Had dat niets te maken met de ERTMS beveiliging op die lijn? De Hanzelijn heeft dat ook namelijk (ERTMS en alle seinen bediend)KM46 schreef:En waarom zijn op de spoorlijn Utrecht - Amsterdam Bijlmer wel alle seinen bediend?Suus schreef:Bij de meeste stations en langs de vrije baan staan alleen seinen die automatisch in een route meegaan. Een uitzondering daarop is de spoorlijn Utrecht - Amsterdam Bijlmer, daar zijn wel alle seinen bediend.
Is hier een speciale reden voor?
OVer Missers in de Reisinformatie #45
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Was het maar zo simpel, dan zou een leek het nog kunnen begrijpen. Bij Nieuwerkerk a/d IJssel heb je ook automatische seinen, maar toch pendelt men bij verstoringen hier over hetzelfde spoor heen en weer. En bij Waddinxveen zijn het wel bediende seinen, maar kun je niet keren. Achter een sein dat voor een wisselstraat staat kun je in principe altijd keren, en op de vrije baan waar dat mogelijk is gemaakt met bepaalde voorzieningen. Maar in Boskoop en Waddinxveen staan er dus geen seinen in de tegenovergestelde rijrichting, het is dus geen verkeerd soort sein, maar überhaupt geen sein. Doorrijden tot voorbij het station en dan keren moet technisch wel kunnen (dan sta je weer achter een bediend sein) maar men doet tegenwoordig wat moeilijk over keren op plekken waar geen voorzieningen zoals een verhoogd loopbordes zijn.Suus schreef:Alleen bij seinen die direct bediend kunnen worden kan een trein keren, omdat de verkeersleider in het seinhuis een nieuwe route voor een trein kan inleggen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
'NULTWINTIG ZUID, AMSTERDAM ZUID!!', riep de HC.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Om hier even op in te haken. Arriva meldt de uitgevallen ritten in ieder geval wel in de reisinfo.Suus schreef:De RET toont op de displays die op bijna alle haltes staan informatie over uitgevallen ritten en onverwachte omleidingen. Die publiceren ze ook op hun website, op Twitter en ze verschijnen in de apps. Zover zijn de meeste vervoerders nog echt niet.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Ardan schreef:'NULTWINTIG ZUID, AMSTERDAM ZUID!!', riep deHCmachinist.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Mikos schreef:Ardan schreef:'NULTWINTIG ZUID, AMSTERDAM ZUID!!', riep deHCmachinistMCN.
🍉
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Goede service dat de RET in de reisinformatie meld wanneer er een lift buiten dienst is. Ik vraag me alleen af of mensen die afhankelijk zijn van een lift iets hebben aan dit alternatief.......RET:
Door werkzaamheden bij het Metrostation Meijersplein kunt u tot nader order geen gebruik maken van de lift. Maak gebruik van de trap.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
De 1972 vertrekt in Lage Zwaluwe vanaf spoor 1 volgens de reisinformatie. Dat is best knap, want dat spoor komt uit Roosendaal, terwijl die trein uit Breda komt.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Overlopen via wissels 315, 291 en 339 is nou niet het moeilijkste....
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Ah, sorry. Ik wist niet dat er wissels zaten tussen de sporen uit Breda en de sporen uit Roosendaal. Nog steeds best opmerkelijk, heb dit nog niet eerder gezien.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Ben zelf wel eens over spoor 2 gegaan met de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie], mede om een goederentrein in te halen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Effectief is het alleen Veolia nog die uitgevallen ritten niet door kan geven. De rest van de vervoerders kan het allemaal (maar doet het niet altijd even goed of op tijd)Michael schreef:Om hier even op in te haken. Arriva meldt de uitgevallen ritten in ieder geval wel in de reisinfo.Suus schreef:De RET toont op de displays die op bijna alle haltes staan informatie over uitgevallen ritten en onverwachte omleidingen. Die publiceren ze ook op hun website, op Twitter en ze verschijnen in de apps. Zover zijn de meeste vervoerders nog echt niet.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Veolia & communicatie naar de reizigers...... ehhhhmmm......
🍉
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
De RET geeft bij de metro nog ook altijd geen uitgevallen ritten door via de reisinformatie, die tellen gewoon af naar 0 en verdwijnen van de borden. Bij bus en tram werkt het wel. Bij grote verstoringen zet men de borden op de metrostations dan ook meestal gewoon uit omdat er meer valse dan echte informatie op staat.Somoht schreef:Effectief is het alleen Veolia nog die uitgevallen ritten niet door kan geven. De rest van de vervoerders kan het allemaal (maar doet het niet altijd even goed of op tijd)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
En als die borden op de metrostations uitgezet worden wordt een chaos op de perrons nog groter dan dat hij vaak al is. Je kun beter een klein beetje informatie geven dan geen informatie. Dan weet de reiziger tenminste nog iets.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Ardan schreef:'NULTWINTIG ZUID, AMSTERDAM ZUID!!', riep de HC.
Wat is hier de misser in de reisinformatie?Mikos schreef:Ardan schreef:'NULTWINTIG ZUID, AMSTERDAM ZUID!!', riep deHCmachinist.
Persoonlijk gezien zie ik hier geen misser of afwijking in. Maar dat is mijn mening.
-
- Berichten: 6190
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Het is gewoon een Rotterdamse omroep van Asdz inderdaad. Zie de misser ook niet. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Systeemautistisch gesproken is het een perfecte omroep. Er zitten echter vooral normale reizigers in de trein die niet in netnummers denken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Het probleem is dat er bij een grote storing weinig zinnigs te melden is op basis van de informatie die de RET doorgeeft. Vaak genoeg gezien dat de bestemming spontaan veranderde zodra er een metro het station binnenreed omdat die rit niet in het systeem stond (extra ritten zonder dienstregeling worden pas getoond zodra de metro langs het perron staat), als je dan niet op het laatste moment meer op de borden kijkt stap je in de verkeerde metro. Het beste zou zijn om (tot men de chaos definitief weet op te lossen) slechts de bestemming van de eerstvolgende metro die fysiek onderweg is (gewoon de bestemming behorende bij de eerstvolgende bezetmelding in de tegengestelde rijrichting) getoond wordt en de overige regels gebruiken voor informatie over de verstoring.KM46 schreef:En als die borden op de metrostations uitgezet worden wordt een chaos op de perrons nog groter dan dat hij vaak al is. Je kun beter een klein beetje informatie geven dan geen informatie. Dan weet de reiziger tenminste nog iets.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Dat zou een goed systeem zijn ja ... maar is dit systeemtechnisch uitvoerbaar? En wil / kan de RET het ook?Bemined schreef: Het beste zou zijn om (tot men de chaos definitief weet op te lossen) slechts de bestemming van de eerstvolgende metro die fysiek onderweg is (gewoon de bestemming behorende bij de eerstvolgende bezetmelding in de tegengestelde rijrichting) getoond wordt en de overige regels gebruiken voor informatie over de verstoring.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Het zou moeten kunnen, de informatie is aanwezig. Maar het is natuurlijk een afweging, hoeveel investeer je in een backup systeem tegenover investeren in een primair systeem dat gewoon goed werkt. Grootste faal bij reisinformatie is als de materieelomloop aangepast wordt doordat er halverwege gekeerd gaat worden. Bij de NS wordt de trein dan opgeheven, en vanaf het punt dat deze weer rijdt wordt een vervangende trein ingelegd (meestal met een 3xxxxx treinnummer). Bij de RET ontbreekt deze stap, en zitten de delen voor en na de knip aan elkaar gekoppeld, met dezelfde vertragingsinformatie.
Een ander aspect is dat bij hoogfrequente metro- en tramnetwerken de frequentie belangrijker vind dan de dienstregeling. Zeker als je halverwege keert is vaak de grootste prioriteit om zo snel mogelijk weer weg te zijn zodat de volgende trein kan keren, en is er dus geen tijd om de geplande vertrektijd af te wachten. Men laat dan ook snel de vaste dienstregeling vallen, maar de reisinformatie is daar juist afhankelijk van. Kortom je zal toch (al dan niet automatisch) zo'n kerende rit moeten koppelen aan of een geplande rit (met vertraging) of een 'extra' rit waarbij de oorspronkelijke rit opgeheven wordt.
Een ander aspect is dat bij hoogfrequente metro- en tramnetwerken de frequentie belangrijker vind dan de dienstregeling. Zeker als je halverwege keert is vaak de grootste prioriteit om zo snel mogelijk weer weg te zijn zodat de volgende trein kan keren, en is er dus geen tijd om de geplande vertrektijd af te wachten. Men laat dan ook snel de vaste dienstregeling vallen, maar de reisinformatie is daar juist afhankelijk van. Kortom je zal toch (al dan niet automatisch) zo'n kerende rit moeten koppelen aan of een geplande rit (met vertraging) of een 'extra' rit waarbij de oorspronkelijke rit opgeheven wordt.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Doet NS nu ook al aan duopresentatie?
Vanmorgen in Utrecht een vrouwenstem met "Dames en heren", een mannenstem met het echte bericht, daarna de vrouwenstem "herhaling" en dan weer de mannenstem.
Niet echt een misser maar het klinkt zo raar.
Vanmorgen in Utrecht een vrouwenstem met "Dames en heren", een mannenstem met het echte bericht, daarna de vrouwenstem "herhaling" en dan weer de mannenstem.
Niet echt een misser maar het klinkt zo raar.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Bij deze storing stond het volgende briljante advies in de storingsinformatie:
Kan iemand even aan NS doorgeven dat de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] nu al 5 jaar niet meer zo rijdt?Reizigers tussen Den Haag HS en Rotterdam C. reizen met Stoptrein Leiden C. - Den Haag HS - Rotterdam C. - Dordrecht.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Gisteren te Utrecht Centraal een omroep gehoord over de defecte bovenleiding tussen Den Haag Ypenburg en Den Haag Centraal waarbij reizigers naar Leiden Centraal werd geadviseerd om te reizen via Schiphol. Nou zou ik dat persoonlijk als reiziger naar Leiden dus niet gedaan hebben, aangezien de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] gewoon heeft gereden gedurende die storing...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten