Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Na terugkomst in Hollandistan maar weer eens mijn studentenreisproduct gekoppeld, echter bleek bij het ophalen bij de automaat mijn kaart redelijk dood.
Dan kun je dus geen tijdelijk reisproduct aanvragen, want dat kan alleen als je het reisproduct op je kaart hebt staan (al beweerde de NS-mevrouw op Utrecht Centraal dat dat gewoon kon, de OVC klantenservice beweerde van niet. Ondertussen had ik al een vervangende kaart aangevraagd die gister op de mat lag, maar uiteraard staat daar geen reisproduct voor klaar. Die dus gisteravond opnieuw aangevraagd, maar die staat nog niet klaar. Ondertussen zijn we 5 dagen verder vanaf moment eerste aanvraag.
Zo dus maar eens kijken of de conducteur van de trein naar Ardantown in een goeie bui is, en mij laat reizen met mijn uitgeprinte bevestiging/weigering/aanvraagmailtjes.
(want uiteraard kun je deze kosten niet declareren, dat kan pas als je vervangende kaart meer dan 5 dagen te laat aankomt ofzo -o- )
Je moet je ov-chipkaart dan ook altijd in een dekentje gewikkeld in een ijzeren kluisje bewaren dat je los van je portemonnee mee neemt anders kan de chip beschadigen!!¡¡¡!!1
Tristan schreef:Het valt ook heel erg op dat van alle (contactloze) pasjes die in een portmonnee bewaard kunnen worden, enkel en alleen de ov-chipkaart defect gaat.
Het valt ook heel erg op dat van alle (contactloze) pasjes de ov-chipkaart het meest mishandeld wordt. Sommige reizigers in mijn bus vouwen hem zowat dubbel tegen de lezer aan...
Staat zelfs vermeld in hun Algemene Voorwaarden (waarmee je akkoord gaat zodra je in hun treinen stapt), dat een OV-chipkaart (zelfs Vervoerbewijs in de brede zin) geldig is als deze "is (elektronisch) duidelijk leesbaar, is niet bewerkt, gewijzigd, verminkt, of zodanig beschadigd dat frauduleus gebruik mogelijk is, en wijkt niet af van de vorm waarin het door NS of een daartoe bevoegde derde partij is verstrekt."
Tristan schreef:Het valt ook heel erg op dat van alle (contactloze) pasjes die in een portmonnee bewaard kunnen worden, enkel en alleen de ov-chipkaart defect gaat.
Het valt ook heel erg op dat van alle (contactloze) pasjes de ov-chipkaart het meest mishandeld wordt. Sommige reizigers in mijn bus vouwen hem zowat dubbel tegen de lezer aan...
Dat is met die martel incheckpalen van Syntus ook niet zo verwonderlijk. Om in te checken moet je hem bijna door de lezer drukken :')
Nee hoor, je kunt hem er prima met de vlakke hand tegenaan houden als ie hem niet pakt op een centimeter afstand. Maar de meeste mensen duwen hem er dan met één kant tegenaan (liefst zo hard mogelijk) waardoor ie buigt, en dat is juist funest voor die kaarten...
Maar die troep van Arriva is langzaaaam... Vooral die oudere apparaten die Syntus nu ook nog heeft. Bij connexxion en de RET werkt de apparatuur veeel sneller :Y
Hendrik schreef:Ik heb nog nooit een defecte ov-chipkaart gehad... (A)
In het gehele chipkaartentijdperk (voor mij 2009-heden) heb ik er 4 gehad. De eerste hield het vijf jaar vol, maar die van NS heb ik 2 keer terug mogen sturen, eentje zonder hem ook maar één keer gebruikt te hebben. Maargoed, de derde NS-kaart houdt her nu al 1,5 jaar vol.
Na terugkomst in Hollandistan maar weer eens mijn studentenreisproduct gekoppeld, echter bleek bij het ophalen bij de automaat mijn kaart redelijk dood.
(..)
Lekker geregeld weer :')
Joh, waarom ben je terug gekomen dan? Je vind het hier toch al niks?
Ik was overigens van het weekend enigszins verbaasd gloednieuwe poortjes te zien staan in Heerenveen. Niet direct het eerste station waar ik poortjes had verwacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Na terugkomst in Hollandistan maar weer eens mijn studentenreisproduct gekoppeld, echter bleek bij het ophalen bij de automaat mijn kaart redelijk dood.
Dan kun je dus geen tijdelijk reisproduct aanvragen, want dat kan alleen als je het reisproduct op je kaart hebt staan (al beweerde de NS-mevrouw op Utrecht Centraal dat dat gewoon kon, de OVC klantenservice beweerde van niet. Ondertussen had ik al een vervangende kaart aangevraagd die gister op de mat lag, maar uiteraard staat daar geen reisproduct voor klaar. Die dus gisteravond opnieuw aangevraagd, maar die staat nog niet klaar. Ondertussen zijn we 5 dagen verder vanaf moment eerste aanvraag.
We zitten ondertussen 13(!) dagen na het eerste koppelverzoek.
Mijn vervangende kaart had ik vrij snel binnen, echter is het ondertussen 7(!) dagen geleden dat ik het mailtje "koppelverzoek geslaagd" voor mijn vervangende kaart ontving. En je raadt het nooit: Mijn bestelling staat nog altijd niet klaar :X :X :X -o-