl heeft het nog gewoon over €10 https://www.ns.nl/producten/toeslagen/p/toeslag-2-1
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Korte vragen #19

Bericht door microshit »

Alleen bij de Keuzedag staat 'ie voor €6, misschien verklaart dat wat?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door Suus »

Ik ben nog niet op een leeftijd dat ik keuzedagen heb :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #19

Bericht door Mr-W »

Daantje schreef:Mijn moeder wordt begin volgend jaar 65. Ze gaat bijna met vervroegd pensioen. Ze heeft dan meer tijd maar helaas vooralsnog minder geld te besteden om op pad te gaan. Nou weet ik dat mijn oma's vroeger altijd vrij reizen dagen van NS hadden. Bestaat er nog zoiets of is dat tegenwoordig ook pas vanaf 67? En korting in bus, tram en metro? Het lijkt me wel leuk om voor haar verjaardag bijvoorbeeld zoiets te geven zodat ze toch leuke dingen kan doen.
Connexxion heeft in diverse regio's een busabonnement voor €60 per jaar. in Brabant kan de dalkorting gestapeld worden met leeftijdskorting.


Ook met de studentenkaart kost de 2->1 toeslag in het weekend€6
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Korte vragen #19

Bericht door gliderfighter »

Vraag met weinig kans op antwoord: Wie was de busfotograaf op station Den Bosch op 6 of 7 Augustus?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #19

Bericht door Meltrain »

Wat is eigenlijk het beleid ten aanzien van in- en uitchecken bij de spoorvervoerders als er door een onverwachte verstoring geen treinen maar bussen rijden?
Normaal zou je dan ook gewoon moeten inchecken, maar met alle poortjes tegenwoordig gaat dat niet meer zo goed, daar de bussen buiten de poortjes vertrekken.
Een andere mogelijkheid is dat je vertrekt bij een station waar nog wel paaltjes zijn, zodat je gewoon kunt inchecken (bijvoorbeeld Delft Zuid) en uit de bus stapt bij een station waar alleen nog maar poortjes zijn, zodat je niet meer kunt uitchecken (zoals Schiedam Centrum).
Bij vooraf geplande werkzaamheden worden dan mobiele cico's neergezet, maar die staan er niet altijd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #19

Bericht door Hainje »

Lijkt mij dat op stations net poortjes wel ergens een paar van die mobiele CiCo's in een berghok staat die ze dan snel even neer kunnen zetten.
🍉
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten