Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Nee, de Haagse Busconcessies stad en streek gaan samengevoegd worden tot één busconcessie Haaglanden, zoals in Rotterdam ook gebeurd is.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Gelukkig voor mij dat er dan een uitzondering gemaakt word en dat er toch een kleding pakket is besteld ;-)wolf schreef:Hoorde van de week wat over veolia haaglanden, weet alleen totaal niet of het waar is.
Het schijnt dat de chauffeurs van veolia geen nieuwe kleding meer krijgt en dat het veolia haaglandengebied naar connexxion over gaat in december.
Maar nogmaals, ik weet niet of het waar is.
Hoorde het van een collega op leiden, die had het weer van 3 chauffeurs van veolia.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Een kleine aanvulling hierop: een chauffeur wist me deze week te vertellen dat vanuit de stalling Gouda op de lijnen 186/187 alleen nog tot Leiden Centraal gereden gaat worden i.p.v. door naar Oegstgeest, en dat Leiden Centraal - Oegstgeest onder de stalling Leiden gaat vallen. Het ziet er inderdaad naar uit dat een aantal lijnen opgeknipt gaan worden en dat Oegstgeest een eigen stadslijn gaat krijgen per december. Vreemd genoeg is hierover niets te lezen in het Vervoerplan - is dit een last-minute beslissing geweest?Thom69 schreef:Een heel heel klein tipje van een onbekende sluier, in de nieuwsbrief van de Arriva Prestatiemonitor ZHN stond de volgende passage over verbeteringen in de reisinformatie (vooral over het busstation van Leiden Centraal):
Het enige wat ik me dan kan bedenken is dat de stadslijnen op papier geknipt gaan worden, zodat bijvoorbeeld de nu doorgaande lijn 1 op Leiden Centraal geknipt wordt in lijn 1 en lijn 11 - we zullen het over een tijdje te horen krijgen!Overigens zullen we de lijnnummering van de stadslijnen ook gaan verbeteren. We komen daar in de volgende nieuwsbrief op terug.
-
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
het kan zijn dat ze chauffeurswissels in de diensten gaan plaatsen, maar de bus wel door laten rijden als doorgaande lijn.
Re: RE: Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Voor zover de chauffeur wist te vertellen, ging Leiden "dan een eigen lijntje rijden ofzo", Gouda zou op Centraal met de bus weer teruggaan naar Gouda. Maar een wissel zou ook kunnen, het fysiek opknippen betekent ook dat Oegstgeest de verbinding met het centrum van Leiden verliest, iets wat meestal niet zomaar geaccepteerd wordt.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dat zal vooruitlopen op de plannen voor de 186/187 als station Hazerswoude-Koudekerk open is. (Zie discussie een paar pagina's terug.) Daar was het idee al om het lijngedeelte Oegstgeest-Station-Centrum-Roomburg los te maken (dus niet simpelweg Oegstgeest-Station) en onder te brengen bij de stadsdienst. Aangezien het nog wel een paar jaar zal duren voordat er een trein in Hazerswoude stopt zullen die 186 en 187 het ritje Leiden-Gouda nog wel even moeten blijven maken. Maar dat hoeft Arriva niet te beletten de exploitatie wat gunstiger te maken.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Vernieuwing TFT scherm in bus 7762. Een ander scherm wat betreft de reis en overstap informatie.
Werd tijd. De informatie is naar mijn mening soms onoverzichtelijk. Teveel info. Teveel reclame etc. Ben benieuwd
Werd tijd. De informatie is naar mijn mening soms onoverzichtelijk. Teveel info. Teveel reclame etc. Ben benieuwd
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Is het scherm fysiek veranderd, of is er nieuwe software op geïnstalleerd waardoor de manier van reisinformatie veranderd is (andere lay-out, minder reclame, enz)?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik zou het je niet precies kunnen zeggen. Als het goed is mag ik er dinsdag mee op pad.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Al meer informatie over de lijn 147 (Alp-Uithoorn)?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Welke informatie wil je weten?KVV schreef:Al meer informatie over de lijn 147 (Alp-Uithoorn)?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het is wel degelijk veranderd. De volgende halte blijft getoond bij een reclame. En het scherm met haltes is veel overzichtelijker geworden. Groter lettertype ets. Hele andere lay-outThom69 schreef:Is het scherm fysiek veranderd, of is er nieuwe software op geïnstalleerd waardoor de manier van reisinformatie veranderd is (andere lay-out, minder reclame, enz)?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ben benieuwd wanneer het verder uitgerold gaat worden. Zeker in DAV zou het wel een fijne verwelkoming zijn, wij hebben immers maar 1 display in de bus...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik vind het vreemd dat Arriva niet overal dezelfde software heeft voor de beeldschermen in de bus. In Rivierenland heeft men een totaal andere softwareversie dan DAV bijvoorbeeld, heel bijzonder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Waarschijnlijk is het zo ontstaan: Er is software voor de beeldschermen in de bussen wat niet helemaal lekker functioneert. Daarom wordt voor de volgende lading bussen niet dezelfde software gebruikt maar een ander systeem. Ook dat functioneert niet geweldig dus bij weer andere bussen komt er weer andere software in. enz. enz.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Zo nu en dan verspreidt Arriva een enquête onder haar kwaliteitswaarnemers. Een paar maanden geleden ging de enquête onder andere over de kwaliteit en leesbaarheid van de beeldschermen.
Arriva past zich dus aan aan de wensen van de klant (lees: kwaliteitswaarnemers).
Arriva past zich dus aan aan de wensen van de klant (lees: kwaliteitswaarnemers).
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Is dat zo? DAV is nu grotendeels ook omgebouwd naar Albatros 2 en daarmee is eigenlijk alles bij Arriva wel een beetje hetzelfde geworden nu.Suus schreef:Ik vind het vreemd dat Arriva niet overal dezelfde software heeft voor de beeldschermen in de bus. In Rivierenland heeft men een totaal andere softwareversie dan DAV bijvoorbeeld, heel bijzonder.
Het was inderdaad wel zo dat DAV eerst heel andere schermen had, maar rond de tijd dat Arriva DAV won was de versie die ze daar hadden juist nog de standaard binnen heel Arriva. De software is in de loop der tijd dus wel verder ontwikkeld, maar vervolgens eerst ingezet in de nieuw gewonnen gebieden en pas later uitgerold in gebieden die ze al hadden. Ergens vindt ik dat best logisch.
En zo gaat het ook wel met meer dingen: automatische lijnfilmbediening is er bv. in DAV ook pas later gekomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
DAV heeft Albatros 2 en nu gewoon een redelijk rechtaan systeem, Rivierenland heeft nog de oude schuine lijnstrip met perspectief.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Wat betreft het nieuwe informatie scherm. Ik heb foto's. Maar heb geen idee hoe ik deze kan delen hier.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Even uploaden naar bijvoorbeeld Imgur. Daar krijg je na het posten via de opties ook de mogelijkheid om deze foto's zonder moeite te plaatsen op dit forum, door de functie voor BBcode te gebruiken.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Zelfde als Achterhoek, zelfs de Citea's hebben deze software.Suus schreef:DAV heeft Albatros 2 en nu gewoon een redelijk rechtaan systeem, Rivierenland heeft nog de oude schuine lijnstrip met perspectief.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Om even op het testen in te haken: Arriva test momenteel bij een aantal bussen in Brabant (waarvan 5 bussen in Breda, 3 stad en 2 streek) ook nieuwe Albatros software. Reageert sneller en de tijdhaltes worden op het scherm bij de haltes weergegeven doormiddel van een rode T.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
En hierbij dan wat foto's van de nieuwe lay-out, het is inderdaad onherkenbaar veranderd.sandertjo schreef:Het is wel degelijk veranderd. De volgende halte blijft getoond bij een reclame. En het scherm met haltes is veel overzichtelijker geworden. Groter lettertype ets. Hele andere lay-outThom69 schreef:Is het scherm fysiek veranderd, of is er nieuwe software op geïnstalleerd waardoor de manier van reisinformatie veranderd is (andere lay-out, minder reclame, enz)?
https://goo.gl/photos/ypZHK8rqsVPWNsse9
Alhoewel, helemaal onherkenbaar... Wanneer er minder haltes tot de eindhalte zijn dan het scherm zou kunnen tonen, wordt de eindhalte nog altijd herhaald (Station - Station - Station). :')
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dat de eindhalte herhaald wordt is slordig, maar oke. Maar hoe dat systeem dan 6x Station toont met allemaal verschillende tijden zal ik nooit begrijpen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten